Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 191
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb nooit begrepen wat er zo bijzonder is aan vlaggen. Het is gewoon een patroontje met wat kleuren, aldanniet op een stuk doek/lap. Maar om daar nou trouw aan te zweren...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb nooit begrepen wat er zo bijzonder is aan vlaggen. Het is gewoon een patroontje met wat kleuren, aldanniet op een stuk doek/lap. Maar om daar nou trouw aan te zweren...

Het is een symbool. Net zoals een minijezus aan een minikruis vereerd wordt. Dat is ook een symbool. Men vereert waar de vlag voor staat, niet de vlag zelf.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch vind ik een kruis met een jezusbeeld een net iets minder simpel symbool is dat de meeste vlaggen, die niets meer inhouden dat 2 of 3 strepen. (De Amerikaanse vlag is in dat opzicht ook minder 'simpel' dan de Nederlandse vlag.) Mar om 3 strepen met verschillende kleuren te vereren...

Maar goed, als je het nodig of leuk vindt is het natuurlijk prima.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dus hoe ingewikkelder het symbool, hoe meer reden om het te vereren? Rare logica heb jij.

Dat zeg ik niet...

Maar ik ben sowieso geen symboolvereerder, dus vandaar mijn rare logica. Dat wil zeggen dat ik geen tot weinig waarde hecht aan vlaggen als symbolen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat zeg ik niet...

Maar ik ben sowieso geen symboolvereerder, dus vandaar mijn rare logica.

Dat zeg je wel. Jezus is minder simpel dan een stuk stof van drie stroken gekleurde stof.

Hoe moet ik dat anders interpreteren?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat zeg je wel. Jezus is minder simpel dan een stuk stof van drie stroken gekleurde stof.

Hoe moet ik dat anders interpreteren?

Maar dat een jezusbeeld minder simpel is dat een stuk stof van drie gekleurde stroken wil nog niet zeggen dat het één "beter" is dan het ander. En als het leek alsof ik dat wel zei, dan was dat misschien ook zo, maar dat is natuurlijk niet waar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar dat een jezusbeeld minder simpel is dat een stuk stof van drie gekleurde stroken wil nog niet zeggen dat het één "beter" is dan het ander.

Dat las ik wel in je post. Want je begreep wel dat mensen jezus vereren, maar niet een simpel stuk stof.

Maar goed, als ik dat verkeerd begreep, is het nu in ieder geval opgelost.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat las ik wel in je post. Want je begreep wel dat mensen jezus vereren, maar niet een simpel stuk stof.

Maar goed, als ik dat verkeerd begreep, is het nu in ieder geval opgelost.

Ik geloof dat ik dat in principe ook zei, maar dat bedoelde ik niet. Wel bedoelde ik met mijn eerste post in dit topic dat ik zelf geen waarde hecht aan de verering van vlaggen. En min of meer hetzelfde bedoel als randy_roes, namelijk "of hersendood patriotisme, je eigen keuze."

Maar ik bedoel dus eigenlijk ook dat je het zelf moet weten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dus hoe ingewikkelder het symbool, hoe meer reden om het te vereren? Rare logica heb jij.

Zou 60 jaar geleden wel mooi geweest zijn. De swastika is nou ook niet zo'n ingewikkeld symbool :X .

Die vlaggen zijn ook niet echt om te vereren... het is gewoon een soort van groepsgevoel. Het enige wat alle mensen uit een land met elkaar verbindt :7^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die vlaggen zijn ook niet echt om te vereren... het is gewoon een soort van groepsgevoel. Het enige wat alle mensen uit een land met elkaar verbindt :7^O^

Das larie en apekool, er zijn veel meer dingen die mensen verbinden in een land dan enkel een vlag.

Het groepsgevoel komt grotendeels door een vrij gelijkaardige (meestal positieve) mening tegenover de geschiedenis van het land, z'n leiders, de cultuur, het erfgoed, het culinaire enz. Algemeen gezegd de algemeen geldende normen en waarden van een land.

De vlag is maar een deeltje daaruit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Das larie en apekool, er zijn veel meer dingen die mensen verbinden in een land dan enkel een vlag.

Het groepsgevoel komt grotendeels door een vrij gelijkaardige (meestal positieve) mening tegenover de geschiedenis van het land, z'n leiders, de cultuur, het erfgoed, het culinaire enz. Algemeen gezegd de algemeen geldende normen en waarden van een land.

De vlag is maar een deeltje daaruit.

Ja dat klopt ;) Ik zei het verkeerd :P . Het moest zijn "het enige nut van een vlag is het vormen van een groepsgevoel :P . (enige stond verkeerd O-) ) Het is een deeltje van het gehele te creeeren groepsgevoel. Verder heeft het eigenlijk niet veel nut... hooguit herkenning ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja dat klopt ;) Ik zei het verkeerd :P . Het moest zijn "het enige nut van een vlag is het vormen van een groepsgevoel :P . (enige stond verkeerd O-) ) Het is een deeltje van het gehele te creeeren groepsgevoel. Verder heeft het eigenlijk niet veel nut... hooguit herkenning ;)

Daar ga ik nu wel mee akkoord ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een vlag (of dundoek) is een stuk textiel dat de bedoeling heeft om een bepaald signaal of een boodschap uit te drukken en wordt normaal gesproken aan een vlaggenpaal of mast gevlogen. Een vlag kan in combinatie met een wimpel gevoerd worden.

