Ga naar inhoud

Commissaris Rex


Aanbevolen berichten

[..]

Nou, dat viel dus alweer mee, toen ik mijn moeder beloofd had dat het niet elke dag zo zou zijn ;) Gezellig was het toch al niet aan tafel :P

Grappig dat wat hier de Volvo is, daar de Alfa is ;) Beetje raar dat er uit zo'n schotwond zo weinig bloed komt trouwens :P

Gewoon je moeder alleen de betere afleveringen mee laten kijken... dan vindt ze het na een tijd zelf ook gaaf :D;)

en zo weinig bloed natuurlijk, omdat zn slagader niet werd geraakt O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 106
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Geniaale aflevering :D Eindelijk eens helemaal kunnen kijken ;)

Dit soort afleveringen vind ik zelf altijd de leukste... waar actie in zit en waar de hoofdpersonen zelf ook in gevaar komen. Leuker dan ''standaard-moordzaken'' ;) Daar valt deze dus niet onder... der tod der alten damen die morgen komt vind ik daarom zelf weer iets minder... ;) . Die van vrijdag is wel weer een aanrader... In die aflevering wordt Rex namelijk ontvoerd door een crimineel, die door Moser werd gearresteerd.... hij dreigt Rex van kant te maken als Moser zijn getuigenis niet intrekt... de vraag is dus in hoeverre Moser het leven van zijn hond in gevaar brengt ;) ... die is zeker spannend :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dit soort afleveringen vind ik zelf altijd de leukste... waar actie in zit en waar de hoofdpersonen zelf ook in gevaar komen. Leuker dan ''standaard-moordzaken'' ;) Daar valt deze dus niet onder... der tod der alten damen die morgen komt vind ik daarom zelf weer iets minder... ;) . Die van vrijdag is wel weer een aanrader... In die aflevering wordt Rex namelijk ontvoerd door een crimineel, die door Moser werd gearresteerd.... hij dreigt Rex van kant te maken als Moser zijn getuigenis niet intrekt... de vraag is dus in hoeverre Moser het leven van zijn hond in gevaar brengt ;) ... die is zeker spannend :P

Mm... Kan me iets herinneren dat Rex een keer ontvoerd is, maar kan het mis hebben?? Ik heb geloof ik alle afleveringen die toen met Brandter (Of hoe je 't schrijven mag) gezien op rtl4, is er toen ook eens iets met Rex geweest??

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mm... Kan me iets herinneren dat Rex een keer ontvoerd is, maar kan het mis hebben?? Ik heb geloof ik alle afleveringen die toen met Brandter (Of hoe je 't schrijven mag) gezien op rtl4, is er toen ook eens iets met Rex geweest??

Deze afleveringen zijn zoals ik al zo vaak zei met Moser... Bij Brandtner gebeuren er weer andere dingen ja, maar bij de slotaflevering van seizoen 1 wordt Rex dus ontvoerd om Moser te chanteren... maar die zijn van 1994/1995, dus ik weet ook niet of je toen al keek/kon kijken O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Gewoon je moeder alleen de betere afleveringen mee laten kijken... dan vindt ze het na een tijd zelf ook gaaf :D;)

en zo weinig bloed natuurlijk, omdat zn slagader niet werd geraakt O-)

Oh, toen het voor het eerst op TV kwam hebben we met de hele familie zitten kijken hoor, mijn moeder vond het geweldig. Ze is echter nogal tegen TV tijdens het eten, vandaar. Ik vind het zelf ook niet echt geweldig, maar ja, het is nou eenmaal zo'n klote-tijdstip ;)

Ik vond die hele scene met dat vrouwtje op de fiets trouwens tenenkrommend slecht. Dat verlegen lachje van Moser, *ril*. Blijkbaar moesten ze even laten weten dat ie toch nog libido had en hetero is of zo :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oh, toen het voor het eerst op TV kwam hebben we met de hele familie zitten kijken hoor, mijn moeder vond het geweldig. Ze is echter nogal tegen TV tijdens het eten, vandaar. Ik vind het zelf ook niet echt geweldig, maar ja, het is nou eenmaal zo'n klote-tijdstip ;)

Ik vond die hele scene met dat vrouwtje op de fiets trouwens tenenkrommend slecht. Dat verlegen lachje van Moser, *ril*. Blijkbaar moesten ze even laten weten dat ie toch nog libido had en hetero is of zo :?

