Ga naar inhoud

Baantjer #2


Aanbevolen berichten

En over 3 weken alles op dvd behalve dat laatste nieuwe seizoen

Hoe zit het trouwens met de aftiteling op de laatste seizoensboxen? RTL heeft dat mooie vogelvlucht shot van Amsterdam vervangen door een saaie aftiteling met vooruitblik en zeer snelle aftiteling. Hopelijk staan op de dvd's de gebruikelijke aftitelingen.

En Frey, disco stukje was inderdaad schitterend, muziek van Faithless met nieuwe tekst :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 269
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

[..]

Hoe zit het trouwens met de aftiteling op de laatste seizoensboxen? RTL heeft dat mooie vogelvlucht shot van Amsterdam vervangen door een saaie aftiteling met vooruitblik en zeer snelle aftiteling. Hopelijk staan op de dvd's de gebruikelijke aftitelingen.

En Frey, disco stukje was inderdaad schitterend, muziek van Faithless met nieuwe tekst :)

viu1159612428r.JPG

Bij S7 en S8 hebben ze het bovenste shot gedaan. Dus vooruitblik weggehaald en amsterdam plaatje neergezet + rechts de aftiteling die razendsnel wegloopt

Bij Box 9 hebben ze bij het tv-seizoen 9 ook diezelfde aftiteling gebruikt en bij de 4 aflevering die bij het tv-seizoen 10 horen is het onderste shot toegepast: het stukje waar de Cock thuis napraat wordt al naast de aftiteling geplaatst + een wit kader eromheen ;)

Aftitelingen van box 1 t/m 6 waren inderdaad wel iets beter, maar Disky heeft het wel heel mooi opgelost vind ik zelf. Er wordt qua beeld en muziek nooit iets "afgekapt" ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aftitelingen van box 1 t/m 6 waren inderdaad wel iets beter, maar Disky heeft het wel heel mooi opgelost vind ik zelf. Er wordt qua beeld en muziek nooit iets "afgekapt" ;)

Dus toch een andere aftiteling vanaf seizoen 7. Jammer want inderdaad waren die titels in het begin mooier.

Blijkbaar wordt er wel een nieuwe aftiteling gemaakt, terwijl men aan het bezuinigen is op de beginleader, die nog steeds van seizoen 9 is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dus toch een andere aftiteling vanaf seizoen 7. Jammer want inderdaad waren die titels in het begin mooier.

Blijkbaar wordt er wel een nieuwe aftiteling gemaakt, terwijl men aan het bezuinigen is op de beginleader, die nog steeds van seizoen 9 is.

Zal ook wel voor een groot deel komen door het doorschuiven van de afleveringen... maar inderdaad jammer dat ze de leader niet vernieuwen :N .

Maar van nieuwe aftitelingen is toch ook geen sprake? :P . Gewoon die standaard rtl4 aftiteling... en vanaf het tv-seizoen 10 doen ze het altijd als op de dvd ook is ;) Alleen dan niet dat witte kadertje eromheen, maar dat vind ik wel Baantjer-style :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daaaaamn... de nieuwe laatste afleveringen komen pas 24 november :'(:'(

Maar de afleveringbeschrijvingen zijn ERG nieuwsgierigmakend. Dit worden volgens mij echt geweldige afsluitende afleveringen:

De Cock en de moord op herhaling (deel 1)

Beschrijving:

De Cock krijgt te maken met een sterfgeval in zijn familie en keert terug naar zijn geboorteplaats Urk. Tegelijkertijd wordt in Amsterdam het lijk gevonden van een vrouw, die kort daarvoor Keizer ervan beschuldigde haar sexueel te hebben misbruikt. Wat is Keizer?s betrokkenheid bij deze moord?

Afl 2 / De Cock en de moord op herhaling (deel 2)

De Cock beseft dat er iemand achter hem en zijn team aanzit en dat de oplossing gezocht moet worden in het verleden. Welke vrijgekomen moordenaar, die ooit door toedoen van De Cock in de gevangenis is beland, zint nu op wraak? Een aantal oude zaken worden opnieuw nauwkeurig bekeken.

