Ga naar inhoud

Baantjer #2


Aanbevolen berichten

Discussieer hier verder over Baantjer: zowel de TV-serie als de boeken ;).

Topic Deel 1

Ik vond hem eigenlijk wel voorspelbaar. Ik vond het nogal duidelijk dat zij het hadden gedaan. Wel raar dat de dader al bekend was voor het laatste reclameblok, dat doen ze normaal nooit . Jammer, dat neemt de spanning toch weg.

Het ging over de aflevering "De moord op de stoep".

Veel plezier *O*!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 269
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik vond hem eigenlijk wel voorspelbaar. Ik vond het nogal duidelijk dat zij het hadden gedaan. Wel raar dat de dader al bekend was voor het laatste reclameblok, dat doen ze normaal nooit . Jammer, dat neemt de spanning toch weg.

Dat kwam min of meer doordat RTL de reclames een beetje raar lieten vallen. Het laatste deel duurde daardoor nog maar 5 minuten :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

@ The Master

[spoil]Ja, toen je zei ''zij hebben het gedaan'' + ''dat de dader al bekend was voor de reclame'' was ik er inderdaad ook snel uit :+ Please gebruik spoilers, daar zijn ze voor O-)[/spoil]

Overigens vond ik 'm ook niet zó geweldig... hij had veel beter uitgewerkt kunnen worden... bovendien haalde ik de personages nogal door elkaar, omdat sommige figuren nogal op elkaar leken... hadden er daar meer last van? :P Oh... en wat ik ook slecht vond was dat het beeld aan het begin ontzettend wiebelde/schokte... hopelijk komen er toch nog wat betere afleveringen, want zo mag Baantjer natuurlijk niet afgesloten worden :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de eerste aflevering ook aandachtig bekeken, maar helaas is het niveau van de serie de laatste seizoenen toch wat achteruit gegaan, niet vreemd natuurlijk na 11 seizoenen. Wat de dader betreft was het op zich niet moeilijk, maar je kon ook te ver doordenken, waardoor het toch lastig bleef.

Ohja MarsM, Piet Römer liet vrijdag in een interview in de Telegraaf weten dat hij best verder wil met Baantjer en dat de beslissing om te stoppen nog niet definitief schijnt te zijn. Hij verheugt zich in elk geval op de film.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb de eerste aflevering ook aandachtig bekeken, maar helaas is het niveau van de serie de laatste seizoenen toch wat achteruit gegaan, niet vreemd natuurlijk na 11 seizoenen. Wat de dader betreft was het op zich niet moeilijk, maar je kon ook te ver doordenken, waardoor het toch lastig bleef.

Ohja MarsM, Piet Römer liet vrijdag in een interview in de Telegraaf weten dat hij best verder wil met Baantjer en dat de beslissing om te stoppen nog niet definitief schijnt te zijn. Hij verheugt zich in elk geval op de film.

De financiering van de film lijkt vooralsnog niet rond te komen, waardoor zelfs dit project nog op losse schroeven staat.... ik moet het allemaal nog maar even bezien... maar zoals je al zei zitten de beste afleveringen toch nog echt in de eerste paar seizoenen. Hopelijk zitten er in dit seizoen nog eens wat leuke afleveringen tussen ;) ... al betwijfel ik dan weer het acteertalent van Wendy van Dijk.... :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Arnold Gelderman zit in deze aflevering _O_

Die heb ik niet zo 1,2,3 herkend, maar is dat toevallig die persoon die moest bepalen of die getuige wel of niet anoniem mocht blijven??

P.S. Niets verraden over de aflevering of wie de dader is! MarsM wil hem ook nog zien en dan wil hij niet weten wie de dader is. Plaats dus weer spoilers!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die heb ik niet zo 1,2,3 herkend, maar is dat toevallig die persoon die moest bepalen of die getuige wel of niet anoniem mocht blijven??

P.S. Niets verraden over de aflevering of wie de dader is! MarsM wil hem ook nog zien en dan wil hij niet weten wie de dader is. Plaats dus weer spoilers!!!

Ik zal verder niet inhoudelijk op deze aflevering in gaan. Deze aflevering was beter dan die van vorige week, maar ik vond hem nog steeds niet echt geweldig, wederom redelijk voorspelbaar :{.

Ik hoop dat er nog een paar betere komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die heb ik niet zo 1,2,3 herkend, maar is dat toevallig die persoon die moest bepalen of die getuige wel of niet anoniem mocht blijven??

Dat was hem inderdaad. Grappig trouwens dat Aus Greidanus in deze aflevering 'de dode' was, dat overkwam hem ook al in seizoen 2 in De Moord op de Vader.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat was hem inderdaad. Grappig trouwens dat Aus Greidanus in deze aflevering 'de dode' was, dat overkwam hem ook al in seizoen 2 in De Moord op de Vader.

Ghehe... ik zie 'm meestal zondag, dan kan m'n pa ook meekijken O-)

Maar 2x meedoen en 2x een lijk spelen gebeurde al eerder ;)

De Cock en de moord op het bureau <--> De Cock en de stuurloze moord, was het lijk ook dezelfde acteur ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben wel benieuwd wat ze uitzenden vanavond...