Hèhè... geniaal ook dat Rex het nooit toestaat dat Moser met vrouwen omgaat _O- ... jammer genoeg voor hem krijgt Moser in seizoen 2 toch een vriendin ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maandag 21 november komt de eerste aflevering van seizoen 2. Aan het einde van dat seizoen gaat Stockinger de serie uit.

Hierboven meende ik dat hij vetrok naar Zürich, maar achteraf dacht ik dat hij naar Saltzburg ging :P

Het echte antwoord zullen we weten over ongeveer 4 weken ;)

Ik weet het overigens weer ;) Stockinger vertrekt aan het einde van seizoen 2 inderdaad naar Salzburg, maar niet vanwege een verplichte overplaatsing... zijn vrouw erft namelijk de tandartspraktijk van haar vader, dus daarom ''laat'' hij zich naar Salzburg overplaatsen :|Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag weer eens 1 gezien, maar ik herinner me de intro toch anders... Vond het erg slecht nu :P

En Kwalpa gooit de reclame wel heel plotseling erdoor en 10x harder dan de serie en het allerirritantste is: geen aftiteling en geen muziekje aan het einde, gewoon af, klaar, volgende baggerprogramma.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vandaag weer eens 1 gezien, maar ik herinner me de intro toch anders... Vond het erg slecht nu :P

En Kwalpa gooit de reclame wel heel plotseling erdoor en 10x harder dan de serie en het allerirritantste is: geen aftiteling en geen muziekje aan het einde, gewoon af, klaar, volgende baggerprogramma.

Ja hoor :P reclame komt altijd plotseling en is altijd irritant O-) ... aftiteling wordt volgens mij ook nooit uitgezonden bij commerciele zenders, bij wat voor serie dan ook (bij rtl e.d. doen ze ook altijd zo'n zelfgemaakt credits-blok aan de zijkant :r )... en deze intro is juist de beste als je kijkt naar alle andere prutintro's van rex van latere seizoenen :N (later worden ze nóg korter |:( , nieuwste seizoenen ineens compleet andere tekst |:( )

Zo... ik heb gesproken :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens werd ''Thuis'' van Talpa afgegooid vanwege tegenvallende kijkcijfers... gemiddeld 100.000 per dag. Opvallend bij de kijkcijfers van Rex is dat het heel sterk schommelt:

week1:

endstation wien (1/2) 78.000

endstation wien (2/2) 128.000

diagnose mord 177.000

ein feines haus 97.000

die tote von schonbrunn 112.000

Maar toch leuk om te zien dat de series met Moser, die nu toch al minstens voor de 4e keer worden uitgezonden/herhaald, toch nog relatief veel kijkers trekken in verhouding tot ''thuis'' (ook gezien het feit herhaling/klote-tijdstip).... en wat nog opvallender is: de herhalingen met Moser behalen véél hogere kijkcijfers, dan de nieuwe afleveringen van zaterdag met Marc en Niki _O- Moser ruled ^O^ ... en als het zo blijft denk ik ook wel dat Talpa het er nog wel even op laat ;)... zeker de woensdag 177.000 kijkers is toch heel netjes ;) ... en er zijn natuurlijk ook nog veel mensen die het opnemen vanwege werk enzo, (zéker op vrijdag...) wat bij ''thuis'' natuurlijk niet werd gedaan...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kijkcijfers zijn wel zo nep, ik snap niet dat men zich daar nog aan vasthoudt, er zijn maar een paar duizend mensen met zo'n kastje... als die geen smaak hebben, tja...