Geschreven door:

Gerrit Mollema

Met gastrollen van:

Chiem van Houweninge, Martijn Krabb?, Eric Corton, Tijn Docter, Marcel Hensema, Barbara Pouwels

De Cock en de dood van een doorbijter (deel 1)

Beschrijving:

Aan de rand van een weiland wordt de dode Theo Veldhuis gevonden. Wanneer De Cock en Vledder in de zaak duiken, ontdekken ze al snel dat de vader van Theo kort daarvoor ook onder verdachte omstandigheden is overleden. Was Theo bezig de moordenaar van zijn vader te ontmaskeren en is hem dat fataal geworden?

De cock en de dood van een doorbijter (deel 2)

Beschrijving:

Tijdens hun zoektocht naar de moordenaar van Theo Veldhuis, zijn De Cock en Vledder een hormonenschandaal op het spoor gekomen. Maar er is meer dat hen bezighoudt. Terwijl Vledder de liefde van zijn leven heeft ontmoet, moet De Cock afrekenen met stemmen uit het verleden.

Geschreven door:

Piet R?mer en Lex Wertwijn

Met gastrollen van:

Carine Crutzen, Will van Selst, Klaas Hulst, Ferd Hugas, Francesca Vanthielen

De Cock en de onzichtbare moordenaar (deel 1)

Beschrijving:

De Cock is samen met zijn vrouw op vakantie als hij in het hotel waar hij logeert een oude bekende tegenkomt. Wanneer deze man de volgende ochtend van zijn balkon lijkt te zijn gesprongen, gelooft De Cock niet dat het zelfmoord was. Hij besluit de weduwe een bezoek te brengen en belandt al snel in de wereld van de kunsthandel.

De Cock en de onzichtbare moordenaar (deel 2)

Beschrijving:

De explosie in het caf? is volgens de technische recherche veroorzaakt door een gaslek, maar het team van De Cock gelooft daar niet in. Als ze het onderzoek voortzetten, beseffen ze dat er maar ??n iemand is die de sleutel tot de oplossing in handen lijkt te hebben. En dat is Vera Prins.

Geschreven door:

Peter R?mer

Met gastrollen van:

Marian Mudder, Peter Tuinman, Wim van Rooij, Ellen Pieters, Hadewych Minis, Olaf Malmberg.

_O_:D oh boy, ik kan haast niet wachten

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klinkt inderdaad veelbelovend. Mag ook wel na een paar jaren met toch ook veel mindere afleveringen. Dubbelafleveringen zijn echter bijna altijd goed. Vind het sowieso beter dat een moord wordt opgelost in zo'n 1,5 uur dan in een dikke 40 minuten, dat geeft toch wat meer diepgang.

Oude bekenden en zaken uit het verleden zijn meestal ook wel leuk :).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Klinkt inderdaad veelbelovend. Mag ook wel na een paar jaren met toch ook veel mindere afleveringen. Dubbelafleveringen zijn echter bijna altijd goed. Vind het sowieso beter dat een moord wordt opgelost in zo'n 1,5 uur dan in een dikke 40 minuten, dat geeft toch wat meer diepgang.

Oude bekenden en zaken uit het verleden zijn meestal ook wel leuk :).

Nah, eigenlijk was alleen tv-seizoen 11 grotendeels bout :P Moord op de stoep en moord op de middenstip 1 en 2 :+ . Tv-seizoen 9 en 10 waren toch grotendeels wel leuk eigenlijk, nu ik de dvd's aan het bekijken ben :Y (behalve sowieso moord op Elvis :r ontzettend slecht :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Marian Mudder _O_

Ik heb er ook zin in :P

Hehe ja als "gastrol" ook he :+ .

Maar het worden volgens mij echt veelbelovende waardige afsluiters. Allemaal persoonlijke zaken enzo. En Vledder die eindelijk "de liefde van z'n leven" gaan ontmoeten O-) . Zou wel gaaf zijn als dat de Adelheid uit de boeken zou zijn :7

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hehe ja als "gastrol" ook he :+ .

Maar het worden volgens mij echt veelbelovende waardige afsluiters. Allemaal persoonlijke zaken enzo. En Vledder die eindelijk "de liefde van z'n leven" gaan ontmoeten O-) . Zou wel gaaf zijn als dat de Adelheid uit de boeken zou zijn :7

Dat wordt volgens mij onze Prins (Marian Mudder). Las laatst een interview met haar en daarin stond "Misschien word het toch nog wat tussen haar en Vledder".

