Ga naar inhoud

Vergaat de wereld in 2012?  

24 leden hebben gestemd

  1. 1. Vergaat de wereld in 2012?

    • Ja
      2
    • Nee
      16
    • Geen idee
      6


Aanbevolen berichten

Ik vond het tijd om maar eens een topic te maken over het mysterieuze jaar 2012. Volgens de Maya's (en vele anderen, de verhalen over die anderen kan ik zelf echter niet noemen) zou dan de wereld eindigen of wij gaan de 4e dimensie in. Hun kalender loopt dat jaar namelijk af en dan is hun cirkel rond. Wat ze er verder mee bedoelen is niet duidelijk omdat veel andere schriften waarop staat waarom hij (op 21/22/23 december in onze telling) daar eindigt verbrand zijn. De Maya's van nu beweren dat we de 4e dimensie in zullen gaan. Volgens Egyptenaren zal de wereld ook eindigen in 2012. Ook zou er een asteroide de aarde raken volgens wetenschappers in 2012. "Waarom zorgen maken" hoor ik jullie al denken, "we hebben dit al 10000 keer gehoord, dan weer het jaar 2000 en nu weer 2012, belachelijk". Ik wou dat ik met een gerust hart hetzelfde kon zeggen, maar de Maya's staan bekend om hun wijsheid wat de sterren betreft. Wat denken jullie hierover? Als je meer wilt weten over 2012, is er http://www.google.nl en daar vind je als je 2012 ontiegelijk veel informatie over dit onderwerp.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja... ach het is wat je zelf zegt he... Volgens Nostradamus (? goed gespeld :P ?) zou de aarde in 2000 ook al door een meteoriet vergaan... de ander voorspelt in 2012 weer een meteorietinslag... weer een ander voorspelt een herverovering van de aarde door aliëns... en weer een ander denkt dat de wereld voor 2030 wordt opgeblazen door atoombommen van Amerikanen, Chinezen, Russen, Irakezen of wat dan ook...

ik kan er eerlijk gezegd niet wakker van liggen nee :7 ... men gelooft tenslotte ook nog steeds in het monster van Loch Ness, terwijl dat halve meer onderand al leeggepompt had kunnen worden :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet iets om mijn aandacht aan te besteden. Als het gebeurt, so be it.

Met veel mazzel vindt het dan 's nachts plaats, in één keer (net zoals de uitsterving

van de dinosaurussen) terwijl ik lig te slapen. Heb ik er mooi totaal geen last van. ;)

Wie weet is het leven over zes jaar wel zo slecht, dat

je gewoon gaat wachten op die grote ontploffing. :P

Verder ga ik niet in angst en spanning zitten, maar gewoon zes topjaren voorbereiden. 8-)

En mochten het mijn laatste zijn, dan zing ik vrolijk ''dag vriendjes, dag vriendinnetjes'' :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
Niet iets om mijn aandacht aan te besteden. Als het gebeurt, so be it.

Met veel mazzel vindt het dan 's nachts plaats, in één keer (net zoals de uitsterving

van de dinosaurussen) terwijl ik lig te slapen. Heb ik er mooi totaal geen last van. ;)

Wie weet is het leven over zes jaar wel zo slecht, dat

je gewoon gaat wachten op die grote ontploffing. :P

Verder ga ik niet in angst en spanning zitten, maar gewoon zes topjaren voorbereiden. 8-)

En mochten het mijn laatste zijn, dan zing ik vrolijk ''dag vriendjes, dag vriendinnetjes'' :+

Maaar....geloof je dat het gebeurt ja of nee? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je dit soort verhalen wel interessant vindt is ''The X-Files'' in ieder geval wel wat voor je B1000000 :Y ... allemaal van die wazige (science-fiction) dingen, waar ze naast verzonnen dingen ook heel vaak grijpen op verhalen die écht de ronde doen: monster van loch ness, jersey devil, graancirkels, Roswell, tijdgaten en allerlei andere onverklaarbare zaken en monsters :+ ... Is echt gaaf om je in te leven in dat soort verhalen, zonder dat je echt een persoon hoeft te zijn die overal in gelooft... want zelf geloof ik ook maar in weinig van die verhalen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is hier al vaker gezegd en toch ga ik het hier ook weer posten...

Ook ik geloof niet in dit verhaal. Het is al net wat MarsM zegt. Dan had het ook al afgelopen kunnen zijn in 1999 met Nostradamus of zelfs al in 1963 met de atoomoorlog.