In eerste instantie werden vlaggen gecreëerd voor het doorgeven van signalen (de semafoor) en als de identificatie van degene die met de vlag wapperde. Daarom was de vlag vaak voorzien van heraldische tekens.

De Nederlandse vlag wordt als eerste revolutionaire driekleur beschouwd en stamt uit de tachtig jarige oorlog, eind 16de eeuw.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlag

Moet ik het nog toelichten of snappen jullie het zo ook wel? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om nog maar eens even ontopic te gaan. Het is hier inderdaad saai de afgelopen week. De school/Het werk is inderdaad weer begonnen, maar ik mag toch hopen dat je daar niet de hele dag mee bezig bent.

Niets te melden verder ? Geen zin om te posten :P?

Opvallend als je in de shoutbox kijkt, daar stond een kleine maand geleden namelijk dat veel users weer erg zin hadden om te posten O}...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een vlag (of dundoek) is een stuk textiel dat de bedoeling heeft om een bepaald signaal of een boodschap uit te drukken en wordt normaal gesproken aan een vlaggenpaal of mast gevlogen. Een vlag kan in combinatie met een wimpel gevoerd worden.

In eerste instantie werden vlaggen gecreëerd voor het doorgeven van signalen (de semafoor) en als de identificatie van degene die met de vlag wapperde. Daarom was de vlag vaak voorzien van heraldische tekens.

De Nederlandse vlag wordt als eerste revolutionaire driekleur beschouwd en stamt uit de tachtig jarige oorlog, eind 16de eeuw.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlag

Moet ik het nog toelichten of snappen jullie het zo ook wel? ;)

Best grappig, de link van trui breien om tijd te doden naar de betekenis van een vlag. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
dat het me erg moeilijk lijkt dat er zo amper word gepost en zo saai is hier lijkt de motivatie niet echt groot denk ik zo.

In mijn geval (ik ben 2 maanden afwezig geweest) had het te maken met het ontbreken van een pc op mijn woonadres.

Maar ik vind dat Peanut Butter Jelly-filmpje geniaal! Het slaat zo erg nergens op dat het heel grappig is. Past precies bij dit topic! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik ben het hier volledig mee eens. Ik vind het echt heel jammer hoe stil het hier nu is. Ergens kan ik het ook maar niet begrijpen want het forum is na de B&A periode juist doorgegaan omdat het zo'n leuke groep was die het ook over andere dingen dan B&A kon hebben. Ook op MSN kan ik nog veel praten over van alles met die personen dus (misschien stom) ik snap ook niet helemaal waarom hier dan niet, gezien iedereen het forum gewoon weet te vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik heb er gewoon weinig zin meer in. Het kost me veel te veel energie om iets te starten hier en de respons is veel te laag, dus ik heb er geen zin meer in. Als er leuke topics zijn (die er dus amper zijn) post ik wel, maar ik ga niks zelf meer starten. Heeft toch geen zin.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik heb er gewoon weinig zin meer in. Het kost me veel te veel energie om iets te starten hier en de respons is veel te laag, dus ik heb er geen zin meer in. Als er leuke topics zijn (die er dus amper zijn) post ik wel, maar ik ga niks zelf meer starten. Heeft toch geen zin.

Dat gevoel heb ik zelf dus ook. Ik zie nog vaak genoeg mensen op het forum maar die lezen ook alleen maar (het kleine beetje wat er nog te lezen valt). Verder heb ik ook geen zin om nog initiatieven te gaan nemen waar verder niemand op reageert...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat gevoel heb ik zelf dus ook. Ik zie nog vaak genoeg mensen op het forum maar die lezen ook alleen maar (het kleine beetje wat er nog te lezen valt). Verder heb ik ook geen zin om nog initiatieven te gaan nemen waar verder niemand op reageert...

Het is de laatste tijd inderdaad ook erg stil, maar wat je zegt klopt The Master. Op ??n of andere manier is de 'input' een stuk minder geworden, waardoor er amper meer gereageerd wordt. Erg jammer, maar het lijkt erop alsof alles een beetje op z'n laatste benen loopt. Daarnaast is er natuurlijk ook een grote groep trouwe posters om verschillende redenen afgehaakt, dus de hoogtijdagen waren al aan het verdwijnen. De laatste tijd is het echter wel snel gegaan allemaal wat betreft de verminderde interesse en ik merk zelf ook dat ik minder snel op de 'quote' of nieuwe post knop druk dan voorheen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

oooooh, we moeten iets nieuws starten

Ja opzich wel.... al hoeft dat nou ook weer niet per s?, want het is toch ook al wel super gezellig 8-) . Best vreemd inderdaad dat men dan inderdaad niet meer gezellig over andere dingen dan b&a kan praten, wat ook niet op msn kan enzo :{ . Snap het echt niet... :{ Wat nu? :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...