Ga naar inhoud

Muziek In Amerika Serie erg saai!


Aanbevolen berichten

Wie is nog meer van mening dat door het geringe aantal muziekjes in de Amerika serie, deze serie muzikaal gezien erg saai wordt?

Zo is er bijvoorbeeld maar 1 of 2 boeven theme's waardoor het zelfde deuntje soms 5 keer in 3 minuten langskomt. Hier hadden ze wat mij betreft wel wat meer aandacht aan mogen besteden!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wie is nog meer van mening dat door het geringe aantal muziekjes in de Amerika serie, deze serie muzikaal gezien erg saai wordt?

Zo is er bijvoorbeeld maar 1 of 2 boeven theme's waardoor het zelfde deuntje soms 5 keer in 3 minuten langskomt. Hier hadden ze wat mij betreft wel wat meer aandacht aan mogen besteden!

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. De oude muziek had natuurlijk meer variatie, maar om nu te zeggen dat deze saai is :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoewel ik de muziek van Aad Klaris prefereer boven die van Bert Smorenburg, vind ik de muziek in deze serie juist mooi uitgewerkt. Zoals DJ Koelkast al zegt komt dit ook door de verschillende themamuziekjes. Smorenburg heeft z'n best gedaan om de muziek in de sfeer van de omgeving te brengen. Wat de boevenmuziekjes betreft, misschien hadden daar meer varianten bij gekund. maar op zich stoort het mij niet direct dat het er maar een stuk of drie zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

De muziek is juist leuk in deze serie:

Als ik de president ben : Geweldig liedje ook omdat B&A tegen elkaar zingen.

Jimmie/Oost en west : Leuke melodie en de harmonica van *bas* ^O^ .

Geronimo: Echt een prachtig liedje meschiens zelfs wel de mooiste die B&A ooit hebben gezongen.

Caribische Carnaval : Dat dat geen carnavals hit is geworden. :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
De muziek is juist leuk in deze serie:

Als ik de president ben : Geweldig liedje ook omdat B&A tegen elkaar zingen.

Jimmie/Oost en west : Leuke melodie en de harmonica van *bas* ^O^ .

Geronimo: Echt een prachtig liedje meschiens zelfs wel de mooiste die B&A ooit hebben gezongen.

Caribische Carnaval : Dat dat geen carnavals hit is geworden. :N

Sorry, maar helemaal mee oneens, de muziek is niet oersaai, maar de liedjes duren toch wel véél te lang.

Goede voorbeelden zijn Geronimo en Jimmy, dat zijn saaie liedjes.

Maar je hebt wel gelijk over De President, dat is een leuk liedje

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Sorry, maar helemaal mee oneens, de muziek is niet oersaai, maar de liedjes duren toch wel véél te lang.

Goede voorbeelden zijn Geronimo en Jimmy, dat zijn saaie liedjes.

Maar je hebt wel gelijk over De President, dat is een leuk liedje

En vergeet dat truckerslied niet! :O

Link naar bericht
Delen op andere sites
De sfeer in de Death Valley is ook helemaal veranderd. Die was eerst veel beter. De theme "Indiaan" van Smorgenburg is prachtig, maar hier niet op zijn plek :N

Mwah. Ok, die oude muziek was vaak beter, maar ik vind juist dat het Thema Indiaan van BS alleen op deze plek had moeten staan en niet in 'De Verzonken Stad' en 'Het Geheim v/d Schatkaart' als er nergens iets indiaangerelateerd is. 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mwah. Ok, die oude muziek was vaak beter, maar ik vind juist dat het Thema Indiaan van BS alleen op deze plek had moeten staan

Als je het stuk met de Navajo indianen bedoelt, dan ben ik het met je eens, al hadden ze eigenlijk ook de intrumentale versie van Geronimo kunnen horen van de Smorenburg versie. Maar bij de Death Valley hadden ze het niet moeten doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind vooral het navajo liedje heel erg goed. 8-)

Dat is een van mijn persoonlijke favorieten.

Whoa. Ik kan dat nummer niet uitstaan, echt, zo saai... maar goed, smaken verschillen O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Whoa. Ik kan dat nummer niet uitstaan, echt, zo saai... maar goed, smaken verschillen O-)

IIG zijn we wel allebei B&A fans.

Ik hou zelf ook wat meer van instrumentale muziek, vandaar dat ik dat nummer geweldig vind.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

IIG zijn we wel allebei B&A fans.

