Ga naar inhoud

[centraal] Bassie en Adriaan


Aanbevolen berichten

  • Reacties 249
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb een vraag:

Weet iemand eigenlijk of Bassie en Adriaan en de verdwenen Trosster ooit nog wordt uitgegeven op dvd? En wat geldt voor '100 maal B&A' en 'Brieven aan de koningin' ?

Ik hoor namelijk eigenlijk nooit iets over deze drie 'avonturen'.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb een vraag:

Weet iemand eigenlijk of Bassie en Adriaan en de verdwenen Trosster ooit nog wordt uitgegeven op dvd? En wat geldt voor '100 maal B&A' en 'Brieven aan de koningin' ?

Ik hoor namelijk eigenlijk nooit iets over deze drie 'avonturen'.

Idd, want dat ene bericht wat op de Adriaan-Hompage staat, is ook al een jaar oud of nog ouder... Volgens mij ligt het aan de rechten...
Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb een vraag:

Weet iemand eigenlijk of Bassie en Adriaan en de verdwenen Trosster ooit nog wordt uitgegeven op dvd? En wat geldt voor '100 maal B&A' en 'Brieven aan de koningin' ?

Ik hoor namelijk eigenlijk nooit iets over deze drie 'avonturen'.

Adriaantje ffies mailen he.. en hopen op 'n reactie van de heer zelf.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Idd, want dat ene bericht wat op de Adriaan-Hompage staat, is ook al een jaar oud of nog ouder... Volgens mij ligt het aan de rechten...

Volgens mij ligt het aan ons, wij wilden het, wij zouden het krijgen, wij waren de grootste B&A site...

maarja, ze hebben ons zelf dingen verboden, dus nu is die drang er niet meer, want zowat niemand praat er meer over en het wordt niet meer groots bekend gemaakt en dus weg reclame, weg dikke winst, dus ook weg noodzaak om die dvd te maken.

Maar dat is slechts mijn mening, een veronderstelling, het zijn geen bevestigde feiten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

een paar quotes van Bassies site:

Joh, en wat is dat presenteren toch makkelijk. Je houdt een inleidende babbel en dan zeg je met stemverheffing en hier is dan … en het publiek begint te klappen. Diegene die jij aankondigt doet het werk en de hele uitzending krijgt jou naam. Dat is lachuuuhhhh!!!

Heeft ie nou echt niet door hoe hij overkomt of kan het hem geen ruk schelen?

Dan een berichtje aan alle fans: Op 20 september om 20.30 uur wordt de door Fons de Poel opgenomen documentaire over Bassie & Adriaan c.q. Bas en Aad van Toor voor het programma Profiel van de KRO uitgezonden. Ik denk dat vooral de oudere fans daar nieuwsgierig naar

zullen zijn.

Oudere fans? Die mochten toch niet?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan kan ik het niet laten even een stukje mail van B. zelf te quoten:

"wil absoluut niet over komen als een kapsones lijder maar ik laat mij geen dingen in mijn schoenen schuiven door snotneuzige pubers die niet waar zijn en nu nadat ze de B& A leeftijd ontgroeit zijn op pseudo wetenschappelijke wijze het fenomeen Bassie en Adriaan gaan ontleden en zich meer gaan buigen over Bas van Toor dan over Bassie."

"Zeg doe me een lol. Ik vind fans leuk maar laten die op 18 jarige leeftijd even door de schminck heen kijken en zich buigen over het fenomeen Sinterklaas en zwarte Piet."

"En commentaar geven op programma,s voor hun leeftijds groep dus teener programma,s of hebben ze daar pas over 20 jaar het verstand voor? "

