Ga naar inhoud

Voetbal: Speculatie en Discussie #6


Aanbevolen berichten

Goed, zo kunnen we eeuwig door discuseren. Maar even over de Kuip. Wie heeft dat ooit verteld dat de Kuip het mooiste stadion van Nederland is? En wat is er dan zo mooi aan de Kuip? Kom op hé, wees eerlijk. Ik rij er ongeveer elke week langs maar het is niets anders dan alleen maar trappenhuizen aan de buitenkant. En als je dan binnen komt... Te verschrikkelijk voor woorden! :X Alsof je in een bouwkeet bent beland uit het jaar kruik. Eén oude betonnen zooi daar achter die ringen. Spinnenwebbetje hier en daar. Winkeltjes waar je nog niet eens fatsoenlijk kunt betalen omdat je moet betalen door een gleuf van 10 cm hoog. Nou, doe mij die moderne Arena dan maar! Daar zeggen ze ook over dat 't alleen beton is. Nou, de Kuip is minstens 2x zoveel beton. Een kale bedoeling die Kuip... *(*

Hahaha heb je het niet toevallig over de Arena?

- Arena is sfeerloos (van de buitenkant niks mooier dan de Kuip, binnenkant alleen beton)

- Arena heeft een klote veld, Kuip is biljartlaken

- Arena heeft stoeltjes en zo'n kleur dat mijn markeerstiften daar nog niet aan kunnen tippen

- In de Arena zit er een gracht om het stadion waar het vorige stadion van Roda met de hardloopbaan trots op zou zijn. Kuip is meer op zijn Engels.

- En dan het publiek in de Arena waar slechts pessimisten zitten...

De Arena is wel groter (wat wil je met zo'n gracht langs het veld), maar iedereen vind de Kuip mooier behalve enkele Ajacieden.. Kijk voor de grap eens naar wat neutrale stadiontests in de VI ofzo!

Edit:

Kijk even voor de grap: Arena - Kuip (en dan zitten er niet een supporters)

En: Waarom werd de finale Euro 2000 gespeeld?

- Arena is sfeerloos (van de buitenkant niks mooier dan de Kuip, binnenkant alleen beton

Whaha, kijk eens goed in de Kuip rond. Achter de tribunes (1e ring) is het open lucht met alleen maar beton (zelfs op de grond). in de Arena is het allemaal overdenkt met mooie tegeltjes aan de muur etc.-

Arena heeft een klote veld, Kuip is biljartlaken

Je kan altijd blijven zeggen dat de Arena een klote grasmat heeft. Ooit is dat zo geweest, dus is het nu van: "Klote grasmat!" Weet jij ook hoeveel grasmatten erin gelegen hebben? Waren dat dus allemaal klote grasmatten? We gaan toch geen oude koeien uit de sloot halen hé? :N

- Arena heeft stoeltjes en zo'n kleur dat mijn markeerstiften daar nog niet aan kunnen tippen

Goed, dat moet ieder voor zich weten. Je moet die kleuren maar net wel of niet mooi vinden.-

- In de Arena zit er een gracht om het stadion waar het vorige stadion van Roda met de hardloopbaan trots op zou zijn. Kuip is meer op zijn Engels.

Kijk eens rond het veld bij Feyenoord, en wat zie je daar? O}

En dan het publiek in de Arena waar slechts pessimisten zitten...

Zoek de definitie van het woord "pessimist" eens op.

De Arena is wel groter (wat wil je met zo'n gracht langs het veld), maar iedereen vind de Kuip mooier behalve enkele Ajacieden.. Kijk voor de grap eens naar wat neutrale stadiontests in de VI ofzo!

Arena: 51.859 toeschouwers

Kuip: 52.000 toeschouwers

En als je dan wat typt, typ dan niet die "stadiontests" over uit de VI...;)

* Plaats voortaan links die werken...:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Links die werken zoek je zelf maar op ;)

Laatste post hierover omdat je zo aandringt:

Beton in de Kuip is me nooit zo opgevallen, maar als je toch mij probeert te overtuigen over de gezellige winkeltjes met de mooie tegeltjes in de Arena: dat is dus allemaal beton. Misschien niet erg goed zichtbaar voor de camera.. Ipv 9 grasmatten per seizoen mogen ze wel wat meer tegeltjes aanschaffen :)

Tweede stelling: Hoe het vroeger was interesseert me niks, het veld in de Kuip ligt er altijd, en dus ook nu, goed bij. Beter dan die zandbak daar.

3e stelling die je mij al cadeau hebt gegeven: markeerstift is dus ANTI-VOETBAL. Blauw staat mooi.. (ze gaan in de Arena de stoeltjes kleuren, dus wat dat betreft zien ze dat zelf ook wel in)

Gaat wel makkelijk zeg :P

Vierde stelling, nog meer inkoppertje: Zoek een werkende link of kijk eens voetbal. Dan zie je dat bij Feyenoord de supporters veel dichter op 't veld zitten dan daar in Amsterdam.

5e: pes·si·mist (de ~ (m.), ~en)

1 iem. die geneigd is alles van de negatieve kant te zien => doemdenker, zwartkijker; <=> optimist

Dat bedoel ik dus :P

6e: Groot is niet negatief, wel als t groot is door de grote gracht. En de Kuip heeft minder stoeltjes dan de Arena, zie vi.nl: "Met een capaciteit van 51.177 toeschouwers is De Kuip het tweede stadion van Nederland na de Amsterdam Arena."

Nog wat dingen: De Arena is een gemeentestadion waar in ge-American football-t wordt. Kuip is van Feyenoord

Arena stamt uit deze eeuw, iig laatste 10 jaar.

De Kuip stamt uit 1937 en wordt vervangen als het goed is.

Mooi discussie gewonnen, hadoe he hadoeeeeee

Link naar bericht
Delen op andere sites

- Arena heeft een klote veld, Kuip is biljartlaken

Misschien kan Feyenoord dan beter gaan biljarten.

Mooi discussie gewonnen

Hoe win je een discussie dan? Door te zeggen dat de Arena dit en dat mankeert en de Kuip niet? Volgens mij blijft dit altijd subjectief, maar ja.. Op zich wel leuk om te lezen, die aloude Ajax-Feyenoord vete. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Links die werken zoek je zelf maar op ;)

Plaats ze dan ook niet ;)

Beton in de Kuip is me nooit zo opgevallen, maar als je toch mij probeert te overtuigen over de gezellige winkeltjes met de mooie tegeltjes in de Arena: dat is dus allemaal beton. Misschien niet erg goed zichtbaar voor de camera.. Ipv 9 grasmatten per seizoen mogen ze wel wat meer tegeltjes aanschaffen

Doe je ogen eens open als je in de Kuip bent, ik snap dat je niet graag je ogen open doet tijdens de wedstrijden, maar achter de tribunes gaat een zee aan... BETON voor je open. :) (De onderste tribunes die overigens op een bouwstellage zijn gebouwd, maar dat terzijde...) Als het beton niet goed zichtbaar zou zijn in de Arena, wat is dan 't probleem? Dan hoeft men zich er ook niet aan te storen (als het zo zou zijn).