Zouden ze vanavond inderdaad de moord op de middenstip (1) pakken, of zullen ze uit respect de man die weg wilde uitzenden?

Uit respect voor wat? Die dooie FC Utrechter?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zouden ze vanavond inderdaad de moord op de middenstip (1) pakken, of zullen ze uit respect de man die weg wilde uitzenden?

Victor Reinier vertede daarover in de Telegraaf. Hij vond het wel en beetje wrang dat net nu deze aflevering van Baantjer wordt uitgezonden. Er stond overigens niet bij of RTL deze aflevering wel of niet door zouden laten gaan. Het is natuurlijk wel eens gebeurd dat een bepaalde aflevering doorschoof naar een andere week, maar voor nu is er nog niets bekend.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Shit ik loop achter... heb ook nog steeds de kroongetuige niet gezien :@

Ik hoorde wel dat de Baantjer bioscoopfilm niet door zou gaan, omdat het ''te kostbaar'' is :r:r ...... echt walgelijk... de eerste seizoenen hadden ook nog lekker veel afleveringen, maar toen men merkte dat het programma populair was werd het volgepropt met ''de cock's antwoordapparaat'', ''yakult flesjes'' en van die hoofdpijnpilletjes.... en nu bestaat het laatste seizoen nog maar uit 6 afleveringen, waarvan de enige die ik gezien heb nog erg slecht was ook }:| . Ik mag hopen dat ze de serie op een fatsoenlijke manier afsluiten, dus ik hoop maar dat ''de afrekening'' een waardige afsluiter wordt, voor een geniale serie die aan uitbuiting ten onder dreigt te gaan...... echt niet leuk om het op deze manier aan een einde te zien komen |:( . Daarom kijk ik dus (bijna) nooit meer tv... alleen nog maar slechte programma's volgepropt met reclames en reclameblokken en $$$ binnenhalen... alles voor de kijkcijfers... en de echte leuke series/programma's worden óf niet meer uitgezonden óf het wordt de strot omgedraaid :(

en zo denk ik er over... *denkt met weemoed terug aan die goeie ouwe tijd, dat ik nog elke avond voor de tv zat......... :{ *

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Internetten is veel leuker ;)

Wel nu de hele tv verziekt is ;) vroeger kon ik lekker de hele avond doorzitten... toen had je nog allemaal leuke programma's, waarvan sommige nu nog draaien maar ook verziekt zijn.... en daar is baantjer een goed voorbeeld van... die reclame's en kijkcijfertroep gaan zwaar ten koste van de kwaliteit... :|Y Schrale troost dat ik alles waar ik vroeger graag naar keek op dvd kan kopen, dus de tv kan me gestolen worden :P (behalve Rex dus :(:( ..... dus ze kunnen het nog goedmaken O-) )

Link naar bericht
Delen op andere sites

net even De moord op de middenstip deel 1 bekeken en ik moet zeggen... hij is stukken beter dan de moord op de stoep... zeker ook als ik even in m'n achterhoofd hou dat Victor Reinier 'm heeft geschreven, met wat hulp van Steven R. Thé....

Maar goed... misschien is het leuk als iedereen even zijn ideeen post wat betreft de mogelijke dader(s) en dan volgende week kijken wie er wel of niet gelijk had :P

Even bekijken wat er speelt:

- Dat relatiegedoe --> de vriendin van robin scharrelde met Edwin en dat blonde mokkel (alsjeblieeeeeeeeft trouwens... waarom moet dat die ongelooflijke slechte actrice zijn, die van Zoop :r:r ) had zogezegd een ''schijnhuwelijk'' met edwin

- Dat transfer gedoe naar Manchester....

Ik zal mijn idee wel even in een spoiler zetten :7

[spoil]Volgens mij heeft dat Transfer gedoe tussen de clubs er helemaal niks mee te maken, maar is dat slechts een leuke bijkomstigheid om omheen te bouwen... Ik zie anders namelijk totaal de link niet met de dood van edwin's vriendin :+

Wat weet je na deel 1: edwin is dood en aan het eind ook zijn vriendin... aangezien edwin is gewurgd op de middenstip van de arena en hij redelijk heeft tegengewerkt heb ik het ''vermoeden'' dat er op dat moment 2 daders waren. Wat me ook opvalt is dat die tweelingbroer nogal ''koel'' reageert op de dood van zijn tweelingbroer, waar hij alles mee deed... bovendien zijn de daders bij baantjer vaak degenen die het minst verdacht zijn... voor mijn idee vallen dan die agressieve trainer met die 12.000 tegoed van robin al af en ook die salomon en dat andere voetballertje... die worden er gewoon opzettelijk zwaar verdacht gemaakt voor het uitsmeren van deel 1 :+

Wat ik persoonlijk denk is dat ze in deze aflevering gebruik hebben gemaakt van een wisseltruuk... met andere woorden... ik denk dat robin edwin is en dat robin dus eigenlijk vermoord is. En misschien was die vriendin van edwin daar getuige van of iets dergelijks. Het motief is voor nu nog een beetje vaag... misschien komt er in deel 2 nog iets uit de lucht vallen, maar het zal wel te maken hebben met die relatieproblemen en een conflict tussen Robin en Edwin. (Edwin/zijn vriendin vermoordt (per ongeluk) Robin en ze bedenken dat ze Robin voor Edwin kunnen laten doorgaan... Aangezien Edwin toch het geld van zichzelf erft kan hij gelijk zijn problemen/schulden aflossen... bovendien valt het wel érg op dat Robin tegen de Cock vertelt dat hij wel eens wisselde met Edwin in de Ajax-ploeg... misschien om zich als Robin weer hogerop te werken o.i.d...