Whehe... tja Talpa is daar heel erg op gericht dus... alles voor de kijkcijfers en de reclame-inkomsten he :+

Maar ja... 170.000 kijkcijfers voor een videoband die voor de 4e keer afgespeeld wordt is natuurlijk sowieso beter dan 100.000 kijkcijfers voor een nieuwsprogramma, die iedere keer nog door een groep opgenomen moet worden 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar het zijn geschatte cijfers want er wordt onderzoek gedaan bij 2700 mensen in 1240 huishoudens...

Als er dus 10 eens naar wat anders kijken dan daalt je kijkgedrag enorm...

Stel dat ik zo'n kastje had zou voetbal lang niet zo goed scoren als nu :+

Ooh... weet je wat? Kopen wij allebei even zo'n kastje... dalen de kijkcijfers van voetbal tenminste en dan komt er misschien Rex voor in de plaats :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar het zijn geschatte cijfers want er wordt onderzoek gedaan bij 2700 mensen in 1240 huishoudens...

Als er dus 10 eens naar wat anders kijken dan daalt je kijkgedrag enorm...

Stel dat ik zo'n kastje had zou voetbal lang niet zo goed scoren als nu :+

Jij moet nog een en ander leren over marktonderzoek, zie ik ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

2700 vind ik niet representatief voor 16.000.000 mensen...

zou je er toch minstens 16.000 moeten hebben lijkt me

Vind jij... de wetten en formules van het marktonderzoek denken er anders over.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vind jij... de wetten en formules van het marktonderzoek denken er anders over.

Stel er kunnen in NL 15.000.000 mensen tv kijken, er zijn 2700 mensen die dat bepalen dan betekent dat dat 1 persoon bepaalt wat 5555 mensen kijken.

Dus als ik zo'n kastje had kon ik ook het hele kijkgedrag veranderen en lagen de kijkcijfers heel anders gezien ik heel veel dingen heel anders kijk dan de gemiddelde kijkcijfers.

Ik vind het niet representatief.

Mijn punt is gewoon dat ze wel kunnen zeggen er kijken maar 10.000 mensen maar als ik een kastje heb en ik kijk ook kijken er opeens 15.555 mensen, dat is meer dan 50% verhoging...

Kijkcijfers: ze zeggen geen reet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar het feit dat JIJ een bepaalde zender opzoekt wil niet zeggen dat jij de enige bent in Nederland. Dus als jij denkt "nu zet ik deze zender op" (en dan niet expres om het onderzoek te verkloten), denken zo'n 5000 andere mensen dan ook. Jij representeert dan een groep van 5000 mensen die net zo kiezen en denken als jij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naja... het is sowieso hersenloos om je tv expres aan te zetten op een ander kanaal om met je kastje de kijkcijfers te vervormen :+ maar goed... in mijn ogen is dat net zo debiel als het nieuwe begrip ''Talpa-hater''.... van die figuren die op voorhand geen Talpa kijken, al zou nog het allerleukste en gaafste en hun favoriete programma er op zijn :?

Trouwens... ik zag vandeweek ook de Italiaanse ''Il commesario Rex'' :D elke dag tussen 15.00 en 16.00 uur op rai_uno :Y) ... en daar zonden ze ook nog seizoen 3 uit, die op Nederland as usual altijd wordt overgeslagen...

Net zo ruk als dat Rex alleen in Australie op dvd te koop is (Boxen met seizoen 1, 2 en 3)... zelfs in Oostenrijk/Duitsland is het niet te koop, maar alleen in Australie |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net zo ruk als dat Rex alleen in Australie op dvd te koop is (Boxen met seizoen 1, 2 en 3)... zelfs in Oostenrijk/Duitsland is het niet te koop, maar alleen in Australie |:(

Nagesynchroniseerd of met ondertiteling?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nagesynchroniseerd of met ondertiteling?

