Ga naar inhoud

Bassie en de ontvoering


Aanbevolen berichten

Bassie heeft een nieuwe serie gefabriekt en de preview staat online:

Bekijkt het hier

Ik moet zeggen dat de liedjes met nou al helemaal niks lijken en het acteerwerk doet me ook weinig, en ik vraag me af hoe je weet ik hoeveel afleveringen volkrijgt met het speuren naar een pop en de boef ziet er wel heel cliche uit (en doet me qua bewegingen denken aan de Baron).

Maar het ziet er beter uit dan die sinterklaasserie. Misschien dat ik deze serie zelfs wel een keertje zou willen zien.

Boeven zijn gewoon cool.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik dacht dat ik in de stem van de boef afentoe de stem van aad te herkennen, maar dat zal wel een verbeelding zijn

Verder vind ik dat als je zo'n (oude van dagen en zeer bejaarde man) als bas bent, je beter niet van die vreselijk saaie en slechte liedjes moet gaan zingen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik dacht dat ik in de stem van de boef afentoe de stem van aad te herkennen, maar dat zal wel een verbeelding zijn

Verder vind ik dat als je zo'n (oude van dagen en zeer bejaarde man) als bas bent, je beter niet van die vreselijk saaie en slechte liedjes moet gaan zingen :P

Wat is er met jou gebeurd?! :D Je was toch zo'n Bassie-fan?

Ik ben het wel met je eens. Die liedjes klinken ECHT niet. En die stem van Aad? Je hebt eerder gelijk gehad, wat dat betreft. Het zou verrek zo maar kunnen, aangezien we weten dat Aad aan de serie heeft meegewerkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bassie heeft een nieuwe serie gefabriekt en de preview staat online:

Bekijkt het hier

Ik moet zeggen dat de liedjes met nou al helemaal niks lijken en het acteerwerk doet me ook weinig, en ik vraag me af hoe je weet ik hoeveel afleveringen volkrijgt met het speuren naar een pop en de boef ziet er wel heel cliche uit (en doet me qua bewegingen denken aan de Baron).

Maar het ziet er beter uit dan die sinterklaasserie. Misschien dat ik deze serie zelfs wel een keertje zou willen zien.

Boeven zijn gewoon cool.

Zijn uiterlijk deed mij een beetje denken aan Vlugge Japie als hij vermomd is in de kroon... En waarom zou Adriaan dan de poppenontvoerder zijn?? Dat zou ik juist dom vinden als het zo is. Iedereen kent hem als het vriendje van de clown...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

waarom zou Adriaan dan de poppenontvoerder zijn?? Dat zou ik juist dom vinden als het zo is. Iedereen kent hem als het vriendje van de clown...

Zo bedoel ik 't niet, adriaan is mischien wel de stem achter de boef, maar hoeft nog niets eens de acteur te zijn,

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat is er met jou gebeurd?! :D Je was toch zo'n Bassie-fan?

Ik ben het wel met je eens. Die liedjes klinken ECHT niet. En die stem van Aad? Je hebt eerder gelijk gehad, wat dat betreft. Het zou verrek zo maar kunnen, aangezien we weten dat Aad aan de serie heeft meegewerkt.

Ik denk niet dat dat de stem van Aad was hoor. De "r" klinkt ietsje te Utrechts en de stem wat te glad. Hoewel die boef me zeker wel aan iemand doet denken, maar ik weet niet goed wie.

Maar ik ben zeker benieuwd naar de serie. Maar de onvermijdelijke vraag die in me opdoemt: waarom wil Nickelodeon DIT wel uitzenden en mijn series niet? De kwaliteit ligt toch zo'n beetje op hetzelfde niveau. Zelf hou ik het maar op naamsbekendheid.

Link naar bericht
Delen op andere sites
We weten dat Adriaan een rol ACHTER de camera heeft gehad. Dus hij zal niet de acteur zijn. De stem zou wel kunnen.

Nogmaals... die man is net min of meer genezen en moet zijn stem en mond zoveel mogelijk besparen en laten rusten. Op zijn website stond ook letterlijk dat hij NIET meedoet op een enkele wijze dan ook, maar slechts mensen en materiaal van Adrina producties B.V. beschikbaar stelt. (kijk op zijn site maar bij nieuwtjes, klein stukje naar onderen scrollen).

als hij al ergens aan had meegedaan was zo'n stem inspreken wel het laatste geweest, gezien zijn ziekte...

Link naar bericht
Delen op andere sites
We weten dat Adriaan een rol ACHTER de camera heeft gehad. Dus hij zal niet de acteur zijn. De stem zou wel kunnen.