Ik hou zelf ook wat meer van instrumentale muziek, vandaar dat ik dat nummer geweldig vind.

Ik vind de muziek wel mooi. Maar Bassies stem erbij... het is gewoon te traag.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Die oude waren een btje voor mijn tijd want ik ben pas 13 geworden.

Ik heb nog wel een oude videoband van B&A in San Francisco. :Y

dit bewijst eens en te meer dat ook users van 13 jaar oud goed en serieus kunnen posten *)

[heeft betrekking op een andere user die heel vaag post en volgens mij ook in die leeftijd zit, gezien ik gisteren een mail ontving met een filmpje waar alleen geluid te horen was, stem zei mij genoeg, die is geen 18 :P ]

Link naar bericht
Delen op andere sites
maar ook de bert smorenburg versie is erg gevarieerd vind ik!! neem het cowboy thema, amerika thema, navajo thema....

Het deuntje van Smorenburg heeft hij inderdaad goed uitgewerkt. Navajo thema vind ik zelf ook erg goed en in De Verzonken Stad heeft hij het melodietje ook een beetje Grieks proberen te maken. Ok laatstgenoemde muziekje haalt het qua achtergrond niet bij het instrumentale In Griekenland, maar Smorenburg heeft toch geprobeerd de sfeer te benaderen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dit bewijst eens en te meer dat ook users van 13 jaar oud goed en serieus kunnen posten *)

[heeft betrekking op een andere user die heel vaag post en volgens mij ook in die leeftijd zit, gezien ik gisteren een mail ontving met een filmpje waar alleen geluid te horen was, stem zei mij genoeg, die is geen 18 :P ]

Ben ik dan ook serieus genoeg met m'n 14 jaar :7 nou even over die muziek. Ik heb nog oude videoband met o.a. het stukje van Jimmy én Geronimo. Ik kan ze nog steeds helemaal meezingen al moet ik zeggen dat ik nu toch veel meer voor de achtergrondmuziek ga.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sommige zijn nog wel leuk zoals het geluidje van de boeven.

En het muziekje als de *baron* & *B100* in de bosjes wachten als harry de Alfa Romeo heeft gejat.

(Dat is als ze naar New York gaan.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Ik verkies nog steeds de originele versies van Aad Klaris boven de herbewerkte tunes van Bert Smorenburg. Gewoon omdat ik met die mooie muziek ben opgegroeid en omdat die meer sfeer geeft. Dan denk ik aan o.a. Theme from Halloween, Child of the sea, Spiral enz. (O)

In de Reis vol verrassingen werden de boevenmuziekjes werkelijk te eentonig, in 5 minuten tijd kon het voorkomen dat je meer dan 6 keer hetzelfde boevenmuziekje hoorde van Bert Smorenburg. Er zit dus helaas te weinig variätie in!

Maar persoonlijk vind ik de liedjes uit de Reis vol verrassingen ook hele mooie :P , zoals Truckerslied, Wij zijn nietig, Als ik de president ben, Jimmy, Clowntje wil ik zijn, Caraïbisch Carnaval en de allermooiste, een echt meesterwerk vind ik; Geronimo, wel de Aad Klaris versie ervan natuurlijk! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb sinds vandaag : op zoek in wilde westen (CNR)

en is echt SUPER geweldig ^O^

En zeker geronimo O+ echt helemaal geweldig gewoon _O_

Inderdaad, deze video is erg mooi. En vaak is de achtergrondmuziek in die woestijn de karaoke versie van Geronimo. Aad Klaris gebruikte wel eens meer de karaoke-versie van een liedje als achtergrondmuziek. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Ik ben ook van mening dat het erg saai is, omdat het toem toem tie tie muziekje erg herhaald wordt. en zeker in het hotel van de boeven in de aflevering met de vliegtuigje, effe vergete welke, komt ie ong. 3x in drie minuten voor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind de amerika muziek onder klaris top en onder smorenburg stukken, maar dan ook stukken minder...

de enige serie waarin ik het geremasterde echt barslecht vind...

ik ben dan eigenlijk van de geheel andere mening, het is idd minder, maar ik vind de Smorenburg het best passen bij de Amerika reeks.

Darentegen De Kroon, die vind ik veel minder goed bewerkt. ( misschien ook omdat ik een Jean-Michel Jarre gek ben ;), en dus equinoxe en de chants magnétiques mis :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik ben dan eigenlijk van de geheel andere mening, het is idd minder, maar ik vind de Smorenburg het best passen bij de Amerika reeks.

