Ga naar inhoud

B&A Stelling #3


Robin de Robot had niet uit de series geschreven mogen worden  

26 leden hebben gestemd

  1. 1. Robin de Robot had niet uit de series geschreven mogen worden

    • Eens
      7
    • Oneens
      18
    • Geen mening
      1


Aanbevolen berichten

De 3e B&A-Stelling. Alhoewel er op de 2e niet zoveel reacties waren als op de 1e (maar wel veel stemmen) zou deze stelling toch weer goed moeten zijn voor redelijk wat discussie. Ik heb pas 1 stelling ontvangen per pb/e-mail en dat is meteen de stelling van deze week (met dank aan Jelger de goochelaar ;)):

B&A Stelling #3:

Robin de Robot had niet uit de series geschreven mogen worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben het oneens met deze stelling, ik ben van mening dat Robin het realisme gehalte ernstig naar beneden haalt. Ik had Robin liever helemaal niet gezien in de series, want ik vind zn stem irritant, en zn grappen nog veel slechter. Goed dus dat Robin er uit geschreven is, want de Amerika en Europa series had ik niet getrokken met Robin erbij...

Dus wat mij betreft :W

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dat Robin bij de series waar hij inzit prima past, maar in de Europa- en Amerikaseries zou hij er niet inpassen, want tijdens het reizen door Europa en Amerika zou het zeulen met zo'n robot alleen maar lastig zijn. Bijvoorbeeld Death Valley, waar B&A al zo lang moeten lopen, kunnen ze er al helemaal geen robot bij hebben.

Bovendien zou het niet bij de sfeer van de series passen als er zo'n robot bij zou zijn de hele tijd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook ik ben het oneens met deze stelling. Ik heb niets tegen Robin, maar het is op een gegeven moment wel genoeg geweest. Hoewel het robotje in de Stad nog steeds een rol heeft, is er toch meteen een heel andere sfeer doordat B&A niet meer met hem rond lopen sjouwen, en dat vond ik een fijne verandering. Ik miste Robin totaal niet in Europa en Amerika...sterker nog, ik had niet eens in de gaten dat er met geen woord gerept wordt over zijn afwezigheid.

Conclusie: Robin is best leuk, maar net zoals met alles is het op een bepaald punt wel genoeg. Nou ja, bijna alles...B2 en Japie, dat is weer een ander verhaal ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

mmm.... beetje kromme vraagstelling misschien

Robin is opzich best irritant en ik betreur het daarom ook niet dat hij er bij Europa en Amerika niet in zit.... maar de ''manier waarop'' Robin is verdwenen vind ik nogal slecht....... er wordt gewoon niks over gezegd, maar hij is gewoon weg...

conclusie:

eens: de manier waarop is slecht... hij is ineens ''verdwenen''

oneens: robin is gewoon irritant en voor de verhaallijn steeds te gemakkelijk inzetbaar om de avonturen goed af te laten lopen.... denk bijvoorbeeld aan ''ik hoor de boeven via de radio''... het invoeren van gegevens in robin en tjakka daar zitten de boeven |:( ..... en dan nog de manier waarom de steen wordt ontcijferd door robin...... nèh... ik ben niet zo weg van dat robotje :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
mmm.... beetje kromme vraagstelling misschien

Robin is opzich best irritant en ik betreur het daarom ook niet dat hij er bij Europa en Amerika niet in zit.... maar de ''manier waarop'' Robin is verdwenen vind ik nogal slecht....... er wordt gewoon niks over gezegd, maar hij is gewoon weg...

conclusie:

eens: de manier waarop is slecht... hij is ineens ''verdwenen''

oneens: robin is gewoon irritant en voor de verhaallijn steeds te gemakkelijk inzetbaar om de avonturen goed af te laten lopen.... denk bijvoorbeeld aan ''ik hoor de boeven via de radio''... het invoeren van gegevens in robin en tjakka daar zitten de boeven |:( ..... en dan nog de manier waarom de steen wordt ontcijferd door robin...... nèh... ik ben niet zo weg van dat robotje :P

En zoals gewoonlijk bijna ben ik het weer volledig met MarsM eens :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind Robin in alle series nogal irritant (vooral in de schatkaart, eigenlijk) en een erg makkelijk plotmiddel, en was blij dat ie was opgerot, maar de manier waarop, was een beetje vreemd... zonder een woord.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat dat betreft verdwijnt Danny ook plotseling (oke, ze zien hem nog in België), en over de Kapitein, Joris en de Professor hoor je niks meer. Over Sweety hoor je niks. Het is net hoe je B&A bekijkt, als je de 9 series bekijkt als één verhaal is het inderdaad wat vreemd. Als je gewoon de serie door Europa opzet dan heb je niet door dat er geen pratende pop bijzit.

