Jump to content
TMP

Baantjer #2

Recommended Posts

1 minuut geleden, MarsM zei:

Same here; als Baantjer liefhebber zal ik het nog een klein kansje geven, maar als het inhoudelijk dezelfde ‘niet-Baantjer-gevoel-en-concept’ inhoud heeft als die film en het een 13 in een dozijn politieserie is dat alleen de naam Baantjer draagt, haak ik waarschijnlijk snel af. En die verwachting heb ik er zeker van.

Denk dat ik er sowieso pas over een tijdje aan toe kom, ik kijk dan toch meer uit naar Flikken Maastricht seizoen 14 vanaf volgende week vrijdag ;). Een vlotte variant op Baantjer zonder Piet Römer en Victor Reinier zie ik niet zo zitten, maar gelukkig is Victor destijds naadloos overgestapt in de zeer vermakelijke Flikken serie wat juist wat vlotter hoort te zijn en ook is met de nodige spanningsbogen en cliffhangers.

Flikken Maastricht kan mij niet bekoren, de originele Flikken ook niet. De Rotterdamvariant dan weer wel. Zal ook met de cast te maken hebben.

Bureau Raampoort had ook wel iets met Baantjer te maken toch ;) Was overigens ook niet een briljante serie, maar wel ok om een keer te kijken.

27 minuten geleden, djkoelkast zei:

Flikken Maastricht kan mij niet bekoren, de originele Flikken ook niet. De Rotterdamvariant dan weer wel. Zal ook met de cast te maken hebben.

Bureau Raampoort had ook wel iets met Baantjer te maken toch ;) Was overigens ook niet een briljante serie, maar wel ok om een keer te kijken.

Persoonlijk vind ik de Rotterdam variant dan weer wat minder, en dat is voornamelijk om de cast en de verhaallijn. Maastricht heeft wat vaker doorlopende rode draden over de seizoenen heen, waarschijnlijk omdat ze al eerder weten dat ze meerdere seizoenen kunnen produceren mbt toezegging en budget. Qua stijl maakt het mekaar niet zoveel (zelfde productieteam ook)

Bureau Raampoort was gebaseerd op de boekenreeks van Baantjer en Simon de Waal. Enkele boekendelen zijn hierin ook verfilmd in de serie. Vond het zelf een hele vermakelijke reeks. Niet de sterkste rol van Acda, maar leuk sfeertje en enkele sterke gastrollen van o.a. Pierre Bokma. Jammer dat het na 1 seizoen is gestrand en dat ook de boeken niet meer zijn doorgegaan (het ging na ik meen 13 delen over van 'Baantjer en de Waal' naar 'Bureau Raampoort', maar dat is bij 1 deel gebleven). Heb wel de dvd box nog liggen ;)

Edited by MarsM

Flikken Rotterdam heeft de afgelopen seizoenen wel meerdere rode draden door de series heen gehad, mogelijk vond je het eerste seizoen minder, maar dan valt er ook nog niet zo veel rood te draden, behalve tussen de afleveringen onderling ;) 

2 minuten geleden, djkoelkast zei:

Flikken Rotterdam heeft de afgelopen seizoenen wel meerdere rode draden door de series heen gehad, mogelijk vond je het eerste seizoen minder, maar dan valt er ook nog niet zo veel rood te draden, behalve tussen de afleveringen onderling ;) 

Ok tof, wellicht dat ik 'm nog eens vanaf het begin ga bekijken. Volg liever niet zo veel want gaat toch teveel tijd inzitten. Als Maastricht stopt misschien leuk om eens op te pakken.

Heb inderdaad alleen losse afleveringen uit seizoen 1 gezien, en dat was qua cast ook veel van die GTST en Gooische vrouwen types en dat meiske uit Dunya en Desie :+. Sprak me in eerste instantie niet echt aan.

Zojuist, MarsM zei:

Ok tof, wellicht dat ik 'm nog eens vanaf het begin ga bekijken. Volg liever niet zo veel want gaat toch teveel tijd inzitten. Als Maastricht stopt misschien leuk om eens op te pakken.

