Ga naar inhoud

Kinderen voor Kinderen


Aanbevolen berichten

kvklogori7.jpg

Dit topic gaat ook weer over zo'n typisch stukje jeugdsentiment waar vast iedereen wel eens van heeft gehoord, zeker. Daarom (en ook omdat het al heel lang bestaat) was ik wel benieuwd naar wat jullie van Kinderen voor Kinderen vinden en vooral ook welke nummers jullie leuk vonden/vinden.

Ik vind het zelf sinds kort dus weer helemaal geweldig en dat is ongeveer op deze manier gegaan. Ik had ooit eens 2 cassettebandjes met deel 2 en 6 die iemand voor mij had overgespoeld als verjaardagscadeau. Ik heb hier een hele tijd plezier van gehad maar daarna ben ik er nooit echt meer zo mee bezig geweest.

Begin dit jaar kreeg ik wel weer eens zin om eens een paar van die nummers weer te horen. Omdat ik geen cassetterecorder meer heb, heb ik op 3 januari dit jaar (precies 1 dag voor de tour waarbij Terry er niet was :P)eens gezocht op internet en daar kwamen wel wat nummers van deel 2 en deel 6 uit die ik al kende. Ik klikte toen per toeval ook een nummer aan wat ik nog niet had gehoord met de titel "Een doodgewone jongen (met ADHD)" en toen ik dit hoorde vond ik het echt een geweldig mooi nummer en het is voor mij ook de start geweest om meer informatie over KvK te gaan opzoeken en zelfs een paar van de nieuwere DVD's en CD's te kopen / cadeau te vragen. Bij het opzoeken van de info over het nummer waardoor ik het weer leuk begon te vinden ben ik er ook toevallig achter gekomen hoe diegene die het heeft gezongen heette (Sam Zimmerman) en nog toevalliger ben ik ook achter het MSN-adres gekomen en spreken we elkaar nu dus via MSN.

Verdere nummers die ik nog niet kende en die ik erg leuk vind zijn o.a.:

- Liefdesverdriet

- De vlooienmars

- Smoorverliefd

Er zijn ook wel een aantal oudere nummers zoals het overbekende "Op een onbewoond eiland" die ik ook wel leuk vind.

Ik ben nu erg benieuwd wat jullie van KvK en de nummers ervan vinden of er misschien zelfs ook wel wat meer van weten.:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vroeger nooit mee in aanraking geweest eigenlijk, dus heeft het voor mij geen nostalgische waarde verder. Ik ben er eigenlijk net als Randy niet zo heel dol op om naar die hoge stemmetjes te luisteren. Maar zoals ik al zei komt dat ook omdat het "eigenlijk" niet meer voor mijn leeftijd is en ik me er op geen enkele wijze toe aangetrokken voel / geinteresseerd voor raak ;) .

Het is dus niet zo dat ik het niet leuk wil vinden omdat het niet voor mijn leeftijd is, maar ik heb er gewoon niks mee :P .

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan de liedjes van een aantal seizoenen waarschijnlijk nog steeds meezingen.

-Bikkelhard

-Altijd wakker met een wijsje in mijn hoofd

-Ha ha ha je vader

-Bijgeloof

En vast nog wel een stel. We keken het altijd op yv en van mijn tante, die de varagids had, kregen we de teksten.

Op een gegeven moment is het veranderd en toen vond ik er geen ruk meer aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
M'n 2e cd was er een van KvK

daarop stond maar 1 nummer dat ik goed vond dat was iets van "ik ben een kind van dracula, een v a m pier"

Algemeen gesproken ben ik er niet zo tuk op

Hmm zeker de Vlaamse KvK :P

Dat nummer komt me niet bekend voor namelijk :P

Ach...Ik heb bijna alle nummers (enkele nummers van 21 en 23 die ik mis) en ik vind het wel geinig om ernaar te luisteren, maar ik vind het niet zo nodig om het iedereen te laten weten. Als het toevallig ter sprake komt prima, maar daar houdt het ook wel mee op.

Heb dankzij de link die ik van Sjammie heb gekregen wel alle uitzendingen weer gezien en dat was wel geinig ;)

Qua favo/leukste liedjes heb ik van elk deel 2 nummers gekozen die ik het leukst vind. Bij interesse wil ik die best laten zien...

Mijn Top 5 bestaat in elk geval uit:

- Tweede Dagboek (2)

- Herbergier Gerstebier (5)

- Moeders Wil Is Wet (8)

- Gewoon Te Gewoon (13)

- Later Zul Je Lachen (16)

Link naar bericht
Delen op andere sites

...

Bij het opzoeken van de info over het nummer waardoor ik het weer leuk begon te vinden ben ik er ook toevallig achter gekomen hoe diegene die het heeft gezongen heette (Sam Zimmerman) en nog toevalliger ben ik ook achter het MSN-adres gekomen en spreken we elkaar nu dus via MSN.

