Ga naar inhoud

Jiskefet


Aanbevolen berichten

Vrijdag de 18e is op 15 jarige leeftijd Jiskefet overleden. Juist, Jiskefet, het komische drietal Herman Koch, Kees Prins en Michiel Romeyn. Ze hebben vele successen op hun naam staan, zoals Debiteuren/Crediteuren, De Lullo's, De Proleten, De Dierenwinkel en hun laatste serie: De Sint Hubertusberg. Dit topic maak ik aan om het te herdenken en er verder gewoon over te discussieren.

peters.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

ze zijn niet uit elkaar. maar het programma stopt gewoon...

na 15 jaar vonden ze het welletjes, maar ik zag op internet, dat 'de schatkist' die ze in de loop der jaren hebben opgebouwd, zeker niet ongeopend zal blijven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo, iedereen is aardig negatief. Ik vond'/vind 't altijd geweldig! Vooral Debiteuren/Crediteuren! Die laatste serie over dat bejaardentehuis was overigens ook lachen! Met die opa die zichzelf probeerde uit te graven door een gat in de muur onder een schilderij. En het domme blonde zustertje. En uiteindelijk het hele berjaardentehuis door de bewoners onder was gegoten met benzine en de hele zooi in vlammen opging. Ja, ik kon d'r altijd wel om lachen! Maar er zaten ook af en toe hele saaie dingen tussen waar ik absoluut de humor niet van inzag. Jammer dat ze gestopt zijn. :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

Behoorlijk negatief ja... ik vond het ook altijd wel geinig om te kijken... met als hoogtepunt ''De Lullo's''! _O_ Maar ook debiteuren crediteuren was geniaal... en een zomer met Jiskefet en de dierenwinkel, oboema en José en Aus der Reihe Tampert _O- ... Het is wel zoals hierboven al is gepost: óf je ligt helemaal krom, óf er is totaal geen zak aan ;) Maar IK vond het een zéér geniaal programma >:) St. Hubertusberg heb ik eerlijk gezegd nog niet bekeken... maar volgens mij is daarvoor ''de dvd'', om de beste Jiskefet's nog eens terug te kunnen bekijken :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Behoorlijk negatief ja... ik vond het ook altijd wel geinig om te kijken... met als hoogtepunt ''De Lullo's''! _O_ Maar ook debiteuren crediteuren was geniaal... en een zomer met Jiskefet en de dierenwinkel, oboema en José en Aus der Reihe Tampert _O- ... Het is wel zoals hierboven al is gepost: óf je ligt helemaal krom, óf er is totaal geen zak aan ;) Maar IK vond het een zéér geniaal programma >:) St. Hubertusberg heb ik eerlijk gezegd nog niet bekeken... maar volgens mij is daarvoor ''de dvd'', om de beste Jiskefet's nog eens terug te kunnen bekijken :P

Ik sluit me hierbij volledig aan en heb dan ook bijna alle DVD's van Jiskefet. Zeker leuk om te zien!

Ik hoop dat ze het seizoen van vorig jaar ook nog uitbrengen (met Paulus de boskabouter)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Debiteuren/Crediteuren was toch t leukste. Als je t halve land zo gek krijgt elke ochtend de collega's met 'Goeiemorregeh deze morregeh!' te begroeten ben je lekker bezig. Ooit kwam er zo'n Sinterklaasspecial van ze, met Hans Teeuwen als Sinterklaas. Wat daar allemaal gebeurde mag ik op dit forum niet neerzetten, maar het feit dat het om half 8 werd uitgezonden stuitte op massale protesten toen -0- Sjongejonge, dat was me een partij grof zeg. Verder BUVOVV (Sport op Stelten _O_ , met huidige 'herstel'trainer en voormalig kogelslingeraar Bep van Mokum, met een fragmentje van de jonge Bep in '1960' die een kogel slingerde, en nog eens als 140 kg zware vent met een gallonglas sterke drank in de studio, ik heb zelden zo dúbbel gelegen als toen!), de Dierenwinkel en al die andere supermelige sketches die eigenlijk hélemaal nergens over gingen...

