Ga naar inhoud

De toekomst van Bassie en Adriaan


Aanbevolen berichten

Misschien wordt er na de dood van B & A door andere mensen weer een B & A film gemaakt. Dat zie je de laatste tijd zo vaak gebeuren: Pipo, Dik Trom, Sjors en Sjimmie, Pietje Bel. Het zijn allemaal nieuwe films van oude acteurs die inmiddels (bijna allemaal) al overleden zijn. Volgens mij is daar dus een fikse kans op.

Overigens wel een beroerd vooruitzicht, ik hoop dat het er niet van komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 150
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Misschien wordt er na de dood van B & A door andere mensen weer een B & A film gemaakt. Dat zie je de laatste tijd zo vaak gebeuren: Pipo, Dik Trom, Sjors en Sjimmie, Pietje Bel. Het zijn allemaal nieuwe films van oude acteurs die inmiddels (bijna allemaal) al overleden zijn. Volgens mij is daar dus een fikse kans op.

Overigens wel een beroerd vooruitzicht, ik hoop dat het er niet van komt.

Zou wel een mooi eerbetoon zijn, maar ik zou geen acteur kunnen verzinnen die B&A kunnen nadoen. Daarvoor zijn het veels te bijzondere karakters. Wie moet er bovendien B2 nadoen? :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zou wel een mooi eerbetoon zijn, maar ik zou geen acteur kunnen verzinnen die B&A kunnen nadoen. Daarvoor zijn het veels te bijzondere karakters. Wie moet er bovendien B2 nadoen? :'(

Ik zou het bij voorbaat al niks vinden. Bassie en Adriaan zijn niet te evenaren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pas op he? want wij gaan een eigen B&A film maken *)_O_

:) Jaja, maar we gaan toch wel een beetje serieus aan die rollen werken, he? ;)

Dus niet van, als je met een hoog stemmetje kan praten ben je Bassie en klaar is kees, NEE! :N Bewegingen, mimiek, manier van praten, lopen, handelsmerken (o.a. van Adriaan) karakter en dergelijke. Ze zijn best na te doen, maar je moet er alleen zo dicht mogelijk bij in de buurt zien te komen. Erop lijken telt dan even niet mee. :D

Eigenlijk zou ik wel in de jury willen zitten als het mag.

Want geloof me, als je al 12 jaar op een theaterschool speelt, weet je hoe dat allemaal werkt, dus begin niet over ervaring! :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De meeste kids komen voor Bassie en niet voor Sylvia .

Maar zouden we vragen aan de kids wat ze liever hebben tussen :

Bassie & Adriaan

Bassie & Sylvia

Bassie

Zouden ze B&A kiezen maar ja de kids en andere mensen beslissen dat niet hè

Je bent zelf het jongst hier *bas*

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
Misschien wordt er na de dood van B & A door andere mensen weer een B & A film gemaakt. Dat zie je de laatste tijd zo vaak gebeuren: Pipo, Dik Trom, Sjors en Sjimmie, Pietje Bel. Het zijn allemaal nieuwe films van oude acteurs die inmiddels (bijna allemaal) al overleden zijn. Volgens mij is daar dus een fikse kans op.

Overigens wel een beroerd vooruitzicht, ik hoop dat het er niet van komt.

Ik ben het met Jelger eens! Bassie en Adriaan zijn niet te evenaren. Ik denk dat er als B&A hadden willen doorgaan naar Amerika. Dat het weer een groot succes was geweest. Maar ik denk medio 2003 hadden ze die afscheidsschow kunnen geven. Dan hadden er waarschijnlijk andere op het idee gekomen voor een B&A tekenfilm etc. Ik denk dat ze dat nu niet ergens doen. Ik denk dat TV-land gewoon zeer zeker hopeloos wacht op de terugkeer van Bassie en Adriaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom een terugkeer? Ik vind datt ze dat zeker niet moeten doen, dan is de magie van de series helemaal verdwenen. Zo'n film zie ik ook niet zitten. Kijk maar naar die Pipo film. De magie die Cor (Pipo), Marijke (Mamaloe), Janine (Plom) en Herbert (Klukkluk) wel hadden is helemaal verdwenen. En publieksfavoriet Klukkluk komt niet eens voor in de film. Ik kan er niet naar kijken, en zal dus ook zeker niet gaan kijken als er eventueel zo'n film komt...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eens, de komende 6 jaar krijgen we nog voldoende materiaal voor onze kiezen. Dat wordt smullen. Kijk nu al uit naar de eerst volgende dvd van de Lachspektakelshow, lijkt me erg leuk weer...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bassie & Adriaan is tijdloos! Dat hebben jullie Aad wel horen zeggen bij de tentoonstelling. Een kind van 20 jaar geleden en een kind van nu, dat maakt niets uit. Dus ik denk dat Bassie & Adriaan nog altijd leuk gevonden zal worden door alle kinderen, generatie na generatie!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een tekenfilm, dat vind ik wel iets. De stemmen kunnen wel gedaan worden door B&A en je kunt ieder spannend verhaal verzinnen. Ik zie ook wel gebeuren dat er over 20 jaar een film komt met B&A, maar dan met andere acteurs. De nieuwe Pipo-film is ook zeer geslaagd (alleen geen kluk-kluk, maar die komt in de volgende film).

