Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

En natuurlijk over de 3 nieuwe planeten die we er bij hebben gekregen..

Die manen zijn officieel gesproken geen planeet. De omvang ervan is even groot als de plantoïden die tussen Mars en Jupiter zweven. De maan is ook geen planeet hé.

Want ik heb trouwens steeds geleerd dat er maar 9 planeten zijn in ons zonnestelstel (Mercurius, Venus, Aarde, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus en Pluto)

Met die andere planeet die een nog exentriekere baan heeft dan Pluto

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Die manen zijn officieel gesproken geen planeet. De omvang ervan is even groot als de plantoïden die tussen Mars en Jupiter zweven. De maan is ook geen planeet hé.

Want ik heb trouwens steeds geleerd dat er maar 9 planeten zijn in ons zonnestelstel (Mercurius, Venus, Aarde, Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus en Pluto)

Met die andere planeet die een nog exentriekere baan heeft dan Pluto

Nee maar ze hebben een hemellichaam gevonden achter Pluto en die noemen ze planeet Sedna

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De naam kwam nu even niet in mij op ;)

Maar idd, nu hebben we 10 planeten in ons zonnestelsel

Misschien wel meer. Dat komt omdat ze de defenitie van planeet aan het bijstellen zijn. Wat kleinere planeten (zoals Pluto) krijgen dat een eigen klassering: ze worden voortaan plutonen genoemd.

Over deze kwestie moet, op 24 augustus nog wél gestemd worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Idd Pluto is een controversiële planeet, het zou oorspronkelijk een maan van Neptunus zijn geweest en toen door een komeetinslag uit zijn baan zijn geraakt en toen een eigen baan rond de zon ontwikkelde.

Jammer genoeg is dit bijna niet te bewijzen.

Net als het ontstaan van de maan nog steeds een discussie met zich meebrengt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pluto is ook geen echte planeet.

==========================

Ha, toevallig een stukje in de krant over Pluto:

http://www.nd.nl/document.aspx?document ... =&id=76729

Straks is Pluto misschien wél een "echte planeet".

Het ND presenteert het trouwens wel ff anders dan De Volkskrant of de NRC. Die zeggen namelijk dat de kans bestaat dat we er ineens 3 planeten BIJ krijgen. Het ND stelt dat we straks misschien wel een planeet MINDER hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja. Wat dat betreft is het wel grappig (vind ik) dat ze een hond Hades noemen bij Disney, maar dan op z'n Latijn.

Ik neem aan dat je het over Hercules hebt? :P Daar is Hades geen hond, maar dat is die gast uit de onderwereld met die blauwe vlammen ;) . Die driekoppige hond heet daar Cerberus :7 .

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik neem aan dat je het over Hercules hebt? :P Daar is Hades geen hond, maar dat is die gast uit de onderwereld met die blauwe vlammen ;) . Die driekoppige hond heet daar Cerberus :7 .

Pluto is de hond van Mickey, smartass. En als je de rest van het topic gelezen had, wist je dat Pluto de Romeinse naam is voor Hades.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik neem aan dat je het over Hercules hebt? :P Daar is Hades geen hond, maar dat is die gast uit de onderwereld met die blauwe vlammen ;) . Die driekoppige hond heet daar Cerberus :7 .

Cerberus is natuurlijk ook wel gelinkt aan Hades en Chairon (maar heeft wel de botten te maken met de ruimte)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Pluto is de hond van Mickey, smartass. En als je de rest van het topic gelezen had, wist je dat Pluto de Romeinse naam is voor Hades.

Ja sorry :P Ik las het pas toen ik dat al had gepost en ik moest eten en had geen tijd/zin meer om het te editten :P . Dus ik dacht dat ie het met Disney + Hades over Hercules had. Het is niet eens zo'n heel onbegrijpelijke fout :+

Ik was altijd al meer fan van Looney Tunes 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...