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat wordt volgens mij onze Prins (Marian Mudder). Las laatst een interview met haar en daarin stond "Misschien word het toch nog wat tussen haar en Vledder".

Ik weet wel zeker ;)

Lees anders even de laatste quote (en dan met name de laatste zin ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die afleveringbeschrijvingen klinken veelbelovend zeg! Goede gastspelers ook trouwens: Chiem van Houweningen, Peter Tuinman en Ferd Hugas! *O*

Ik ben benieuwd hoe Ferd Hugas eruit ziet want ik heb hem voor het laatst gezien in de serie De Zevensprong gezien :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer een wijziging :P

De laatste nieuwe afleveringen worden uitgezonden vanaf 27 oktober in 5 delen. Op 27 oktober zal De Cock en moord op herhaling in ??n keer worden uitgezonden van 20.30 - 22.30 :D

Bron:

Televisiegeschiedenis: kijkcijferkanon 'Baantjer' sluit af met drie, heftige episodes

Elf seizoenen lang werden alle moorden in ?Baantjer? keurig opgelost en na afloop dronken alle rechercheurs nog een glaasje na aan de knusse tafel bij De Cock thuis. Het twaalfde seizoen belooft aangrijpender te worden voor ?n de kijker ?n de vaste gezichten van de populairste Nederlandse politieserie aller tijden. Vledder ontmoet de liefde van zijn leven, Keizer komt ernstig in de verdrukking, Vera Prins keert terug uit Australi?, commissaris Buitendam zwaait af, het caf? van Lowietje ontploft en De Cock, met Cee-Oo-Cee-Ka, probeert de wraak van een oude bekende te voorkomen. Deze drie dubbele maar over vijf weken verspreide, heftige episodes zijn vanaf vrijdag 27 oktober bij RTL 4 te zien. Daarmee komt een einde aan een stukje Nederlandse televisiegeschiedenis, want na het twaalfde seizoen hangt De Cock definitief zijn hoedje aan de kapstok.

Op vrijdag 27 oktober trapt het nieuwe en laatste seizoen ?Baantjer? af met de uitzending van een complete dubbele aflevering, getiteld ?De Cock En De Moord Op Herhaling?. Hierin krijgt De Cock te maken met een sterfgeval in zijn familie en keert hij terug naar zijn geboorteplaats Urk. Tegelijkertijd wordt in Amsterdam het lijk gevonden van een vrouw die kort daarvoor Keizer ervan beschuldigde haar seksueel te hebben misbruikt. Wat is Keizer?s betrokkenheid bij deze moord? In deze episode worden gastrollen vertolkt door o.a. Chiem van Houweninge, Martijn Krabb?, Eric Corton, Tijn Docter, Marcel Hensema en Barbara Pouwels. De vaste cast bestaat uiteraard uit: Piet R?mer, Victor Reinier, Martin Schwab, Kirsten van Dissel, Hans Karsenbarg, Serge-Henri Valcke, Nienke Sikkema en Wimie Wilhelm.

Andere gastrollen komend seizoen zijn o.a. van Francesca Vanthielen ('Dancing On Ice'), Marian Mudder (vaste cast 'Baantjer' seizoen 1 t/m , Peter Tuinman en burgemeester Job Cohen.

Historie

Sinds de brutale moord op het politiebureau in de allereerste aflevering (6 oktober 1995) hebben miljoenen Nederlanders afgestemd op de tot nu toe 117 afleveringen van 'Baantjer'. Het kijkcijferrecord voor ons land staat op maar liefst 3.144.000 (24 oktober 2003). Daarmee is 'Baantjer' ??n van de best bekeken televisieprogramma's van Nederland. Naast de sterke vaste cast had 'Baantjer' ook altijd sterke en soms opvallende bijrollen. Zo passeerden door de jaren heen onder anderen de revue: Thomas Acda, Adele Bloemendaal, Pierre Bokma, Bartho Braat, Jos Brink, Joke Bruys, Stanley Burleson, Gerard Cox, Ben Cramer, Jules Croiset, Ellen ten Damme, Mary Dresselhuis, Linda van Dyck, Peter Faber, Rudi Falkenhage, Rene Froger, Paul Groot, Antonie Kamerling, Simone Kleinsma, John Kraaijkamp Sr., Victor L?w, Vera Mann, Guusje Nederhorst, Sjoerd Pleysier, Henk Poort, Katja Schuurman, Daan Schuurmans, Harry Slinger en Carry Tefsen. De bijrol van het lijk in 'Baantjer' groeide uit tot een fenomeen in de televisiewereld, een zeer gewilde job die zelfs open sollicitaties van Bekende Nederlanders opleverde.