Link naar bericht
Delen op andere sites

zonder de echte acteurs zou het niet meer leuk zijn vind ik.

voorbeeld PIPO is al genoemd, haal ik nog een tekenfilmvoorbeeld aan:

de oude Lucky Luke series vind ik geweldig met Gerard Cox als Lucky Luke, ondanks dat de stemmen bij de nu noor Nickelodeon uitgezonden series echt heel erg goed op de originele lijken vind ik er geen bal meer aan om naar te kijken.

Het is vaker gebeurd, opeens andere stemmen en weg is de pret...

Mij lijkt een tekenfilm met andere stemmen dus helemaal niets

Link naar bericht
Delen op andere sites

De smurfen zonder Frans van Dusschoten en Ger Smit is ook geen bal aan, mee eens. Maar een tekenfilm waarbij Bas en Aad de stemmen doen tesamen met nog 1 of 2 stemmenmakers (Paul van Gorkum kan heeeeel goed stemmen in inspreken en heeft veeeeeeeel ervaring) moet het kunnen. Ik geef wel een hele leuke tip weg voor Aad !! Ik hoef geen royalties mocht het zo ver komen, ik zou het al leuk vinden wanneer het tot een tekenfilm komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De smurfen zonder Frans van Dusschoten en Ger Smit is ook geen bal aan, mee eens. Maar een tekenfilm waarbij Bas en Aad de stemmen doen tesamen met nog 1 of 2 stemmenmakers (Paul van Gorkum kan heeeeel goed stemmen in inspreken en heeft veeeeeeeel ervaring) moet het kunnen. Ik geef wel een hele leuke tip weg voor Aad !! Ik hoef geen royalties mocht het zo ver komen, ik zou het al leuk vinden wanneer het tot een tekenfilm komt.

Op ideeën zit geen auteursrecht en die laatste zin is echt te belachelijk voor woorden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

*adriaan* hou je rustig, rustig, rustig!

Ik denk dat een tekenfilm de charme niet kan halen die de films hebben. Misschien is een digitale film leuker ;)

Dus gewoon 1x alle polygonen en textures van alle B&A figuren inlezen en omzetten, een heel gaaf idee eigenlijk, een film waar het lijkt of je B&A ziet, maar het is een reeks polygonen & textures :P

Martijn, je hebt voorlopig weer wat te doen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
*adriaan* hou je rustig, rustig, rustig!

Ik denk dat een tekenfilm de charme niet kan halen die de films hebben. Misschien is een digitale film leuker ;)

Dus gewoon 1x alle polygonen en textures van alle B&A figuren inlezen en omzetten, een heel gaaf idee eigenlijk, een film waar het lijkt of je B&A ziet, maar het is een reeks polygonen & textures :P

Martijn, je hebt voorlopig weer wat te doen :P

Computeranimatie, net als Shrek ;)

En ik ben rustig, en ik ben kalm... maar ik kan echt niet tegen dat pompeuze gedrag van VJ :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op ideeën zit geen auteursrecht en die laatste zin is echt te belachelijk voor woorden.

Misschien zou een tekenfilm wel leuk zijn. Maar dan wel gemaakt door B&A zelf en met de orginele stemmen van de acteurs. Dan zou het een succes kunnen wezen. Maar niet echt een tekenfilm ik bedoel meer dat japanse. Dat lijkt veel op het echte.

