Ga naar inhoud

B&A Stelling #7


Het succes van B&A is vooral te danken aan de boeven.  

26 leden hebben gestemd

  1. 1. Het succes van B&A is vooral te danken aan de boeven.

    • Eens
      21
    • Oneens
      5
    • Geen mening
      0


Aanbevolen berichten

Hehe.. deze had van mij kunnen zijn :P . Maar goed, zoals iedereen waarschijnlijk wel weet ben ik het hier dus 100% mee eens ;) . De boeven zorgen voor de humor, de spanning, zijn de trendsetters, het zijn geweldige acteurs en ze zorgen voor de afwisseling en plotwendingen. Maar ik denk zelf ook dat vooral door de boeven een oudere doelgroep wordt aangetrokken... aangezien het grootste deel hier toch minder gecharmeerd is van de plaaggeest, grootmoederstijd en liveshows... en dat zegt toch al een hoop ;)

Zonder de boeven zou b&a voor mij 10x niks zijn geweest :N ... al moet ik ook zeker zeggen dat de boeven ook niks zonder b&a zouden zijn geweest... ze horen onafscheidelijk bij elkaar voor de beste formule...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oneens, want B&A hebben genoeg in huis om goede series of filmpjes te maken zonder de boeven. Ook zonder boeven kun je in spannende en dreigende situaties verzeild raken. Als het verhaal maar goed is, kan het zeker boeien en vooral ook met de acrobatische touren erbij. De boeven zijn voor mij ook niet altijd een element dat een B&A serie goed maakt, kijk maar naar Amerika. Maar meestal ben ik wel blij erom dat ze erbij zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aangezien de twee series zonder echte boeven over het algemeen als minst favoriet worden aangegeven, stem ik op eens. Ook door het dankbare woordje "vooral", want het ligt natuurlijk niet alleen aan de boeven, ook aan andere dingen. Maar de boeven zijn wel een onmisbaar element waar ze hun succes mede aan te danken hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik zeg ook eens,

zonder de boeven zou alles compleet veranderen. boeven zorgen voor spanning tussen de educative stukjes door 8-). maarja het feit dat bena ook boefjes hebben gespeeld, maakt ze nog genialer ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De boeven hebben voor veel spanning en humor gezord en zónder boeven blijven er maar 2 series over en de shorties.

Zonder boeven zou B&A vrij weinig voorstellen.

Dus eens.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zonder de boeven geen B&A. Ze zijn eigenlijk niet weg te denken. B&A hebben wel degelijk hun succes te danken aan de boeven. Als je over B&A praat worden ook vaak de boeven nagedaan, bijvoorbeeld: Wat zeggie? of Drommels!

:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja opzich zonder boeven geen B&A en zonder B&A geen serie.. maar als je kijkt dat als je de lachspektakelshow bekijkt :P daar zie je tog ook geen boeven in voorkomen, en daar hebben ze ook een succes aan te danken, net als dat je in het circus kwam vroeger.. (heb ik niet meegemaakt) maar dankzij de naam van Bassie en Adriaan kwamen er wel meer mensen naar de tent toe om die show van het duo te bekijken. dus ik denk niet dat het succes van B&A bij de boeven ligt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ja opzich zonder boeven geen B&A en zonder B&A geen serie.. maar als je kijkt dat als je de lachspektakelshow bekijkt :P daar zie je tog ook geen boeven in voorkomen, en daar hebben ze ook een succes aan te danken, net als dat je in het circus kwam vroeger.. (heb ik niet meegemaakt) maar dankzij de naam van Bassie en Adriaan kwamen er wel meer mensen naar de tent toe om die show van het duo te bekijken. dus ik denk niet dat het succes van B&A bij de boeven ligt.

Goed punt. Maar ik denk dat er een soort wisselwerking was. Ze hadden al een beetje succes in het circus en als acrobaten. Toen gingen ze dat op TV doen. Na een paar series, met en zonder boeven, gingen ze echt als B&A optreden en niet meer als de Crocksons, en TOEN kwam het succes, volgens mij. Ik denk dat als de eerste series geflopt waren (misschien door afwezigheid van boeven, ik weet het niet), ze ook geen succes hadden gehad met het circus.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Goed punt. Maar ik denk dat er een soort wisselwerking was. Ze hadden al een beetje succes in het circus en als acrobaten. Toen gingen ze dat op TV doen. Na een paar series, met en zonder boeven, gingen ze echt als B&A optreden en niet meer als de Crocksons, en TOEN kwam het succes, volgens mij. Ik denk dat als de eerste series geflopt waren (misschien door afwezigheid van boeven, ik weet het niet), ze ook geen succes hadden gehad met het circus.