Er is zelfs al bekend (bijvoorbeeld over Loch Ness) dat er grote opspraak was dat dat monster zou bestaan en later gaven de fotograven toe dat ze met de foto's hebben gesjoemeld. Dit verhaal beschouw ik dan ook als een sterk verzonnen verhaal.

Ik heb meende ik nog wel ergens een Break-Out! liggen met dit verhaal er in. Ik zal wel eens kijken of ik die kan vinden als ik er wat meer tijd voor heb :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is hier al vaker gezegd en toch ga ik het hier ook weer posten...

Ook ik geloof niet in dit verhaal. Het is al net wat MarsM zegt. Dan had het ook al afgelopen kunnen zijn in 1999 met Nostradamus of zelfs al in 1963 met de atoomoorlog.

Er is zelfs al bekend (bijvoorbeeld over Loch Ness) dat er grote opspraak was dat dat monster zou bestaan en later gaven de fotograven toe dat ze met de foto's hebben gesjoemeld. Dit verhaal beschouw ik dan ook als een sterk verzonnen verhaal.

Ik heb meende ik nog wel ergens een Break-Out! liggen met dit verhaal er in. Ik zal wel eens kijken of ik die kan vinden als ik er wat meer tijd voor heb :P

Ja, heb ik ook gelezen, en jammerlijk eindigt het altijd met de conclusie dat het al zovaak gezegd is, maar hoe graag ik dat ook zou willen geloven, de Maya's hebben de meest kloppende kalender gemaakt die 21 december 2012 eindigt. Toch vreemd dat hij plotseling eindigt? Aangezien de Maya's die dat toen gemaakt hebben al jaren dood zijn en verdere verwijzingen uit die tijd naar 2012 verbrand zijn is het moeilijk om te zeggen wat dat nou precies inhoud. Ikzelf had een theorietje dat de cirkel rond was en er geen nieuwe kalender meer nodig was omdat we eeuwig voort zouden kunnen met die kalender die ze toen gemaakt hadden. Heb hem al voorgelegd bij een website, kijken wat de reactie is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik geloof best dat er over een paar jaar zo'n gigantische oorlog ontstaat, dat we het met z'n alleen kunnen schudden. Als het midden oosten en Amerika zo door blijven gaan...

Kan het niet zo zijn dat de maya's toen dachten dat hun cultuur zou uitsterven? Weet ik veel, collectieve zelfmoord of zo? Heb je ook geen kalender meer nodig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het valt mij op dat velen op NEE stemmen.

Waarom nee? Zijn er hier mensen die in de toekomst kunnen kijken? Ik dacht het niet.

Ik heb gestemd op GEEN IDEE, simpelweg omdat ik niet geloof dat iemand van ons in de toekomst kan kijken.

Laten we met zijn allen van het leven genieten zo lang of kort dat duurt, we kunnen ons wel druk gaan maken over het einde van de wereld, maar geniet je dan van het leven?

Het zou zomaar kunnen dat de wereld in 2012 (of eerder) vergaat, verdwijnt of wat dan ook. Ik zeg maar: het zou kunnen, maar dat weten we niet, en als het gebeurt, dan moet dat maar en gebeurt het maar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het valt mij op dat velen op NEE stemmen.

Waarom nee? Zijn er hier mensen die in de toekomst kunnen kijken? Ik dacht het niet.

Ik denk dat de meeste het interpreteren als "geloof jij dat de wereld in 2012 vergaat"...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het valt mij op dat velen op NEE stemmen.

Waarom nee? Zijn er hier mensen die in de toekomst kunnen kijken? Ik dacht het niet.

Ik heb gestemd op GEEN IDEE, simpelweg omdat ik niet geloof dat iemand van ons in de toekomst kan kijken.

Laten we met zijn allen van het leven genieten zo lang of kort dat duurt, we kunnen ons wel druk gaan maken over het einde van de wereld, maar geniet je dan van het leven?

Het zou zomaar kunnen dat de wereld in 2012 (of eerder) vergaat, verdwijnt of wat dan ook. Ik zeg maar: het zou kunnen, maar dat weten we niet, en als het gebeurt, dan moet dat maar en gebeurt het maar.