Adriaan heeft in de loop der jaren een wat krakerige stem gekregen, dus ik vraag het me ten zeeeeerste af! ;)

Maar ik moet er wel even aan toevoegen, dat ik het eerst ook dacht te horen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zijn uiterlijk deed mij een beetje denken aan Vlugge Japie als hij vermomd is in de kroon... En waarom zou Adriaan dan de poppenontvoerder zijn?? Dat zou ik juist dom vinden als het zo is. Iedereen kent hem als het vriendje van de clown...

Dat was ook mijn eerste gedachte, ik denk ook dat kinderen dat kunnen denken, voor de rest ben ik niet onder de indruk van het geheel. het is eerlijk gezegt nog minder dan ik dacht, veel te statisch.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat was ook mijn eerste gedachte, ik denk ook dat kinderen dat kunnen denken, voor de rest ben ik niet onder de indruk van het geheel. het is eerlijk gezegt nog minder dan ik dacht, veel te statisch.

Ik vind voor zover ik nu kan zien ook dat er erg slecht geacteerd is

Link naar bericht
Delen op andere sites
heb het voorproefje gezien.

moet zeggen ben er niet echt kapot van,zal er niet zo gouw een dvdtje van gaan kopen.

ik zag dat bassie weer zijn oude slaapkledij aan had............ :P

Ja, viel mij dus ook op. Dat vond ik nog 1 van de leukste dingen, om dat te herkennen uit "het Griekse avontuuuur!"

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, viel mij dus ook op. Dat vond ik nog 1 van de leukste dingen, om dat te herkennen uit "het Griekse avontuuuur!"

eens, dat was het leukste stukje,

maar in een voorstukje laat je meestal de beste stukjes zien, zodat je het publiek lekker maakt, ik hoop alleen niet dat dit het beste is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
wel een Yamaha Tyros _O_

maar voor de rest: nee dank je

Ja, dat viel me ook op, net zoals 't liedje toppertje, da's ook een yamahasnthesizer

Maar ik ga 'm dus ook echt niet kopen, ben van van bassie en adriaan en niet van bassie

Link naar bericht
Delen op andere sites

eey

Op internet heb ik een artikel gevonden over de nieuwe tv serie van Bassie, wat vinden jullie er van?

VLAARDINGEN / HARDINXVELD-GIESSENDAM - Er komt een nieuwe tv-serie geheten ‘Bassie en de ontvoering’. In de nieuwe serie beleeft Bassie met zijn vriendjes Evert van den Bos, Peter Groony, de sprekende pop Charly en Marco Verhagen een spannend avontuur waarin een ontvoering centraal staat. Peter Donk uit Hardinxveld-Giessendam is aangetrokken als voice-over voor de 15 afleveringen tellende serie van 23 minuten.

In deze tv-serie die kinderzender Nickelodeon begin volgend jaar gaat uitzenden in Nederland en België zitten weer de nodige leuke liedjes. De serie is uiteraard weer geproduceerd door Bas van Toor zijn eigen tv-productie bedrijf Magicland BV terwijl hij ook het draaiboek en de muziek er voor schreef.

De serie is voor 80% opgenomen in Oostenrijk en zit vol met spanning, humor en komische situaties.

Bassie ontmoet in de serie zelfs aan de binnenkant van zijn ogen de 7-jarige Wolfgang Amadeus Mozart ontmoet en met hem ook nog muziek maakt. Bas regisseert deze serie samen met zijn oudste dochter Liesbeth van den Bos-van Toor en zijn schoonzoon Evert van den Bos verzorgde de productie. Mozart natuurlijk op de vleugel en Bassie op de mondharmonica. Verder is er muziek van het Salzburger jongens- en meisjes koor, de familie von Trap uit de Sound of Music komt ook voorbij en zelfs Harry Lime uit The Third Man wordt niet vergeten. Natuurlijk is er in deze serie ook weer een slechterik die het de clown en zijn vriendjes knap lastig maakt maar de ontknoping is daardoor des te leuker.

Na 15 jaar vond clown Bassie dat hij weer eens een spannend avontuur op tv moest beleven en dit keer beleeft hij een avontuur alleen, dus zonder Adriaan. Hij is genezen van de gevreesde ziekte en leeft al drie jaar gepensioneerd in Zuid-Spanje. De Clown daarin tegen toert weer met een nieuwe Theatershow Bassie en zijn vriendjes door het land en is vooral op de Nederlandse kermissen veel te zien als een graag geziene publiekstrekker. De camera en montage zijn in handen van Martijn Passchier die al tien jaar lang alle voorkomende montage- en camerawerkzaamheden uitvoert voor B&A en nu dan voor Bassie solo. Uiteraard komt er volgend jaar een dubbel dvd van de serie uit en een muziek dvd van Bassie op de mondharmonica met een orkest onder leiding van Marco Riedijk.