Uiteraard nagesynchroniseerd :|Y ... ze noemen het daar ook ''Inspector Rex'' Hier een voorbeeldje van de lay-out enzo:

Klik! Inspector Rex - Series 1

Beetje jammer, maar ze nemen daar tenminste wel de moeite om het op dvd te zetten... zou dat ook wel graag willen in Nederland :P maar dan natuurlijk wel origineel met Nederlandse ondertiteling ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier trouwens een andere trouwe Commissaris Rex fan. Ik volgde de serie al toen het nog op Rtl 4 draaide, en zelfs op vakantie in Oostenrijk heb ik het gevolgd op ORF en Sat 1. Sinds kort kijk ik ook (bijna) elke dag naar de series op Talpa.

Wat mij trouwens van de week opviel in de aflevering met Lanz en de aflevering met dat Moser ontvoerd wordt, was dat in het begin van de aflevering Moser en Rex aan het dollen waren en dat kwam aan het eind van de aflevering weer terug.

Voorbeeld: In de aflevering met Lanz laat Rex Stockinger schrikken, dit doet hij later ook bij Lanz.

En de aflevering daarna stoeien Rex en Moser aan het begin met een touw, en als Moser opgesloten is doen ze dit weer om Moser vrij te maken van de touwen.

Viel mij gewoon op. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hier trouwens een andere trouwe Commissaris Rex fan. Ik volgde de serie al toen het nog op Rtl 4 draaide, en zelfs op vakantie in Oostenrijk heb ik het gevolgd op ORF en Sat 1. Sinds kort kijk ik ook (bijna) elke dag naar de series op Talpa.

Wat mij trouwens van de week opviel in de aflevering met Lanz en de aflevering met dat Moser ontvoerd wordt, was dat in het begin van de aflevering Moser en Rex aan het dollen waren en dat kwam aan het eind van de aflevering weer terug.

Voorbeeld: In de aflevering met Lanz laat Rex Stockinger schrikken, dit doet hij later ook bij Lanz.

En de aflevering daarna stoeien Rex en Moser aan het begin met een touw, en als Moser opgesloten is doen ze dit weer om Moser vrij te maken van de touwen.

Viel mij gewoon op. :)

Volgens mij is dat in ELKE aflevering...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hier trouwens een andere trouwe Commissaris Rex fan. Ik volgde de serie al toen het nog op Rtl 4 draaide, en zelfs op vakantie in Oostenrijk heb ik het gevolgd op ORF en Sat 1. Sinds kort kijk ik ook (bijna) elke dag naar de series op Talpa.

Wat mij trouwens van de week opviel in de aflevering met Lanz en de aflevering met dat Moser ontvoerd wordt, was dat in het begin van de aflevering Moser en Rex aan het dollen waren en dat kwam aan het eind van de aflevering weer terug.

Voorbeeld: In de aflevering met Lanz laat Rex Stockinger schrikken, dit doet hij later ook bij Lanz.

En de aflevering daarna stoeien Rex en Moser aan het begin met een touw, en als Moser opgesloten is doen ze dit weer om Moser vrij te maken van de touwen.

Viel mij gewoon op. :)

Yeah... dat is volgens mij ook wat wonderer eerder bedoelde... dat Rex vaak aan het begin van de aflevering iets doet of leert, wat hij aan het einde nodig heeft om de zaak tot een goed einde te brengen ;)

Wat mij weer opvalt is dat ze ook bij Rex niet moeilijk doen over het meerdere keren voor laten komen van dezelfde figuren... zo zag ik die ene vrouw uit Amok, die door Lanz werd neergeschoten in het kasteel terug in ''Morderische Leidenschaft'' uit seizoen 3.... maar ook de kelner die wordt vermoord in het wijnlokaal bij ''ein perfekter mord'' komt weer terug bij ''Todesrennen''...... en wat helemaal opvalt is dat oude vrouwtje dat onder andere meedoet bij ''Mosers Tod'' (de moeder van die psychopaat, voor de mensen die 'm kennen)... die doet ook mee bij ''Gefahrliche Jagd'' (seizoen 2) en ''Das Donaukrokodil'' (seizoen 9).... ja ik weet het... waar ik al niet op let... maar het valt mij gewoon op :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ze hebben in Oostenrijk vast hetzelfde probleem als hier: tekort aan acteurs. In Baantjer komen ook steeds dezelfde mensen opdraven, tenslotte.