Het ging hier ook niet om OF de wereld door wat dan ook vergaat... het gaat er om of dat Maya-verhaal wel of niet waar is... (dat heeft namelijk betrekking op dat 2012)

Er zijn daar in het verleden zoveel dingen verzonnen... dingen die toen nog niet verklaarbaar waren... Goden en zonnegoden die voor de bliksem enzo zorgden... nu is dat wel te verklaren maar men gelooft er daar nog steeds in... en dat komt onder andere bij die inca- en mayaculturen vandaan... De mensen daar hebben een andere cultuur en geloven in andere dingen dan wij hier... net zo goed alsdat ze daar mensen offer(d)en aan de Zonnegod. En dan nog klopt je redenatie niet... als je op ''geen idee'' stemt omdat niemand in de toekomst kan kijken... waarom zou je een uit de lucht geplukt maya-verhaal dan in twijfel trekken... op die manier kan je alles wat niet te bewijzen is, maar wat tussen neus en lippen door gezegd wordt wel in twijfel trekken... en als je er lang genoeg over gaat piekeren ga je het nog zelf geloven ook...

Mensen willen gewoon graag in dingen geloven... en verzinnen dingen en maken elkaar dingen wijs... waarom? geen idee... verveling? Het onverklaarbare verklaren? Bang voor de dood?... in ieder geval is alles ooit door iemand verzonnen... want zoals je zegt heeft niemand bewijzen voor al die fabeltjes en kan niemand in de toekomst kijken ;) Toen de Maya's de dag- en nacht tellingen (de klok als het ware) uitvonden... waren er toch ook nog geen jaartellingen :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk dat de meeste het interpreteren als "geloof jij dat de wereld in 2012 vergaat"...

Interpreteren kan, maar dat staat er niet ;)

Edit:

Mensen willen gewoon graag in dingen geloven... en verzinnen dingen en maken elkaar dingen wijs... waarom? geen idee... verveling? Het onverklaarbare verklaren? Bang voor de dood?...in ieder geval is alles ooit door iemand verzonnen...

Mee eens,

Volgens mij zijn er veel dingen (gebeurtenissen in de wereld) voor de mens onverklaarbaar. Mensen bedenken (verzinnen) dan een God of iets machtigs omdat mensen er geen theoretische of logische verklaring voor kunnen bedenken, om zo toch een verklaring te hebben voor een gebeurtenis...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mee eens,

Volgens mij zijn er veel dingen (gebeurtenissen in de wereld) voor de mens onverklaarbaar. Mensen bedenken (verzinnen) dan een God of iets machtigs omdat mensen er geen theoretische of logische verklaring voor kunnen bedenken, om zo toch een verklaring te hebben voor een gebeurtenis...

Wat natuurlijk niet betekent dat men er niet in mag geloven... dat weet ieder voorzich het beste... al liggen dit soort dingen als met de Maya's er een beetje ''dik bovenop'' naar mijn mening. En daarnaast gaat het heel vaak onder het mom ''bewijs maar eens dat het niet zo is'' in plaats van ''hier zijn de bewijzen dat het zo is'';)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb net even de tijd genomen om in mijn oude Break Outs! te bladeren. Ik heb daarbij de jaren 1998 en half 1999 doorgenomen en daar kwam ik wel wat interessante dingen tegen over het vergaan van de wereld en alles wat er mee samenhangt. Zo zouden wij (volgens 1 van de amazing discovery verhalen) afstammen van aliens.

Daarnaast vond ik ook een artikel (nog niet het artikel, maar ik zoek morgen wel verder) over het vergaan van de wereld.

Deze reportage stond in nummer 29 van 1998. Anderhalf jaar later zou de wereld vergaan (dat is dus ongeveer begin 2000). Weer een reden om niet te geloven wat er in het artikel staat.

Voor de geinteresseerden, hier het artikel:

Help! De wereld vergaat! Voorspelt de bijbel de toekomst?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gestemd op nee.

Natuurlijk kunnen er van allerlei rampen gebeuren waardoor het goed fout kan gaan in de wereld. Daarnaast is het echter wel zo dat met al die eerdere dingen zoals oorlogen en natuurrampen die er al zijn geweest, de wereld allang een paar keer had kunnen vergaan.

Ik denk verder wel dat de wereld misschien ooit zou kunnen vergaan als de zon over een aantal miljoenen jaren is uitgebrand.