Ik denk dat voor de Hardcore B&A fans het minder zou wezen. Maar voor de kids best wel zou aanslaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De smurfen zonder Frans van Dusschoten en Ger Smit is ook geen bal aan, mee eens. Maar een tekenfilm waarbij Bas en Aad de stemmen doen tesamen met nog 1 of 2 stemmenmakers (Paul van Gorkum kan heeeeel goed stemmen in inspreken en heeft veeeeeeeel ervaring) moet het kunnen. Ik geef wel een hele leuke tip weg voor Aad !! Ik hoef geen royalties mocht het zo ver komen, ik zou het al leuk vinden wanneer het tot een tekenfilm komt.

royalties? in je dromen _O- .

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien zou een tekenfilm wel leuk zijn. Maar dan wel gemaakt door B&A zelf en met de orginele stemmen van de acteurs. Dan zou het een succes kunnen wezen. Maar niet echt een tekenfilm ik bedoel meer dat japanse. Dat lijkt veel op het echte.

Ik denk dat voor de Hardcore B&A fans het minder zou wezen. Maar voor de kids best wel zou aanslaan.

Yay, Manga B&A :r

Stop-motion animatie zou ook best leuk kunnen zijn, eigenlijk... maar inderdaad, de originele stemmen. Lijkt me bijna niet haalbaar, maar het idee op zich is leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wonderer, een goede grap kun je ook niet waarderen 8)7:+

Ik zit niet te wachten op een PokeBassie of een Adrimon. Het moet wel een tekenfilm alla de smurfen worden maar dan meer met een echt spannend verhaal

Ik ken jou, en ik heb het vermoeden dat je je er nu probeert uit te praten omdat de reacties niet waren wat je had verwacht. Maar goed.

De smurfen zijn ook bagger, als je iets doet, moet je het goed doen, a la Dreamworks.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk niet dat ze met een tekenfilm moeten komen, hoe mooi het misschien ook zou kunnen zijn. Het lijkt me gewoon niets. Als Frans Verschoor misschien nog had geleefd, had ik het project misschien gesteund, maar nee...

Tegenwoordig worden er ook echt geen goede tekenfilms meer gemaakt. Het mist de magie van de échte goede tekenfilm. Ik zie daarom dus ook niets in zo'n film over 20 jaar ofzo. Die Pipo film was leuk en slim geproduceerd, maar men probeert hiermee gewoon te varen op het succes wat de échte serie, met de orginele acteurs, in zijn gloriejaren had. Dat vind ik gewoon te makkelijk. Zo'n format als Bassie & Adriaan moet je laten zoals het is, en niet gaan proberen dat succes van toen te evenaren.

De series van Bassie & Adriaan kunnen nog zeker 20 jaar worden uitgezonden, tijdloos is misschien te voorbarig...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Met een film 20 jaar na dato kun je niet meer denken dat de film wel draait onder het succes van toen. Pipo is nu populair bij de kinderen van nu, dat vind ik heel knap gedaan, hoe Pipo 20 jaar geleden was, dat weten de kinderen van nu niet.

Dat is niet helemaal waar. Er zijn nog steeds video's en dvd's te koop met daarop de avonturen van toen. Heb pas de dvd van Pipo en de Noorderzon gekocht (gefilmd door Ben Tenniglo _O_ ), en die is uitgebracht door Brigde Entertainment. Dus men weet wel degelijk hoe Pipo vroeger was. Dat Pipo nu ook nog 'populair' (ik vind die populariteit echt meevallen, film werd niet goed bekeken) is, is dus ook deels te danken aan de series van toen. Ik ben ook gewoon opgegroeid met die series...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Blijft toch het feit dat de film niet het gewenste resultaat heeft gebracht, de film behaalde niet de hoogste regionen in de top van best bekeken films. Het gebeurt nog steeds dat kinderen in aanraking komen met de pipo series van vroeger hoor, net als dat de kids ook nu nog steeds in aanraking komen met B&A, maar ook met series als Tita Tovenaar enz.

Vind dat een zeer goed gegeven en hoop dus ook dat de kinderen in de toekomst ook gewoon opgroeien met de orginele Bassie & Adriaan series en niet met een super commerciele film (+ domme nieuwe merchandising :r ) waarin hele andere acteurs spelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ken jou, en ik heb het vermoeden dat je je er nu probeert uit te praten omdat de reacties niet waren wat je had verwacht. Maar goed.

De smurfen zijn ook bagger, als je iets doet, moet je het goed doen, a la Dreamworks.