Ik vind Robin, zoals wonderer zegt, een makkelijk plotmiddel, puur om het wat makkelijker te maken voor de tekstschrijver. Hij haalt naast de snelheid het realisme omlaag, en dat vind ik jammer. Natuurlijk zijn een clown en acrobaat samen in een caravan met een paar waardeloze boeven om hen heen ook niet echt reëel, maar toch... Het wachten als Robin wat wil zeggen bevalt me sowieso niet.

Ik vind dat Robin helemaal niet terug had moeten komen na 'de huilende professor', omdat dat toch een beetje een serie op zich is. Ik vind het dan ook echt niet erg dat Robin uit de series geschreven is. Het is zelfs logisch, want met al dat gereis kan je geen pop gebruiken, net als je geen domme dove boef kan gebruiken, maar liever een speurder.

Ik heb het dus oneens met de stelling.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook oneens gestemd.

Vond Robin grappig maar erg irritant.

Ze grappen zijn idd niet altijd grappig en hij wist naar mijn mening ook teveel.

Ik vind het niet erg dat hij eruit is geschreven want dan had je weer de leuke gesprekken tussen B&A zonder dat Robin er een flauwe opmerking tussendoor zei.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja... Ik vond hem wel grappig, maar eigenlijk heb ik hem nooit gemist toen ie eruit ging. Ik heb oneens gestemd.

Het zou niet makkelijk zijn geweest om nog met hem te lopen in Amerika en Europa, dus... Soms was dat stemmetje wel behoorlijk irritant! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook oneens gestemd, want Robin was wel een aardig figuurtje en vaak zelfs nuttig, maar de series zonder Robin waren echt niet ineens een stuk minder omdat de robot niet meedeed.

Wat het verdwijnen van Robin betreft ben ik het eens met Wonderer dat dit wel erg geruisloos is verlopen. Een verhaallijntje naar zijn vertrek was misschien beter geweest, want Robin speelde toch in drie series mee en ineens is hij verdwenen. Als sommige boefjes al een afscheidsverhaaltje kregen, had Robin dat toch ook wel verdiend.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb ook oneens gestemd, want Robin was wel een aardig figuurtje en vaak zelfs nuttig, maar de series zonder Robin waren echt niet ineens een stuk minder omdat de robot niet meedeed.

Wat het verdwijnen van Robin betreft ben ik het eens met Wonderer dat dit wel erg geruisloos is verlopen. Een verhaallijntje naar zijn vertrek was misschien beter geweest, want Robin speelde toch in drie series mee en ineens is hij verdwenen. Als sommige boefjes al een afscheidsverhaaltje kregen, had Robin dat toch ook wel verdiend.

Misschien was het verhaal te schrijnend. Hebben ze 'm per ongeluk op de schroothoop gegooid. ;) Maar misschien paste hij ook gewoon niet meer in de caravan, hij werd tenslotte steeds groter en B&A steeds dikker... Tja... :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb ook oneens gestemd, want Robin was wel een aardig figuurtje en vaak zelfs nuttig, maar de series zonder Robin waren echt niet ineens een stuk minder omdat de robot niet meedeed.

Wat het verdwijnen van Robin betreft ben ik het eens met Wonderer dat dit wel erg geruisloos is verlopen. Een verhaallijntje naar zijn vertrek was misschien beter geweest, want Robin speelde toch in drie series mee en ineens is hij verdwenen. Als sommige boefjes al een afscheidsverhaaltje kregen, had Robin dat toch ook wel verdiend.

Verwarren jullie nou steeds Wonderer met mij? :P

Maar misschien is Robin wel gezellig bij Danny gebleven :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Verwarren jullie nou steeds Wonderer met mij? :P

Maar misschien is Robin wel gezellig bij Danny gebleven :+

Ja, is ook een makkelijke fout om te maken natuurlijk ;)

We waren het sowieso al met elkaar eens, maar ik wilde geen post maken als "ja, wat hij zegt" dus ik deed het in mijn eigen woorden. Maar dat komt op hetzelfde neer natuurlijk.

Ik meen ook dat ie bij Danny is gebleven, maar waarom zegt Danny daar niks over als ze hem tegenkomen in Brussel?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, is ook een makkelijke fout om te maken natuurlijk ;)

We waren het sowieso al met elkaar eens, maar ik wilde geen post maken als "ja, wat hij zegt" dus ik deed het in mijn eigen woorden. Maar dat komt op hetzelfde neer natuurlijk.

Ik meen ook dat ie bij Danny is gebleven, maar waarom zegt Danny daar niks over als ze hem tegenkomen in Brussel?

