Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik weet niet wie het allemaal heeft meegekregen en wie er überhaupt nog weleens op Fok! zit, maar afgelopen week heeft er de grootste rel ooit op Fok! plaats gevonden.

Hierbij kregen 14 moderators een 'permban' en werden daarbij uit hun taak ontheven, tevens zijn er wel 115 topics over geopend.

Het begon allemaal met topic in Flora en Fauna, waar de user Boedieboe (die irl een relatie heeft met Forum Admin Nikky) een zogenaamd topic opende over jonge katjes die hij kwijt wilde en anders zou verdrinken.

De Mods van dat subforum waren het er niet mee eens en gooiden het op slot en vonden dat het in Onzin thuis hoorde.

De Admins dachten er anders over en gooiden het weer open, waarop de 2 Mods hun 'ontslag' aanvroegen.

Daarop werd er in Feedback het topic 'Viva la Revolution geopend waarbij 14 moderators aankondigden te staken, deze werden door Danny (Hoofd Admin) allemaal geband.

Relevante links:

[HELP] Kittens bijna verdronken. (Het topic waar het allemaal om begon)

Het vertrek van Uhmmie en MrWes (Mededeling van het vertrek van de 2 Moderators)

Viva la revolution!(Het topic waardoor alles helemaal uit de hand liep)

Ok, Watskeburt??(Het topic waarbij de Admin een eind probeert te maken aan alle lopende topics over het onderwerp)

Een overzicht van alle topics

115 topics

Ik heb dit topic aangemaakt omdat ik me afvroeg hoe jullie tegen deze gebeurtenissen aankijken op een forum en natuurlijk om te illustreren dat het er hier stukken beschaafder aan toegaat ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben altijd al van mening geweest dat het op FOK een zootje ongeregeld is. Het is zó groot en zó onoverzichtelijk dat je als moderator al bijna je werk niet fatsoenlijk kan doen (mijns inziens). Als er dan ook nog onderling mot komt heb je een vet probleem. Zeker omdat alle users dan ook nog eens over de 100 topics gaan openen met paniek en je helemaal een puinbak hebt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sjeez,

om het simpel te zeggen, zat er aan te komen.

Ik lees soms wel op Fok!, maar daar blijft het bij.

Trouwens, als je als admin niet objectief kunt blijven (zoals ik het zie) dan krijg je gegarandeerd je mods tegen je, gevolg: mods of admin moeten buigen. En hier zijn het de mods die moeten buigen.

Als nu het gehele forum zich tegen de Admin(s) keert zie ik 1 ding: de admin was geen goede admin.

En als recapitulatie: lang leve onze admin :P_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals gezegd veeeeeeeel te groot en té onoverzichtelijk. Bijvoorbeeld, ik zat drie weken geleden te zoeken naar het Spijkerhoek-topic op fok, categorie had ik al gevonden, nu alleen nog het topic uit de lijst halen, er staan daar altijd wel een stuk of 100 topics per categorie populair open, en ik heb pas na een minuut of 20 dat rot-topic gevonden, als dat zo ook bij mods en admins gaan, dat er een topic ruzie uitbreekt, dan weet de admin welk topic, maaaar: Waar staat het? oei, na een half uur gevonden en toen lag er al olie op het vuur, iets te laat dus.....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Danny hield zich niet aan zijn eigen regels. Kan me best voorstellen dat een aantal mods dan zegt "daar willen we niet onder werken". Helaas werden ze al geband voor ze uberhaupt konden staken.

Ik ken bijna niemand op FOK, afgezien van de [HOMO]'s, en het boeit me niet zo erg.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch stom. Helemaal als ze dan de katten laat verdrinken. Ik ben een echte dierenliefhebber, en ik kan dat niet toestaan! :(

Een forum hoort ook georganiseerd te blijven, en die mods daar gaan dan gewoo weg omdat ze er niet mee eens zijn?! Ik ben al blij als ik een mod ben, laat staan iemand met een hoge functie!Ik he wel eens van Fok! gehoord, maar ik kwam er niet op omdat ik niet van schelden houd. :P

Maar het Topic is al dom over die katten, die moeten een warn/kaart krijgen vind ik.

Ik heb gesproken. :7

Link naar bericht
Delen op andere sites
Toch stom. Helemaal als ze dan de katten laat verdrinken. Ik ben een echte dierenliefhebber, en ik kan dat niet toestaan! :(

Een forum hoort ook georganiseerd te blijven, en die mods daar gaan dan gewoo weg omdat ze er niet mee eens zijn?! Ik ben al blij als ik een mod ben, laat staan iemand met een hoge functie!Ik he wel eens van Fok! gehoord, maar ik kwam er niet op omdat ik niet van schelden houd. :P

Maar het Topic is al dom over die katten, die moeten een warn/kaart krijgen vind ik.