Hehe... precies ;) Geen ramp ofzo... maar sommige mensen hebben zulke herkenbare gezichten dat het gewoon opvalt... plak dan een snor of een andere pruik op :+

Als ze nou echt nog eens een gave aflevering hadden willen maken (maar ze zijn helaas al gestopt ;( ) hadden ze Tobias Moretti nog eens moeten strikken... maar dan als slechterik, die zogenaamd ontzettend op Moser lijkt, zodat Rex helemaal in een dilemma zou komen te zitten :D . Maar ja... dat is nou eenmaal iets wat ze nooit hadden gedaan :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou....erg leuk weer....

Klik

Volgende week nog Rex en daarna is het weer over.... dan komt van 18.00 tot 19.00 doordeweeks ''de grootste verliezer''..... Echt toppie van Talpa ^O^ De grootste verliezer is dus Talpa zelf als ze op deze manier met een serie omgaan :( Ze nemen niet eens de moeite om de laatste week van seizoen 2 even af te maken...

*is zwaar gedupeerd, samen met alle andere Rex-fans, die geen ''kijkcijferskastje'' hebben* :(:(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou... de mosers zijn weer afgelopen op Talpa... eikels }:|

anyway... de nieuwe afleveringen gaan wel door op zaterdag en ik heb ook al gezien dat het laatste seizoen 10 ook uitgezonden gaat worden.

Ik ben dus benieuwd of acrobaatje gelijk had:

forum/viewtopic.php?p=76120#76120

ik betwijfel het namelijk sterk... in ieder geval zal het schema er dan als volgt uit komen te zien:

3 dec. Die Leiche lebte noch (seizoen 9)

10 dec. Sein Letzter Sonntag (seizoen 9)

17 dec. ??? (nog niet bevestigd - e-mail von der mörderin) (seizoen 9)

24 dec. Ein Mann ohne Gedächtnis (seizoen 10)

31 dec. ??? (nog niet bekend - Endlich ist die Bestie tot) (seizoen 10)

6 jan. ??? (nog niet bekend - Doping) (seizoen) ---> laatste aflevering, dus die MOET dan met acrobaatje's beschrijving zijn... maar ik betwijfel het nogmaals O-) ...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 years later...
gepost (aangepast)

Om maar weer eens een oud topic te kicken, MarsM: welke dvd's zijn er nou precies uitgekomen, want ik volg het niet meer helemaal.

Seizoen 1 en 2, maar dan missen er nog wat afleveringen die weer op andere dvd's staan?

Er zijn in Nederland in totaal 4 dvd's uitgebracht. Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen :P

Dutch Filmworks heeft 2 seizoensboxen uitgebracht:

- Seizoen 1 (aflevering 3 t/m 15)

- Seizoen 2 volledig

Bridge Entertainment heeft 2 dvd's uitgebracht met daarop de 4 speelfilms (2 afl. per stuk)

- De speelfilms, deel 1

* Endstation Wien (= seizoen 1, aflevering 1 + 2) (deze ontbreken dus op de DFW seizoenbox!)