Waarom denk ik dat? Een vergissing is onmogelijk... ''Edwin" is in de ArenA vermoord, dus kwam de dader zeker voor hem en niet voor Robin. Aangezien naast die transfer-ongein niemand belang heeft bij Edwin's dood, vermoed ik dat Robin naar Edwin is gekomen met iets... misschien wel vanwege het rommelen met elkaars vriendinnen :P Dat is uit de hand gelopen... Robin wordt vermoord en hij wordt voor Edwin uitgegeven... en daar zal die vriendin wel achter zijn gekomen ... zoiets :7

Gheheh... een goede theorie vind ik zelf O-) ... ik denk alleen dat ik er naast zit, want ik heb ergens ook een gevoel dat die moeder het wel eens gedaan kan hebben... die blijft namelijk ook wel érg op de achtergrond :+[/spoil]

Naja... ik ben benieuwd... feit dat ik twijfel geeft al aan dat ik deze aflevering zeker niet slecht vind... Maar misschien is de oplossing dus wel zo eenvoudig... ;) Iemand anders een ander idee? 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
maar toen men merkte dat het programma populair was werd het volgepropt met ''de cock's antwoordapparaat'', ''yakult flesjes'' en van die hoofdpijnpilletjes....

Vergeet De Telegraaf en DHL niet, die zie je ook constant in beeld. Maar je hebt helemaal gelijk MarsM, Baantjer is door al die ontwikkelingen stukken minder dan in de eerste seizoenen. Ik erger me overigens nog steeds mateloos aan het reclameblok vlak na de openingsleader. Je zit net in het verhaal en wordt er meteen weer uit gegooid.

Aflevering vond ik trouwens wel beter dan de vorige twee. Prem zat aardig in z'n rol, grappig om ook nog even wat bekende koppen van voetballers voorbij te zien schuiven en dat alles in een aflevering over Ajax, geregisseerd door Feyenoordfan Martin Schwab :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vergeet De Telegraaf en DHL niet, die zie je ook constant in beeld. Maar je hebt helemaal gelijk MarsM, Baantjer is door al die ontwikkelingen stukken minder dan in de eerste seizoenen. Ik erger me overigens nog steeds mateloos aan het reclameblok vlak na de openingsleader. Je zit net in het verhaal en wordt er meteen weer uit gegooid.

Aflevering vond ik trouwens wel beter dan de vorige twee. Prem zat aardig in z'n rol, grappig om ook nog even wat bekende koppen van voetballers voorbij te zien schuiven en dat alles in een aflevering over Ajax, geregisseerd door Feyenoordfan Martin Schwab :Y

Ik vind het nóg erger dat ze 3 minuten voor het einde een reclameblok doen |:( .... maar goed... ik neem ze toch eerst op, dus dat kan ik lekker doorspoelen :+

Prem vond ik inderdaad redelijk goed spelen :D alleen dat blonde mokkel heb ik een hekel aan... speelde ze nog zo'n modelslet ook :+

Maar ik ben zeker al wat meer tevreden... deze aflevering vond ik best leuk (al is het volgens mij redelijk voorspelbaar... of ik moet er sterk naast zitten :+ ) ... de kroongetuige moet ik nog steeds zien... verwacht ik toch ook wel wat van, aangezien die door Simon de Waal is geschreven... en die heeft toch wel de beste Baantjers op z'n naam staan :7 (wilde moord, moord uit angst, de seriemoordenaar, de enge moord enz. ;) )

en er zaten ook weer leuke grappen in :P

die els peeters tegen die kramer ''haal je niks in je hoofd he!!'' _O-

en als al die journalisten weglopen voor die voetballer zie je buitendam ''eeeh... als er nog iemand vragen heeft kan dat nu?...... nee?..... nou dan niet {| .... _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vergeet De Telegraaf en DHL niet, die zie je ook constant in beeld. Maar je hebt helemaal gelijk MarsM, Baantjer is door al die ontwikkelingen stukken minder dan in de eerste seizoenen. Ik erger me overigens nog steeds mateloos aan het reclameblok vlak na de openingsleader. Je zit net in het verhaal en wordt er meteen weer uit gegooid.

Aflevering vond ik trouwens wel beter dan de vorige twee. Prem zat aardig in z'n rol, grappig om ook nog even wat bekende koppen van voetballers voorbij te zien schuiven en dat alles in een aflevering over Ajax, geregisseerd door Feyenoordfan Martin Schwab :Y

Die opvallende reclame is inderdaad heel erg vervelend. Zie je in buitenlandse detectives ook nooit :?.