...

Spreek je hem eigenlijk nog vaak, of is het alleen bij die paar gesprekken gebleven?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Spreek je hem eigenlijk nog vaak, of is het alleen bij die paar gesprekken gebleven?

Nee hoor, ik heb het even gekeken hoe het liep bij de 1e gesprekken die natuurlijk vooral over KvK gingen. Hij bleek erg aardig te zijn en het ook dat we nog wel meer gezamenlijke interesses (zoals muziek) hebben waar we gewoon op een leuke manier over kunnen praten. Dus spreken we mekaar nog steeds. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmm ze heeft niet echt veel rolletjes gehad, in wat moet ik nu weer aan zij ze een stukje en bij nix ja, wat is nu een regel

(

offtopic: VOor deze post ga ik een gele kaart krijgen, 't kan niet anders. dit is namelijk nr. >:) 666 >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Hmm zeker de Vlaamse KvK :P

Er was niet echt een vlaamse versie, ze deden mee met de nederlandse, er was wel een tijdje een kinderen voor kinderen korenfestival waarbij er gestreden werd tussen een Nederlands en een Vlaams koor.

Ik heb laatst een dubbel DVD van 25 jaar kinderen voor kinderen gekocht, staan de gouwe ouwe met clips op, echt wel waar voor je geld 8-)

Van KvK 6 t/m 15 werd het als een soort musical gepresenteerd, daarna gingen ze weer over op een algemene presentatie van de liedjes in een grote zaal.

Website met veel informatie erover gemaakt door een hobbyist:

http://home.t-g-i.nl/kvk/kinderenvoorkinderen_index.htm

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Er was niet echt een vlaamse versie, ze deden mee met de nederlandse, er was wel een tijdje een kinderen voor kinderen korenfestival waarbij er gestreden werd tussen een Nederlands en een Vlaams koor.

Ik heb laatst een dubbel DVD van 25 jaar kinderen voor kinderen gekocht, staan de gouwe ouwe met clips op, echt wel waar voor je geld 8-)

Van KvK 6 t/m 15 werd het als een soort musical gepresenteerd, daarna gingen ze weer over op een algemene presentatie van de liedjes in een grote zaal.

Website met veel informatie erover gemaakt door een hobbyist:

http://home.t-g-i.nl/kvk/kinderenvoorkinderen_index.htm

Het was ook als geintje bedoeld :P

Randy doelde op "Verkleden" van KVK 8 ;)

Wat betreft KVK 6 t/m 15 is ook niet waar...

KVK 1 t/m 5 waren liedjes naar aanleiding van brieven van kinderen die waren uitgenodigd in de studio

KVK 6 en 7 waren soort van musicals

KVK 8 t/m 10 waren sketches met vragen aan de kinderen en was gewoon min of meer de oude vorm (zonder verhaallijn)

KVK 11 t/m 15 waren wel weer in musicalvorm gegoten

KVK 16 en 17 was back to basic met brieven van kinderen (zoals KVK 1 t/m 5)

KVK 18 was een uitzending met liedjes achter elkaar

KVK 19 was weer musical vorm

KVK 20 t/m 25 en 2005 waren weer als de opzet van KVK 18

De liedjes van de eerste edities (van 2 t/m zeg maar 6) vind ik de leukere nummers; daarna nam het wat af. De leukste zit naar mijn idee op 16 (Later zul je lachen)

En die website kende ik al ;)

http://kvk.t-g-i.nl/new/index.asp?page=video. Deze is leuker, kun je alle uitzendingen en alle korenfestivals bekijken als je je inlogt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
KVK 1 t/m 5 waren liedjes naar aanleiding van brieven van kinderen die waren uitgenodigd in de studio

KVK 6 en 7 waren soort van musicals

KvK 1 t/m 5 kan ik me nog wel herinneren. Met Willem Nijholt en Willem Ruis als presentatoren! (Ze zongen ook het KvK openingslied mee).

KvK 6 en 7 was toch met dat gezin, met Ati Dijckmeester en Edwin Rutten als ma en pa? Dan moet ook dat nummer 'Ik ben toch zeker Sinterklaas niet' uit die tijd stammen, aangezien Edwin Rutten daarin meezong.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]KvK 6 en 7 was toch met dat gezin, met Ati Dijckmeester en Edwin Rutten als ma en pa? Dan moet ook dat nummer 'Ik ben toch zeker Sinterklaas niet' uit die tijd stammen, aangezien Edwin Rutten daarin meezong.
En vergeet niet de geweldige clip van ochtendhumeur _O_

Oh ja, RM, je link is niet helemaal goed, je kan de tekst rechts niet lezen: http://kvk.t-g-i.nl/new/index.asp

Een ding vind ik wel minder, die filmpjes blijven bij mij de hele tijd bufferen, en dan gaat de tijd gewoon door, en dan speelt ie weer af, gaat ie 3 keer sneller O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

KvK 1 t/m 5 kan ik me nog wel herinneren. Met Willem Nijholt en Willem Ruis als presentatoren! (Ze zongen ook het KvK openingslied mee).

