Ga naar inhoud

B&A Stelling #4


Er hadden meer grote rollen voor vrouwen in de B&A series moeten zitten  

23 leden hebben gestemd

  1. 1. Er hadden meer grote rollen voor vrouwen in de B&A series moeten zitten

    • Eens
      6
    • Oneens
      16
    • Geen mening
      1


Aanbevolen berichten

De vierde stelling, zoals jullie zien bedacht door wonderer ;).

B&A stelling #4

Er hadden meer grote rollen voor vrouwen in de B&A series moeten zitten.

In de zin van vrouwen als het gaat om vriendinnen of vrouwen van de hoofdpersonen dan zeg ik...Nee, omdat dat een hoop van de grappen zou wegnemen die in de series gemaakt worden. Bovendien zullen B&A zich wat terughoudener kunnen gaan opstellen en niet op boevenjacht gaan en zullen de series veel minder spanning kunnen bevatten.

Vrouwen in de zin van politieagentes hadden aan de andere kant wel leuk geweest. De baron die bijvoorbeeld zo geniaal is en zo'n ego heeft en uiteindelijk door een vrouw wordt ingerekend kan ook als grap goed in de series worden geplaatst.

Daarnaast was het misschien ook wel leuk geweest als de baron nadat B2 en Japie uit de series verdwenen, met vrouwelijke schurken verder ging. Dat zou een andere wending geven aan de series...

In dat opzicht zeg ik dus...EENS

Opm: Voor het geval dat...Deze mail is NIET vrouwonvriendelijk bedoeld :P:P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals RM al min of meer zegt: het kunnen beter geen echtgenotes, of 'love interests' of iets dergelijks zijn. Nou heeft dat 'romantische' gebeuren toch weinig tot geen plaats in een kinderserie, dunkt me, maar goed; voor mij hoeven zulke vrouwenrollen ook niet.

Ik stem toch wel 'eens', om dezelfde reden als RM. Het zou vast interessant geweest zijn om in plaats van Theo de agent, Thea de agente in actie te zien ;)

En Handige Henriëtte kon best ook een leuke afwisseling zijn....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoewel het leuk zou zijn voor de afwisseling, stem ik op oneens...

Ik denk vooral dat Aad als scriptschrijver terughoudender is. Dé hoofdrollen zijn tussen hem en zijn broer, en dan nog de boevenrollen, ook vrijwel allemaal tussen bekenden. Als er een vrouw een grote rol komt invullen wordt het misschien minder spannend.

Bovendien zitten we inderdaad niet echt op romantische scenes te wachten. Ik zou ook echt niet weten welke rol vervangen zou kunnen worden door een vrouw.

Anderzijds ben ik er wel mee eens, dat kleine rolletjes (politie (net als in Amerika), buschauffeur, kelner, etc etc) juist wat meer door vrouwen gespeeld mogen worden... Maarja, de stelling luidt, grote rollen, vandaar toch een oneens!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als de vraag zo geïnterpreteerd zou zijn: Er hadden meer grote rollen voor vrouwen in de B&A series moeten zijn, zonder dat er veel aan het script veranderd ben ik het er mee oneens!

Als de vraag zo geïnterpreteerd zou zijn: Er hadden meer grote rollen voor vrouwen in de B&A series moeten zijn, met dus de consequentie dat er een hoop zou veranderen in het script ben ik het er mee eens!

Ik denk dat een vrouw wel leuk zou zijn voor de afwisseling, maar in de bestaande verhaallijnen lijkt het me juist een afknapper. Er wordt een wereldje gecreeërd van boevenpraktijken, haat en woede tussen B&A en de boeven. Vrouwen passen naar mijn mening daar niet goed in, zeker niet in kinderseries.

Misschien was een vrouw in plaats van Robin wel een afwisseling geweest, aangezien Robin van mij gelijk naar de schroothoop mag. Dat de baron b2 en vj de nieuwe vrouw ontvoeren. Lijkt me wel leuk.

Maar ik denk dat dit geïnterpreteerd moet worden, dat er geen veranderingen zijn in het script, ik ben het dus oneens met de stelling!

(P.S. dit was helemaal uit de hand gelopen, zeker als deze vrouw Sylvia had geheten!)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben het absoluut oneens met deze stelling. Niet omdat ik iets tegen vrouwen heb, maar omdat ik het niet toepasselijk vind.

B&A is een beetje een serie van mannen. Tenminste de grote rollen worden ingevuld door mannelijke acteurs. En dat past gewoon.

Ik zou het zeer ongepast vinden als B&A in Luxemburg achterna zouden worden gezeten door een paar rennende vrouwen.