* Ein Engel auf 4 Pfoten (= seizoen 3, aflevering 10 + 11)

- De speelfilms, deel 2

* Mosers Tod (= seizoen 4, aflevering 4 + 5)

* Der Neue (= seizoen 4, aflevering 6 + 7)

Kort gezegd: als je alle 4 de titels hebt, heb je:

# seizoen 1 + 2 - volledig

# seizoen 3 - 2 (van de 13) afleveringen

# seizoen 4 - 4 (van de 15) afleveringen

Nou ben ik zelf totaal geen fan van losse-afleveringen-dvd's, maar gezien het feit dat

Bridge Entertainment de rechten heeft van de 4 speelfilms (8 afleveringen dus totaal) en

bij de Release van DFW seizoen 1 al is gebleken dat ze de pilotaflevering vanwege

deze rechten niet konden plaatsen, raad ik aan om die 2 losse dvd's te halen :P . Deze

speelfilms zijn namelijk toch een soort 'mijlpalen' binnen de serie. Één klein nadeeltje

is wel dat de Bridge dvd's nagenoeg amper tot niet meer leverbaar zijn :|Y

Ook handig om te vermelden misschien: de serie heeft momenteel 10 seizoenen:

* Seizoen 1 - 4.5 = Moser

* Seizoen 4.6 - 6 = Brandtner

* Seizoen 7 + 8 = Hoffman/Herzog

* Seizoen 9 + 10 = Italiaanse Editie

Dan weet je hoeveel seizoenen / afleveringen je uberhaupt nog mist :P

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb seizoen 1 en 2 wel, maar daar ontbreken dus afleveringen.

Seizoen 3 heb ik niks van

Seizoen 4 heb ik zonder subs

Ik heb ook een hoop opgenomen van Sat 1, maar die blijven hangen in seizoenen 1 en 2. Ik krijg het zo natuurlijk nooit compleet. Zou mooi zijn als er een hele box komt van in elk geval de seizoenen 1 t/m 4 helemaal compleet. Daarna vond ik het minder, dus hoeft van mij niet zo :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb seizoen 1 en 2 wel, maar daar ontbreken dus afleveringen.

Seizoen 3 heb ik niks van

Seizoen 4 heb ik zonder subs

Ik heb ook een hoop opgenomen van Sat 1, maar die blijven hangen in seizoenen 1 en 2. Ik krijg het zo natuurlijk nooit compleet. Zou mooi zijn als er een hele box komt van in elk geval de seizoenen 1 t/m 4 helemaal compleet. Daarna vond ik het minder, dus hoeft van mij niet zo :P

Je had toch de DFW boxen van seizoen 1 en 2? Dan heb je gewoon alle afleveringen behalve de pilot (die staat op 1 van die 2 losse dvd´s.) Seizoen 3 is sowieso een drama om aan te komen... wordt bij de tv herhalingen steeds overgeslagen en is een andere producent oid geweest, dus weer rechten-gezanik.

Het grappigste is nog wel dat ze in duitsland juist vanwege rechtenproblemen seizoen1 en 2 niet kunnen uitbrengen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

* Seizoen 1 - 4.5 = Moser

* Seizoen 4.6 - 6 = Brandtner

* Seizoen 7 + 8 = Hoffman/Herzog

* Seizoen 9 + 10 = Italiaanse Editie

Toen Brandtner en Böck ineens weg waren, heb ik misschien nog enkele afleveringen proberen te kijken. Maar ik vond er niets meer aan en ben toen dus gestopt.

Tijdje geleden nog de eerste aflevering met Böck gekeken op Youtube. Die had ik al zo lang niet meer gezien. 8-)

Maar bij Mosers Tod houd ik het nog steeds niet droog. ;(

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 9 years later...

Ik kwam dit tegen:

 

 

Op de eerste plaats: wat een irritante stem heeft die man!

En op de tweede plaats: het lijkt wel heel erg op een soort remake. Afleveringen staan nu op Videoland trouwens.