In die theorie van de Maya's dat het exact op een bepaalde datum in 2012 zal gebeuren geloof ik totaal niet. Ten eerste lijkt die datum me veel te vroeg en ten tweede lijkt die theorie me ook verder gewoon totaal onzin omdat ik verder gewoon al geheel niet in dat soort dingen geloof.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op nee gestemd,

Bij mij gaat het er niet in dat een bepaalde bevolkingsgroep kan zien aan een stel (uitgestorven) sterren dat precies in 2012 de wereld zal vergaan, o.a. omdat hun kalender dan stopt. Typisch geval van gebrekkige argumentatie wat mij betreft. Voor mij (nuchtere hollander) is er niet iets van een kracht die de hele wereld in 1 keer zal kunnen laten vergaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

ik heb ja gestemd. Puur uit respect voor de maya's.

Overigens is het dus NIET zo dat de Maya's hebben beweerd dat dan de wereld zou vergaan, echter dat dan de 4e dimensie begint. "Geleerden" hebben daaraan de interpretatie gegeven dat de wereld dan vergaat.

Wat wel grappig is, is dat jij "Egyptenaren" aanhaalt. Ik weet niet wat je bron is en welke Egyptenaren jij bedoelt, maar ik zou er niet raar van opkijken als ooit blijkt dat de piramides niet zijn gebouwd door de farao's (naja hun slaven dan), maar door een volk dat is verwant aan de Maya's. Dit zou trouwens ook betekenen dat de piramides veel en veel ouder zijn dan men altijd heeft gedacht. Zie voor meer info mijn blog, daar staan ergens een aantal links + redenaties waarom dit zo zou kunnen zijn...

Ik zou het ook niet erg vinden als de wereld zou vergaan. Over een paar miljoen jaar zullen er wel weer een aantal homo's rechtop gaan lopen en die kunnen dan opnieuw beginnen. Hopelijk is er dan een betere wereld dan nu.

Overigens is het zeer waarschijnlijk dat de 4e dimensie totaal iets anders is dan wat de genoemde "geleerden" denken en de huidige wereld gewoon zal blijven bestaan. Waarschijnlijker is dat er astronomisch iets gebeurt. Geen idee wat, ik weet vrij weinig van sterrenkunde. Maar dat was het gebied waar de Maya's zich op focusden. "Geleerden" van tegenwoordig denken dat ze door de sterrenkunde de levensloop van de aarde en wat er op de aarde plaats vind voorspelden. Ik denk dat ze vanaf de aarde de loop van het heelal voorspelden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, ik geloof niet dat de wereld dan vergaat. 't Zou best kunnen natuurlijk en niemand zou er ook erg in hebben, maar het lijkt mij vrij onzinnig.

Waarom eigenlijk per sé 2012?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Precies wat Cold zegt... de wereld vergaat volgens mij ook heel snel... we zijn momenteel tenslotte allemaal hard bezig hier voor te zorgen... ik geloof alleen niet dat het in 2012 is... wat de 4e dimensie is vraag ik me dan ook weer af :P (ik krijg er echt zo'n turtles idee bij... krang from dimension X 8)7 ) en anders jammer dan... je merkt er niks van, iedereen gaat en zoveel boeiends voer ik hier nou ook weer niet uit om het maar even heel realistisch te bekijken :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

als het het einde van de wereld zou betekenen, dan hadden de maya's ook wel voorspeld dat de Spanjaarden een einde aan hun wereld kwamen maken.

Maar misschien is het wel een wraak van de Maya's :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bang voor de dood?

Om de wijze woorden van mijn (reeds heengegane) opa te herhalen:

Er is niets zo eerlijk als de dood.

Als er ook maar een ding in deze wereld is waar je zeker van kunt zijn is dat dat we dood gaan.

De meesten van ons pas na 2012 :P (hopelijk allemaal)

Toch blijft dat Maya gebeuren me bezig houden. Niet omdat ik denk dat ze bedoelen dat de wereld vergaat, maar ik vraag me af wat zij dachten dat er dan zou gebeuren.

Hoe zeker is het trouwens dat het 2012 is? Ik bedoel onze jaartelling is zo vaag en is zo vaak bijgesteld en er bestaan allerlei onregelmatigheden (schrikkeljaar, schrikkelseconde...)

Maar wat ik me ook afvraag.. We leven nu in de derde dimensie (die zou in 2012 aflopen en dan zou de 4e beginnen), dat betekent logischerwijs dat we de tweede en de eerste al gehad hebben. Bestaat daar geen info over?