OOO als je moeder dat hoort vermoord ze je hoor! Die is smurfen fan

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Laat maar komen, ik lust ze rauw >:)

hhaha dat zeg je maar 1 keer! Die heeft van die heksennagels. Dan houd je het niet lang uit hoor. Geloof me, Ze heeft er zelfs een indringer mee verjaagd. *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik vind Bobby en Ernst een zeer slap aftreksel van Bassie en Adriaan!

Dat irritante stemmetje van die Bobby getver...

Daarbij vind ik die Bobby en Ernst al geprobeerd hebben om 'Bassie en Adriaan concept' over te nemen maar naar mijn idee een flop is geworden.

Bassie en Adriaan zijn vaklui! Zij hebben het beste concept en dat zal altijd zo blijven. Neem nou alleen de liedjes alleen al, Ik heb op dit moment Bassie en Adriaan zender opstaan. :Y

Bij *bas* en *adriaan* zitten allerlei elementen in, muziek, liedjes, spanning, humor en vooral edacutief.

De afleveringen van 1992 vind ik Bassie persoonlijk veel meer humor hebben dan vroeger. Ook met een knipoog naar de volwassenen die zitten te kijken. Het hoorspel bijvoorbeeld daar kan ik nog steeds dubbel om liggen! ^O^

Laten we het alsjeblieft niet hebben over later als zij er niet meer zijn, ze zijn er nog steeds en hoe! Bassie met zijn circus en muziek en Adriaan die een boek aan het schrijven is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind Bobby en Ernst een zeer slap aftreksel van Bassie en Adriaan!

Dat irritante stemmetje van die Bobby getver...

Daarbij vind ik die Bobby en Ernst al geprobeerd hebben om 'Bassie en Adriaan concept' over te nemen maar naar mijn idee een flop is geworden.

Bassie en Adriaan zijn vaklui! Zij hebben het beste concept en dat zal altijd zo blijven. Neem nou alleen de liedjes alleen al, Ik heb op dit moment Bassie en Adriaan zender opstaan. :Y

Bij *bas* en *adriaan* zitten allerlei elementen in, muziek, liedjes, spanning, humor en vooral edacutief.

De afleveringen van 1992 vind ik Bassie persoonlijk veel meer humor hebben dan vroeger. Ook met een knipoog naar de volwassenen die zitten te kijken. Het hoorspel bijvoorbeeld daar kan ik nog steeds dubbel om liggen! ^O^

Laten we het alsjeblieft niet hebben over later als zij er niet meer zijn, ze zijn er nog steeds en hoe! Bassie met zijn circus en muziek en Adriaan die een boek aan het schrijven is.

Bobby en Ernst hebben ook goede eigenschappen. De liedjes zijn af en toe wel leuk! Ik denk dat het niks te maken heeft met Bassie en Adriaan. Maar ze zijn een duo. En als je terug de geschiedenis in gaat en je kijkt naar andere duo's! Kan je zeggen dat B&A een ripp-off van hun is. Want de dikke en de dunne lijken op bepaalde gebieden ook op Bassie en Adriaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja alleen zijn bassie en adriaan wel leuker dan de dikke en de dunne want in de dikke en de dunne wordt amper of helemaal niet gepraat, dan lach je om de grappen die ze maken tijdens et spelen

en bij bassie en adriaan lach je om de grappen die ze maken met hun STEM

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie ook geen vergelijking met Stan Laurel en Oliver Hardy, alleen met het hoorspel toen ik Bassie zag moest ik aan die dunne denken.

Maar ja... de dikke en de dunne dan praat je wel over tientallen jaartjes geleden.

Bassie en Adriaan zijn gewoon uniek! :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
Ik zie ook geen vergelijking met Stan Laurel en Oliver Hardy, alleen met het hoorspel toen ik Bassie zag moest ik aan die dunne denken.

Maar ja... de dikke en de dunne dan praat je wel over tientallen jaartjes geleden.Bassie en Adriaan zijn gewoon uniek! :Y

*Schop naar boven*

Over enkele tientallen jaartjes spreken we hier nog steeds over B&A ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
[..]

*Schop naar boven*

Over enkele tientallen jaartjes spreken we hier nog steeds over B&A ;)

Ja hopelijk wel, maar of ze dan nog wel op TV te zien zijn vraag ik me af.

Ze zijn nu nog maar weinig op TV te zien, 4 afleveringen per week schiet ook niet echt op :N.

Er zullen op deze manier niet veel nieuwe fans bijkomen :{.