En op romantiek in B&A zit ik inderdaad ook niet te wachten...

Neaah het is goed zo. Kleine rollen zouden wel goed na de vrouwen kunnen gaan. Maar laat de grote rollen maar over voor de kerels :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb lang gewacht met mijn post, omdat ik eerst een vrouw (in grote rol) voor mij wilde zien in een serie. Dit is niet gelukt. :P Ik kan het mij gewoon niet voorstellen dat Bassie bijvoorbeeld een vriendin krijgt of dat de Boevenbaas een bazin is. Vrouwen of meisjes in een klein bijrolletje is altijd leuk, want de mannen moeten tussen alle spanning door ook wel iets te genieten hebben in de goede zin van het woord :P en anders lijkt het net alsof B&A leven op The Planet Of The Men. :P

Kortom = ONEENS ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De trigger voor deze stelling voor mij was het feit dat deze community vrijwel uitsluitend uit mannen (en jochies ;)) bestaat, terwijl er weinig vrouwelijk "schoon" te bewonderen is. Nou snap ik wel dat het voor de meesten van ons jeugdsentiment is, maar toen ik klein was (ie een jaar of zeven), was ik hartstikke verliefd op Adriaan. Tenminste, was je bij een 7-jarige daaronder kunt verstaan.

Het kan niemand ontgaan zijn dat mijn aandacht sinds die tijd wat verlegd is naar de Baron en de Adjudant, maar dan nog. Ik blijf het apart vinden dat een groep van alleen mannen juist TEGEN meer X-chromosomen in B&A is. Zijn al die stoere kerels voor mij (en John, en Twice (?)) dan een bijkomend voordeel of is er een fundamenteel verschil waarom we kijken?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben het overwegend ONEENS met de stelling. Een vrouwelijke hoofdrol zou de spanning uit het verhaal halen... Bassie en Adriaan zijn de beste vrienden en wanneer er een vrouw bij zou komen zouden ze minder oog hebben voor elkaar :P Bovendien zou het nogal onzinnig zijn om ''romance-scenes'' in een kinderserie te verwerken... dat is absoluut niet de bedoeling lijkt mij :7

Een vrouwelijke boef aan de andere kant.... mwah... ik weet niet eigenlijk... het zou misschien best wel grappig geweest kunnen zijn, maar ik denk dat de keuze die nu is gemaakt toch de beste is... steeds 3 halve zolen die vanalles overkomt. Om de één of andere manier vind ik vrouwen er niet bij passen..... maar dat is meer een gevoel denk ik :+ Als je namelijk een vrouwelijke boef zou moeten verwerken zou ik niet kiezen voor een vrouw die bang is haar nagels te breken en met haar rokje en hoge hakken achter b&a aanrent... dan kom je al gauw uit op een ''ruiger''-type en dat past gewoon weer niet bij b&a/kindertv :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn redenen om het met de stelling ONEENS te zijn zijn:


  • [*:39wofmvz]Vrouwen in de zin van romances passen niet bij B&A
    [*:39wofmvz]Vrouwen als boeven passen niet bij B&A omdat het dan "mannelijke vrouwen" zouden moeten zijn en dan is het hele "vrouwelijke idee" alweer weg
    [*:39wofmvz]De vraagstelling luidt: "Er hadden...". Ik vind dat de series goed zijn zoals ze zijn niet. En achteraf is het vaak makkelijk praten.

Meer vrouwen/meisjes in kleine rollen zou inderdaad wel leuk zijn geweest. Zo hebben we o.a. stewardessen, hotelbediedes, de meisjes die de boeven bij hun inbraak betrapten (Amerika), vrouwelijke clowns en een politieagente gehad. Meer van dat soort dingen was misschien wel leuk geweest.

Nog een ONEENS dus.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

En achteraf is het vaak makkelijk praten [..]

Hier ben ik het helemaal mee eens, achteraf is het makkelijker praten. De B&A series zijn goed zoals ze zijn en dan hoef je er ook geen meer vrouwen in te stoppen!

------------------------------------------------------------------------------------

Iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar gewenst!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik had hier niet eens gestemd... :P Dan nog maar ff doen:

Ik heb oneens gestemd, waarom? Nou ook omdat ik een vrouwenboef bijvoorbeeld niet passend vind. Ik vind de serie zo goed met meer mannen in de hoofdrol. Ik erger me niet aan die vrouwen maar ik vind het goed zo! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had hier ook nog niet gestemd maar heb ook bij deze op oneens gestemd.

Dit omdat ik het aantal vrouwelijke rollen in de B&A-series zoals het nu is precies goed vind en het me niet echt wat lijkt als er nog veel meer dan nu bij zouden komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...