Hoe het vroeger was interesseert me niks, het veld in de Kuip ligt er altijd, en dus ook nu, goed bij. Beter dan die zandbak daar.

Als het je niks intresseert hoe het vroeger was, intresseert het jou ook niks dat het veld er vroeger slecht bij lag in de Arena. Waar berust jij 't op dat het veld in de Arena op dit moment een zandbak is?

markeerstift is dus ANTI-VOETBAL. Blauw staat mooi.. (ze gaan in de Arena de stoeltjes kleuren, dus wat dat betreft zien ze dat zelf ook wel in)

En dan nu de statement van de avond: Markeerstift is ANTI-VOETBAL. Je begint een soort van eigen taaltje te maken. Ik leg hier de link even niet. Kun je dat nader uitleggen? :) Je geeft hier overigens ook een persoonlijke mening.

Vierde stelling, nog meer inkoppertje: Zoek een werkende link of kijk eens voetbal. Dan zie je dat bij Feyenoord de supporters veel dichter op 't veld zitten dan daar in Amsterdam.

Amsterdam Arena

de Kuip

Let even op 't verschil in de grachten. En het is btw niet te vergelijken met de stadions in Engeland, daar kun je de spelers aanraken, in zowel de Kuip als de Arena is dit niet mogelijk.

5e: pes·si·mist (de ~ (m.), ~en)

1 iem. die geneigd is alles van de negatieve kant te zien => doemdenker, zwartkijker; <=> optimist

Wat bekijken de Ajax aanhangers dan van de "negatieve kant"?

6e: Groot is niet negatief, wel als t groot is door de grote gracht. En de Kuip heeft minder stoeltjes dan de Arena, zie vi.nl: "Met een capaciteit van 51.177 toeschouwers is De Kuip het tweede stadion van Nederland na de Amsterdam Arena."

Die informatie verschilt dus per website. En ja, misschien geloof jij in de informatie van VI. Zou goed kunnen, weten we geen van beide. We maken ons dus druk om een paar stoelen verschil. Zou in principe dus niks met een gracht te maken hoeven hebben.

Nog wat dingen: De Arena is een gemeentestadion waar in ge-American football-t wordt. Kuip is van Feyenoord

Juist, en concerten. En tja, Feyenoord laat er bijvoorbeeld Marco Borsato optreden? Wat is het probleem? Of er nu een American Football Team op loopt te rennen, of een zee aan mensen staat te hossen en te springen op 't veld...

En lees daarbij dit eens:

"De Kuip moet een dak krijgen om weer popconcerten naar de Maassstad te halen. Stadion Feyenoord heeft dit jaar niet één grote artiest mogen begroeten en grijpt ook volgend jaar vooralsnog overal naast. Robbie Williams en The Rolling Stones kozen onlangs voor de amsterdam Arena."

Verder stond op deze website de volgende zin:

„Als organisaties de keus hebben, gaan ze op zeker en kiezen ze voor de ArenA of het Gelredome. Wij hebben daarom ook een dak nodig.â€Â

Ze proberen dus te concureren met andere stadions in Nederland. (De Arena met het slechte geluid dat dus boven de Kuip gaat...O-))

Bron: http://www.feyenoord-internet.nl

Arena stamt uit deze eeuw, iig laatste 10 jaar.

De Kuip stamt uit 1937 en wordt vervangen als het goed is.

Dat idee is allang weer van de baan. Ze gaan het dus voor elkaar proberen te krijgen een dak op de Kuip te krijgen. Waar de Feyenoord Fans overigens niks van willen weten. Héhé, ik zou 't wel eens willen zien, de Kuip met een dak...:D

Mooi discussie gewonnen, hadoe he hadoeeeeee

De domste opmerking ooit tijdens een discussie...-0-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je bericht maar half gelezen maar ik wil n ieder geval zeggen dat als je achter de goal kijkt de Arena een veel grotere open plek hebt

En dat als er een dak op de Kuip komt ik [...]

EDIT: dit had je ook anders kunnen verwoorden, ik vind dit niet thuis horen hier

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ajax heeft trouwens met 1-6 bij Eindhoven gewonnen en ze wachten nu Heerenveen-uit zo lucky lijkt me dat niet omdat ze nog een kans van 50-50 om in de ArenA te spelen.

Was trouwens een mooie goal van Sneijder die 0-5.

Het boek "Oosterpark" is nu echt gesloten.

De laatste wedstrijd werd met 3-0 van FC Volendam gewonnen.

Salmon was de man die de latste keer in dit mooie stadion scoorde.

De fans mochten na afloop een stoeltje menemen van de tribune, vind ik toch een mooi gebaar!

Link naar bericht
Delen op andere sites
De fans mochten na afloop een stoeltje menemen van de tribune, vind ik toch een mooi gebaar!

Dat was mooi inderdaad, net als die suppoost (Steward) die 'zijn' hek wilde meenemen als aandenken.

Jammer van het Oosterpark, het was een mooi stadion, maar FC Groningen krijgt er wel een heel mooi stadion voor terug.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat was mooi inderdaad, net als die suppoost (Steward) die 'zijn' hek wilde meenemen als aandenken.

Jammer van het Oosterpark, het was een mooi stadion, maar FC Groningen krijgt er wel een heel mooi stadion voor terug.

Zo ik heb kaartjes voor Fey-Az maandag, welk vak zit jij, Antonio?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat een spannende pot met een verdiende winnaar :W

Waar zat jij nou precies Twice? Welke kant van het stadion?

Spannende wedstrijd was het zeker! In de tweede helft kreeg AZ toch een paar kansen, maar als die allemaal verprutst worden win je nooit natuurlijk! De sfeer was ook prima, mooie minuut stilte vooraf, ondersteuning uit beide supporterskampen tijdens de wedstrijd en een gezellig hagelbuitje na afloop :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waar zat jij nou precies Twice? Welke kant van het stadion?