Het was echt niet altijd even grappig maar af en toe was het gewoon zo ontzettend hilarisch. Ze moesten natuurlijk eens stoppen, maar gelukkig hebben we de DVD's nog :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
Debiteuren/Crediteuren was toch t leukste. Als je t halve land zo gek krijgt elke ochtend de collega's met 'Goeiemorregeh deze morregeh!' te begroeten ben je lekker bezig. Ooit kwam er zo'n Sinterklaasspecial van ze, met Hans Teeuwen als Sinterklaas. Wat daar allemaal gebeurde mag ik op dit forum niet neerzetten, maar het feit dat het om half 8 werd uitgezonden stuitte op massale protesten toen -0- Sjongejonge, dat was me een partij grof zeg. Verder BUVOVV (Sport op Stelten _O_ , met huidige 'herstel'trainer en voormalig kogelslingeraar Bep van Mokum, met een fragmentje van de jonge Bep in '1960' die een kogel slingerde, en nog eens als 140 kg zware vent met een gallonglas sterke drank in de studio, ik heb zelden zo dúbbel gelegen als toen!), de Dierenwinkel en al die andere supermelige sketches die eigenlijk hélemaal nergens over gingen...

Het was echt niet altijd even grappig maar af en toe was het gewoon zo ontzettend hilarisch. Ze moesten natuurlijk eens stoppen, maar gelukkig hebben we de DVD's nog :')

Ja geweldig, debiteuren crediteuren, en van die sinterklaas :) lache

gister moest ik zwartepiet spelen, en o.a. langs bedrijven, en bij twee bedrijven was het van "kom jij is even bij sinterklaas, en op je knieën."

dus ik Ghi Ghi Ghi, toedeledoki

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 years later...

Een flinke topic kick :P. Maar dat is ook wel handig, want ze zijn weer een beetje terug, dus iedereen die er in geinteresseerd in is kan weer discussieren :P. Afgelopen april waren ze 6 avonden in een uitverkochte Heineken Music Hall waar ze de Heb je nog geneukt tour deden. Ik was er 6 april en het was een geweldige avond. De registratie kwam 14 april op tv en was naar mijn mening kapot-gemonteerd, maar ik heb mezelf vaak zien zitten :P. Ook werden de afgelopen maanden De Lullo's herhaald, dit gaat vanaf 12 mei door, dan komen er een aantal weken Debiteuren/Crediteuren herhalingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een flinke topic kick :P. Maar dat is ook wel handig, want ze zijn weer een beetje terug, dus iedereen die er in geinteresseerd in is kan weer discussieren :P. Afgelopen april waren ze 6 avonden in een uitverkochte Heineken Music Hall waar ze de Heb je nog geneukt tour deden. Ik was er 6 april en het was een geweldige avond. De registratie kwam 14 april op tv en was naar mijn mening kapot-gemonteerd, maar ik heb mezelf vaak zien zitten :P. Ook werden de afgelopen maanden De Lullo's herhaald, dit gaat vanaf 12 mei door, dan komen er een aantal weken Debiteuren/Crediteuren herhalingen.

Jaaa, Jiskefet! Ik was ook naar de Heb Je Nog Geneukt-tour, maar dan op 7 april. Wat ik mooi vond om te zien op tv was de improvisaties die er plaatsvinden, omdat op onze avond er hele andere grappen werden gemaakt. Maar op tv was het geheel inderdaad verkracht, vanwege het knippen en het omgooien van de volgorde. Overigens vond ik op tv het publiek lafjes tov de avond dat ik was gegaan. ;)