Ik zie broodjes worst, hond die altijd honger heeft, de uit de auto spring-shots...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

In de intro-sequence staat ook dat het gebaseerd is op ‘de creatie en personages van Peter Hajek en Peter Moser’. Het is echter inderdaad niet goed. Vooral overbodig, want her-bekijk dan vooral de klassieke originele Oostenrijkse variant (Voor ons sinds juli wekelijks iedere zondag op RTL Crime 4 afleveringen achter elkaar en eindelijk na járen ook in Duitsland sinds 18 oktober de complete Oostenrijkse serie, staffel 1-10, op dvd verkrijgbaar _O_)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Commissaris Rex is ook zo'n typische serie die ik als kind/puber leuk vond en daarom het nu nog leuk vindt om terug te zien. Qua plot was het altijd al magertjes, maar de sfeer en dialogen maken veel goed. Ik hoef alleen dan op m'n huidige leeftijd dan niet zo nodig meer een nieuwe serie van hetzelfde niveau gaan volgen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 21-11-2019 at 00:14, Hinse zei:

Commissaris Rex is ook zo'n typische serie die ik als kind/puber leuk vond en daarom het nu nog leuk vindt om terug te zien. Qua plot was het altijd al magertjes, maar de sfeer en dialogen maken veel goed. Ik hoef alleen dan op m'n huidige leeftijd dan niet zo nodig meer een nieuwe serie van hetzelfde niveau gaan volgen. 

Het is inderdaad behoorlijk cult en jeugdsentiment, tof uit die 90’s tijd en je waardeert het in de huidige tijd vooral als je het vroeger hebt gezien. Ik verbaas me nu vooral over de hoeveelheid erotische / niet functionele naakt-scenes in vele afleveringen die tegenwoordig toch ook wel gecensureerd worden. Opmerkelijk, juist omdat het vroeger vooral werd gepresenteerd als ‘leuk met die hond en met het gezinnetje en de kinderen op de vroege zaterdagavond kijken’, maar nu toch als 12+ en zelfs 16+ wordt bestempeld.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 28-11-2019 at 02:18, MarsM zei:

Het is inderdaad behoorlijk cult en jeugdsentiment, tof uit die 90’s tijd en je waardeert het in de huidige tijd vooral als je het vroeger hebt gezien. Ik verbaas me nu vooral over de hoeveelheid erotische / niet functionele naakt-scenes in vele afleveringen die tegenwoordig toch ook wel gecensureerd worden. Opmerkelijk, juist omdat het vroeger vooral werd gepresenteerd als ‘leuk met die hond en met het gezinnetje en de kinderen op de vroege zaterdagavond kijken’, maar nu toch als 12+ en zelfs 16+ wordt bestempeld.

Woow! Ik kwam even het topic in en had een random herinnering aan een stukje Rex dat ik een paar jaar geleden op een oude VHS tegenkwam. Een aflevering waarin Moser, Rex en een vriendinnetje op stakeout ofzo aan het water (kamperend in een tentje op het gras gelegen aan een waterplas) liggen te wachten op een of andere slechterik, waarbij Moser en vriendinnetje tussendoor nog wel even flink vrijen. Ik dacht toen ook... huh? Was dit ook Rex? en toen zag ik die hond weer en dacht ik "hoe dan" _O-

 

(Pluspunten aan RM als hij aan deze summiere beschrijving de aflevering kan linken. Uitgezonden in 1996-1997 op RTL 4, want roze onscreenlogo.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 uur geleden, samba-boy zei:

Woow! Ik kwam even het topic in en had een random herinnering aan een stukje Rex dat ik een paar jaar geleden op een oude VHS tegenkwam. Een aflevering waarin Moser, Rex en een vriendinnetje op stakeout ofzo aan het water (kamperend in een tentje op het gras gelegen aan een waterplas) liggen te wachten op een of andere slechterik, waarbij Moser en vriendinnetje tussendoor nog wel even flink vrijen. Ik dacht toen ook... huh? Was dit ook Rex? en toen zag ik die hond weer en dacht ik "hoe dan" _O-

 

(Pluspunten aan RM als hij aan deze summiere beschrijving de aflevering kan linken. Uitgezonden in 1996-1997 op RTL 4, want roze onscreenlogo.)