Spannende wedstrijd was het zeker! In de tweede helft kreeg AZ toch een paar kansen, maar als die allemaal verprutst worden win je nooit natuurlijk! De sfeer was ook prima, mooie minuut stilte vooraf, ondersteuning uit beide supporterskampen tijdens de wedstrijd en een gezellig hagelbuitje na afloop :)

Uh ik zat in Handige Harry... naast die supporters uit Alkmaar zeg maar ;)

Normale termen gebruiken voor andere supportersgroepen aub en dat geldt voor iedereen !

Link naar bericht
Delen op andere sites
Uh ik zat in Handige Harry...

Aha, dan zaten we op dezelfde tribune van het stadion, alleen zat ik aan de andere zijde en een verdieping lager. Je zal vanaf HH wel een mooi zicht op de doelpunten gehad hebben, want die vielen allebei in die hoek.

Ajax trouwens de vierde zege op rij. Ik hoorde dat de wedstrijd niet denderend was, maar het resultaat telt en Ajax staat alweer ruim vierde. Volgende wedstrijd tegen Heerenveen wordt interessant. Kijken of Klaas z'n nieuwe teamgenoten een beetje zal ontzien :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

NAC Breda stuurt Ton Lokhoff naar huis

30/12/2005 12:54

Ton Lokhoff gaat het nieuwe jaar in zonder club. De trainer is met onmiddellijke ingang op non-actief gesteld bij NAC Breda. De tegenvallende resultaten zijn de reden voor de wisseling van de wacht.

'De aanhoudende tegenvallende sportieve resultaten en de verwachting dat de resultaten op korte termijn niet zullen verbeteren hebben tot dit besluit geleid', stelt NAC in een verklaring. Naast Lokhoff moet ook zijn assistent Nico van Zoghel plaatsmaken.

Het ontslag komt niet als een grote verrassing. De dagen waren geteld voor Lokhoff, die sinds 1 juli 2003 de leiding heeft bij NAC. De 46-jarige trainer wordt verweten de investeringen niet hebben laten volgen door sportieve successen. Ondanks de nodige versterkingen slaagde hij er niet in de Bredase club mee te laten doen in de strijd om de UEFA Cupplaatsen.

De onrust groeide toen de BN/De Stem meldde dat Ruud Brood was benaderd om de taken van Lokhoff over te nemen. De trainer van Helmond Sport zou met Graham Arnold de Brabantse selectie gaan leiden. Directeur Theo Mommers ontkende toen op de NAC-website de trainerswissel.

Met eventuele opvolgers heeft NAC naar eigen zeggen nog niet gesproken. 'Nadat overeenstemming is bereikt over de afwikkeling van beiden arbeidsovereenkomsten zullen besprekingen worden gestart met kandidaten over de positie van hoofdtrainer en assistent-trainer.'

vi.nl

Werd ook wel eens tijd. Als je zo lang zo slecht presteert met deze spelers en ook met de spelers van vorig seizoen, want ook toen had het veel beter gekund. Benieuwd wie de nieuwe trainer wordt en wat hij ervan weet te maken !

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tsja het zat er wel een beetje in wat betreft Ton Lokhoff, want NAC valt echt erg tegen dit seizoen. Ik had ze veel hoger verwacht. Benieuwd wat Pierre van Hooijdonk gaat doen, hij was speciaal voor Lokhoff naar NAC gekomen. Hij zal het seizoen wel afmaken, maar daarna?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Aha, dan zaten we op dezelfde tribune van het stadion, alleen zat ik aan de andere zijde en een verdieping lager. Je zal vanaf HH wel een mooi zicht op de doelpunten gehad hebben, want die vielen allebei in die hoek.

Ajax trouwens de vierde zege op rij. Ik hoorde dat de wedstrijd niet denderend was, maar het resultaat telt en Ajax staat alweer ruim vierde. Volgende wedstrijd tegen Heerenveen wordt interessant. Kijken of Klaas z'n nieuwe teamgenoten een beetje zal ontzien :)

Ja we zaten lekker dicht bij de goals :)

Klaas-Jan haalt zijn niveau zeker :P

Hij heeft zojuist de 2-0 gemaakt, hetgeen de ruststand is

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

En de winterstop is weer voorbij (je hebt amper het idee dat er een winterstop was, in de periode rond een interland werd er net zo weinig gespeeld).

Mooie start van FC Groningen in Euroborg! Het ziet er daar heel fraai uit. Maaskant toch wel goed begonnen met RBC. Lok een stuk minder met twee nederlagen, maar wat had NAC een pech tegen Roda JC. Echt onvoorstelbaar hoe sommige schoten door spelers van Roda uit het doel werden gehouden!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Pierre van Hooijdonk keert per direct terug op het oude nest. De 36-jarige spits van NAC Breda verbindt zich voor anderhalf jaar aan Feyenoord, waar hij de Coolsingel wil halen met een prijs. 'Die wens staat nog steeds’, zo vertelde hij op de website van de Rotterdammers.

In De Kuip moet Van Hooijdonk het breekijzer worden waar Feyenoord-coach Erwin Koeman zo naar op zoek was. Met zo'n taak heeft hij geen moeite. 'Die rol heb ik bij Oranje ook gehad en die ligt mij wel. Ik heb er dan ook heel veel zin in.'

Van Hooijdonk kende een uiterst teleurstellende terugkeer bij NAC. De nieuwe coach Cees Lok gaf hem te verstaan dat hij met zijn kritische houding een remmende factor was binnen de ploeg. De lange Brabander zou dan ook op de bank terechtkomen, waarna speler en club overeenkwamen uit elkaar te gaan.

Koeman is niet bang dat Van Hooijdonk ook in verzet komt. 'Over de rol die wij voor hem in gedachten hebben we hele goede en duidelijke gesprekken gehad, dus daar kan geen misverstand over bestaan.'

'Aan de andere kant is Pierre een winnaar die graag zijn minuten pakt, dus we zullen zien. Duidelijk is in ieder geval dat ik Van Hooijdonk er heel graag bij heb.'

In zijn vorige periode bij Feyenoord had Van Hooijdonk veel succes. Voornamelijk dankzij zijn goals won het in 2002 de UEFA Cup. De viering op de Coolsingel bleef echter achterwege vanwege de moord op Pim Fortuyn.

Bron: http://www.vi.nl

Pierre dus terug in Rotterdam. Grappig dat de meningen er heel erg over verdeeld zijn. Benieuwd wat het zal worden!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pierre van Hooijdonk keert per direct terug op het oude nest. De 36-jarige spits van NAC Breda verbindt zich voor anderhalf jaar aan Feyenoord, waar hij de Coolsingel wil halen met een prijs. 'Die wens staat nog steeds’, zo vertelde hij op de website van de Rotterdammers.