En let uiteraard ook op de doelgroep.... de boefjes zorgen er ook voor dat oudere mensen het nog leuk vinden om naar te kijken, terwijl het ''eigenlijk'' niet voor hen is gemaakt...... ;) mensen van 16+ voldoen denk ik niet alleen met de lachspektakelshows :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net als de meerderheid heb ik ook 'Eens' gestemd. De boefjes hebben de series toch zeker een stuk populairder gemaakt. Uiteraard zien veel kinderen Bassie en Adriaan als kindervrienden, maar dankzij hun strijd tegen de boeven is daar ook een soort van heldenstatus bij gekomen. Daarnaast hebben de series gewoon boeven nodig om leuk te blijven, anders wordt het snel te saai, zoals gezegd worden sommige series al snel minder aantrekkelijk gevonden omdat de boeven zich wat meer op de achtergrond houden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En let uiteraard ook op de doelgroep.... de boefjes zorgen er ook voor dat oudere mensen het nog leuk vinden om naar te kijken, terwijl het ''eigenlijk'' niet voor hen is gemaakt...... ;) mensen van 16+ voldoen denk ik niet alleen met de lachspektakelshows :N

klopt ja.. ook als ik de lachspektakelshows kijk dan mis ik toch wat.. ik vind het wel leuk om naar te kijken hoor daar niet van.. maar de series met de boeven.. ja daar zitten tog wel bepaalde hilarische scenes tussen.. en dan vooral de laatste VJ, B2, (aad) Baron

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb er niet veel meer over dus als iemand nog een goede stelling weet... :Y)!

Misschien een idee om de vorige stellingen telkens erbij te zetten in de OP. want anders sturen mensen misschien dubbele stellingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heel veel van jullie hebben 'eens' gestemd, maar ik zou dan graag eens willen weten wat die boeven nou precies in de series brachten, wat zonder hen er niet zou zijn geweest.

Een plot.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heel veel van jullie hebben 'eens' gestemd, maar ik zou dan graag eens willen weten wat die boeven nou precies in de series brachten, wat zonder hen er niet zou zijn geweest.

Achtervolgingen. Daar heb je naar mijn mening toch echt (of op zijn minst) criminelen voor nodig. B&A kunnen moeilijk achter zichzelf aan gaan hollen als een stel mietjes die tikkertje spelen :P Ook leuk, maar spannend? {| Of misdrijven zoals de inbraken, ontsnappingen, iemand gevangen nemen. Tevens niet helemaal geloofwaardig (noch spannend) als jouw kindervrienden dat gaan doen terwijl ze educatief willen overkomen. :P

Om een lang verhaal kort te maken, mijn stem is ook naar EENS gegaan. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben het ook eens met deze stelling.

De boeven zijn nou eenmaal de publiekstrekkers van de series, Bassie en Adriaan zelf zijn leuk, zou me nog kunnen boeien ook, maar de boeven maken het verschil tussen een educatieve serie (wat ook heel leuk is, maar niet voor mensen die niet in de doelgroep behoren) en een echte serie met spanning en een goed verhaal.

Ik denk ook dat zonder de boeven, mijn interesse voor B&A niet zo ver zou gaan als dat hij nu gaat, gewoon omdat ik af en toe nog steeds in een scheur lig om die boeven.

Bassie heeft in principe de clownsrol, maar na de Diamant vind ik Bassie niet meer leuk, puur omdat hij niet "oprecht" dom meer is, en vooral om zijn eigen grappen gaat lachen. De boeven maken dat goed.

Stel je nou eens een Europa of Amerika zonder boeven voor.. Dan kan je net zo goed Discovery kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eens. De boeven hebben over het algemeen betere grappen dan Bassie ;) Vooral het idee om een Uber Geniale Leider neer te zetten die de perfecte plannen heeft (tenminste dat denkt ie), maar die dan verknald worden door zijn (allemaal op hun eigen manier) klunzige slaafjes.

Adriaan die vertelt dat als je een munt in de fontijn gooit, dat dan je wens uit komt is erg interesting. Maar na 3x weet je dat wel. OPERATIE GENIAAL zet je er echter toe aan om voor de 100e keer met plezier te gaan zitten kijken :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eens.

De boeven vormen toch het belangrijkste deel van het verhaal. Zonder boeven zouden B&A niet veel spannends beleven. Zelf kan ik niet echt in een deuk liggen om de grappen van Bassie (vroeger misschien nog wel, nu niet meer). Het moet meer komen van de combinatie B&A Boeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Achtervolgingen. Daar heb je naar mijn mening toch echt (of op zijn minst) criminelen voor nodig. B&A kunnen moeilijk achter zichzelf aan gaan hollen als een stel mietjes die tikkertje spelen :P Ook leuk, maar spannend? {| Of misdrijven zoals de inbraken, ontsnappingen, iemand gevangen nemen. Tevens niet helemaal geloofwaardig (noch spannend) als jouw kindervrienden dat gaan doen terwijl ze educatief willen overkomen. :P

Om een lang verhaal kort te maken, mijn stem is ook naar EENS gegaan. ;)

Of iemand die per vegissing iets in handen heeft gekregen van B&A en zij hem of haar moeten achtervolgen. Eigenlijk het omgekeerde verhaal van De Sleutel. Kan ook spannend zijn en hoef je niet noodzakelijk boeven voor te hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Of iemand die per vegissing iets in handen heeft gekregen van B&A en zij hem of haar moeten achtervolgen. Eigenlijk het omgekeerde verhaal van De Sleutel. Kan ook spannend zijn en hoef je niet noodzakelijk boeven voor te hebben.