Uitzending: RTL 4, vrijdag 27 oktober, tussen 20.30 en 22.30 uur.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Het uitzendschema :P

Vrijdag 20 oktober: De Cock en het lijk in de kast (S8)

Vrijdag 27 oktober: De Cock en de moord op herhaling deel 1

Vrijdag 27 oktober: De Cock en de moord op herhaling deel 2

Vrijdag 3 november: De Cock en de dood van een doorbijter deel 1

Vrijdag 10 november: De Cock en de dood van een doorbijter deel 2

Vrijdag 17 november: i.v.m. DominoDay geen nieuwe afleveringen maar een herhaling van De Cock en de moord op het vertrouwen (dubbele aflevering S7 met Renee Goes... tot nu toe een van mijn favo's :7 )

Vrijdag 24 november: De Cock en de onzichtbare moordenaar deel 1

Vrijdag 01 december: De Cock en de onzichtbare moordenaar deel 2

Ik heb nu al zin in volgende week >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vrijdag 17 november: i.v.m. DominoDay geen nieuwe afleveringen maar een herhaling van De Cock en de moord op het vertrouwen
Even offtopic: DominoDay!! JOEJOE!!!! Laat ze maar knallen, die stenen die vallen! ;)

Om weer ontopic te gaan: Ik heb 100 keer liever baantjer dan die vallende stenen. Dat is alleen maar ergeren aan die stomme belspelletjes (meerendeel van de tijd). Je ziet net niets van die stenen, waar het om gaat :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vrijdag 17 november: i.v.m. DominoDay geen nieuwe afleveringen maar een herhaling van De Cock en de moord op het vertrouwen
Even offtopic: DominoDay!! JOEJOE!!!! Laat ze maar knallen, die stenen die vallen! ;)

Ja, is echt zo'n jaarlijks terugkerende triestheid waar volgens mij ook half Nederland genoeg van heeft.

Overigens kijk ik toch niet, behalve als Hans Kraaij niet presenteert OF hij een keer onder die steentjes wordt bedolven :+

Nieuw topic modjes? Lekker collectief zeiken over D-Day :7 ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is alleen maar ergeren aan die stomme belspelletjes (meerendeel van de tijd).

Welke steen is het? 1, 2 of 3... bel nu! :)

Ach en als Robin-Paul en zijn vrienden zo graag steentjes om willen gooien! Als er maar niet weer een mus moet sneuvelen, of desnoods een muis..

Maargoed Baantjer dus! Schema ziet er goed uit. Ik ben echt heel benieuwd naar de laatste dubbelafleveringen. Als ze net zo goed zijn als de Afrekening, wordt dit wel een topseizoen (en een topdvd :))

Ohja en dvd box 10 wordt dus inderdaad de rest van seizoen 10 + 11 zag ik!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Welke steen is het? 1, 2 of 3... bel nu! :)

Ach en als Robin-Paul en zijn vrienden zo graag steentjes om willen gooien! Als er maar niet weer een mus moet sneuvelen, of desnoods een muis..

Maargoed Baantjer dus! Schema ziet er goed uit. Ik ben echt heel benieuwd naar de laatste dubbelafleveringen. Als ze net zo goed zijn als de Afrekening, wordt dit wel een topseizoen (en een topdvd :))

Ohja en dvd box 10 wordt dus inderdaad de rest van seizoen 10 + 11 zag ik!