Meende ook een paar ex-Ajacieden te herkennen in die "droom" van Vledder (o.a. Witschge en Vink). Slecht gemaakt trouwens die droom, vond het er nogal nep uitzien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die opvallende reclame is inderdaad heel erg vervelend. Zie je in buitenlandse detectives ook nooit :?.

Meende ook een paar ex-Ajacieden te herkennen in die "droom" van Vledder (o.a. Witschge en Vink). Slecht gemaakt trouwens die droom, vond het er nogal nep uitzien.

Ja er zaten een aantal bekende voetballers in... ik had ook nog ergens een shot van vledder met die ajax-outfit en dan die voetballers eromheen... witschge, brian roy, aaron winter enz.

Maar the master... vond je deze aflevering ''slecht''? ..... ik vond 'm juist wel leuk, maar ik zie je alleen wat over de negatieve dingen zeggen... meestal dat het slecht is (moord op de moordenaar, moord op de schrijver, wilde moord, moord op de stoep, de kroongetuige, deze enz......) welke aflevering vond je dan bijvoorbeeld wel heel goed? :7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan me wel vinden in de theorie van MarsM, maar waar ik ook aan zat te denken...

[spoil]Edwin heeft bij Ajax een probleem veroorzaakt en spreekt dus met de dader af in de ArenA. Omdat Edwin al rekening houdt met een eventuele ruzie, stuurt hij zijn broer Robin, die vervolgens vermoord wordt.

Edwin komt er vervolgens achter dat zijn vriendin de dader is en omdat hij zoveel met zijn broer deelde en zoveel met zijn broer omging, gaat hij ook zelfs zo ver dat hij daarvoor zijn vriendin vermoord. Om de schijn op te houden doet hij zich dan voor als Robin.

Dat zou verklaren waarom "Robin" zo koel overkomt, die vriendin in de badkuip ligt en die moeder uit haar dak gaat (ze weet van niets en wordt kwaad op de politie omdat die in haar ogen de verkeerde personen ondervraagt)

In ieder geval weet ik haast zeker dat die vriendin de dader is of een getuige en daarom ook de pijp uit moest. Dat is namelijk in alle dubbel-afleveringen het geval geweest. [/spoil]

Alleen zit ik ook steeds met die opmerking van Aukje van Ginniken in mijn maag... (Ze moesten jou hebben en niet Edwin...)

Link naar bericht
Delen op andere sites

[spoil]Anyway viel het mij sterk op dat in deel 1 alleen maar veeeeeeel aandacht werd gevestigd op dat transfer-verhaal... en de verdachten in die ook werden ook wel heeeeeel verdacht gemaakt... lijkt me dus niet dat het in deze hoek zit ;) In deel 2 komt dan waarschijnlijk wel het relatie-verhaal aan de orde

en om even in te gaan op RM ;)

dat theorietje dat Edwin Robin stuurt is wel leuk gevonden... MAAR... dan vraag ik me dus wel het volgende af:

- Waarom zou Robin dat doen? voor z'n schulden...... zou kunnen, maar wat zou het moeten zijn wat Edwin zelf niet aandurft of aan kan.... lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. Bovendien gaf Edwin niks om geld en veel om z'n broer... dus in het ergste geval zou dat geld wel gefixt worden...

- Als iemand van dat transfer verhaal per ongeluk Robin omlegt kan dat wel.... maar waarom wordt dan plotseling Edwin's vriendin vermoord :+ ? Geen enkele link.....

- ALS je theorie klopt... dan gaat Edwin niet doodleuk aan de Cock vertellen dat hij en Robin vaak van personage wisselden... dan zet hij de Cock juist op het goede spoor :+ ... als het Edwin daadwerkelijk is moet daar een andere reden achter zitten ;) ... tenzij z'n carriere voor z'n broer gaat.... :N

en dan komen we weer terug op mijn theorie... ik DENK dus dat Edwin (per ongeluk) zijn broer heeft vermoord vanwege dat relatiegedoe... aangezien een dode Robin midden in de ArenA gelijk Edwin als dader zou aanwijzen heeft hij denk ik de grote wisseltruuk toegepast... en ja... dan vallen de puzzelstukjes ook wel op z'n plaats: Edwin is Robin, maar wil waarschijnlijk niet afzakken, dus probeert hij de Cock min of meer wijs te maken dat hij ook wel kan voetballen... en ja... die dode vriendin... misschien heeft Edwin haar ook vermoord, doordat ze er achter is gekomen......... OF misschien heeft Aukje het wel gedaan, omdat Edwin nu automatisch Robin is geworden en dus bij Aukje zit (wat Aukje altijd al wilde), wat Edwin's echte vriendin niet leuk vond :+

Al twijfel ik dus weer aan de rol van die moeder..... :{ én.... of Edwin/Robin wel op de middenstip is vermoord.... want Salomon was al de hele tijd in die skybox, dus die had het toch gemerkt moeten hebben... en ook bij een wisseltruuk zou edwin zijn broer misschien ergens anders vermoord kunnen hebben en op de middenstip hebben gedumpt om het echter te laten lijken. En dan zal je zien dat ze 'm pakken op die één keer genoemde enkelblessure :+ [/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja er zaten een aantal bekende voetballers in... ik had ook nog ergens een shot van vledder met die ajax-outfit en dan die voetballers eromheen... witschge, brian roy, aaron winter enz.