letterlijke copy/paste, de aanhalingstekens geven stukken uit de tekst weer, die heb ik toegevoegd, voor de rest 100% Bassie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het grootste deel van het jaar leef ik in Spanje en daar vergeet je wel eens dat ik Adriaan ben geweest en met "Adriaan" bedoel ik dan die acrobaat in die blauwe blouse. Die acrobaat werkt nu al drie jaar niet meer op het toneel en daardoor vergeet ik die "Adriaan" wel eens. Maar het publiek is die Adriaan nog lang niet vergeten. Dat merkte ik deze week toen ik weer even in Nederland terug was. (Dat was voor medische controle en die was heel goed) Waar ik ook liep of kwam, overal werd ik leuk aangesproken en hartelijk begroet. Om de minuut hoorde ik iemand roepen: "Hoi Adriaan, leuk je weer eens te zien. Gaat alles goed?" en ik kon gelukkig antwoorden dat alles goed was met me. Ik moest steeds weer handje schudden, handtekening geven en natuurlijk met iedereen op

de foto. Mensen vragen dan wel eens aan me: "Is het niet vervelend dat je steeds herkend wordt?" Ik kan antwoorden, dat is niet vervelend. Het is juist heel leuk om te zien, te horen, te voelen en te merken dat je nog steeds zo gewaardeerd wordt door je publiek.

Zie hier

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals bekend (of niet) werd vanavond de documentaire over B&A uitgezonden in het programma "Profiel" van de KRO. Op TV-gids.nl was de volgende intro te lezen met ook nog een mooie verwijzing naar ons forum (ten minste, dat lijkt me, of is er ook een forum verboden op Fok.nl?):

Controversi?le kindervrienden

Generaties kinderen zijn opgegroeid met de avonturen van Bassie en Adriaan. De slimme en lenige acrobaat en de domme maar lieve clown hielden de kids vanaf 1975 op het puntje van de stoel met tv-series als De Plaaggeest, De huilende professor en De Diamant. Ook verkochten ze wagonladingen cd?s, videobanden, mokken, dekbedovertrekken en hadden ze zelfs hun eigen circus.

Dronken studenten

Achter de olijke clown en de heldhaftige acrobaat gaan Bas en Adriaan van Toor schuil. Maar liefst 25 jaar wisten ze de kids te boeien met hun avonturen. Zelfs toen ze midden in de nacht op Nickelodeon herhaald werden, trok dat nog heel wat kijkers. Of dat kleuters met slaapproblemen of dronken studenten met een voorkeur voor cult-tv waren, is niet bekend. Maar het laat wel zien dat de twee een onuitwisbare indruk achtergelaten hebben.

Nep-Bassie

Toch zijn de broertjes Van Toor niet geheel zonder controverse. Zo gaan er regelmatig geruchten dat ze wel veel geld aan de kinderen verdienen, maar dat ze lang niet altijd even aardig tegen hun jonge fans waren. Ook lagen ze een paar keer behoorlijk overhoop met de belastingdienst: er waren wat ?misverstanden? over de inkomsten van de kaartverkoop van hun circus. Verder hebben de twee broertjes ook wel eens mot met elkaar gehad, was er een akkefietje over een nep-Bassie bij de radioshow van Jensen en lag het duo overhoop met Fok.nl over een forum dat over ze ging.

Verwijdering

De twee waren niet van de buis te slaan met hun programma?s, maar nu lijkt de carri?re van het duo zo?n beetje ten einde. Bassie trekt nog als clown door het land, maar Adriaan heeft zich na zijn ziekte teruggetrokken in Spanje. Bij hem werd in 2003 speekselklier!@##$!@# gediagnosticeerd, maar na een chemobehandeling is hij er weer bovenop. In Profiel blikt Bas terug op hun carri?re en de moeilijke jeugd van het duo en praat hij openhartig over de tijd waarin de gebroeders tijdelijk van elkaar verwijderd raakten nadat bij Aad de diagnose een vreselijke ziekte was gesteld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zoals bekend (of niet) werd vanavond de documentaire over B&A uitgezonden in het programma "Profiel" van de KRO. Op TV-gids.nl was de volgende intro te lezen met ook nog een mooie verwijzing naar ons forum (ten minste, dat lijkt me, of is er ook een forum verboden op Fok.nl?):
Controversi?le kindervrienden

Generaties kinderen zijn opgegroeid met de avonturen van Bassie en Adriaan. De slimme en lenige acrobaat en de domme maar lieve clown hielden de kids vanaf 1975 op het puntje van de stoel met tv-series als De Plaaggeest, De huilende professor en De Diamant. Ook verkochten ze wagonladingen cd?s, videobanden, mokken, dekbedovertrekken en hadden ze zelfs hun eigen circus.

