Ga naar inhoud

WK 2006 Pool


Aanbevolen berichten

pool9ov.jpg

Omdat een paar van jullie het een leuk idee vonden om aan het WK van 2006 ook een pool te hangen wordt dit topic geopend.

Wat zijn de spelregels?

Op 9 december 2005 zal de loting plaatsvinden. Dan zal er bekend zijn welke landen er bij elkaar in de poule zitten en elkaar dus treffen in de eerste ronde van het WK. Vanaf die datum tot en met 8 juni 2006 kan iedereen die mee wil doen zijn voorspellingen doorgeven aan mij.

LET OP! Na 8 juni 2006 kan niemand meer meedoen, aangezien het WK dan gaat beginnen en het dan niet eerlijk voor de rest is als er dan nog iemand mee doet. Bovendien heeft iedereen een half jaar de tijd om zijn voorspellingen door te geven!

Wie organiseert de pool?

De pool wordt georganiseerd door zowel The Master als RM.

Welke voorspellingen moet ik doorgeven?

De pool bestaat uit 2 verschillende onderdelen, te weten een onderdeel aan de hand van het gehele WK en een onderdeel aan de hand van de tweede ronde. Wat iedereen moet doorgeven staat hieronder overzichterlijk aangegeven. Daarachter staat ook aangegeven hoeveel punten er verdiend kunnen worden bij een goed gegeven of voorspeld antwoord.

Onderdeel A. Vragen

Beantwoord de onderstaande vragen:

1. Wie wordt topscoorder van Nederland? (40 punten)

2. Hoeveel doelpunten scoort Nederland in het gehele WK? (40 punten)

3. Welk land zal na de eerste ronde de minste doelpunten tegen hebben? (30 punten)

4. Welk land zal na de eerste ronde de meeste doelpunten tegen hebben? (30 punten)

Onderdeel B. Voorspellen

Voorspel het verloop van de 2e ronde, m.a.w.:

- Welke 16 landen spelen de 8e finales? (16 * 10 punten)

- Welke 8 landen spelen de kwart finales? (8 * 25 punten)

- Welke 4 landen spelen de halve finales? (4 * 50 punten)

- Welke 2 landen spelen de finale? (2 * 100 punten)

- Welk land wordt de winaar van WK 2006? (150 punten)

- Welk land wordt 3e van WK 2006? (75 punten)

- Welk land wordt 4e van het WK 2006? (75 punten)

In totaal zijn er dus 1200 punten te verdienen. Degene die de meeste punten heeft verdiend aan het einde van het WK 2006, mag zich winaar van de pool noemen!

Als er nog vragen zijn dan horen we het wel.

Vanaf 9 december zijn de voorspellingen welkom!

Mensen die meedoen aan de pool:

- Koeiestaart

- Rancho

- RM

- Robin04

- The Master

- Twice

sticky gemaakt

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Moet je voor 8 juni, de aanvangswedstrijd, alle voorspellingen door hebben gegeven, of mag je gaandeweg het toernooi ook de wedstrijden wijzigen.

Stel: Nederland loot Frankrijk, Trinidad ( *O* ) en Mexico (misschien helemaal niet mogelijk maargoed) en iedereen denkt: Trinidad verliest alles, maar die winnen hun eerste 2 wedstrijden van respectievelijk Mexico en Nederland, mag je dan je voorspelling voor de wedstijd tegen Frankrijk nog aanpassen, als je dat voor de wedstrijd doet.

Nog een stel: Je hebt alle laatste 16 fout, dan mag je niks meer wijzigen? Het is misschien wel leuk om met wijzigingen te doen en dat je dan bv de helft van de punten krijgt ofzo (Stel je kiest voor de finale je winnaar, levert dat 10 punten op)... Misschien een ideetje?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Moet je voor 8 juni, de aanvangswedstrijd, alle voorspellingen door hebben gegeven, of mag je gaandeweg het toernooi ook de wedstrijden wijzigen.

Stel: Nederland loot Frankrijk, Trinidad ( *O* ) en Mexico (misschien helemaal niet mogelijk maargoed) en iedereen denkt: Trinidad verliest alles, maar die winnen hun eerste 2 wedstrijden van respectievelijk Mexico en Nederland, mag je dan je voorspelling voor de wedstijd tegen Frankrijk nog aanpassen, als je dat voor de wedstrijd doet.

Nog een stel: Je hebt alle laatste 16 fout, dan mag je niks meer wijzigen? Het is misschien wel leuk om met wijzigingen te doen en dat je dan bv de helft van de punten krijgt ofzo (Stel je kiest voor de finale je winnaar, levert dat 10 punten op)... Misschien een ideetje?

Nee.

Zoals hierboven al te lezen is sluit de inlever termijn gewoon op 9 juni, voor de eerste wedstrijd begint. Dat is leuker.

Het hele idee erachter is juist dat je VOORSPELD welke landen erdoor gaan en niet dat je achteraf nog van alles kan wijzigen. Bovendien kost ons dat ook veel meer tijd.

Wat wel mag is bijvoorbeeld doorgeven dat Frankrijk en Duitsland de twee finalisten zullen worden en dat Nederland kampioen wordt. Daar is verder niets op tegen. Sterker nog...het is misschien zelfs wel een tactische zet!

Veel succes met het voorspellen voor de WK Pool. Er kan vrijdag al begonnen worden met voorspellen. Dan vindt de trekking plaats :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Omdat ik eigenlijk graag wil weten wie er allemaal interesse hebben om mee te doen met de pool stel ik het volgende voor:

Iedereen die mee wilt doen met de pool meldt dit dan hier voor 31 maart!

Dit betekent dus niet dat je niet meer je voorspellingen door kunt geven na deze datum, dat kan dus tot en met 8 juni.

Ik wil alleen weten of er überhaupt interesse is, omdat ik weinig zin heb om een pool bij te houden waar 2 of 3 mensen aan mee doen :P

Ik zal in de openingspost bijhouden welke mensen er mee doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Count me in! Ik zal te zijner tijd (lekker vaag ;) ) mijn voorspellingen doorgeven. Ik hoop dat er nog meer mee willen doen anders heeft het idd weinig zin. Ik wacht wel even met mijn voorspellingen tot er genoeg aanmelders zijn.

Leuk initiatief ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou Koeiestaart, ik wil je natuurlijk niet alleen in deze spannende pool laten stappen... Ik doe ook mee! ;)

Ik zal als ik eens tijd en zin heb de lijst invullen. Ik heb er zin aan! 8))

?

ik ben ook present

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...