Maar the master... vond je deze aflevering ''slecht''? ..... ik vond 'm juist wel leuk, maar ik zie je alleen wat over de negatieve dingen zeggen... meestal dat het slecht is (moord op de moordenaar, moord op de schrijver, wilde moord, moord op de stoep, de kroongetuige, deze enz......) welke aflevering vond je dan bijvoorbeeld wel heel goed? :7

De aflevering vond ik juist goed. Ik vond alleen die droom van Vledder slecht gemaakt. Ik vond het er maar nep uitzien. De vorige 2 afleveringen van dit seizoen vind ik inderdaad niet geweldig. De laatste van vorig seizoen vond ik wel heel goed (moord op het verleden). Ik vind de meeste afleveringen wel goed hoor, maar dit seizoen vind ik tot nu toe nog niet echt geweldig. Hoop dat ze een fatsoenlijk eind aan de serie maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

mmm... zojuist de kroongetuige bekeken... en hij valt me best wel tegen voor een Simon de Waal script :{

Waarom?

[spoil]Je ziet in de flashback van de leader de moordenaar al ''vaag'' in beeld... kijk je 5 minuten verder, dan past dit profiel perfect in één van de personages... daar nog eens bij op tellen dat dit ''personage'' steeds stil op de achtergrond aanwezig was en je hebt je dader... :|Y [/spoil]

Daarentegen vond ik het niet een hele slechte aflevering... op zich ook wel origineel, aangezien de Cock nu niet de dader zoekt maar enkel de bewijzen... :7

Maar ik ben het (zoals bijna altijd) wel eens met Antonio... de moord op de middenstip deel 1 is tot nu toe wel de beste aflevering ;) ... niet alleen qua inhoud, maar ook omdat dit de enige aflevering is waarvan ik nog niet zeker weet voor mezelf wie nou eigenlijk de dader is... :) ... maar dan meer om het motief... zeer waarschijnlijk ook dat er in deel 2 een motief uit de lucht komt vallen, vandaar dat ik mijn theorie nog even heb gebaseerd op wat er in deel 1 is gebeurd ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zojuist de moord op de middenstip deel 2 ook maar gelijk bekeken ;)

[spoil]Hij begon zo leuk.... maar na 5 min was mijn vermoeden uit deel 1 eigenlijk al zo goed als bevestigd... Edwin en Robin de grote wisseltruuk en die blonde omdat ze er achter was gekomen...

Het enige wat ik eigenlijk niet zeker wist was wie die blonde nou eigenlijk had vermoord... ik twijfelde een beetje tussen Aukje en die moeder... en Robin werd uiteindelijk ook alleen door z'n broer vermoord, maar verder had ik eigenlijk allemaal al veel te snel door hoe het in elkaar stak...

Tja... eindconclusie: hij begon leuk in deel 1, maar het plot was veeeeel te eenvoudig en voorspelbaar en om hier nou 2 delen aan te besteden is naar mijn mening toch wel te veel van het goede. Bovendien vind ik het uiteindelijke ''motief'' ook wel heel erg jammer... ''per ongeluk zijn broer vermoord, omdat hij graag nog eens zijn plaats wilde innemen |:( '' Eigenlijk totaal geen reden, dan wel erg zwak...

Qua aankleding e.d. tot nu toe de leukste aflevering, maar dat komt toch meer omdat de eerste twee afleveringen ook niet veel soeps was... mja... misschien dat ''de man die weg wilde'' leuk wordt.... wéér een columnist/schrijver :|Y [/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist de moord op de middenstip deel 2 ook maar gelijk bekeken ;)

[spoil]Hij begon zo leuk.... maar na 5 min was mijn vermoeden uit deel 1 eigenlijk al zo goed als bevestigd... Edwin en Robin de grote wisseltruuk en die blonde omdat ze er achter was gekomen...

Het enige wat ik eigenlijk niet zeker wist was wie die blonde nou eigenlijk had vermoord... ik twijfelde een beetje tussen Aukje en die moeder... en Robin werd uiteindelijk ook alleen door z'n broer vermoord, maar verder had ik eigenlijk allemaal al veel te snel door hoe het in elkaar stak...

Tja... eindconclusie: hij begon leuk in deel 1, maar het plot was veeeeel te eenvoudig en voorspelbaar en om hier nou 2 delen aan te besteden is naar mijn mening toch wel te veel van het goede. Bovendien vind ik het uiteindelijke ''motief'' ook wel heel erg jammer... ''per ongeluk zijn broer vermoord, omdat hij graag nog eens zijn plaats wilde innemen |:( '' Eigenlijk totaal geen reden, dan wel erg zwak...