KvK 6 en 7 was toch met dat gezin, met Ati Dijckmeester en Edwin Rutten als ma en pa? Dan moet ook dat nummer 'Ik ben toch zeker Sinterklaas niet' uit die tijd stammen, aangezien Edwin Rutten daarin meezong.

1

Willem Nijholt

2

Willem Nijholt

3

Leoni Jansen [Figurant in "Dokter ik ben zo oliedom"]

4

Willem Ruis

5

Willem Ruis

6

Edwin Rutten [Diverse keren figurant]

Ati Dijkmeester [Diverse keren figurant]

7

Edwin Rutten ["Vakantie met de tent"/ "Ik ben...Sinterklaas"]

Ati Dijkmeester ["Vakantie met de tent" + figurant]

8

Ron Brandsteder [Fig. in "Moeders wil is wet" / "Goochelaar"]

Simone Kleinsma [Figurant in "Goochelaar"]

9

Sonja Barend [Figurant in "Dement"]

10

--

11

Herman van Veen ["Onderweg" / "Naar Bed"]

12

Youp van 't Hek ["Alles Is Te Koop"]

13

Sylvia Millecam ["De Tafel Van 13"]

Henk Westbroek (Figurant als concierge)

Erik van Muiswinkel (Figurant als buschauffeur)

14

Coen Flink ["Pretpakket"]

15

Peter Tuinman (Figurant als accountant)

Willem Ekkel (Figurant als boer)

Frank Groothof (Figurant als zwerver)

Harry van Rijlhaven (Figurant)

Jannes Drop (Figurant als verslaggever)

16

Paul de Leeuw ["100 Hobby's"]

17

Paul de Leeuw

18

Menno Bentveld [Figurant in "Kunstgebit"]

19

Marcel Faber (Figurant als leraar)

Joep Onderdeunden (Figurant als concierge)

20

Aldit Hunker

21

Zap & Surf [Twee Maffe Chimpansees]

22

Maud Hawinkels ["De Euro"]

23

Klaas van der Eerden [Diverse keren figurant]

24

Klaas van der Eerden [Diverse keren figurant]

25

Klaas van der Eerden [Diverse keren figurant]

Claudia de Breij [Diverse keren figurant]

2005

Claudia de Breij ["Het begin van het einde"]

Carree

Klaas van der Eerden

Coolste DJ wordt gepresenteerd door Jochem Myjer

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
http://omroep.vara.nl/shop_detail.jsp?maintopic=421&subtopic=24459&detail=440584

De DVD-box met alle Kinderen voor Kinderen TV Uitzendingen

*O* EINDELIJK -0-

Ik heb dit ook gezien en heb hem ook besteld. Hele goede beeldkwaliteit, ook van de oudere uitzendingen. Daarnaast ook erg leuk en voor de prijs (35 euro voor 25 afleveringen van een uur) hoef je het zeker niet te laten.

Dit is 'm:

pict0652eq4.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb dit ook gezien en heb hem ook besteld. Hele goede beeldkwaliteit, ook van de oudere uitzendingen. Daarnaast ook erg leuk en voor de prijs (35 euro voor 25 afleveringen van een uur) hoef je het zeker niet te laten.

Dit is 'm:

Plaatje

Aah wat ziet hij er prachtig uit! ik ga hem zometeen ook bestellen...ben heel erg benieuwd *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb dit ook gezien en heb hem ook besteld. Hele goede beeldkwaliteit, ook van de oudere uitzendingen. Daarnaast ook erg leuk en voor de prijs (35 euro voor 25 afleveringen van een uur) hoef je het zeker niet te laten.

Dit is 'm:

Plaatje

Oh, dat is wel erg leuk ja... en 35 piek is ook nog wel te doen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Heb even de 2 posts onder mijn laatste post in dit topic aangepast omdat je anders wel erg vaak het plaatje achter mekaar krijgt.

Maar goed, afgelopen dinsdag waren de opnames voor de tv-uitzending en DVD van Kinderen voor Kinderen van dit jaar. Hier ben ik naartoe geweest met een goede vriend en wat mensen van de fansite. Er werd op 1 nummer na helaas niet live gezongen maar toch was het erg leuk om mee te maken.

Zaterdag 4 november om 18:55 is de uitzending op Nederland 1.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...