Ga naar inhoud

Korreltje peper


Aanbevolen berichten

Je kent dat wel, het is een vrijdagmiddag in december. Je komt terug van school / werk en je zet gelijk de verwarming aan. Terwijl je warm begint te worden, zet je een lekker bakje thee met een stukje banketstaaf, dat nog overgebleven is van sinterklaas. Tevreden ga je met je bakje thee (gewone thee, omdat je toch moeilijk proeft in de tijd van verkoudheid) en je stukje banketstaaf naar de zithoek, waar je een gemakkelijke zithouding kiest. Terwijl je de afstandsbediening zoekt kom je erachter dat je moeder niet thuis is. Als je haar belt krijg je te horen dat zij het enorm druk heeft zo vlak voor het weekend, je hangt op zonder verder veel te zeggen. Je besluit te gaan koken voor haar en jou, en je houd dat graag geheim, om de verrassing extra groot te houden. Na een half uurtje, rond 16.30, ben je lekker warm geworden en zit je ondertussen verdiept in enkele belspelletjes op de televisie.

Wederom een half uur later, als de kruimels van de banketstaaf van het bordje zijn gelikt, besluit je te beginnen aan het eten. Als je opstaat zie je buiten nog wat voorbijgangers rennen. Zij haasten omdat er een regenbui aan zit te komen. Zonder medelijden te hebben met deze mensen feliciteer jij jezelf dat je al binnen zit én opgewarmd bent.

Als je gaat koken besluit je je goede humeur uit te buiten door een extra lekker maaltje klaar te maken voor je moeder. Naast een pan tomatensoep (wel uit blik van Unox) maak je nog een overheerlijk nagerecht, zoals je hem vorige week in 'de Allerhande' hebt zien staan. Als hoofdgerecht houd je het simpel: Zachte zilvervliesrijst met kerriesaus en kleine gehaktballetjes.

Als jou moeder terug komt is de tafel gedekt, zijn de kaarsjes aangestoken, en zijn de soepkommen gereed voor gebruik. Het ietwat gedeceptioneerde humeur van je moeder maakt plaats voor vreugde. Je schenkt voor haar ook nog een heerlijk glaasje Rosé in, als afkoeling voor bij de Tomatensoep.

Op het moment dat je de rijst met kerrie wil gaan serveren, proef je in de keuken stiekem even of het wel lekker is (je laat je moeder immers rustig in de woonkamer zitten), en dan kom je tot het besef dat er wat peper bij het gerecht moet. Als je het pepervaatje uitschud kom je erachter dat er nog maar één korreltje peper in het vaatje zit. Je zal de rijst dus met een korreltje peper moeten nemen... Hebben jullie dit nooit?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, maar als je goed gelezen had kookt hij normaal nooit zelf maar z'n moeder ;) dus een vergissing is vanzelfsprekend mogelijk :7

Hopelijk lukt het de volgende keer wel ;) Net zoals ik tegenwoordig de kip niet in de koelkast laat ontdooien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heeft niks met 'geen kookkunsten' te maken, maar meer met het feit dat ik overal peper en zout bijgooi, ik zie er nou eenmaal ook niet zo gezond uit :)

Verder M, over onzintopics: hier wordt meer nuttigs gezegd dan in dat topic over het korreltje zout. Ik snap wel dat dit topic door een niet-mod is opgestart en die andere door een mod, maar toch >:)

Edit:

Twice zegt:

mijn topic is wel zinvol toch

DJ Sjammie | De Kameleon ontvoerd was echt GAAF!! Arjen, Koen en Jos, HEEL ERG BEDANKT voor een zeer geslaagde avond!!!! zegt:

zinvoller dan dat korreltje zout topic ja :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heeft niks met 'geen kookkunsten' te maken, maar meer met het feit dat ik overal peper en zout bijgooi, ik zie er nou eenmaal ook niet zo gezond uit :)

Verder M, over onzintopics: hier wordt meer nuttigs gezegd dan in dat topic over het korreltje zout. Ik snap wel dat dit topic door een niet-mod is opgestart en die andere door een mod, maar toch >:)

neeeeeeeeeeheeeeeeeee, dat onderste nooit meer zeggen :{ want het is echt niet goed...

ik bedoel: we hebben al één onzintopic over een pot/korreltje zout... dit is natuurlijk wel een heel spannend verhaal, maar de enige reacties die zullen komen zijn hetzelfde als bij dat andere topic...

en voor de 24.355e keer.... mods zijn ook users.... iedereen kan in dat andere topic gewoon meedoen (als hij zich geroepen voelt).... dat het door een ''mod'' is geopend heeft er dus niksniksniksniks mee te maken.... anders was dit topic ook wel gelijk dichtgemieterd...

altijd die link met ''een/die mod mag dat wel.....'' *(*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heeft niks met 'geen kookkunsten' te maken, maar meer met het feit dat ik overal peper en zout bijgooi, ik zie er nou eenmaal ook niet zo gezond uit :)

Verder M, over onzintopics: hier wordt meer nuttigs gezegd dan in dat topic over het korreltje zout. Ik snap wel dat dit topic door een niet-mod is opgestart en die andere door een mod, maar toch >:)

Edit:

Twice zegt:

mijn topic is wel zinvol toch

DJ Sjammie | De Kameleon ontvoerd was echt GAAF!! Arjen, Koen en Jos, HEEL ERG BEDANKT voor een zeer geslaagde avond!!!! zegt:

zinvoller dan dat korreltje zout topic ja :P

Mijn topic was in het begin ook best zinvol, maar toen werd het in de meligheid een beetje verkloot. Ach... moet kunnen. Dat strenge "niet off topic gaan" beleid ligt me sowieso niet, als het echt heel ergens anders over gaat, kun je het topic splitsen en daarna over het oude onderwerp verder gaan. Ik heb het zout topic intussen ook in Offtopic gezet in plaats van in community.

Ik weet niet hoeveel potentieel dit topic heeft, maar van mij mag ie openblijven. Posts hier worden toch niet meegerekend (dacht ik?) en er is niks mis met een paar ouwehoer topics. Als dat maar niet de rest gaat overheersen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

korreltje zout topic was weldegelijk zinvol, aangezien er op MSN de meest absurde dingen worden rondgebazuind door een aantal mensen. Maar dat aantal mensen is te triest om te reageren in het korreltje zout topic, of doen zich er enorm schijnheilig voor. Dan heeft het topic verder weinig zin en maakt het dus niet zo veel uit dat het er een beetje offtopic gaat. Om nou speciaal een offtopic topic te openen gaat wel erg ver.

Je mag je verhaal forum/viewtopic.php?t=1970 daar opnieuw posten ;) Deze gaat op slot. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...