Qua aankleding e.d. tot nu toe de leukste aflevering, maar dat komt toch meer omdat de eerste twee afleveringen ook niet veel soeps was... mja... misschien dat ''de man die weg wilde'' leuk wordt.... wéér een columnist/schrijver :|Y [/spoil]

Helemaal mee eens. Helaas wederom redelijk voorspelbaar. En waarom RTL dit seizoen opeens de oplossing al voor het laatste reclameblok laat zien is me ook een raadsel :?. Leuke aankleding idd, maar het plot wat toch wel erg voorspelbaar, jammer *(*.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Helemaal mee eens. Helaas wederom redelijk voorspelbaar. En waarom RTL dit seizoen opeens de oplossing al voor het laatste reclameblok laat zien is me ook een raadsel :?. Leuke aankleding idd, maar het plot wat toch wel erg voorspelbaar, jammer *(*.

Hehe... leuk die spoiler tags zo... maar ja... dan is de lezer, die nog niet heeft gekeken gewaarschuwd {|

[spoil]Mwah.... opzich / aan de andere kant... als je het niet doorhebt kan je er ook flink naastzitten (zoals wonderer :7 ) .... maar als je al vanaf seizoen 1 kijkt kan je bepaalde dingen gewoon op je klompen aanvoelen (ik in ieder geval wel :P ).... neemt niet weg dat het idee best leuk en origineel is en dat ik de uitwerking van de aflevering zeker niet slecht vind... (zeker voor een ''amateur''-schrijver ;)

maar ook als je het niet doorhebt van die broers kan je toch al snel doorhebben hoe het zit... paar dingetjes:

- De transfers hebben geen motief om edwin te vermoorden (of vrij zwak), dus die hoek valt zo goed als af.... ook vanwege die vermoorde vriendin is er totaal geen verband

- Er kwamen bij afl. 2 al heel snel ''hints'', zoals dat hij aan het voetballen was en met een klein tikje tegen z'n enkel ineens flinke pijn had..... en vervolgens in de kleedkamer zegt: ''ik was de hele avond bij mijn moeder toen mijn broer vermoord werd |:( '' (toen wist ik het zelf gewoon zeker :P )

- Het feit dat hij tegen de Cock zegt dat hij wel eens met zijn broer ''wisselde'' was ook al een redelijke hint wat betreft het plot, aangezien hij gewoon moeilijk voor zich kon houden dat hij Edwin was + misschien zichzelf als Robin ooit weer hoopte op te werken...

- En dan zo ongeveer het belangrijkste: de moordlocatie.... op de middenstip van de ArenA Robin vermoorden is natuurlijk de perfecte manier om hem op Edwin te laten lijken... als je als kijker even doordenkt dat het misschien ook wel eens zijn broer kan zijn... maar juist door die moord op de middenstip gaat iedereen er kwakkeloos vanuit dat het Edwin is... zelfs de politie :+ perfecte ''dekmantel'' natuurlijk :+

Maar alleen het motief wist ik niet... en ondanks dat het verhaal en het idee leuk was uitgewerkt viel mij dit heel erg tegen... je verwacht dan iets met die vriendinnen ofzo... komt er ineens een bullshit-stukje waarin ze ruzie hebben, ''omdat die broer graag nog eens in de ArenA wil spelen''.... daar vermoord je iemand niet voor in het echt....... ''heel erg'' slecht :N.... na 2 delen verwacht je toch iets beters *(*

Naja... zoals gezegd... het idee en de uitwerking is leuk... ik heb afleveringen sneller ''opgelost''... zoals de moord op de tuin, die ik bij het zien van de promo al wist.... ik bedoel: je ziet een vent die met een worst is vergiftigd... vervolgens staat er een hond naast.... en vervolgens komt er een andere vent in beeld die doodsbang is voor die hond 8)7 ...[/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

[spoil]Maar alleen het motief wist ik niet... en ondanks dat het verhaal en het idee leuk was uitgewerkt viel mij dit heel erg tegen... je verwacht dan iets met die vriendinnen ofzo... komt er ineens een bullshit-stukje waarin ze ruzie hebben, ''omdat die broer graag nog eens in de ArenA wil spelen''.... daar vermoord je iemand niet voor in het echt....... ''heel erg'' slecht :N.... na 2 delen verwacht je toch iets beters *(*[/spoil]

[spoil]Ik had een beetje hetzelfde

De wisseltruuk was snel duidelijk, zeker na de voetbalwedstrijd waarin duidelijk te zien was dat Robin ineens precies zo'n zelfde blessure had als z'n broer. Dit gaf toch wel veel van het geheim prijs. Het verhaal zat ondanks dat best goed in elkaar, maar de reden van de moord op Robin was zo simpel, daar hadden ze meer mee moeten doen. Wat dat betreft was de moord op Juliëtte toch wat beter 'gecamoufleerd'.

Maar verder vond ik dez afleveringen tot nu toe de beste. Nu de Man die Weg wilde en de Missionaris nog, benieuwd wat die afleveringen ons zullen brengen![/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites

[spoil]Ik ben het in grote lijnen eens met wat er gezegd is, in de voorgaande berichten door Antonio en MarsM. Het is dat ik niet heel vaak Baantjer kijk, dus dat ik niet kan vergelijken met andere afleveringen.