Darentegen De Kroon, die vind ik veel minder goed bewerkt. ( misschien ook omdat ik een Jean-Michel Jarre gek ben ;), en dus equinoxe en de chants magnétiques mis :P )

Hmmm, gelukkig verschillen meningen, maar alle heerlijke tunes die ik hoor op DJ's site mis ik...

In vind de achtervolging kroon dusdanig goed dat ik me daar geen druk om kan maken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Darentegen De Kroon, die vind ik veel minder goed bewerkt. ( misschien ook omdat ik een Jean-Michel Jarre gek ben ;), en dus equinoxe en de chants magnétiques mis :P )

Ja dat de muziek van Jarre is erg goed. Maar de instrumentale versie van 'een gewaarschuwd mens' als achtervolgingsthema vind ik ook niet erg geslaagd, daar vind ik Achtervolging Kroon veel beter passen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond de muziek uit de serie eigenlijk totaal niet saai. Er zat naar mijn mening genoeg variatie in (je werd dus niet doodgegooid met steeds hetzelfde nummer) en de muziek kwam eigenlijk niet eentonig of saai over ...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Ik vond de muziek uit de serie eigenlijk totaal niet saai. Er zat naar mijn mening genoeg variatie in (je werd dus niet doodgegooid met steeds hetzelfde nummer) en de muziek kwam eigenlijk niet eentonig of saai over ...

Nee, ik vind de klarismuziek uit amerika dus ook helemaal toppie.

De toemtoem van klaris is dus ook veel spannender dan de smorenburg.

Mar ik zag laatst een aflevering van amerika op tv, dat is dan wel weer jammer dat er sommige stukken waren verwijderd op de video van klaris die ik heb van cnr. En geronimo is ook echt meuk van smorenburg, al vind ik de smorenburgjimmy wel mooi. Maar ik vind alles van smorenburg veel te eentonig. de kroon is ook telkens het zelfde, maar een gewaarschuwt mens als achtergrond vind ik ook echt oer lelijk. al vind ik de uithalen erin wel mooi, maar het is te wijnig variatie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik heb net de klaris video van de Reis vol Verrassingen gekeken, prachtig is dat gewoon. Echt 100% Aad Klaris.

Het is nu veel leuker om naar de series te kijken. Je proeft echt de sfeer.

Veel meer variatie dan die moderne standaard muziek van Bert.

Zo ook die scene in St Maarten waarbij B&A nog bij het hotel zijn en *bas* zenuwachtig wordt werd een erg spannend muziekje gebruikt. Klaris maakt de serie nog boeiender.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb net de klaris video van de Reis vol Verrassingen gekeken, prachtig is dat gewoon. Echt 100% Aad Klaris.

Het is nu veel leuker om naar de series te kijken. Je proeft echt de sfeer.

Veel meer variatie dan die moderne standaard muziek van Bert.

Zo ook die scene in St Maarten waarbij B&A nog bij het hotel zijn en *bas* zenuwachtig wordt werd een erg spannend muziekje gebruikt. Klaris maakt de serie nog boeiender.

Mijn cnr video van lasvegas is naar de knoppen,d us we hebben effe het dvd'tje geleent. ik hoor nu de vergelijking, en ik vind het gewoon weg, waardeloos!!!!!! Vooral de scenes waar b100 aan het lopen is voor benzine. en bij klaris als de auto ontploft, word het muziekje mooi afgerond. maar bij smorenburg ineens, boem. en eh, die geluiden ook onder deze versie van de toemtoem als b100 aan het lopen is, zijn lelijk, die uilen bij klaris waren ook prachtig. wat ik wel vaag vind is het truckerslied op de dvd. weet iemand wat ze daar mee geflikt hebben?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik vind de muziek in de serie van Amerika absoluut niet saai. Natuurlijk mis je hier wel een beetje de oude muziek (zoals de Halloween theme of de Exorcist theme), maar ik vind de muziek uit deze serie nog steeds er mooi en passend ...

Ook de meeste liedjes uit de serie in Amerika vind ik niet echt vervelend. Er zitten een paar niet zulke leuke nummers tussen, maar nummers als bijvoorbeeld het Truckerslied ("On the highway, trough the valley") vind ik een juist erg leuk nummer ...

De muziek uit Amerika is misschien niet echt geweldig, zoals die in sommige andere series is, maar over het algemeen is er naar mijn mening niets mis met de muziek uit Bassie en Adriaan en de Reis vol Verrassingen ...

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...