Dronken studenten

Achter de olijke clown en de heldhaftige acrobaat gaan Bas en Adriaan van Toor schuil. Maar liefst 25 jaar wisten ze de kids te boeien met hun avonturen. Zelfs toen ze midden in de nacht op Nickelodeon herhaald werden, trok dat nog heel wat kijkers. Of dat kleuters met slaapproblemen of dronken studenten met een voorkeur voor cult-tv waren, is niet bekend. Maar het laat wel zien dat de twee een onuitwisbare indruk achtergelaten hebben.

Nep-Bassie

Toch zijn de broertjes Van Toor niet geheel zonder controverse. Zo gaan er regelmatig geruchten dat ze wel veel geld aan de kinderen verdienen, maar dat ze lang niet altijd even aardig tegen hun jonge fans waren. Ook lagen ze een paar keer behoorlijk overhoop met de belastingdienst: er waren wat ?misverstanden? over de inkomsten van de kaartverkoop van hun circus. Verder hebben de twee broertjes ook wel eens mot met elkaar gehad, was er een akkefietje over een nep-Bassie bij de radioshow van Jensen en lag het duo overhoop met Fok.nl over een forum dat over ze ging.

Verwijdering

De twee waren niet van de buis te slaan met hun programma?s, maar nu lijkt de carri?re van het duo zo?n beetje ten einde. Bassie trekt nog als clown door het land, maar Adriaan heeft zich na zijn ziekte teruggetrokken in Spanje. Bij hem werd in 2003 !@##$!@# gediagnosticeerd, maar na een chemobehandeling is hij er weer bovenop. In Profiel blikt Bas terug op hun carri?re en de moeilijke jeugd van het duo en praat hij openhartig over de tijd waarin de gebroeders tijdelijk van elkaar verwijderd raakten nadat bij Aad de diagnose een vreselijke ziekte was gesteld.

Dat is pas vanavond hoor :D

Zojuist op Boulevard een leuk voorstukje gezien. Heb er echt zin in!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is pas vanavond hoor :D

Zojuist op Boulevard een leuk voorstukje gezien. Heb er echt zin in!

Foutje moet kunnen ;)

Ik had toevallig de tekst gelezen en dacht dat het vanavond was. Niets aan de hand verder, kan ik het gewoon op de tv kijken ipv uitzending gemist *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er was vanavond ook op SBS6 in Shownieuws een stukje over de documentaire van morgen.

Ik ga hem opnemen omdat ik niet thuis ben op het moment dat hij wordt uitgezonden en ik 'm toch heel graag wil zien en bewaren. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
In Profiel blikt Bas terug op hun carri?re en de moeilijke jeugd van het duo en praat hij openhartig over de tijd waarin de gebroeders tijdelijk van elkaar verwijderd raakten nadat bij Aad de diagnose een vreselijke ziekte was gesteld.

Alleen Bas, dus geen Aad ?? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
In Profiel blikt Bas terug op hun carri?re en de moeilijke jeugd van het duo en praat hij openhartig over de tijd waarin de gebroeders tijdelijk van elkaar verwijderd raakten nadat bij Aad de diagnose een vreselijke ziekte was gesteld.

Alleen Bas, dus geen Aad ?? :?

Volgens mij staat op Aads homepage een verslagje over de opnames (staat me iets bij van dat het drie dagen regende)...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gekeken via uitzending gemist. Voor de die-hards weinig nieuws, geloof ik.

Ik heb nog steeds last van plaatsvervangende schaamte als ik Aad z'n liedjes hoor zingen, maar goed, als hij het leuk vindt, vooral doen.

Begrijp het hele geld-gedoe van Bas wel beter nu, maar je kunt overdrijven hoor.

Op zich wel een leuke uitzending maar ze hadden wat dieper mogen gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb helaas een stuk van het begin gemist. Ik zag wel dat er later op de avond ook nog een andere uitzending van profiel was waarvan ik dacht dat het een herhaling was maar dat bleek niet zo te zijn.