Maar ik vond inderdaad het werkelijke motief om zijn broer 'per ongeluk' te vermoorden wel wat slapjes.

De wisseltruc had ik niet gelijk door, zoals MarsM, maar ik kijk dan ook niet vaak Baantjer, dus kan ik moeilijk voorspellen hoe het werkelijk zit en de schrijfwijze van de scenarioschrijvers van Baantjer.[/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites
[spoil]Ik ben het in grote lijnen eens met wat er gezegd is, in de voorgaande berichten door Antonio en MarsM. Het is dat ik niet heel vaak Baantjer kijk, dus dat ik niet kan vergelijken met andere afleveringen.

Maar ik vond inderdaad het werkelijke motief om zijn broer 'per ongeluk' te vermoorden wel wat slapjes.

De wisseltruc had ik niet gelijk door, zoals MarsM, maar ik kijk dan ook niet vaak Baantjer, dus kan ik moeilijk voorspellen hoe het werkelijk zit en de schrijfwijze van de scenarioschrijvers van Baantjer.[/spoil]

[spoil]Hehe :P Ik ben dan ook een ''die-hard'' fan en ik heb ook alle afleveringen gezien + alles op dvd/video ;) .... en Antonio heeft ze ook allemaal gezien, dus die zal ook de meeste plot-truukjes wel snel doorhebben :7 ... Je kan aan de scenarioschrijvers inderdaad al snel zien of een aflevering goed is, of waar bepaalde personen graag over schrijven... neem Gerrit Mollema, die schrijft graag over de 2e wereldoorlog (moord onder nul, de moordfilm enz,... Simon de Waal wijkt graag af van ''normale'' moordzaken, zoals De zaak Vledder, De enge moord, de seriemoordenaar en natuurlijk de kroongetuige ;) ... Ik vind Simon de Waal en Gerrit Mollema dan ook veruit de beste scenarioschrijvers van Baantjer _O_

Maar zoals ik al eerder zei... qua ''scripschrijver'' was deze aflevering even afwachten... aangezien de moord op de middenstip door Victor Reinier zelf (Vledder) is geschreven en voor een ''amateur'' vind ik het idee achter deze aflevering zeker leuk, origineel en goed uitgewerkt ^O^ (en dus ook zoals Antonio al zei de beste van S11 tot nu toe... maar wij zijn het wat betreft Baantjer meestal met elkaar eens ;)... een aflevering hoeft niet per sé slecht te zijn als je al snel doorhebt wie de dader is... ;)... en de dader als slachtoffer hadden we nog niet eerder gezien :)

Dus vond ik deze aflevering ook leuk... behalve het motief, dat gewoon nergens op sloeg (dat zijn broer in de laatste wedstrijd van het seizoen wil meespelen kan niet.... ok.... zal een teleurstelling zijn.... en als je dan even ruzie hebt ok.... gebeurt iedereen wel eens bij een teleurstelling..... maar om hem dan gelijk te vermoorden..... nèh.... :N ).... dan neem je 'm in een houdgreep en laat je 'm kalmeren.... ;)... en hij had 'm in een houdgreep, dus waarom vermoorden? :?

Ze HADDEN het overigens wel logisch KUNNEN maken.... dan had er iets bij gemoeten in de vorm van chantage... dat Robin zou verraden dat Edwin hem wel eens liet spelen, waarbij Ajax genaaid zou zijn blabla... had het misschien nog ergens op geleken... :{ [/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

[spoil]Hehe :P Ik ben dan ook een ''die-hard'' fan en ik heb ook alle afleveringen gezien + alles op dvd/video ;) .... en Antonio heeft ze ook allemaal gezien, dus die zal ook de meeste plot-truukjes wel snel doorhebben :7 ... Je kan aan de scenarioschrijvers inderdaad al snel zien of een aflevering goed is, of waar bepaalde personen graag over schrijven... neem Gerrit Mollema, die schrijft graag over de 2e wereldoorlog (moord onder nul, de moordfilm enz,... Simon de Waal wijkt graag af van ''normale'' moordzaken, zoals De zaak Vledder, De enge moord, de seriemoordenaar en natuurlijk de kroongetuige ;) ... Ik vind Simon de Waal en Gerrit Mollema dan ook veruit de beste scenarioschrijvers van Baantjer _O_

Maar zoals ik al eerder zei... qua ''scripschrijver'' was deze aflevering even afwachten... aangezien de moord op de middenstip door Victor Reinier zelf (Vledder) is geschreven en voor een ''amateur'' vind ik het idee achter deze aflevering zeker leuk, origineel en goed uitgewerkt ^O^ (en dus ook zoals Antonio al zei de beste van S11 tot nu toe... maar wij zijn het wat betreft Baantjer meestal met elkaar eens ;)... een aflevering hoeft niet per sé slecht te zijn als je al snel doorhebt wie de dader is... ;)... en de dader als slachtoffer hadden we nog niet eerder gezien :)

Dus vond ik deze aflevering ook leuk... behalve het motief, dat gewoon nergens op sloeg (dat zijn broer in de laatste wedstrijd van het seizoen wil meespelen kan niet.... ok.... zal een teleurstelling zijn.... en als je dan even ruzie hebt ok.... gebeurt iedereen wel eens bij een teleurstelling..... maar om hem dan gelijk te vermoorden..... nèh.... :N ).... dan neem je 'm in een houdgreep en laat je 'm kalmeren.... ;)... en hij had 'm in een houdgreep, dus waarom vermoorden? :?