In De Kuip moet Van Hooijdonk het breekijzer worden waar Feyenoord-coach Erwin Koeman zo naar op zoek was. Met zo'n taak heeft hij geen moeite. 'Die rol heb ik bij Oranje ook gehad en die ligt mij wel. Ik heb er dan ook heel veel zin in.'

Van Hooijdonk kende een uiterst teleurstellende terugkeer bij NAC. De nieuwe coach Cees Lok gaf hem te verstaan dat hij met zijn kritische houding een remmende factor was binnen de ploeg. De lange Brabander zou dan ook op de bank terechtkomen, waarna speler en club overeenkwamen uit elkaar te gaan.

Koeman is niet bang dat Van Hooijdonk ook in verzet komt. 'Over de rol die wij voor hem in gedachten hebben we hele goede en duidelijke gesprekken gehad, dus daar kan geen misverstand over bestaan.'

'Aan de andere kant is Pierre een winnaar die graag zijn minuten pakt, dus we zullen zien. Duidelijk is in ieder geval dat ik Van Hooijdonk er heel graag bij heb.'

In zijn vorige periode bij Feyenoord had Van Hooijdonk veel succes. Voornamelijk dankzij zijn goals won het in 2002 de UEFA Cup. De viering op de Coolsingel bleef echter achterwege vanwege de moord op Pim Fortuyn.

Bron: http://www.vi.nl

Pierre dus terug in Rotterdam. Grappig dat de meningen er heel erg over verdeeld zijn. Benieuwd wat het zal worden!

Ik ook. Ik zou er niet al te veel over kunnen zeggen. Ik vond hem bij NAC zwaar tegenvallen. Hij heeft echter wel in het verleden laten zien genoeg kwaliteiten te hebben. Ik ben benieuwd...

Link naar bericht
Delen op andere sites

De loting voor de Kwalificatie EK 2008:

Groep G:

NEDERLAND, Roemenië, Bulgarije, Slovenië, Albanië, Wit-Rusland en Luxemburg.

Tsja wat moet je ervan zeggen? Roemenië en Bulgarije zijn aardige tegenstanders, maar de groep als geheel valt me behoorlijk tegen. Ik had groep F veel mooier gevonden met Denemarken, Spanje, IJsland, Noord-Ierland en Liechtenstein, of natuurlijk groep D met Duitsland, Ierland, Wales, Cyprus en San Marino.

België redelijk pittig geloot met Portugal, Polen, Servië + Montenegro, Finland, Armenië, Azerbeidzjan en Kazachstan. Het is wel de grootste poule en hierin gaan er twee door, maar zwaar zal het worden voor de duivels!

Ook op voorhand interessant zijn de duels tussen Duitsland en Tsjechië, Frankrijk en Italië en Griekenland en Turkije!

Link naar bericht
Delen op andere sites
De loting voor de Kwalificatie EK 2008:

Groep G:

NEDERLAND, Roemenië, Bulgarije, Slovenië, Albanië, Wit-Rusland en Luxemburg.

Tsja wat moet je ervan zeggen? Roemenië en Bulgarije zijn aardige tegenstanders, maar de groep als geheel valt me behoorlijk tegen. Ik had groep F veel mooier gevonden met Denemarken, Spanje, IJsland, Noord-Ierland en Liechtenstein, of natuurlijk groep D met Duitsland, Ierland, Wales, Cyprus en San Marino.

België heel redelijk pittig geloot met Portugal, Polen, Servië + Montenegro, Finland, Armenië, Azerbeidzjan en Kazachstan. Het is wel de grootste poule en hierin gaan er twee door, maar zwaar zal het worden voor de duivels!

Ook op voorhand interessant zijn de duels tussen Duitsland en Tsjechië, Frankrijk en Italië en Griekenland en Turkije!

Ik houd niet zo van dat Oostblok-voetbal. Het zijn toch bijna allemaal tegenstanders uit Oost-Europa. Niet echt een aantrekkelijk groep. Wel goede kansen voor Nederland natuurlijk :).

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik denk dat er behoorlijk wat moet gaan veranderen binnen Ajax.

Het begin is er:

Jaap Stam keert komende zomer terug in de Nederlandse competitie. Ajax heeft de voormalige international weten te strikken.

De Amsterdammers bereikten een akkoord met AC Milan over de transfer. Stam tekent een contract dat hem vanaf 1 juli 2006 voor twee jaar aan Ajax bindt.

Stam vertrok in de zomer van 1998 van PSV naar Manchester United. Vervolgens speelde hij in Italië voor Lazio Roma en sinds medio 2004 voor AC Milan.

De 33-jarige verdediger werd al eerder in verband gebracht met een terugkeer naar de Nederlandse Eredivisie. Zijn oude club PSV en SC Heerenveen werden als nieuwe werkgever genoemd, maar de 67-voudig international kiest nu dus voor Ajax.

'Jaap Stam is een zeer ervaren verdediger die al bij diverse topclubs actief is geweest', licht technisch directeur Martin van Geel de transfer toe. 'Wij denken dat hij voor ons jonge talentvolle team van grote waarde kan zijn.'

Bron: http://www.vi.nl

Erg verrassende transfer moet ik zeggen. Stam leek toch alleen voor PSV of Heerenveen terug te komen, maar kennelijk vind hij de rol als leider van een nieuw Ajax toch interessanter. Ik denk wel dat Ajax hier goede zaken mee gedaan heeft. Het is dan weliswaar niet meer de topper van enkele jaren geleden, maar het blijft een sterke verdediger.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Stam gaf laatst nog aan dat er voor hem in Nederland maar één club was.. en ik neem aan dat dat niet Ajax is :+

Ik heb echt een hekel aan teamverraders. Kom op, hoe kan je nu met een PSVhart voor Ajax of Feyenoord gaan spelen, maar natuurlijk ook andersom. Vind dat altijd wat vreemd, maar ja, toch een goede speler voor Ajax erbij. Zullen ze nodig hebben.

Overigens wel Stam in ruil voor (de transfervrije) Maxwell.

Ware leegloop in Rotterdam bij Feyenoord. Heb echt het idee dat Koeman goed bezig is, ook met het oog op de toekomst.