Oh trouwens ik zal ook even vertellen waarom ik zo'n respect heb voor de Maya's en verwante culturen. Wij weten nu veel en wij gaan ervanuit dat wij de tot nu toe slimste mensen op deze aarde waren en dat de generaties na ons alleen maar slimmer zullen worden en op een gegeven moment alles om ons heen kunnen verklaren. Toch snapt er niemand hoe de piramides ooit gebouwd kunnen zijn. Zelfde voor Stone Henge. Beiden bestaan uit materialen uit zulke afmetingen dat ze nu nog steeds praktisch lastig vervoerbaar zijn... Uit onderzoek is ook gebleken dat deze bouwwerken precies op bepaalde punten staan zodat ze een wiskundig goed netwerk vormen met elkaar en sterren(beelden). Het schijnt dat dat tegenwoordig zelfs nog enorm moeilijk blijkt te zijn om zo nauwkeurig te bouwen.

Pak daarbij wat MarsM zei: "Mensen willen gewoon graag in dingen geloven..." en besef dat ik ook gewoon een mens ben en je snapt waarom ik graag zou willen dat het waar was :P

(en mensen reageer nou eens, anders moet ik in mn eentje een topic volspammen)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eerlijk of Heerlijk? Of allebei? :Y)

Tja... wat betreft Stonehenge en Piramides en sterrenbeelden en Paaseiland-beelden en graancirkels en andere wereldwonderern... niet te verklaren nee... ben ik met je eens... en dat is ook erg interessant... Maar aan de andere kant zijn dit allemaal feitelijk (met de ogen) te aanschouwen wonderern... van de Maya's heb ik nochtans alleen maar ''voorspellingen, verhalen, en ander gegis'' gehoord en niet bepaald iets ''overtuigends'' of ''grijpbare/tastbare'' bewijzen... iedereen kan een kletsverhaal verzinnen... De Romeinen hebben ook zoveel verzonnen wat nu allang achterhaald is en wat de meesten nu nog steeds geloven... zoals ik al zei: mensen geloven graag in dingen en mensen zijn ook graag goedgelovig. Net zo goed als dat je mensen hebt die nu nog steeds denken dat er een monster van Loch Ness bestaat... of dat de geest van Elvis tussen ons voortleeft... of zelfs het simpelste: dat je mailtjes rond moet sturen omdat je anders geen gratis msn meer kan gebruiken... niks mis mee natuurlijk... het kan een goed gevoel geven om ergens in te geloven... vooral dingen die nooit te verklaren zijn... maar 95% is gewoon gezever in de ruimte... waar de aliëns met hun vliegende schotel ons in de gaten houden... en ons uitlachen om onze goedgelovigheid... want zij weten wel beter... zij zitten tenslotte al in de 8e dimensie ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, het is te hopen voor de Maya's dat de Bijbel Code het ook niet bij het rechte eind hebben, anders zijn ze al platgebrand door de atoomoorlog van 2006, voordat ze ook maar verder over 2012 kunnen nadenken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eerlijk of Heerlijk? Of allebei? :Y)

Tja... wat betreft Stonehenge en Piramides en sterrenbeelden en Paaseiland-beelden en graancirkels en andere wereldwonderern... niet te verklaren nee... ben ik met je eens... en dat is ook erg interessant... Maar aan de andere kant zijn dit allemaal feitelijk (met de ogen) te aanschouwen wonderern... van de Maya's heb ik nochtans alleen maar ''voorspellingen, verhalen, en ander gegis'' gehoord en niet bepaald iets ''overtuigends'' of ''grijpbare/tastbare'' bewijzen... iedereen kan een kletsverhaal verzinnen... De Romeinen hebben ook zoveel verzonnen wat nu allang achterhaald is en wat de meesten nu nog steeds geloven... zoals ik al zei: mensen geloven graag in dingen en mensen zijn ook graag goedgelovig. Net zo goed als dat je mensen hebt die nu nog steeds denken dat er een monster van Loch Ness bestaat... of dat de geest van Elvis tussen ons voortleeft... of zelfs het simpelste: dat je mailtjes rond moet sturen omdat je anders geen gratis msn meer kan gebruiken... niks mis mee natuurlijk... het kan een goed gevoel geven om ergens in te geloven... vooral dingen die nooit te verklaren zijn... maar 95% is gewoon gezever in de ruimte... waar de aliëns met hun vliegende schotel ons in de gaten houden... en ons uitlachen om onze goedgelovigheid... want zij weten wel beter... zij zitten tenslotte al in de 8e dimensie ;)

De Maya's hadden ook tempels en piramides en troep, maar dat is zon beetje allemaal gemold.. Maar er is dus een theorie dat de Maya's afstammen van de mensen die de piramides hebben gebouwd. Het antwoord ligt onder de Sphynx (schrijf je dat zo?), maar daar mag nu geen onderzoek meer gedaan worden, omdat de Egyptische overheid bang is dat het blijkt dat het niet hun voorouders (farao's) waren die die dingen hebben gebouwd ;)

Niet dat ik geloof dat het waar is, want in die theorie is ook plaats voor Atlantis..