Wat betreft de tv-series, ik vind het erg lastig om nou de leukste vast te stellen. Momenteel neig ik naar Sint-Hubertusberg, maar Debi/Credi en Lullo's waren natuurlijk ook erg goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ik was er ook 7 april (op Kees Prins' verjaardag toevallig hehe :P ) en het was zéér zéér

geniaal en zoals Hinse zei ook hele andere grappen en veel uitbundiger publiek dan dat het op tv was ... :P . Enige wat ik wat minder vond waren de te grote hoeveelheid liedjes tussendoor

wat een beetje een Prins-one-man-show werd. Opmerkelijk vond ik het ook wel dat de mensen

het hardste moesten lachen bij het debiteuren crediteuren gedeelte, terwijl het thema van

de show toch de Lullo's waren :P

De tv-compilatie was inderdaad ruk, niet alleen doordat er zwaar geknipt was maar ook

omdat de volgorde van de show was omgegooid en ik sterke grappen miste van de avond dat ik er ben geweest... die ontbraken gewoon. Maar goed, daarom had ik het ook niet willen

missen om er naartoe te gaan ^O^

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is nog hoop. In juni komt de dvd van de tour uit, misschien langer, misschien zelfs wel verschillende registraties (lijkt me niet maar toch)? Hoe het ook zal zijn, ik zal hem zeker in huis halen. Hebben we trouwens ook allemaal alle dvd's in huis?:P Ik heb ze allemaal, ook de nieuwste Lullo's dvd meteen in de HMH gekocht :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oboema en José vind ik echt top, en uiteraard ook de proleten. Met name "Buren" is mijn favoriet en de boekenwinkel is een goede tweede :D

Mijn persoonlijke Jiskefet top 3

1:

http://www.youtube.com/watch?v=SlxzHPTRht4

2:

http://www.youtube.com/watch?v=7wYK8Yj3wUE

3 vind ik moeilijk, maar ik denk toch deze:

http://www.youtube.com/watch?v=oqI_OGOoRqE

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oboema is echt geweldig! Maar Henk de Mul ook! En wat dacht je van Tony van Heemschut? Als losstaande aflevering vind ik die van de 'oude lullo's' op de boot erg goed. Met Carice van Houten. De originele titel was "In gemeenschap van goederen". Ja, Jiskefet is echt hoogstaande shit! :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moet mezelf even corrigeren. Eerste van 8 herhalingen Debiteuren/Crediteuren niet volgende woensdag maar al aankomende woensdag (5 mei). Dus morgen kunnen alle fans weer even genieten van deze geniale serie _O_.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ik was er ook 7 april (op Kees Prins' verjaardag toevallig hehe :P ) en het was zéér zéér

geniaal en zoals Hinse zei ook hele andere grappen en veel uitbundiger publiek dan dat het op tv was ... :P . Enige wat ik wat minder vond waren de te grote hoeveelheid liedjes tussendoor

wat een beetje een Prins-one-man-show werd. Opmerkelijk vond ik het ook wel dat de mensen

het hardste moesten lachen bij het debiteuren crediteuren gedeelte, terwijl het thema van

de show toch de Lullo's waren :P

De tv-compilatie was inderdaad ruk, niet alleen doordat er zwaar geknipt was maar ook

omdat de volgorde van de show was omgegooid en ik sterke grappen miste van de avond dat ik er ben geweest... die ontbraken gewoon. Maar goed, daarom had ik het ook niet willen

missen om er naartoe te gaan ^O^

Like I said 5 jaar geleden, ja ik heb ze allemaal. Wanneer die Tour uitkomt ga ik die DVD ook zeker kopen. Ik hoop dan ook dat dat de volledig show is en dat dat dan inderdaad ook de show is van 7 april. Die grappen die ze daar maakten waren vele malen beter dan de grappen in de show waarvan ze de compilatie uitzonden. Overigens heb ik die uiteraard ook opgenomen :P.

Is overigens ook zeer gaaf om het een keer live mee te maken en om te zien dat ze nog steeds die zelfde pakjes hebben die jaren geleden gebruikten (en dat ze die nog steeds passen :P)

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 11 months later...

Zijn er hier ook mensen die naar "Goeiesmorgens, de musical" geweest zijn?

Ik niet, en ik was er vorig jaar wel bij. Ik ging vorig jaar eigenlijk in de veronderstelling dat het laatste keer zou zijn dat de mannen samen iets zouden doen. Nu deden ze het dus weer, maar weer met het uitmelken van oude formats die al lang uitgemolken zijn. Naar wat ik las qua recensies ben ik blij dat ik niet gegaan ben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...