Heb inderdaad alleen losse afleveringen uit seizoen 1 gezien, en dat was qua cast ook veel van die GTST en Gooische vrouwen types en dat meiske uit Dunya en Desie :+. Sprak me in eerste instantie niet echt aan.

Die Dunya is na seizoen 2 vervangen, ik vond haar wel goed.

Verder natuurlijk Cees Geel die ik wel kan waarderen, Huub Stapel niet te vergeten. En de seizoenen zijn wel beter geworden verderop.

1 minuut geleden, djkoelkast zei:

Die Dunya is na seizoen 2 vervangen, ik vond haar wel goed.

Verder natuurlijk Cees Geel die ik wel kan waarderen, Huub Stapel niet te vergeten. En de seizoenen zijn wel beter geworden verderop.

Cees Geel _O_ en Huub Stapel is ook wel een prettige acteur ;) Leuk detail is weer dat ze allemaal ook weer gastrolletjes hebben gehad in Flikken Maastricht.

Series groeien vaak. Flikken Maastricht kwam ook pas vanaf seizoen 2 echt op gang, de eerste serie waren voornamelijk nog stand-alone afleveringen met verdieping in de karakters en niet de verhaallijnen. Ik ga nog wel een keer een Rotterdam marathonnetje doen met RM, die kijkt ze ook graag ;).

6 hours ago, MarsM said:

Ik ga nog wel een keer een Rotterdam marathonnetje doen met RM, die kijkt ze ook graag ;).

Oh jahoor, misschien schaf ik ze nog wel eens aan.

Ik heb ook de gehele serie van Maastricht en van Smeris (waar ook nog een vijfde en laatste seizoen van zou komen (nou ja.. 3x 1,5 uur)) ;)

Ik heb de eerste aflevering van Baantjer op TV gezien, ik vind persoonlijk dat de aflevering een stuk beter was dan de film, ik heb er van genoten!

5 uur geleden, samba-boy zei:

De 'dubbele aflevering' (lees; verknipte film) was ruk. De aflevering was aardig, maar ik snap niet waarom dit ook maar in de verste verte een link moet hebben met Baantjer.

Overdreven rebootziekte.

Het heeft inderdaad niks met de originele baantjer serie te maken  

Op 9-1-2020 at 04:58, samba-boy zei:

De 'dubbele aflevering' (lees; verknipte film) was ruk. De aflevering was aardig, maar ik snap niet waarom dit ook maar in de verste verte een link moet hebben met Baantjer.

Overdreven rebootziekte.

Hollywood heeft het ook al jaren onder de leden met hun Jurrassic Parcs, Robocops, Jumanjis, whatever. De antibiotica slaat nog altijd niet aan  Alles moet vooruitgang zijn en vernieuwen en ontwikkelen en verbeteren en versnellen, maar ohohoh wat hunkeren we toch naar die goeie ouwe tijd. Niet alleen de films en series van vroeger keren overal terug met dezelfde inmiddels bejaarde acteurs of dramatische producties die louter op de naam van een klasssieker leunen, maar ook op tv wordt letterlijk ieder format van toen van stal gehaald. En werkelijk alles is ook gewoon bagger, er is nog niet één Lingo, Zwakste Schakel, Weekend Miljonairs, Wie ben ik, Het Spijt me of Kees & Co in de verste verte langer dan een minuut uit te houden. Er is nu zelfs een gerucht dat ‘Uuuh vergeet je tandenborstel niet’ terugkeert in het najaar bij Talpa, mét Rolf Wouters (Please... doe... het... nieehieeehieeet ;( :'().

Terug naar ‘Baantjer - Het begin’. Hier zit niemand op te wachten. Werkelijk nie-mand. Bah.

Edited by MarsM

Lingo is best leuk, beter dan met Lucille

Weekend Miljonairs: niet alleen Robert is een ouwe zak (maar doet het nog steeds leuk), maar ook de kandidaten zijn allemaal stokoud haha

Zwakste Schakel: erg leuk, 2e nieuwe seizoen is wel beter dan het eerste. Bridget doet het leuk.