Maar goed, ik wil ook gewoon ergens in geloven, zoals MarsM zegt :P Dus ik doe dat in de geschriften der Maya's :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

De wereld zit vol met mysteries en dat is maar goed ook, want als we al wisten wat ons te wachten stond, was er natuurlijk geen bal aan.

Nee, het is maar goed dat we niet alles weten, want anders was er überhaupt geen ruimte voor (bij)geloof en fantasie.

Het ergens in willen geloven is natuurlijk dé belangrijkste reden dát we dingen überhaupt geloven. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je meteen álles moet geloven...

Lijkt me trouwens wel grappig als blijkt dat de aliens ons echt van bovenuit zouden uitlachen. Dan lach ik gezellig met ze mee. Je moet tenslotte ook om jezelf en je eigen achterlijkheid kunnen lachen. Neem jezelf en de wereld vooral ook weer niet té serieus! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het lijkt mij persoonlijk waarschijnlijker dat er aliens zijn. Of tenminste buitenaards leven. Het zou wel heeeel toevallig zijn (en toeval bestaat niet) dat alleen op onze planeet in het oh zo grote universum toevallig leven is ontstaan. Het zou dus mogelijk kunnen zijn dat ze op een hele verre planeet al veel verder ontwikkeld zijn en veel verdere ruimte reizen kunnen maken dan wij. Maar dan nog, het universum is zo groot dat de kans erg klein is dat ze ons vinden. Zouden ze ons wel willen vinden? Dat de maya's en andere oude volkeren zich zo met de astronomie bezighielden en dit zo enorm goed konden zou er op kunnen duiden dat ze afstammelingen van buitenaardse levensvormen zijn. Alleen wel vreemd dat ze hier gebleven zijn, zonder producten en materialen van hun eigen planeet mee te nemen. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier moest ik erg om lachen toen ik het zag:

Die buitenaardse beschaving loopt qua technologie minimaal tienduizend jaar voor. Daarmee bouwen ze een ruimteschip waarmee ze 8 miljoen lichtjaar helemaal naar de aarde reizen, om daar wat te doen? Ze maken hier een aantal vormen in het graan, een cirkel en 2 sleutels, denken vervolgens: "Het graan is plat. We gaan weer terug." De waanzin!

Dit is niet het letterlijk gezegde, maar een parafrase.

Zie ook http://variatee.vara.nl/mediaplayer/pla ... tee.player

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hier moest ik erg om lachen toen ik het zag:

[..]

Dit is niet het letterlijk gezegde, maar een parafrase.

Zie ook http://variatee.vara.nl/mediaplayer/pla ... tee.player

Zoveel nuttigs doen wij ook niet met onze vervoersmiddelen hier toch? :+ En wie zegt dat die graancirkels gevormd worden door gelande ruimteschepen? :P Ze hebben juist altijd hele mooie vormen.... en daardoor is het ook volkomen onverklaarbaar...

En dat zijn nou die dingen die ik wel gaaf vind :D Tastbare en zichtbare raadselachtige verschijnselen die niet te verklaren zijn.... daar hecht ik meer waarde aan dan een figuur die verzint dat in 2012 de aarde vergaat...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zoveel nuttigs doen wij ook niet met onze vervoersmiddelen hier toch? :+ En wie zegt dat die graancirkels gevormd worden door gelande ruimteschepen? :P Ze hebben juist altijd hele mooie vormen.... en daardoor is het ook volkomen onverklaarbaar...

En dat zijn nou die dingen die ik wel gaaf vind :D Tastbare en zichtbare raadselachtige verschijnselen die niet te verklaren zijn.... daar hecht ik meer waarde aan dan een figuur die verzint dat in 2012 de aarde vergaat...

Ik heb me vergist. Toen ik het stukje terugkeek, bleek hij niks over 'landen' gezegd te hebben, maar wel over 'vormen maken' in het graan. Heb zodoende dus mijn vorige post aangepast. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...