Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Travian is een browser based MMOG waar je kan wedijveren met duizenden andere spelers door de leiding over een klein dorp te nemen en jouw volk naar glorie en overwinning te leiden. Ik vind 't zelf een superspel en ik ben er net zo verslaafd aan als aan forumschorum. ALs je van tactische en strategische spellen houd, is dit vast voor je denkik,

Je kan kiezen uit 3 stammen, germaan, gallier of romein.

Je hebt 4 verschillende grondstoffen, hout, klei, ijzer en graan. Met deze grondstoffen kan je gebouwen maken en soldaten maken en ontwikkelen. enkele functies zijn

- iemand aanvallen en grondstoffen stelen om sneller te groeien in populatie (inwoners)

- zo veel mogelijk dorpen maken en/of overnemen door kolonisten en/of leiders te maken

- COmplete veldslagen leveren

Er zijn maarliefst 10 units per stam en 25 gebouwen om te maken. voorbeelden

- barakken (om soldaatjes te maken (infanterie))

- academie -voor het ontwikkelen van units)

- stal (voor 't maken van soldaatjes (cavalerie))

- werkplaats (voor 't maken van rammen en kattapulten om dorpen te vernietigen)

WIe kent dit spel en/of heeft wel zin om 't te gaan spelen?

Brand maar los :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gezellig. ik raad je aan om romein te worden en dit topic voordat je begint ff door te lezen

http://forum.travian.nl/viewtopic.php?t=115

Daar staat een goede, uit 't engels vertaalde strategie voor de romeinen, hoe je snel kunt groeien.

Ik heb voor galliers gekozen, omdat die goeie verdediging hebben en ik niet zo van aanvallen hou. Rustig aan, dan breekt het lijntje niet ;) Ik ga lekker vanalles uitzoeken.

Er stond trouwens dat je maar een account mag hebben, die keuze voor je type mannetjes is dus definitief? Of kun je later nog meer dorpen stichten met andere volkeren?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Er stond trouwens dat je maar een account mag hebben, die keuze voor je type mannetjes is dus definitief? Of kun je later nog meer dorpen stichten met andere volkeren?

Nee, helaas kan dat niet.

Maar met enig inzicht valt ook de roman power house wel aan te passen aan de wensen van de gallier,

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dammit. Ik probeer dat grafische pakket te installeren maar hij blijft maar piepen dat het pad niet klopt, terwijl als ik in de bron kijk en de link naar het testplaatje kopieer, hij het gewoon doet :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dammit. Ik probeer dat grafische pakket te installeren maar hij blijft maar piepen dat het pad niet klopt, terwijl als ik in de bron kijk en de link naar het testplaatje kopieer, hij het gewoon doet :(

Laat maar, weer zo'n IE only ding :r

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het ook vrij irritant dat je maar een taak tegelijk aan kan zetten. Het zou prettig zijn als je een queue op kon bouwen, zodat je niet steeds in de gaten hoeft te houden wanneer er iets klaar is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het ook vrij irritant dat je maar een taak tegelijk aan kan zetten. Het zou prettig zijn als je een queue op kon bouwen, zodat je niet steeds in de gaten hoeft te houden wanneer er iets klaar is.

Druk op travian plus

druk op coupons

ff activeren en je hebt 10 dagen een gratis trav. plusaccount met vele extra's :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En daarna zeker betalen... ik zal es kijken, bedankt.

Ik heb dit spel ook een hele tijd gespeeld. Het is eigenlijk zo dat die gratis plus-coupon vooral geschikt is om snel een goede basis zoals snel meer grondstoffen per uur omdat je dus tijdelijk meerdere dingen tegelijk kunt uitbreiden. Als de gratis plus-coupon eenmaal is verlopen kun je dus al best een goede start gemaakt hebben en je hoeft niet per se meer plus coupons te kopen om daarna goed door te kunnen spelen heb ik gemerkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Ik speel het intussen nog steeds. Langzaam maar zeker bouw ik wel een leuk dorpje op. Het blijft een enorm traag spel, maar ach, zo af en toe is het wel leuk.

Ik heb geinvesteerd in schuilplaatsen, waardoor ik nu iets van 3000 grondstoffen kan verbergen. Ik heb geen verdedigingsmannetjes en ik lach me steeds kapot als mensen me aanvallen met 40 man en dan met 0 grondstoffen en geen slachtoffers terugkeren. Later ga ik sparen voor veel grondstoffen en dan maar ik in een keer een enorm leger, kan je lachen.

Verder vragen ze me steeds voor allianties, maar daar komt dan weer geen vervolg op. Ik krijg overigens de indruk dat het voornamelijk door elfjarige jongetjes gespeeld wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...