Ik heb gesproken. :7

dat is natuurlijk helemaal onzin, van verdrinken is nooit sprake geweest

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

dat is natuurlijk helemaal onzin, van verdrinken is nooit sprake geweest

Stond natuurlijk wel letterlijk in het topic, maar ik heb ook eens gehoord van iemand die op ik dacht eBay een foto had gezet van een konijn en zei dat hij het zou neerknallen als hij er niet ***€ voor kreeg.

Het is gewoon om aandacht op dat dier te trekken om het zo kwijt te geraken.

Natuurlijk wel een probleem als mensen er de werkelijkheid niet achter zien hé.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Interressant om te horen allemaal.

Ik vind het feit dat Fok! te groot is juist wel leuk, maar tegelijkertijd zou je daar nooit zo een band kunnen hebben onderling als dat hier het geval is.

Heleboel mensen posten daar om hun dagelijkse frustraties kwijt te kunnen, het is dan ook een forum waarbij een bepaalde marge van flame is toegestaan.

Ik ben natuurlijk blij dat het er hier anders aan toegaat, maar ik ben toch ook wel blij dat er zoiets als Fok bestaat. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind Fok trouwens helemaal niet te groot. De meeste mods zijn op tijd als er problemen zijn, topics worden snel gesloten/verplaatst/aangepast, bans worden snel gegeven als het nodig is, en waarschuwingen ook...

Het gaat gewoon goed, tot Danny vindt dat de regels nu even niet gelden omdat het een liefje van zijn favo admin is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind Fok trouwens helemaal niet te groot. De meeste mods zijn op tijd als er problemen zijn, topics worden snel gesloten/verplaatst/aangepast, bans worden snel gegeven als het nodig is, en waarschuwingen ook...

Het gaat gewoon goed, tot Danny vindt dat de regels nu even niet gelden omdat het een liefje van zijn favo admin is.

Dat is niet de reden dat al die mods geband zijn, maar doordat enkele 'gelekt' hebben uit het crew forum en bovendien omdat het openen van zo een 'Viva La Revolution' topic in strijd is met de policy die het vereist om überhaupt mod te worden.

En bovendien weet ik niet of het nog wel geheel klopt wat je zegt, een tijdje geleden werd besloten (stond ook in Mededelingen) dat het forum wat losser zou worden en dit soort 'grapjes' zouden moeten kunnen.

Niet dat ik het daar altijd mee eens ben overigens, wat dat betreft hebben die 2 mods die op zwart gingen en ook niet geband zijn niks verkeerd gedaan.

Het ging pas fout toen de nog lopende crew-discussie enigzins openbaar werd gemaakt en theatraal aan de users werd gepresenteerd, ik vind het reageren van Danny daarop niet onbegrijpelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch stom, hebben ze 10 mods minder, is het nog on-overzichtelijker! _O-Ik ga me sowiso niet registreren op dat forum. Ik ben niet zo'n Forum type... Maar wel een chatboxtype! :D

Ik houd ook niet zo van ruzies.

Maar dat ze dan ook gebanned worden vind ik zwak. Ze deden hun plicht. }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb wel eens een tijdje op fok! geforumd, maar daar vond ik niks aan. Ik vond het al snel een dom forum en ben er vrij snel mee gestopt.

Dit forum is echter heel veel leuker!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Fok is een all-round forum, ik kom er graag. Alleen is geen forum voor nerds :P

Wil je hiermee iets impliceren?

Mijn probleem met fok was trouwens dat ik maar af en toe kwam, en dan was er al zoveel gebeurd dat er voor mij geen touw meer aan de topics waar ik kwam vast te knopen was. O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wil je hiermee iets impliceren?

Wat hij bedoelt weet ik niet, maar ik vind dat 'mensen met tere zieltjes' beter op z'n plaats is.

Als je dat hebt dan nemen ze je keer op keer te grazen en dit wordt ook binnen een bepaalde mate getolereerd door de crew.

Het beleid heeft zijn voordelen en ik ervaar het altijd als een uitdaging en iets positiefs een sterke opponent te hebben in een discussie.

Echter als mijn opponent emotioneel niet sterk is (iemand met een teer zieltje dus), dan ga ik er niet genadeloos op inhakken, er zijn echter figuren daar die daar hun plezier en genot uit halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat hij bedoelt weet ik niet, maar ik vind dat 'mensen met tere zieltjes' beter op z'n plaats is.

Als je dat hebt dan nemen ze je keer op keer te grazen en dit wordt ook binnen een bepaalde mate getolereerd door de crew.

Het beleid heeft zijn voordelen en ik ervaar het altijd als een uitdaging en iets positiefs een sterke opponent te hebben in een discussie.

Echter als mijn opponent emotioneel niet sterk is (iemand met een teer zieltje dus), dan ga ik er niet genadeloos op inhakken, er zijn echter figuren daar die daar hun plezier en genot uit halen.

Nee, een "tere ziel" heb ik niet. Toch is het niet mijn forum... :W

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
[..]

Ja achteraf is die woordkeus ook niet geheel optimaal, je moet je daar niet snel aangevallen voelen en vooral niet alles serieus nemen.

Nou, als er iemand is die de boel niet serieus neemt, ben ik het wel. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...