Ik zag in de gids dat er straks om 14:00 ook nog een herhaling zal zijn dus ik hoop dat dat m wel is. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geslaagde documentaire! *O* Het had iets tragisch en op een mooie manier. Het verschil tussen de levenswijze van Bas en Aad nu is mooi gecontrasteerd.

Ik keek het met nog iemand en toen Hans Kazan begon over dat er mensen zijn die proberen B&A na te doen, werd er meteen naar mij gekeken. Even bang geweest dat dit onderwerp werd uitgediept, maar gelukkig niet. Alhoewel ik het duo geenszins na wil doen, maar het wordt wel vaak beweerd.

Dat kroegje van Aad lijkt mij eerder een hel! Mensenlief! Holadijee, we nemen er nog twee! Maar toch bijzonder, dat grote verschil, dat Aad daar staat te zingen en Bas op het podium voor publiek.

Leuk eens een docu over B&A met diepgang.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuke docu inderdaad.

Verder niets schokkends, en precies wat wonderer zegt, Bas heeft/had gelijk dat hij nooit meer armoede wilde, maar hij is te ver doorgegaan.

Het begin vond ik vreemd van Aad. Hij zong: In Spanje, in Spanje, in Spanje, in Spanje schijnt altijd de zon. Dat terwijl het flink bewolkt/donker was en het daarna ook nog regende.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kan iemand een directe link geven om het te kijken via uitzendinggemist.nl? De hele programmering van vanmiddag is namelijk omgegooid tot 17:00 en kan het niet terugvinden op de site. :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=3316222&md5=61d7a2e25b1d3c1b384b2500646eec40

Maar als ik op Bekijk Uitzending klik, krijg ik wel een scherm maar speelt hij niet.

Misschien staat ie er nog niet op.

Gister wel... Anders kan ik niet kijken natuurlijk ;)

http://player.omroep.nl/?aflID=3316222& ... 57322ce55b

Misschien heb je daar meer aan? Opent die dan meteen de player?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Gister wel... Anders kan ik niet kijken natuurlijk ;)

http://player.omroep.nl/?aflID=3316222& ... 57322ce55b

Misschien heb je daar meer aan? Opent die dan meteen de player?

Wel de player, maar als ik op play klik speelt ie niet. Kan ook best aan mij liggen. Misschien doet ie het wel bij DjSjammie. Voor mij niet zo erg, ik heb gister gekeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wel de player, maar als ik op play klik speelt ie niet. Kan ook best aan mij liggen. Misschien doet ie het wel bij DjSjammie. Voor mij niet zo erg, ik heb gister gekeken.

Hier werkt die ook niet, als ik bij Foutgegevens kijk komt er te staan 'Het bestand kan niet worden gevonden. Als u een item in de mediabibliotheek probeert af te spelen, te branden of te synchroniseren, is het mogelijk dat het bestand ervan is verplaatst, de naam gewijzigd is of verwijderd.'

Dit komt de laaste tijd overigens steeds vaker voor bij uitzendinggemist.nl heb ik gemerkt. Laatst ook al 2 weken achter elkaar bij de Lama's...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Leuke docu inderdaad.

Verder niets schokkends, en precies wat wonderer zegt, Bas heeft/had gelijk dat hij nooit meer armoede wilde, maar hij is te ver doorgegaan.

Het begin vond ik vreemd van Aad. Hij zong: In Spanje, in Spanje, in Spanje, in Spanje schijnt altijd de zon. Dat terwijl het flink bewolkt/donker was en het daarna ook nog regende.

Dat was de grap.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan nog, het liedje klopt niet :P

Er klopt wel meer niet in B&A, ondanks wat Bas zei, dat ze alles checkten vanwege de schoolmeesters ;)

Anders hadden we niet zo'n grote database met goofs kunnen vullen, natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]
Er klopt wel meer niet in B&A, ondanks wat Bas zei, dat ze alles checkten vanwege de schoolmeesters ;)

Dat deden ze alleen met de educatieve filmpjes meende ik gehoord te hebben...

Anders hadden we niet zo'n grote database met goofs kunnen vullen, natuurlijk.

Dit is geen goof hoor :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 years later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...