Yeah volgende week gelijk kopen die box :7 . Was ook wel blij dat de afrekening daar nog niet op stond :Y . Kunnen ze tv seizoen 12 als geheel in 1 box kwijt met 4 dubbelafleveringen :D

En moord op het vertrouwen nog een keertje in de herhaling... is ook 4 jaar geleden voor het laatst geweest ofzo, dus zeker leuk voor de mensen die de dvd-box van S7 niet hebben :Y . Ik kan die aflevering sterk aanraden te bekijken 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kunnen ze tv seizoen 12 als geheel in 1 box kwijt met 4 dubbelafleveringen :D

Dat zal dan wel een 2 dvd box worden. Was die er nu al eigenlijk of was alles tot nu toe 3-dvd?

dus zeker leuk voor de mensen die de dvd-box van S7 niet hebben :Y . Ik kan die aflevering sterk aanraden te bekijken 8-)

Daar hoor ik dus bij :) Nouja wellicht dat ik dat seizoen nog eens aanschaf. De Sluipmoord is immers ook zo onderhand een 'collectors item' aan het worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daar hoor ik dus bij :) Nouja wellicht dat ik dat seizoen nog eens aanschaf. De Sluipmoord is immers ook zo onderhand een 'collectors item' aan het worden.

Ja alles is gewoon 3 dvd ;) . Bij 13 afleveringen 4-4-5 indeling en bij 10 afleveringen 3-3-4 ;) . Laatste box worden er denk ik ook wel 3. Moet er alleen een dubbelafleveringen op 2 dvd's worden gezet, dat is wel jammer. Maar dat is bij box 10 dus ook al het geval bij moord op het verleden OF moord op de middenstip :P . Ik hoop de laatste, want die zal ik toch niet vaak terugkijken :+

S7 zitten wel een paar sterke afleveringen tussen :P . En inderdaad is de sluipmoord nooit herhaald :? . Hoop voor je dat je 'm gezien hebt bij de eerste uitzending :P . Overigens zal hetzelfde wel gebeuren bij de moord buiten schooltijd op tv. Alleen die was 2 weken voor de dood van Frederique Huydts nog herhaald... :X . Desondanks wel gewoon op dvd uitgebracht kort daarna... O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja omdat je nooit kunt voorspellen wanneer iemand dood gaat ;)

Pas als iemand dood is wordt besloten een aflevering eventueel niet meer uit te zenden ;)

m

Gaat dus meer op de manier waarop... was bij Frederique Huydts en Guusje Nederhorst geen feest... ;(

Als je bijv. Rudi Falkenhagen hebt... die is ook dood... maar die aflevering zenden ze wel gewoon uit...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

JOH :P

Zie je het al voor je? :P "eeeeh... de vleesgeworden moord wil ik niet meer op tv zien, want daar wordt Beau van Erven Dorens vermoord en die gaat over blablalba jaar dood" "ja maar..." "niks te maren!"

:+

Gaat dus meer op de manier waarop... was bij Frederique Huydts en Guusje Nederhorst geen feest... ;(

Als je bijv. Rudi Falkenhagen hebt... die is ook dood... maar die aflevering zenden ze wel gewoon uit...

Begrijp je me nou bewust verkeerd of vind je het gewoon leuk om mij op deze manier min of meer voor lul te zetten??!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Begrijp je me nou bewust verkeerd of vind je het gewoon leuk om mij op deze manier min of meer voor lul te zetten??!!

:? Nee, wat je zegt is gewoon min of meer logisch. Niemand weet wanneer wie doodgaat. Dat ze achteraf beslissen is dus altijd, maar

of ze de aflevering nog herhalen heeft wel te maken met de manier waarop iemand doodgaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Verdomme man, ik zat al te trillen bij die promo net :X

Dat worden echt gave afleveringen *O*

Hehe ja he... ik kan echt niet wachten O-)

Hele grafsteen van de Cock's familielid ondergeklad... zn hele huis bewerkt met "satanshuis" en dergelijke... mevrouw de Cock die zelfs doelwit wordt en in het ziekenhuis komt te liggen...

nog een hele week wachten......... |:(:P

Link naar bericht
Delen op andere sites

seizoen10ga7.jpg

Gisteren deze gekocht en daarmee de hele serie eindelijk op dvd _O_ (behalve dan nog de 4 dubbelafleveringen van S12, die nog op tv komen ;) )