Link naar bericht
Delen op andere sites

4 afleveringen per week is verhoudingsgewijs nog best veel. De afleveringen zijn namelijk toch al oud en al vaak herhaald. Er zijn bijvoorbeeld een hoop series verdwenen of bijna verdwenen waar ik vroeger veel naar keek zoals alfred kwak en de oude turtles, maar Bassie en Adriaan zijn nog altijd modern _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 afleveringen per week is verhoudingsgewijs nog best veel. De afleveringen zijn namelijk toch al oud en al vaak herhaald. Er zijn bijvoorbeeld een hoop series verdwenen of bijna verdwenen waar ik vroeger veel naar keek zoals alfred kwak en de oude turtles, maar Bassie en Adriaan zijn nog altijd modern _O_

Dat is waar, maar zo schiet het met een verhaal niet echt op.

Een avontuur duurt nu 2/3 weken en voor de jonge kinderen (die het avontuur nog niet gezien hebben) is het dan minder leuk om te volgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja vooral bij Amerika duurt het erg lang inderdaad. Maar de ''leukheid'' van het volgen van een serie hangt er denk ik ook vanaf of je een serie al wel of niet of wel of niet vaak hebt gezien. Op de Tros kwam er maar 1 aflevering per week, maar het was toch elke week weer in spanning afwachten :P ... en dan zaten ook echt alle koters uit de buurt voor de tv _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja vooral bij Amerika duurt het erg lang inderdaad. Maar de ''leukheid'' van het volgen van een serie hangt er denk ik ook vanaf of je een serie al wel of niet of wel of niet vaak hebt gezien. Op de Tros kwam er maar 1 aflevering per week, maar het was toch elke week weer in spanning afwachten :P ... en dan zaten ook echt alle koters uit de buurt voor de tv _O-

Da's tien jaar terug. De kids van tegenwoordig willen alles in hapklare brokken en doen geen moeite meer. Komt het niet elke dag op tv, dan kijken ze niet eens meer.

Kinderen van tegenwoordig zijn gewoon :r

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Da's tien jaar terug. De kids van tegenwoordig willen alles in hapklare brokken en doen geen moeite meer. Komt het niet elke dag op tv, dan kijken ze niet eens meer.

Kinderen van tegenwoordig zijn gewoon :r

Nou moet ik wel eerlijk zijn en zeggen dat ik 11 jaar geleden Amerika ook best in één hapklare brok had willen hebben...het duurde sowieso al 16 weken, een aantal keer viel er zelfs nóg één of meerdere weken tussen en dat werd mij toch soms net iets te veel...

Wéér 3 weken wachten op "Bassie heeft een reis naar Amerika gewonnen en daar zijn we nu; om precies te zijn, we zijn in"...enzovoorts :P

Nou ja ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt zeker... Amerika was redelijk vervelend met het volgen van 1 aflevering per week. Europa vond ik daarentegen wel heel leuk om te volgen met 1 aflevering per week toen ie voor het eerst werd uitgezonden. Toch vind ik Amerika nu een leukere serie, nu ik weet hoe Europa afloopt. Nu ik namelijk weet hoe het afloopt vind ik het vervelender om steeds al die Europa-landen te zien dan de Amerika serie, omdat ik daar toch de grappen leuker vind met *baron* *harry* *B100* .

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
omdat ik daar toch de grappen leuker vind met *baron* *harry* *B100* .

vind ik ook, maar daar komt bij dat *harry* *baron* b100 wel bij elkaar zijn elke keer, en dat was bij de serie van europa niet natuurlijk.

Ik hoop dat B&A blijft, zeker nog meer als 50 jaar, maar moet wel met elkaar blijven discussieren, en daar is dit forum perfect voor!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

vind ik ook, maar daar komt bij dat *harry* *baron* b100 wel bij elkaar zijn elke keer, en dat was bij de serie van europa niet natuurlijk.

Ik hoop dat B&A blijft, zeker nog meer als 50 jaar, maar moet wel met elkaar blijven discussieren, en daar is dit forum perfect voor!

Denk ik ook. Het forum laat zien dat Bassie en Adriaan nog steeds erg populair zijn!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Denk ik ook. Het forum laat zien dat Bassie en Adriaan nog steeds erg populair zijn!

Ja, och... zolang ze "nieuw" materiaal blijven uitgeven, zal 't ook wel populair blijven.