Vertrokken / Verhuurd of bijna vertrokken in winterstop:

Ferne Snoyl verhuurd aan Aberdeen

Drie clubs tonen belangstelling voor Babos

"Saidi en Gibbs vertrekken naar Lecce / ADO"

Östlund naar Southampton

Bijna rond: Ghali naar Spurs

Eerder werd Leonardo al verkocht aan NAC Breda

En mochten Zuiverloon en De Ceulaer bij RKC blijven

Loovens blijft nog een half jaar verhuurd, maar komt dan weer terug. Boussabon mag ook niet weg, hoewel er wel interesse voor was.

Gister bevestigde Koeman dat Feyenoord bezig is met een middenvelder. Ik vermoedde eerst dat het Theo Janssen zou worden, waar ze al langer interesse voor hebben, maar lees nu het gerucht dat het wel eens Edgar Baretto zou worden > bron

Ach.. zolang er verstandig wordt gekocht en verkocht vind ik het best. Een nieuwe verdediger in de naam van Vlaar, stand-in als Van Hooijdonk en middenvelder als Baretto is natuurlijk niks mis mee. Het zijn geen legio onbekende voetballers uit bananenrepublieken waar de trainer slechts een videoband van heeft gezien..

Wordt vast nog vervolgd! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stam gaf laatst nog aan dat er voor hem in Nederland maar één club was.. en ik neem aan dat dat niet Ajax is :+

Ik heb echt een hekel aan teamverraders. Kom op, hoe kan je nu met een PSVhart voor Ajax of Feyenoord gaan spelen, maar natuurlijk ook andersom. Vind dat altijd wat vreemd, maar ja, toch een goede speler voor Ajax erbij. Zullen ze nodig hebben.

Raar inderdaad. Misschien kan hij het niet zo goed hebben dat hij afgelopen seizoen min of meer werd uitgelachen toen hij rood kreeg in de CL-wedstrijd tegen PSV. Maar het zal wel gewoon een geldkwestie zijn. Er spelen ook ex-Ajacieden bij PSV dus andersom moet dat ook kunnen natuurlijk. Ach, zolang Blind trainer blijft bij Ajax wordt het toch niet veel...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook Perez komt volgend seizoen naar Ajax:

'Kenneth Perez vertrekt in zomer naar Ajax'

30/1/2006 9 :02

Ajax heeft Kenneth Perez op het oog. De Deense spelbepaler van AZ moet de kwakkelende Amsterdammers er bovenop helpen, melden het Algemeen Dagblad en De Telegraaf.

Volgens het AD is de overgang van Perez 'zo vast als een huis'. Hij zou komende zomer de overstap naar de Arena moeten maken. En dat terwijl het contract van de 31-jarige international bij de Alkmaarse club nog tot medio 2007 loopt. Maar de onderhandelingen van AZ met Perez over het verlengen van die verbintenis, waren tot nu toe op niets uitgelopen.

De overgang is des te meer opmerkelijk omdat de positie die Perez lijkt te gaan bekleden, de befaamde Nummer Tien, leek te zijn voorbestemd voor Wesley Sneijder, die onlangs zijn contract bij de Ajax nog tot medio 2009 had verlengd.

vi.nl

Met al die nieuwe aankopen kan Ajax best een goede gooi doen naar de landstitel van 2006/2007.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met al die nieuwe aankopen kan Ajax best een goede gooi doen naar de landstitel van 2006/2007.

Misschien wel, ze hebben inderdaad al een paar goede spelers binnen. Maar dat maakt nog geen goed team. Een goede trainer is ook erg belangrijk. Tot nu toe ben ik nog niet echt overtuigd van de trainerskwaliteiten van Blind. Zelfde als bij NAC kan ook gebeuren. Iedereen had erg hoge verwachtingen voor dit seizoen en ze hebben op papier ook goede spelers. Maar als het er niet uitkomt...

Link naar bericht
Delen op andere sites

**PSV heeft de halve eindstrijd van de

Gatorade Cup bereikt.De Eindhovenaren

klopten FC Groningen in Euroborg: 3-2.

PSV zocht direct de aanval en opende al

na vijf minuten de score via Cocu.De

aanvoerder stond weliswaar buitenspel,

maar dat ontging het arbitrale trio en

dus telde de intikker.Even later zorgde

Farfán (na een mooie één-twee met Alex)

voor 2-0 en liet Cocu met een fraaie

omhaal na 27 minuten de 3-0 aantekenen.

PSV liet Groningen vervolgens het spel

maken.De thuisploeg kreeg na rust weer

hoop na de treffer van Nevland.In de

slotfase zorgde Fledderus op aangeven

van Florén zelfs voor 2-3,maar meer zat

er niet in voor de Groningers.

bron: nos teletext p. 816

ik! als PSVFan ben dus heel tevreden :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

Inmiddels is het nieuwe seizoen alweer aanstaande.

Het zou wel eens erg spannend kunnen worden in de Eredivisie. De top 4 ontloopt elkaar niet veel, dus wie er kampioen zal worden? Ik kan er nu nog weinig van zeggen. Overigens geldt dit ook voor de Jupiler League, daar zijn ook veel kanshebbers.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat 't dit jaar erg gaat spannen tussen (L) psv (L) en :P ajax :P

We zagen 't gister, ajax versloeg psv overigens in eigen huis met 3-1 en won daarmee de eerste prijs van 't seizoen, de joh. kruijfschaal, die word gespeeld tussen de bekerwinnaar en de landskampioen. De doelpunten werden aan de zeide van ajax gescored door rozales, de invaller perez (overigens in z'n eerste wedstrijd al een doelpunt) en sneider. Het doelpunt van psv werd gescored door coku, de aanvoerder.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Inmiddels is het nieuwe seizoen alweer aanstaande.

Het zou wel eens erg spannend kunnen worden in de Eredivisie. De top 4 ontloopt elkaar niet veel, dus wie er kampioen zal worden? Ik kan er nu nog weinig van zeggen. Overigens geldt dit ook voor de Jupiler League, daar zijn ook veel kanshebbers.

Eigenlijk is het een retorische vraag van Antonio. PSV wordt kampioen :P.

Eerlijk gezegd vind ik Feyenoord niet zo heel erg sterk, maar als Kuijt blijft scheelt dat al een hoop. Ajax is veel sterker dan vorig seizoen en PSV is ongeveer even sterk gebleven. AZ heeft redelijk ingekocht, ik vind het nou niet allemaal geweldige spelers. Ik denk en hoop dat het erg spannend wordt.