Wel balen dat ik volgende week tentamens heb, maar goed dan heb ik in ieder geval zat te doen :+

Als er trouwens nog iemand interesse heeft in de dvd van de moord op de middenstip... laat even weten :P . Ik heb 'm nu 4x op dvd, en zoals iedereen weet is het al niet m'n favo-aflevering, dus ik moet er vanaf 8)7

en morgen de moord op herhaling _O_ oh boy oh boy :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Morgen gaat het beginnen *O*

Ik heb echt nog nooit zo'n zin gehad in Baantjer :P

Ik kijk er ook naar uit. Jammer dat ik de preview vorige week niet gezien heb, want wat er hier over gezegd werd klinkt veelbelovend. Zeker omdat De Cock nu zelfs in zijn priv? situatie bij een zaak betrokken raakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ook goed ;) Eigenlijk nog beter zelfs.

Box 10 dus nu ook uit zag ik, is het wat Mars?

Staan 10 afleveringen op ;)

1. moord op arie bombarie

2. natte dood

3. moord op het verleden 1

4. moord op het verleden 2

5. moord op de stoep

6. de kroongetuige

7. moord op de middenstip 1

8. moord op de middenstip 2

9. de man die weg wilde

10. moord op de missionaris

Vaste uitvoering en kwaliteit ;)

Staan wel goede afleveringen tussen, maar ook een aantal missers :P (moord op de stoep en moord op de middenstip :+ ) uit tv seizoen 11 :P . Maar moord op het verleden en de man die weg wilde zijn en blijven geweldig _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Normaal kijk ik Baantjer niet omdat ik op vrijdagavond vrijwel nooit thuis ben. Daarom was ik altijd zo blij als het op zondag op de belg kwam.

Maar na wat ik heb gezien in het voorstukje wordt het echt spannend denk ik dus heb ik net de videorecorder maar ingesteld *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eigenlijk kijk ik nooit Baantjer, maar toen ik er allemaal van hoorde moest ik wel kijken _O__O_ En ik ben blij dat ik het heb gedaan _O__O_

Wat een aflevering, en dat einde met mevrouw De Cock _O__O__O_

ik schakelde iets te laat in, maar vanaf het stuk waar de Cock hoort dat zijn vrouw in het ziekenhuis ligt ben ik erbij gekomen, gelukkig staat hiero alles op tape.

Maar ik lag om van het lachen toen ik de quote hoorde van Vledder: "Kwabbie van Abbie" _O-_O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eigenlijk kijk ik nooit Baantjer, maar toen ik er allemaal van hoorde moest ik wel kijken _O__O_ En ik ben blij dat ik het heb gedaan _O__O_

Wat een aflevering, en dat einde met mevrouw De Cock _O__O__O_

ik schakelde iets te laat in, maar vanaf het stuk waar de Cock hoort dat zijn vrouw in het ziekenhuis ligt ben ik erbij gekomen, gelukkig taat hiero alles op tape.

Maar ik lag om van het lachen toen ik de quote hoorde van Vledder: "Kwabbie van Abbie" _O-_O-

Dan heb je dus deel 1 volledig gemist...

Tja, ik vind de opzet wel leuk gedaan. Het was geen baantjer zoals alle andere baantjers. Ik vond het alleen wel jammer dat de dader ineens bekend was. BELACHELIJK ook dat ze 4 MINUTEN voor het einde er nog een blok reclame van 10 minuten doorheen gooien!!

Jammer is ook dat de dader niet geraden kan worden [spoil](alhoewel je het wel kan weten op het moment dat die Harry het verhoor uitloopt, dan zie je die capuchon heel duidelijk ;) )[/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

BELACHELIJK ook dat ze 4 MINUTEN voor het einde er nog een blok reclame van 10 minuten doorheen gooien!!

Jammer is ook dat de dader niet geraden kan worden [spoil](alhoewel je het wel kan weten op het moment dat die Harry het verhoor uitloopt, dan zie je die capuchon heel duidelijk ;) )[/spoil]

Dat vond ik ook, maar ja, je moet maar denken, dat is puur Baantjer. Trouwens, ik heb geen sluikreclame meer gezien in deze aflevering, jullie?
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mensen, mensen..... heel leuk hoor die terugblik op oude zaken... maar zal ik het eerlijk zeggen? Deze aflevering vond ik ABSOLUTE BAGGER :N

Waarom?