Bassie in Oostenrijk op zijn mondharmonica tussen de koeien

Bassie en de ontvoering is de tweede serie die Bas van Toor alleen produceert. Verleden jaar de mini serie Bassie en de reis van zwarte Piet en gezien het grote succes van deze serie is de dvd van Bassie en de reis van Zwarte Piet vanaf 1 Oktober bij de slagers een promotie artikel (zie artikel elders op deze pagina-red). Voor volgend jaar staat er weer een serie in de planning die zich weer grotendeels in het buitenland afspeelt. Tevens starten in september de opnames van 17 losse tv-shows voor de regio zenders. Dit zijn wekelijkse op zich staande afleveringen waarin ook gasten ontvangen worden en begaafde kinderen in

bron: http://www.zuid-holland-zuid.nl/index.p ... &Itemid=28

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik ervan vind? Ik vind het een afgrijselijk stukje journalistiek. Ik heb het vermoeden dat het bijna letterlijk van Bas of iemand van de productie komt, eigenlijk. Een soort van persbericht dat de krant heeft overgenomen. Dat, of de journalist heeft de middelbare school niet afgemaakt.

Heb je een linkje, toevallig? Ben wel benieuwd waar het vandaan komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb de bron er al bij gezet.

Thanks. Ahh, de hoofdredacteur zelf is de voice over. Misschien heeft hij het stukje wel geschreven. In dat geval hoop ik dat zijn voice over kwaliteiten beter zijn dan zijn journalistieke talent.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap het niet , waarom kan het niet meer tippen aan de kwaliteit die ze vroeger maakte?

Kijk nu naar Bassie en de reis van zwarte piet..

Het kwaliteitsverschil vind ik zeer groot, .. Bassie speelt zelf veel beter in de oude series, ook is eigenlijk alles beter in de oude series.

Komt dit doordat Aad toen de regisseur was?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij wordt te oud om nog echt grappig te kunnen zijn. Hij werkt nu met 2 stijve harken die totaal geen enkele toegevoegde waarde hebben en die veredelde trekpop trekt al helemaal geen volle zalen wat mij betreft.

Verder is dit gewoon een normaal proces. Overdaad schaadt. Hij had gewoon gelijk met Aad moeten stoppen. Mensen gaan nu de B&A series vergelijken met de B series, terwijl je dat wel los van elkaar moet zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar toch lijkt het me geen hele slechte serie hoor. De liedjes vind ik echt niks, maar daar wil ik best doorheen kijken. Ik vind het allang leuk dat het verhaal tenminste zo is dat Bassie een boef moet vangen en niet dat de boeven heel de tijd achter B&A aan zitten, ze niet te pakken krijgen en honderd keer de boem laten ontploffen. Dat vind ik nou echt saai. (heb ik het niet over Europa, waar nog genoeg anders te beleven viel)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er wordt ook vaak gezegd, stoppen op je hoogtepunt.

Aad heeft dan min of meer gedaan, Bas zit er ver overheen... :{

Voor ons idd, maar voor kleine kinderen die naar z'n show gaan kijken is het nog steeds goed, en z'n serie is ook voor kleine kinderen bedoeld.

In de B&A reeksen heb je steeds iets dat je al volwassene noch nog leuk vindt, terwijl er in de solo dingen van Bassie daar niets van te vinden is.

Maar ik zou toch niet nóg meer doen, gewoon gezellig zijn shows doen, en dan kan hij doen wat hij wou (nuja, volgens een interview) z'n laatste adem in z'n mandharmonica uitblazen.

[spoil](naar die show zou ik wél gaan kijken, maar niet sadistisch bedoeld, om de kinderen geshoqueerd te zien )[/spoil]

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

[spoil](naar die show zou ik wél gaan kijken, maar niet sadistisch bedoeld, om de kinderen geshoqueerd te zien )[/spoil]

[spoil]Ik zou ook wél naar die show gaan kijken, maar alleen als het niet in de verkoop zou gaan als: "De Laatste Show Van Bassie!", waardoor het dubbel kost (Ja, alles voor het geld, ook al heeft hij na die show er niks meer aan >:) )[/spoil]
Link naar bericht
Delen op andere sites
Er wordt ook vaak gezegd, stoppen op je hoogtepunt.

Aad heeft dan min of meer gedaan, Bas zit er ver overheen... :{

Maar wat is je hoogtepunt? Ik vind dat je nu wel erg makkelijk oordeelt.