Voor de Jupiler League hoop ik op VVV, maar die grijpen er altijd net naast. De Graafschap, Den Bosch en RBC zijn daar voor mij de favorieten. Die heb ik ook veel liever in de Eredivisie dan Excelsior: een zeer matige spelersgroep en een stadion voor 3000 man, niet echt eredivisiewaardig. Maar ok, dat zal het komende seizoen misschien ook uitwijzen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de eredivisie en de Jupiler League ben ik dit seizoen toch weer voor mijn favorieten, Feyenoord en De Graafschap. Voor Feyenoord heb ik eigenlijk geen verklaring waarom ik daarvoor ben, is me een keer aangepraat en eigenlijk nooit meer weggegaan. En Ja, De Graafschap, het blijft toch de club uit eigen stad ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eigenlijk is het een retorische vraag van Antonio. PSV wordt kampioen :P.

Eerlijk gezegd vind ik Feyenoord niet zo heel erg sterk, maar als Kuijt blijft scheelt dat al een hoop. Ajax is veel sterker dan vorig seizoen en PSV is ongeveer even sterk gebleven. AZ heeft redelijk ingekocht, ik vind het nou niet allemaal geweldige spelers. Ik denk en hoop dat het erg spannend wordt.

Wat Ajax en PSV betreft ben ik het met je eens, maar AZ en Feyenoord vind ik zeker niet zwakker geworden. AZ heeft met Luirink, Dembele en Cziommer toch wel goede spelers binnengehaald (alleen onbegrijpelijk waarom ze Sinouh als tweede keeper hebben gehaald, maargoed ik snap ook de keus van PSV voor Moens niet). Feyenoord heeft zich ook goed versterkt. Niet spectaculair, maar het vertrek van Kalou is goed opgevangen met Huysegems en met Timmer en Lucius zijn er nog twee goede aankopen gedaan. Daarnaast zal het vertrek van Kuijt misschien ietsje verschil maken, maar ook zonder Kuijt moet Feyenoord in staat zijn met de besten mee te komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat Ajax en PSV betreft ben ik het met je eens, maar AZ en Feyenoord vind ik zeker niet zwakker geworden. AZ heeft met Luirink, Dembele en Cziommer toch wel goede spelers binnengehaald (alleen onbegrijpelijk waarom ze Sinouh als tweede keeper hebben gehaald, maargoed ik snap ook de keus van PSV voor Moens niet). Feyenoord heeft zich ook goed versterkt. Niet spectaculair, maar het vertrek van Kalou is goed opgevangen met Huysegems en met Timmer en Lucius zijn er nog twee goede aankopen gedaan. Daarnaast zal het vertrek van Kuijt misschien ietsje verschil maken, maar ook zonder Kuijt moet Feyenoord in staat zijn met de besten mee te komen.

Maar Gomes was geschorsd voor die wedstrijd. En Kuyt moet zeker wel blijven! Maar het is niet zeker of hij weggaat en 99% kans dat hij blijft.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat Ajax en PSV betreft ben ik het met je eens, maar AZ en Feyenoord vind ik zeker niet zwakker geworden. AZ heeft met Luirink, Dembele en Cziommer toch wel goede spelers binnengehaald (alleen onbegrijpelijk waarom ze Sinouh als tweede keeper hebben gehaald, maargoed ik snap ook de keus van PSV voor Moens niet). Feyenoord heeft zich ook goed versterkt. Niet spectaculair, maar het vertrek van Kalou is goed opgevangen met Huysegems en met Timmer en Lucius zijn er nog twee goede aankopen gedaan. Daarnaast zal het vertrek van Kuijt misschien ietsje verschil maken, maar ook zonder Kuijt moet Feyenoord in staat zijn met de besten mee te komen.

Je noemt inderdaad de sterke aankopen. Spelers zoals Kolkka, Gudjohnsen en Sinouh vind ik absoluut niet bij een topclub (Feyenoord en AZ) thuishoren. Maar ok, snap ook niet wat spelers zoals Smit nog steeds bij PSV doen en bijv. Lindenbergh bij Ajax. Zo lopen er overal wel een paar matige spelers rond ;). Ik vind Feyenoord niet veel zwakker geworden, maar sterker zijn ze ook niet echt geworden. Het scheelt wel dat er nu tenminste een goed beleid wordt gevoerd, dus in de toekomst zullen ze zeker nog beter worden. Ik zie PSV en Ajax toch als de sterkste ploegen. Maar wie zal het zeggen, PSV werd ook vaak onderschat en toch kampioen. Het zou wel mooi zijn voor Feyenoord om de titel nog eens te pakken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Feyenoord heeft met Timmer en Lodewijks 2 prima keepers in huis.

Achterin heb je met Collen een prima rechtsback, altijd onderschat die man! Greene, Vlaar en Bahia zijn verder verdedigers die zelden slecht spelen, hoewel ik Vlaar de laatste tijd niet geweldig vind. Greene speelt daarentegen erg goed! Drenthe is een talent, maar moet nog veel leren. Feyenoord is bezig met een nieuwe linksback, die mag er dan ook wel komen aangezien Bosschaart weinig waard is. Mits er niet te veel geblesseerden zijn / spelers met vormcrisis zijn heeft Feyenoord geen onaardige verdedigers.

Het middenveld staat goed. Feyenoord heeft daar Lucius, Hofs en De Guzman. Allemaal prima voetballers. Als alternatief hebben we daar nog Pardo, Davids en Bosschaart (waarvan Koeman de hoop heeft opgegeven hem ooit nog een goede wedstrijd te zien spelen als linksback, en terecht). Daarbij is Feyenoord nog bezig met een versterking, waarin Tymoschuk erg voor de hand ligt.

Voorin loopt Kuijt natuurlijk rond. Aan buitenspelers heeft Feyenoord geen gebrek. Vincken is hersteld en komt eraan. Huysegems is een prima speler en vormt een goed flankenduo met Castelen, die momenteel geblesseerd is. Van Kolkka en De Ceulaer ben ik ook niet echt kapot, maar zijn opzich geen onaardige wisselspelers. Pi-Air speelde een erg goede voorbereiding, en ik sluit dan ook niet uit dat misschien hij wel in de basis start tegen Groningen. Als het loopt, dan is haast geen koppel in Rotterdam mooier dan Kuijt en Pi-Air. Dan speel je met 4 middenvelders of misschien één buitenspeler.

Ik zie het wel zitten dit jaar in Rotterdam, maar er moet wel gewerkt worden en vertrouwen zijn. Komende zondag is een mooie gelegenheid om vertrouwen op te doen, om in Groningen gelijk 3 punten te pakken!