Dan zijn B&A toch de boeven? Stalken is nl. niet erg netjes ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan zijn B&A toch de boeven? Stalken is nl. niet erg netjes ;)

Bovendien kan ik het ook niet begrijpen (ja oke, om verhaal aan de serie te geven) waarom de boeven uberhaupt zo moeilijk doen. Bassie en Adriaan kennen de boeven nog niet en ze kunnen dus ook gewoon de sleutel terugvragen. Probleem ook opgelost ;)

Daarentegen maken de boeven wel de humor en de geintjes in de serie en dat maakt het leuk om te kijken vind ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bovendien kan ik het ook niet begrijpen (ja oke, om verhaal aan de serie te geven) waarom de boeven uberhaupt zo moeilijk doen. Bassie en Adriaan kennen de boeven nog niet en ze kunnen dus ook gewoon de sleutel terugvragen. Probleem ook opgelost ;)

De boeven doen alles wat de Baas zegt, en de Baas is het waarschijnlijk gewend om problemen zo op te lossen. Daar komt natuurlijk ook nog bij dat ze niet al te slim zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een beetje boef krijgt bovendien een bagagekluis op het station in de jaren 70 ook wel open zonder sleutel hoor... Japie zou ze keihard uitgelachen hebben :P

Misschien is dat de reden ook wel dat ze vervangen zijn! :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook ik stem 'eens'. B&A zonder boeven is amper B&A. Toen ik vroeger naar de shorties en de circusuitzendingen keek vond ik dat al, dus, ja... ;)

Dat is wel waar. ;) B&A hebben eigenlijk vanaf het begin nooit een serie

gemaakt ZONDER boeven. Dus je gaat het bijna als een verbintenis zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is wel waar. ;) B&A hebben eigenlijk vanaf het begin nooit een serie

gemaakt ZONDER boeven. Dus je gaat het bijna als een verbintenis zien.

Een echte serie inderdaad niet. De shorty's zijn wel zonder boeven, maar allemaal losse afleveringen wat het ook leuker maakt om te kijken. Een hele serie zonder boeven zou ik echt niet trekken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gestemd op eens.

De shorties met alleen Bassie & Adriaan erin vind ik grappig en ook leuk om naar te kijken maar voor het echte avontuurlijke in de series hebben de boeven naar mijn mening toch het meeste gezorgd. ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan zijn B&A toch de boeven? Stalken is nl. niet erg netjes ;)

Nou nee, niet stalken, maar op zien te sporen en proberen te bereiken. Hierdoor kunnen ook actievolle achtervolgingen plaatsvinden als die bep. persoon bijvoorbeeld de stad doorrent om de bus te halen, of iets dergelijks.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou nee, niet stalken, maar op zien te sporen en proberen te bereiken. Hierdoor kunnen ook actievolle achtervolgingen plaatsvinden als die bep. persoon bijvoorbeeld de stad doorrent om de bus te halen, of iets dergelijks.

Beetje hetzelfde als bij Wales dus ;)

Opzich begrijp ik je redenatie wel ;) Alleen een serie van 3 uur (wat bij b&a kort is :P ) waarbij b&a alleen maar iemand proberen op te zoeken (waarbij je hetzelfde effect krijgt als de zoektocht naar Lamberti of iets dergelijks) ben je denk ik als kijker heel snel zat. Nu het de boeven zijn die b&a volgen lopen er in feite 2 dingen door elkaar: de boeven die b&a willen grijpen én b&a die hun eigen ding doen (pakjes opsporen, rondreizen, op vakantie, enz.). Zouden b&a ''de achtervolgers'' zijn, dan biedt dat al gelijk veel minder perspectief, omdat het voor de kijker weer niet interessant is om de persoon te volgen die achtervolgd wordt. Deze persoon beleeft dan namelijk geen boeiende dingen, terwijl de boeven wel vanalles uithalen.