[spoil]Er was naar mijn mening totaal niks doordachts aan in de verhaallijn, behalve dat een oude bekende wraak wil nemen op de Cock. Er was totaal geen verband met de moord op de junk, waar naast Keizer maar 1 verdachte voor was, dus daar was al geen kunst aan :? . Verder was het gewoon tijdens en ver v??r de aflevering al duidelijk dat deze "wraaknemer" de dader was. Die andere 2 "konden" gewoon praktisch geen wraak op de Cock willen nemen... (als je de afleveringen van die terugblikken zelf ook hebt gezien)... had dan inderdaad andere oude bekenden terug laten keren zoals Robin Rienstra de schizofreen, dan was het veel minder voorspelbaar geweest. De dader kwam overigens ook al 2340 keer met die grijze trui + capuchon in beeld, ook in de verhoorkamertjes. En heeft iedereen overigens gezien dat Harry Stern VOOR de leader van deel 1 al in beeld kwam... liep doodleuk het verzorgingstehuis uit, waar de zus van de Cock werd gevonden... aiaiaiai zo jammer.... :N

Verder ergerde ik me kapot aan die flashbacks (terwijl de gehele aflevering al 1u 17 min. duurde incl dubbele beelden, dus dat is sowieso alweer beduidend korter dan vorige seizoenen... maar ja... 45 min. reclame is belangrijker he :N ) die de vaart uit het verhaal haalden en de manier waarop de Cock en Vledder vanachter hun bureautje een beetje terug zaten te blikken.

Nee... er had veel meer mee gedaan kunnen worden :{ . Zelfs de moord op de middenstip was doordachter in alle opzichten. Er zat nogmaals geen verhaal in met normaal gesproken allemaal elementen die door de Cock bij elkaar gevoegd moesten worden en hem bij de dader brachten. Er zat verder echt niks in... en dan was die zaak met Keizer ook nog eens een verhaallijn die ernaast liep. Was volgens mij ook de eerste keer dat de Cock de dader niet zelf met bewijzen in een hoekje heeft gedreven... ook al zo jammer...

En waar was de typische Baantjer scene gebleven waarin de kijker kon zien hoe de moord is gepleegd? :? [/spoil]

Na de Cock en de afrekening een grote domper :|Y . Ik mag hopen dat de laatste afleveringen echt beter zijn... deze zet ik persoonlijke in mn top van slechtste afleveringen |:( . En de promo was zo veelbelovend... :{ . Hier word ik best droevig van... Gerrit Mollema waar zijn die briljante scripts gebleven...... ;(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat vond ik ook, maar ja, je moet maar denken, dat is puur Baantjer. Trouwens, ik heb geen sluikreclame meer gezien in deze aflevering, jullie?

Vledder nam volgens mij Yakult, ik kan het fout hebben. Over de aflevering zelf: ik vond hem best vermakelijk. Niet zo slecht als MarsM hem vond maar de promo vorige week was veelbelovend en de aflevering maakte dit niet echt waar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mensen, mensen..... heel leuk hoor die terugblik op oude zaken... maar zal ik het eerlijk zeggen? Deze aflevering vond ik ABSOLUTE BAGGER :N

Waarom?

[spoil]Er was naar mijn mening totaal niks doordachts aan in de verhaallijn, behalve dat een oude bekende wraak wil nemen op de Cock. Er was totaal geen verband met de moord op de junk, waar naast Keizer maar 1 verdachte voor was, dus daar was al geen kunst aan :? . Verder was het gewoon tijdens en ver v??r de aflevering al duidelijk dat deze "wraaknemer" de dader was. Die andere 2 "konden" gewoon praktisch geen wraak op de Cock willen nemen... (als je de afleveringen van die terugblikken zelf ook hebt gezien)... had dan inderdaad andere oude bekenden terug laten keren zoals Robin Rienstra de schizofreen, dan was het veel minder voorspelbaar geweest. De dader kwam overigens ook al 2340 keer met die grijze trui + capuchon in beeld, ook in de verhoorkamertjes. En heeft iedereen overigens gezien dat Harry Stern VOOR de leader van deel 1 al in beeld kwam... liep doodleuk het verzorgingstehuis uit, waar de zus van de Cock werd gevonden... aiaiaiai zo jammer.... :N