PSV heeft zijn selectie behouden, Ajax heeft goed versterkt en AZ heeft goed versterkt. AZ heeft alleen ook veel spelers moeten laten gaan. Ik ben van mening dat alle topclubs in Nederland goed hebben ingekocht. Dat is alleen maar goed voor het Nederlandse voetbal. Er staat ons een mooi en hopelijk spannend voetbalseizoen te wachten!

Link naar bericht
Delen op andere sites
DIRK KUYT NAAR LIVERPOOL

Feyenoord heeft met Liverpool overeenstemming bereikt over de transfer van Dirk Kuyt naar de topclub in de Premier League. De Feyenoord-spits stond al lang op het verlanglijstje van manager Rafael Benitez, maar verder dan een voorzichtige verkenning begin juli is het nooit gekomen. Daarna is er ook geen enkel contact meer geweest tussen de clubs, totdat het management van Liverpool begin deze week weer bij Feyenoord aan de deur klopte met een serieus bod, waarna de onderhandelingen werden afgerond.

Bron: Feyenoord.nl

Uiteindelijk dus toch het verwachte vertrek. Feyenoord verliest weer één van z'n publiekslievelingen, maar ook hier is er een tijd van komen en een tijd van gaan. Feyenoord heeft 18 miljoen Euro ontvangen, een heel redelijke prijs, waarmee men de selectie op enkele noodzakelijke plaatsen kan gaan versterken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
DIRK KUYT NAAR LIVERPOOL

Feyenoord heeft met Liverpool overeenstemming bereikt over de transfer van Dirk Kuyt naar de topclub in de Premier League. De Feyenoord-spits stond al lang op het verlanglijstje van manager Rafael Benitez, maar verder dan een voorzichtige verkenning begin juli is het nooit gekomen. Daarna is er ook geen enkel contact meer geweest tussen de clubs, totdat het management van Liverpool begin deze week weer bij Feyenoord aan de deur klopte met een serieus bod, waarna de onderhandelingen werden afgerond.

Bron: Feyenoord.nl

Uiteindelijk dus toch het verwachte vertrek. Feyenoord verliest weer één van z'n publiekslievelingen, maar ook hier is er een tijd van komen en een tijd van gaan. Feyenoord heeft 18 miljoen Euro ontvangen, een heel redelijke prijs, waarmee men de selectie op enkele noodzakelijke plaatsen kan gaan versterken.

Sportief inderdaad een flink verlies. Maar voor 18 miljoen kun je goed investeren in je selectie. Met het huidige beleid bij Feyenoord verwacht ik wel wat goede aankopen van ze de komende tijd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
AZ wint met 8-1 zeg -0- !

Pff, ben benieuwd naar de rest van de top-3 morgen. Feyenoord heeft het lastig uit bij Groningen. PSV zou moeten winnen van NEC als je naar NEC's voorbereiding kijkt...

Ik was zelf nogal verrast door Willem II, knappe zege op Utrecht en leuk spel, maar men moet afwachten of het verder ook zo goed blijft gaan.

Ernie Brandts krijgt zo te zien een zwaar seizoen met NAC. Wat is daar toch een hoop mis gegaan in een jaar tijd. Ik herinner me nog begin vorig seizoen met de komst van Pierre van Hooijdonk en Johan Vonhlanten. NAC leek toen een kanshebber op Europees voetbal. Nu moeten ze maar hopen dat de wedstrijd tegen AZ geen voorbode is voor de rest van het seizoen, maarja ook hier zal de tijd het uitwijzen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik was zelf nogal verrast door Willem II, knappe zege op Utrecht en leuk spel, maar men moet afwachten of het verder ook zo goed blijft gaan.

Ernie Brandts krijgt zo te zien een zwaar seizoen met NAC. Wat is daar toch een hoop mis gegaan in een jaar tijd. Ik herinner me nog begin vorig seizoen met de komst van Pierre van Hooijdonk en Johan Vonhlanten. NAC leek toen een kanshebber op Europees voetbal. Nu moeten ze maar hopen dat de wedstrijd tegen AZ geen voorbode is voor de rest van het seizoen, maarja ook hier zal de tijd het uitwijzen.

Nu ik de wedstrijd heb gezien moet ik ook zeggen dat de monsterzege van AZ vooral toekwam aan de verdediging van NAC. Zo slecht verdedigen is ook een kunst |:(!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik was zelf nogal verrast door Willem II, knappe zege op Utrecht en leuk spel, maar men moet afwachten of het verder ook zo goed blijft gaan.

Ernie Brandts krijgt zo te zien een zwaar seizoen met NAC. Wat is daar toch een hoop mis gegaan in een jaar tijd. Ik herinner me nog begin vorig seizoen met de komst van Pierre van Hooijdonk en Johan Vonhlanten. NAC leek toen een kanshebber op Europees voetbal. Nu moeten ze maar hopen dat de wedstrijd tegen AZ geen voorbode is voor de rest van het seizoen, maarja ook hier zal de tijd het uitwijzen.

Ik zat in het stadion bij Willem II. Na 2 minuten overheerste al een "nee, niet weer"-sfeer. Maar gelukkig kwam het allemaal nog goed, met inderdaad aardig spel. Eerste puntjes tegen degradatie gepakt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zat in het stadion bij Willem II. Na 2 minuten overheerste al een "nee, niet weer"-sfeer. Maar gelukkig kwam het allemaal nog goed, met inderdaad aardig spel. Eerste puntjes tegen degradatie gepakt ;)

Zal wel gezellig zijn geweest met die regen :) Wat een noodweer in Tilburg!

Ajax en PSV zoals verwacht goed begonnen. Huntelaar niet eens gescoord, maar desondanks vijf treffers in de ArenA. Toch weet ik nog steeds niet of ik Ajax als een kampioenskandidaat moet zien, de start is in elk geval een stuk beter dan vorig seizoen. Van Feyenoord kan dat dus niet gezegd worden. Ik heb de beelden nog niet gezien, maar het schijnt echt dramatisch geweest te zijn in de Euroborg. FC Groningen wordt ook dit jaar dus weer een moelijk te kloppen ploeg in eigen huis.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben vandaag naar de ArenA geweest. Was een leuke seizoensopener *) Ajax speelde bij vlagen erg leuk voetbal. Vooral Gabri, Maduro, Sneijder en Emanuelson deden het goed, en natuurlijk Stam, daar komt echt niemand voorbij. RKC deed het laatste half uur trouwens ook totaal geen moeite meer om nog een doelpunt te maken.