Hehe... nevermind ;) We zijn het inderdaad bijna altijd eens :+

Werd er trouwens niet iets over (de verblijfplaats van)Robin gezegd tijdens die oudejaarsmarathon? Toen zat hij namelijk ook in die filmpjes toch? O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hehe... nevermind ;) We zijn het inderdaad bijna altijd eens :+

Werd er trouwens niet iets over (de verblijfplaats van)Robin gezegd tijdens die oudejaarsmarathon? Toen zat hij namelijk ook in die filmpjes toch? O}

Die heb ik nooit gezien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb op "oneens" gestemd. Die robot was best een leuk aspect in de series, maar na 4 series heb je 'm ook wel weer gezien. Kortom: 4 series met Robin was lang zat! ;)

Vandaar dus dat je username Robin04 is! :P

Maar goed, dit is ook mijn reden dat ik op oneens heb gestemd. Ik vind Robin namelijk opzich wel heel erg leuk in de series waar hij in zit maar het hadden niet meer series hoeven worden. Zoals het nu is, is het dus als het aan mij ligt precies goed!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb op "oneens" gestemd. Die robot was best een leuk aspect in de series, maar na 4 series heb je 'm ook wel weer gezien. Kortom: 4 series met Robin was lang zat! ;)

Maar de manier waarop dan?

Ik vond het trouwens ook wel grappig dat ie soms opnieuw aan de kijkers werd voorgesteld en soms niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien is het wel zo dat Robin ruzie heeft met B&A. Bassie en Robin hadden vaak mot met elkaar en dreigden elkaar de hersens/wekker in te slaan.

Lol! Daar moet iemand es een verhaal over schrijven _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Lol! Daar moet iemand es een verhaal over schrijven _O-

Ik denk niet dat ik die uitgebreider krijg dan die zin die daar staat ;)

Robin brengt wel wat gesprekstof met zich mee:

- drinken met de dop

- zich 2x voorstellen

- verschillende stemmen

- sapastische adriaan

- wel/niet leuk

- andere soort pop

Dus wat dat betreft is het al leuk dat hij in de series is geschreven. Dat hij er wel of niet uit had moeten worden geschreven blijft een mening...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op 'oneens' gestemd. Robin zorgde altijd voor extra hulp en voor mooie scenes. Lekker bizar zo'n pratende robot die met een clown en acrobaat achter boeven aanjaagt. Hij werd echter wel makkelijk gebruikt soms en dat kwam de creativiteit niet ten goede.

Maar hij hoort erbij. Ik heb van die robot genoten. Het was leuk dat hij er in een paar series bij was, maar het was ook leuk dat hij weer wegging.

Europa en Amerika zouden na mijn idee een stuk minder leuk zijn met Robin. Daar past hij gewoon niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Europa en Amerika zouden na mijn idee een stuk minder leuk zijn met Robin. Daar past hij gewoon niet.

Robin had vast Operatie Geniaal meteen doorgehad :P En stel je eens voor, naast Adriaan die allerlei info uit een boekje haalt, ook Robin nog een keer met nutteloze info over het desbetreffende land. En die robot is zo slim, die wist vast meteen elk raadsel op te lossen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar ik vond het wel lelijk dat er verschillende Robins gebruikt werden.

Komt een beetje dom over als je Robin uit Griekenland vergelijkt met Robin uit de Huilende professor.

Erg mee eens. En zonder enige uitleg... ja, dat Danny zo goed kan koken, maar hij eet toch alleen olijfolie? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vergeet ook niet dat Robin is geïntroduceerd in de serie die

het sowieso niet van de geloofwaardigheid moest hebben. :P

Tja, ik heb mij nooit aan hem geërgerd, maar ik was hem ook net zo snel weer vergeten na zijn abrupte afscheid. En hoewel er nog ergere aspecten bestaan (zoals de B&A Boys :P) ben ik eveneens van mening dat het de overige series niet ten goede was gekomen als dat ''irritante robotje'' mee was gegaan op wereldreis.

Daarom sluit ik mij als zoveelste lid aan bij de groep ONEENS. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Robin had vast Operatie Geniaal meteen doorgehad :P En stel je eens voor, naast Adriaan die allerlei info uit een boekje haalt, ook Robin nog een keer met nutteloze info over het desbetreffende land. En die robot is zo slim, die wist vast meteen elk raadsel op te lossen.

Was misschien ook wel aardig als de geheimzinnige opdrachtgever via de radio (Robin) de raadsels voorlas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Was misschien ook wel aardig als de geheimzinnige opdrachtgever via de radio (Robin) de raadsels voorlas.

Dan zouden B&A direct horen dat het door buitenlanders werd gedaan en steeds door een andere nog wel. Iedereen kan een pakje ergens verstoppen, maar in het Nederlands accentloos zo'n maf raadsel voorlezen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...