Overigens hebben ze al eens zoiets gedaan ook... alleen zoeken ze geen persoon, maar het circus. Waarbij dus vanalles gebeurt :Y)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Overigens hebben ze al eens zoiets gedaan ook... alleen zoeken ze geen persoon, maar het circus. Waarbij dus vanalles gebeurt :Y)

En waar geen echte boeven in voorkomen. :P

Waarom is dat nou nèt de serie die ik het minst leuk vind? :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Beetje hetzelfde als bij Wales dus ;)

Opzich begrijp ik je redenatie wel ;) Alleen een serie van 3 uur (wat bij b&a kort is :P ) waarbij b&a alleen maar iemand proberen op te zoeken (waarbij je hetzelfde effect krijgt als de zoektocht naar Lamberti of iets dergelijks) ben je denk ik als kijker heel snel zat. Nu het de boeven zijn die b&a volgen lopen er in feite 2 dingen door elkaar: de boeven die b&a willen grijpen én b&a die hun eigen ding doen (pakjes opsporen, rondreizen, op vakantie, enz.). Zouden b&a ''de achtervolgers'' zijn, dan biedt dat al gelijk veel minder perspectief, omdat het voor de kijker weer niet interessant is om de persoon te volgen die achtervolgd wordt. Deze persoon beleeft dan namelijk geen boeiende dingen, terwijl de boeven wel vanalles uithalen.

Overigens hebben ze al eens zoiets gedaan ook... alleen zoeken ze geen persoon, maar het circus. Waarbij dus vanalles gebeurt :Y)

Het verhaal kan volgens mij toch nog heel spannend zijn, ook al zoeken ze maar 1 persoon, bijvoorbeeld omdat ze in (levens)gevaarlijke situaties terecht komen (dankzij die persoon, maar zonder dat die persoon er zelf van bewust is natuurlijk), of omdat ze die persoon voor een bepaalde tijd gevonden moeten hebben, waardoor er net als bij De Kroon een race tegen de klok van start gaat.

Ik zou me zo voorstellen dat die persoon niks in de gaten heeft, vervolgens op vakantie gaat en dan wel ontdekt dat er iets niet klopt met die koffer en hem dan zo snel mogelijk (om de een of andere reden) kwijt wil en teruggaat naar Nederland. Dan kan je toch nog een spannend en mooi avontuur krijgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het verhaal kan volgens mij toch nog heel spannend zijn, ook al zoeken ze maar 1 persoon, bijvoorbeeld omdat ze in (levens)gevaarlijke situaties terecht komen (dankzij die persoon, maar zonder dat die persoon er zelf van bewust is natuurlijk), of omdat ze die persoon voor een bepaalde tijd gevonden moeten hebben, waardoor er net als bij De Kroon een race tegen de klok van start gaat.

Ik zou me zo voorstellen dat die persoon niks in de gaten heeft, vervolgens op vakantie gaat en dan wel ontdekt dat er iets niet klopt met die koffer en hem dan zo snel mogelijk (om de een of andere reden) kwijt wil en teruggaat naar Nederland. Dan kan je toch nog een spannend en mooi avontuur krijgen.

Ik heb het idee dat je je eigen series nu verdedigt omdat daar geen echte boeven inzitten (in ieder geval niet zo uitgewerkt als in B&A) in plaats van de B&A series...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb het idee dat je je eigen series nu verdedigt omdat daar geen echte boeven inzitten (in ieder geval niet zo uitgewerkt als in B&A) in plaats van de B&A series...

:) Nee hoor, ik verdedig niet, maar het is wel wat ik merk en meemaak. Je kunt bijvoorbeeld op zoek zijn omdat je een mysterie wil ontsluieren en ondertussen toch heel spannende dingen meemaken.

Ik bedenk gewoon maar dingen die mogelijk zijn zonder een 'bad guy' en toch succes hebben.

(Bovendien komt er binnenkort wel een meer uitgewerkt boevenpersonage in ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

:) Nee hoor, ik verdedig niet, maar het is wel wat ik merk en meemaak. Je kunt bijvoorbeeld op zoek zijn omdat je een mysterie wil ontsluieren en ondertussen toch heel spannende dingen meemaken.

Ik bedenk gewoon maar dingen die mogelijk zijn zonder een 'bad guy' en toch succes hebben.

(Bovendien komt er binnenkort wel een meer uitgewerkt boevenpersonage in ;) )

Ik geloof inderdaad dat die er zijn, maar stel nou dat B&A zo'n formule hadden. Zou je dan nu nog steeds fan zijn en vaak de DVD's bekijken? Ik denk dat bij zo'n formule de doelgroep veel stricter is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik geloof inderdaad dat die er zijn, maar stel nou dat B&A zo'n formule hadden. Zou je dan nu nog steeds fan zijn en vaak de DVD's bekijken? Ik denk dat bij zo'n formule de doelgroep veel stricter is.

Negen series zouder boeven niet denk ik nee. Want ik vind het een mooie combinatie als twee werelden (de goedlachse en vrolijke circusartiesten en de gemene kwade boeven) botsen. Maar voor 1 of 2 series misschien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...