Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik wou een film maken maar ik had een probleem, ik wilde een scene in een woestijn maar ik heb geen geld en tijd om helemaal ergens heen te gaan reizen voor een scene van nog geen minuut, dus mijn vraag is eigenlijk of iemand van jullie weet hoe blue-screen werkt...

Blauw doek heb ik wel dat is het probleem niet maar ik weet dus niet hoe ik dat blauw kan veranderen in een plaatje/filmpje...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik wou een film maken maar ik had een probleem, ik wilde een scene in een woestijn maar ik heb geen geld en tijd om helemaal ergens heen te gaan reizen voor een scene van nog geen minuut, dus mijn vraag is eigenlijk of iemand van jullie weet hoe blue-screen werkt...

Blauw doek heb ik wel dat is het probleem niet maar ik weet dus niet hoe ik dat blauw kan veranderen in een plaatje/filmpje...

Je hebt hier eigenlijk 2 opties voor

1 - Je hebt een duur filmbewerkingsprogramma waarbij je bij bewegende beelden achtergrond kunt wijzigen

2 - Je hebt dit niet, wat doe je dan : frame per frame de blauwe achtergrond weg doen ( transparant zetten ) en er de foto of het frame van de woestijn achter zetten. En dit doe je dan met Photoshop oid

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...