Seizoen 2, aflevering 3 - Ein mörderischer Sommer ;)

 

Inderdaad wel een typisch voorbeeld van een aflevering met vrij veel naakt. Gaat ook over een seriemoordenaar die kamperende stelletjes aanvalt bij dat meer. Moser en die vrouw, Elisabeth Böhm, gaan undercover als stelletje om te proberen die moordenaar op heterdaad te betrappen (zijn dus collega’s en Böhm keert later nog meermaals terug in de serie). Mosers echte vriendin op dat moment, Sonja Koller, was een dierenarts die hij dat seizoen ontmoet als hij samen met Rex een nieuw huis in de buurt krijgt (In seizoen 1 woonde hij op de Marrokanergasse).

 

Long story short, ik weet er wel alles van dus als je nog meer details bent vergeten lepel ik het zo op :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, samba-boy said:
51 minutes ago, MarsM said:

Seizoen 2, aflevering 3 - Ein mörderischer Sommer ;)

(Pluspunten aan RM als hij aan deze summiere beschrijving de aflevering kan linken. Uitgezonden in 1996-1997 op RTL 4, want roze onscreenlogo.)

Damn! Er is mij weer eentje voor 😋

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uur geleden, MarsM zei:

Seizoen 2, aflevering 3 - Ein mörderischer Sommer ;)

 

Inderdaad wel een typisch voorbeeld van een aflevering met vrij veel naakt. Gaat ook over een seriemoordenaar die kamperende stelletjes aanvalt bij dat meer. Moser en die vrouw, Elisabeth Böhm, gaan undercover als stelletje om te proberen die moordenaar op heterdaad te betrappen (zijn dus collega’s en Böhm keert later nog meermaals terug in de serie). Mosers echte vriendin op dat moment, Sonja Koller, was een dierenarts die hij dat seizoen ontmoet als hij samen met Rex een nieuw huis in de buurt krijgt (In seizoen 1 woonde hij op de Marrokanergasse).

 

Long story short, ik weet er wel alles van dus als je nog meer details bent vergeten lepel ik het zo op :P.

Ziek, _O-_O_ _O_ 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens als 'tv-gek' heb je ook nog wel tof materiaal in handen als je die VHS hebt bewaard. In de periode dat de eerste (ik meen twee) seizoenen voor het eerst op RTL4 werden uitgezonden was er nog een alternatieve intro sequence die je tegenwoordig nergens meer tegenkomt en waar nooit meer naar wordt gerefereerd.

 

Waar de intro tegenwoordig start met het shot van Rex die door een raam springt begeleid door het theme 'A good friend' van Kathy Sampson, begon dit in eerste instantie met klikgeluiden van een oude polaroid camera en een oog van Rex gevolgd door een meer spannend muzikaal thema en shots uit de pilot Endstation Wien.

 

Of dit nou door RTL 'geknutseld' was en daarom tegenwoordig gebanned is, geen idee. Het is wel opmerkelijk dat ik nooit een buitenlandse uitzending heb gezien met deze intro en dat je er ook vrijwel niks meer over kunt vinden. Het heeft ooit korte tijd op youtube gestaan, maar dat is vrij snel verwijderd ;).

 

Een ander door fans veelgezocht materiaal is de sountrack van staffel 1 (gecomponeerd door Gerd Schuller), en dan met name het achtervolgingsthema. Er zijn eigenlijk alleen maar remixes te vinden van o.a. het veelgebruikte Mordwaltzer.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, MarsM zei:

Of dit nou door RTL 'geknutseld' was en daarom tegenwoordig gebanned is, geen idee. Het is wel opmerkelijk dat ik nooit een buitenlandse uitzending heb gezien met deze intro en dat je er ook vrijwel niks meer over kunt vinden. Het heeft ooit korte tijd op youtube gestaan, maar dat is vrij snel verwijderd ;).

Helaas, de VHS die ik had miste de opening. Ik ken deze intro en begon al met zoeken, maar inderdaad, verwijderd. Zunde.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...