Ga naar inhoud

Olympische Spelen: Speculatie en Discussie


Aanbevolen berichten

Met de Olympische Spelen in Turijn van 2006 in aantocht leek het me wel wat om hier een onderwerp over te starten aangezien die er nog niet was (tot mijn verbazing).

Plaats hier dus alles wat je kwijt wil over de Olympische Spelen (van mening tot feiten).

Ik zelf vind de Spelen altijd geweldig om te kijken, mensen die individueel of per team strijden voor een medaille voor hun vaderland. Ik ben zelf meer fan van de Zomerspelen dan van de Winterspelen, omdat ik de sporten wat aantrekkelijker vind.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Met de Olympische Spelen in Turijn van 2006 in aantocht leek het me wel wat om hier een onderwerp over te starten aangezien die er nog niet was (tot mijn verbazing).

Plaats hier dus alles wat je kwijt wil over de Olympische Spelen (van mening tot feiten).

Ik zelf vind de Spelen altijd geweldig om te kijken, mensen die individueel of per team strijden voor een medaille voor hun vaderland. Ik ben zelf meer fan van de Zomerspelen dan van de Winterspelen, omdat ik de sporten wat aantrekkelijker vind.

Ik ook, maar nu we een deelneemster uit Goirle hebben, vind ik het ook wel leuk >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier een paar feitjes:

* De Olympische Winterspelen worden gehouden van 10 tot 26 februari (17 dagen).

* Er zijn 85 deelnemende landen.

* Er zijn 2500 sporters.

* Er zijn 3 Olympische dorpen: Torino, Bardonecchia en Sestriere.

* Er zijn 7 wedstrijdplaatsen: Torino, Bardonecchia, Cesana, Pinerolo, Pragelato, Sauze d'Ouix en Sestrierre.

* Er zijn 15 disciplines: biatlon, bobsleeën, Noordse combinatie, curling, freestyle skiën, ijshockey, kunstschaatsen, schaatsen, schansspringen, alpineskiën, langlaufen, shorttrack, skeleton, rodelen en snowboarden.

* En er zijn 84 Olympische titels te verdelen.

* Ook de Paralympische Winter Spelen vinden in 2006 plaats. Dit vindt plaats van 10 tot en met 19 maart 2006.

Ik heb er zin aan! (O) Maar wat zijn in godsnaam sporten zoals: "Noorse combinatie" en "Shorttrack"? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hier een paar feitjes:

Ik heb er zin aan! (O) Maar wat zijn in godsnaam sporten zoals: "Noorse combinatie" en "Shorttrack"? :?

Shorttrack is het kortebaanschaatsen. Hetzelfde dus als schaatsen alleen is er veel meer techniek vereist, omdat je veel meer bochten schaatst.

Noorse Combinatie is een samenvoeging van de sporten Langlaufen en Skispringen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij Bobsleeën zijn vooral de bloopers leuk, als iemand weer net de bobslee mist na het aanduwen 8))

Nederland moet het zoals altijd vooral van het schaatsen hebben. Bij de andere sporten spelen de Nederlandse deelnemers vaak geen rol, of doen ze geeneens mee.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nederland moet het zoals altijd vooral van het schaatsen hebben. Bij de andere sporten spelen de Nederlandse deelnemers vaak geen rol, of doen ze geeneens mee.

Gekwalificeerde sporters Olympische spelen 2006

Bobslee

* Ilse Broeders (tweebob vrouwen, piloot)

* Eline Jurg (tweebob vrouwen, piloot)

* Arend Glas (twee- en vierbob mannen, piloot)

* Sybren Jansma (twee- en vierbob mannen, remmer)

Schaatsen Lange baan

* Paulien van Deutekom (1500m, ploeg)

* Annette Gerritsen (500m)

* Renate Groenewold (1.500m, 3.000m, 5.000m, ploeg)

* Carien Kleibeuker (5.000m)

* Moniek Kleinsman (3.000m, ploeg)

* Gretha Smit (5.000m)

* Marianne Timmer (500m en 1.000m)

* Ireen Wüst (1.000m, 1.500m, 3.000m, ploeg)

* Jan Bos (500m, 1.000m en 1500m)

* Stefan Groothuis (1000m)

* Bob de Jong (5.000m en 10.000m)

* Sven Kramer (5.000m, 10.000m, ploeg)

* Beorn Nijenhuis (500m en 1.000m)

* Carl Verheijen (5.000m, 10.000m, ploeg)

* Erben Wennemars (500m, 1.000m, 1.500m, ploeg)

Shorttrack

* Niels Kerstholt (1.000m)

Snowboard

* Cheryl Maas (halfpipe)

* Nicolien Sauerbreij (parallel reuzenslalom)

In totaal dus 22 Nederlandse sporters. Wie de Nederlandse vlag mag dragen bij de openingsceremonie van de Olympische Spelen op vrijdag 10 februari wordt op 8 februari bekend gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...