Gevaar met dit soort dingen is vaak dat het op een gegeven moment ophoudt of niet meer van deze tijd is. Zo zijn er al grapjes gesneuveld die er uiteindelijk uitgeknipt zijn, omdat ze eenvoudigweg niet meer passen en kunnen ze andere dingen er ook wel uithalen.

Voorbeelden:

Professor: B&A krijgen een brief van de minister president. Er is daar een stuk uitgeknipt met een "dubbelganger" (De stem vond ik niet alles, maar och) van de toenmalige premier Dries van Agt. Daar sloeg ook het grapje van Bassie ("Geef Agt Acht!") op. Maar geen van de kinderen die nu kijken weten meer wie dat is, dus dat is al gesneuveld.

Europa: In Luxemburg wordt uitgelegd over de EEG, maar dat is al sinds lange tijd verouderd. Indertijd stond zelfs de naam van de Euro nog niet vast en werd 'ie (zoals Adriaan ook zegt) EQ genoemd. De meeste doelen die daar genoemd worden, zijn ook al verwezenlijkt, dus in wezen zou 't eruit mogen.

Er zijn vast nog wel een paar andere voorbeelden, maar gelukkig heeft B&A ook veel tijdloze elementen, dus ze zullen 't nog wel even uithouden.[/strike]

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, och... zolang ze "nieuw" materiaal blijven uitgeven, zal 't ook wel populair blijven.

Gevaar met dit soort dingen is vaak dat het op een gegeven moment ophoudt of niet meer van deze tijd is. Zo zijn er al grapjes gesneuveld die er uiteindelijk uitgeknipt zijn, omdat ze eenvoudigweg niet meer passen en kunnen ze andere dingen er ook wel uithalen.

Voorbeelden:

Professor: B&A krijgen een brief van de minister president. Er is daar een stuk uitgeknipt met een "dubbelganger" (De stem vond ik niet alles, maar och) van de toenmalige premier Dries van Agt. Daar sloeg ook het grapje van Bassie ("Geef Agt Acht!") op. Maar geen van de kinderen die nu kijken weten meer wie dat is, dus dat is al gesneuveld.

Europa: In Luxemburg wordt uitgelegd over de EEG, maar dat is al sinds lange tijd verouderd. Indertijd stond zelfs de naam van de Euro nog niet vast en werd 'ie (zoals Adriaan ook zegt) EQ genoemd. De meeste doelen die daar genoemd worden, zijn ook al verwezenlijkt, dus in wezen zou 't eruit mogen.

Er zijn vast nog wel een paar andere voorbeelden, maar gelukkig heeft B&A ook veel tijdloze elementen, dus ze zullen 't nog wel even uithouden.[/strike]

je kan ook het einde van europa toevoegen: *meneer dankert* het is nog geen januari '93, dus er is nog een hoop te doen 8)7
Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, och... zolang ze "nieuw" materiaal blijven uitgeven, zal 't ook wel populair blijven.

Gevaar met dit soort dingen is vaak dat het op een gegeven moment ophoudt of niet meer van deze tijd is. Zo zijn er al grapjes gesneuveld die er uiteindelijk uitgeknipt zijn, omdat ze eenvoudigweg niet meer passen en kunnen ze andere dingen er ook wel uithalen.

Voorbeelden:

Professor: B&A krijgen een brief van de minister president. Er is daar een stuk uitgeknipt met een "dubbelganger" (De stem vond ik niet alles, maar och) van de toenmalige premier Dries van Agt. Daar sloeg ook het grapje van Bassie ("Geef Agt Acht!") op. Maar geen van de kinderen die nu kijken weten meer wie dat is, dus dat is al gesneuveld.

Europa: In Luxemburg wordt uitgelegd over de EEG, maar dat is al sinds lange tijd verouderd. Indertijd stond zelfs de naam van de Euro nog niet vast en werd 'ie (zoals Adriaan ook zegt) EQ genoemd. De meeste doelen die daar genoemd worden, zijn ook al verwezenlijkt, dus in wezen zou 't eruit mogen.

Er zijn vast nog wel een paar andere voorbeelden, maar gelukkig heeft B&A ook veel tijdloze elementen, dus ze zullen 't nog wel even uithouden.[/strike]

maar dan is het wel een stukje geschiedenis voor de jeugd van later.

daarom moet deze generatie voor hun kids de b&a series kopen en laten zien, het blijft leerzaam.

Maar wat je zegt over van agt klopt dat kids die niet weten wie het is, ik had ook niet in de gaten van van agt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...