Sommigen zeggen dat ze na 'de verzonken stad' hadden moeten stoppen omdat toen het beste van hun acteerwerk ervan af was. Maar welke 2 series werden het beste bekeken? De laatste 2...

Adriaan moest wel stoppen, maar anders was hij niet gestopt. Wanneer was Adriaan dan wel gestopt? Ze hadden samen vast plezier met hun shows. Dan moet je toch lekker doorgaan?

Bassie is vast dusdanig realistisch dat hij beseft dat hij over zijn hoogtepunt heen is. Maarja, zolang hij er nog plezier in heeft, en hij nog genoeg centjes verdiend, zal er voor hem geen reden zijn om te stoppen.

Het zou ideaal zijn als er een stemmetje in je hoofd vertelt wanneer je hoogtepunt is. Helaasch is onze mensheid nog niet zover :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Adriaan moest wel stoppen, maar anders was hij niet gestopt. Wanneer was Adriaan dan wel gestopt? Ze hadden samen vast plezier met hun shows. Dan moet je toch lekker doorgaan?

Je vergeet dat Adriaan op 4 januari 2004 zou stoppen, maar door z'n ziekte is dat gewoon vroeger geworden.

En voor Aad hoefde het ook niet meer allemaal hoor, (als ik mij niet vergis heeft hij dat toch gezegd in een interview, of was het op de opening in dieren)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bassie die nog steeds over de kermis loopt, ik snap het niet .. omdat ie er nog plezier in heeft??

Hij kijkt chagarijnig, deelt eerst een uur van die rommel uit, loopt vervolgens over de kermis, negeert soms mensen, en maakt totaal geen grappig indruk. Nee. dat snap ik niet, dan stop je toch gewoon. Ik vind Bassie helemaal geen clown moet ik zeggen, mijn voorbeeld was altijd Adriaan

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bassie die nog steeds over de kermis loopt, ik snap het niet .. omdat ie er nog plezier in heeft??

Hij kijkt chagarijnig, deelt eerst een uur van die rommel uit, loopt vervolgens over de kermis, negeert soms mensen, en maakt totaal geen grappig indruk. Nee. dat snap ik niet, dan stop je toch gewoon. Ik vind Bassie helemaal geen clown moet ik zeggen, mijn voorbeeld was altijd Adriaan

Adriaan is ook geen clown.

Maar ik snap inderdaad ook niet wat hij daar dan nog te zoeken heeft. Het lijkt me sterk dat hij er geen plezier aan beleeft. Aan alle andere factoren merk je dat hij er nog steeds plezier in heeft. Welke 70-jarige boerenlul gaat nou nog 6 dagen per week de kermis afstruinen in een clownspak, als hij er geeneens plezier in heeft? De centjes kan ik me moeilijk voorstellen, Bassie zal weinig tijd en plezier beleven aan zijn centjes als hij doorgaat tot zijn dood.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Adriaan is ook geen clown.

Maar ik snap inderdaad ook niet wat hij daar dan nog te zoeken heeft. Het lijkt me sterk dat hij er geen plezier aan beleeft. Aan alle andere factoren merk je dat hij er nog steeds plezier in heeft. Welke 70-jarige boerenlul gaat nou nog 6 dagen per week de kermis afstruinen in een clownspak, als hij er geeneens plezier in heeft? De centjes kan ik me moeilijk voorstellen, Bassie zal weinig tijd en plezier beleven aan zijn centjes als hij doorgaat tot zijn dood.

Ik mag toch aannemen dat hij er plezier in heeft. Misschien is thuszitten niks voor hem?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...
  • 3 months later...

Die tikfout _O-

Is die voice over trouwens Martin Gaus?

En ik vind het idee van die boef wel goed, eigenlijk. Daar had ik zelf op moeten komen :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 years later...

De voice over in deze serie is Peter Donk volgensmij. Ik had deze serie overigens een tijdje terug gekocht op DVD.

't is best een leuke serie, maar volgensmij had 't niet persé uit 13 afleveringen hoeven bestaan. Er zitten genoeg scènes in die de vaart uit de serie haalt. Bijvoorbeeld: Bassie gaat in het poppentheater navragen of iemand charly gezien heeft. Die scène neemt al een groot deel van de aflevering in beslag. Opmerkelijk is dat er ook veel is nagesynchoniseerd.

Maar het is net als de Bassie en Adriaan series best wel leerzaam. Alleen duren sommige scènes veel te lang. En dan zijn ze in vele gevallen niet echt naar die buikspreekpop aan het zoeken. Zo nu en dan vragen ze er dan eens naar. Maar je leert wel weer het een en het ander over Salzburg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...