Verder ergerde ik me kapot aan die flashbacks (terwijl de gehele aflevering al 1u 17 min. duurde incl dubbele beelden, dus dat is sowieso alweer beduidend korter dan vorige seizoenen... maar ja... 45 min. reclame is belangrijker he :N ) die de vaart uit het verhaal haalden en de manier waarop de Cock en Vledder vanachter hun bureautje een beetje terug zaten te blikken.

Nee... er had veel meer mee gedaan kunnen worden :{ . Zelfs de moord op de middenstip was doordachter in alle opzichten. Er zat nogmaals geen verhaal in met normaal gesproken allemaal elementen die door de Cock bij elkaar gevoegd moesten worden en hem bij de dader brachten. Er zat verder echt niks in... en dan was die zaak met Keizer ook nog eens een verhaallijn die ernaast liep. Was volgens mij ook de eerste keer dat de Cock de dader niet zelf met bewijzen in een hoekje heeft gedreven... ook al zo jammer...

En waar was de typische Baantjer scene gebleven waarin de kijker kon zien hoe de moord is gepleegd? :? [/spoil]

Na de Cock en de afrekening een grote domper :|Y . Ik mag hopen dat de laatste afleveringen echt beter zijn... deze zet ik persoonlijke in mn top van slechtste afleveringen |:( . En de promo was zo veelbelovend... :{ . Hier word ik best droevig van... Gerrit Mollema waar zijn die briljante scripts gebleven...... ;(

Ik vond het persoonlijk zeker geen slechte aflevering. Ben wel blij dat ik 'm heb opgenomen en toen heb gekeken, want met al die reclame was het niet te doen :?.

[spoil]

Ik heb die Harry Stern niet uit het verpleeghuis zien lopen, maar heb er toen verder ook totaal niet op gelet. De verhaallijn met die junk was niet bijzonder goed uitgewerkt inderdaad en wel jammer dat die aanval op mevrouw de Cock en de moord op zijn zus niet in beeld zijn geweest...

[/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook nog even reageren op De Moord op Herhaling:

Een aflevering die spannende, maar inderdaad ook minder fraaie kanten had:

[spoil]De moord op de junk, daar is al genoeg over gezegd, erg matig uitgewerkt. Daarnaast was het wel aardig om die oude verdachten weer eens terug te zien, maar op ??n of andere manier was ik niet erg enthousiast over de terugkeer van Harry Stern, die inderdaad VOL door het beeld liep aan het begin. Ik heb echter ook best wel aardige dingen gezien. De wraakacties tegen De Cock waren best luguber en leuk vond ik het dat ze op Urk waren, komt weer dichter bij de roots van Baantjer zelf.[/spoil]

Vrijdag deel 1 van De Doorbijter. Ben benieuwd!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Heb vandaag de dubbelaflevering De cock en de dood van een doorbijter in een keer gekeken. Ik vond het een sterke aflevering. Die connectie van de Cock met het verleden vond ik erg leuk en de zaak was inhoudelijk ook goed uitgewerkt. Ik kijk de laatste aflevering ook in een keer, dat is veel fijner.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb hem net ook in een keer gekeken. Goede aflevering [spoil]en gaaf hoe die advocate erin werd geluisd[/spoil]

[spoil]

Zo doen ze dat in de boeken ook meestal, een val opzetten voor de moordenaar. Ik had trouwens wel al snel in de gaten dat die vriendin van Vledder er iets mee te maken had.

[/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

[spoil]

Zo doen ze dat in de boeken ook meestal, een val opzetten voor de moordenaar. Ik had trouwens wel al snel in de gaten dat die vriendin van Vledder er iets mee te maken had.

[/spoil]

[spoil]Ja, in dat restaurant, toen Vledder vanalles aan haar vertelde had ik al zo'n gevoel dat dat niet slim was.[/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...