Er is wel bewezen dat Ajax ook kan scoren zonder Huntelaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuke eerste speelronde, zonder al te goed voetbal naar mijn mening. Feyenoord begint waar het vorig seizoen is geëindigd: belabberd. De gehele voorhoede was onzichtbaar. Helaas ging de verdediging juist te zichtbaar in de fout.

Ajax PSV en AZ beginnen lekker al was er van tegenstand nauwelijks te spreken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zal wel gezellig zijn geweest met die regen :) Wat een noodweer in Tilburg!

Ajax en PSV zoals verwacht goed begonnen. Huntelaar niet eens gescoord, maar desondanks vijf treffers in de ArenA. Toch weet ik nog steeds niet of ik Ajax als een kampioenskandidaat moet zien, de start is in elk geval een stuk beter dan vorig seizoen. Van Feyenoord kan dat dus niet gezegd worden. Ik heb de beelden nog niet gezien, maar het schijnt echt dramatisch geweest te zijn in de Euroborg. FC Groningen wordt ook dit jaar dus weer een moelijk te kloppen ploeg in eigen huis.

Regen zeker, maar geen slecht voetbal. Ach, het is overdekt. Dan komt er altijd weer van die heerlijke stadion-humor. Tja, ook al is het geen Kuip, het is toch altijd wel lache om in een stadion te zitten.

Feyenoord... }:| Genoeg? Pff.. Kan dit echt niet bevatten. Kijk je 2 maanden uit naar het nieuwe seizoen en dan dit *(*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij als Ajaxsupporter kon het seizoen bijna niet mooier beginnen. Als PSV en AZ hadden verloren was het natuurlijk nog mooier geweest, maar wat heb ik zitten genieten van FC Groningen - Feyenoord zeg! >:)

Gisteravond Studio Voetbal en de Wedstrijden zitten kijken waar ook veel gespeculeerd werd over de dramatische start van Feyenoord. Ik vrees het ergste voor Feyenoord. Ze "schijnen" nog in de schulden te zitten, waardoor ze niet al het verdiende geld wat gevangen is op Kuyt en Kalou uit kunnen geven. Zo wordt er geschat dat er sowieso 10 miljoen wordt besteed aan het aflossen van schulden. Daarbij is het niet te hopen dat er weer tal aan "middelmatige" spelers gekocht worden i.p.v. één goede speler. Ze zullen toch echt eens in het buitenland op zoek moeten gaan naar een topspeler. En zoals ook al bij Studio Voetbal werd gezegd, er moeten doelpunten "gekocht" moeten worden. Er moet dus een echte goalgetter naar de Kuip gehaald worden.

Bij PSV vertrekken toch ook best belangrijke spelers voor de club. Vennegoor of Hesselink gaat naar Celtic, en ook André Ooijer wil weg bij PSV. Ik vind het een beetje asociaal van Ooijer dat hij zich ziek meldt voor wedstrijden. Althans, hij zegt niet in staat te zijn om te kunnen voetballen. Sowieso heel lullig tegenover de PSV aanhang, maar vooral ook tegenover de selectie van PSV en trainer Ronald Koeman.

Ja, ik zie Ajax toch (zoals het er nu uitziet) als favoriet voor het komende seizoen. Ze hebben natuurlijk een sterk elftal met spelers als Huntelaar, Stam, Sneijder, Emanuelson en Gabri. Ik denk zelf dat Huntelaar volgend jaar al weg zal zijn bij Ajax als hij blijft voetballen zoals hij dat nu doet. Maar Ajax gaat nog een hoop plezier beleven aan hem.

Woensdag 23 augustus, 20.25 uur, Nederland 2

AFC Ajax - FC Kopenhagen

Ajax heeft uit in Kopenhagen met 1-2 gewonnen. Dit betekent dat Ajax zelfs met 0-1 mag verliezen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor mij als Ajaxsupporter kon het seizoen bijna niet mooier beginnen. Als PSV en AZ hadden verloren was het natuurlijk nog mooier geweest, maar wat heb ik zitten genieten van FC Groningen - Feyenoord zeg! >:)

Gisteravond Studio Voetbal en de Wedstrijden zitten kijken waar ook veel gespeculeerd werd over de dramatische start van Feyenoord. Ik vrees het ergste voor Feyenoord. Ze "schijnen" nog in de schulden te zitten, waardoor ze niet al het verdiende geld wat gevangen is op Kuyt en Kalou uit kunnen geven. Zo wordt er geschat dat er sowieso 10 miljoen wordt besteed aan het aflossen van schulden. Daarbij is het niet te hopen dat er weer tal aan "middelmatige" spelers gekocht worden i.p.v. één goede speler. Ze zullen toch echt eens in het buitenland op zoek moeten gaan naar een topspeler. En zoals ook al bij Studio Voetbal werd gezegd, er moeten doelpunten "gekocht" moeten worden. Er moet dus een echte goalgetter naar de Kuip gehaald worden.

Bij PSV vertrekken toch ook best belangrijke spelers voor de club. Vennegoor of Hesselink gaat naar Celtic, en ook André Ooijer wil weg bij PSV. Ik vind het een beetje asociaal van Ooijer dat hij zich ziek meldt voor wedstrijden. Althans, hij zegt niet in staat te zijn om te kunnen voetballen. Sowieso heel lullig tegenover de PSV aanhang, maar vooral ook tegenover de selectie van PSV en trainer Ronald Koeman.

Ja, ik zie Ajax toch (zoals het er nu uitziet) als favoriet voor het komende seizoen. Ze hebben natuurlijk een sterk elftal met spelers als Huntelaar, Stam, Sneijder, Emanuelson en Gabri. Ik denk zelf dat Huntelaar volgend jaar al weg zal zijn bij Ajax als hij blijft voetballen zoals hij dat nu doet. Maar Ajax gaat nog een hoop plezier beleven aan hem.

Woensdag 23 augustus, 20.25 uur, Nederland 2

AFC Ajax - FC Kopenhagen

Ajax heeft uit in Kopenhagen met 1-2 gewonnen. Dit betekent dat Ajax zelfs met 0-1 mag verliezen.

Hmm die ajacied is ook weer terug op het forum :7

Ajax gaat de Champions League wel redden. 2-1 verdedigen moet best lukken. Hoewel Feyenoord ooit tegen Stuttgart uit met 1-3 won, maar thuis gewoon met 0-3 verloor. Ach, dat is Feyenoord ;)

Ik denk toch eerlijk gezegd dat PSV kampioen gaat worden. Ben bang dat Ajax erg afhankelijk is van 3 spelers: Stam, Gabri en Huntelaar. Feyenoord zal wel 4e worden, AZ 3e. Althans, zo schat ik het in.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...