Ze HADDEN het overigens wel logisch KUNNEN maken.... dan had er iets bij gemoeten in de vorm van chantage... dat Robin zou verraden dat Edwin hem wel eens liet spelen, waarbij Ajax genaaid zou zijn blabla... had het misschien nog ergens op geleken... :{ [/spoil]

[spoil]Maar het chanteren van je eigen broer vond men misschien niet zo'n goed idee...[/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

[spoil]Maar het chanteren van je eigen broer vond men misschien niet zo'n goed idee...[/spoil]

[spoil]Het omleggen van je broer wel dan...? Daar is gewoon duidelijk niet over nagedacht :P .... chantage is trouwens in de meeste gevallen een belangrijk motief, broer of andere familie doet dan niet terzake...[/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

[spoil]Het omleggen van je broer wel dan...? Daar is gewoon duidelijk niet over nagedacht :P .... chantage is trouwens in de meeste gevallen een belangrijk motief, broer of andere familie doet dan niet terzake...[/spoil]

[spoil]Daar moet ik je gelijk in geven. :)[/spoil]
Link naar bericht
Delen op andere sites

Net gekeken naar de man die weg wilde.

Wel een leuke aflevering om te zien. Halverwege de afevering dacht ik al te weten hoe het in elkaar zat en dat werd bevestigd :P

[spoil]Beetje jammer dat de titel indirect de dader verraadt :P. Vrouwtje is jaloers en gaat verhaal halen. De man wil een wereldreis maken (wilde weg) en had een ander. 1 + 1 = 2! :P[/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites
Net gekeken naar de man die weg wilde.

Wel een leuke aflevering om te zien. Halverwege de afevering dacht ik al te weten hoe het in elkaar zat en dat werd bevestigd :P

[spoil]Beetje jammer dat de titel indirect de dader verraadT :P. Vrouwtje is jaloers en gaat verhaal halen. De man wil een wereldreis maken (wilde weg) en had een ander. 1 + 1 = 2! :P[/spoil]

mmm... heb deze aflevering ook gezien en ik ben het wat dat betreft niet helemaal met je eens.

[spoil]De titel verraadt het plot helemaal niet... dat die man op wereldreis wilde en plotseling met iemand anders, was niet het complete motief voor de dader. De bijkomende ''chantage'' en de manier waarop ze genaaid werd met dat geld en haar reputatie... DAT gaf de doorslag... bovendien was het ook nog eens een ongeluk ;) . [/spoil]

Conclusie: ik vond dit zelf een ijzersterke aflevering... het plot... de manier waarop alles uiteindelijk bij elkaar kwam en de hele aankleding eromheen. Ik vond dit zelf misschien wel de beste aflevering van de afgelopen 3 seizoenen... en dat is misschien wel een gewaagde beoordeling, maar dit was voor mij na hele lange tijd eindelijk weer eens een echte "Baantjer-aflevering". Uiteraard ook weer van de hand van één van mijn favoriete scriptschrijvers Gerrit Mollema _O_ Geweldig :D . Het enige nadeel is dat ik nu niet meer het gevoel heb dat "De moord op de missionaris" van Piet Römer en Lex Wertwijn deze aflevering nog gaat overtreffen :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou, als er een aflevering voorspelbaar was... :N

mmm... ik ga ''De moord op de missionaris'' zondag bekijken, maar aan jouw reactie te zien is het niet te hopen dat sommigen weer met deze aflevering kunnen bevestigen dat bij Baantjer ''de bekende Nederlander altijd de moordenaar is''... :N ... want dat is echt niet ''altijd'' zo.... *(*

Overigens is het ook wel balen dat ze Seizoen 6 in de herhaling gooien... die is al zo vaak herhaald (en op dvd :+ )... had liever Seizoen 9 nog eens willen zien :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sorry, ik zal niks meer zeggen tot jij hem ook gezien hebt ;)

Ghehehe lijkt wel alsof ik 'm al heb opgelost vóór dat ik ben begonnen met kijken :+ Zo zie je maar... De Cock wordt te oud voor dit werk... hij doet er nog altijd 45 minuten over 8)7 ...... al hoop ik om dezelfde reden nog altijd niet dat het zo is :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond deze aflevering qua verhaal een van de beste van het seizoen. Zo'n klooster geeft meestal sowieso al een beetje aparte sfeer.

Was dit nou de laatste aflevering alweer van dit seizoen. Want ik dacht niet dat er nog nieuwe titels moesten komen. Maar als dit een afsluiting van Baantjer is vind ik dat ook een beetje vreemd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...