Ga naar inhoud

"Crocodile Hunter" overleden


Aanbevolen berichten

... door een pijlstaartrog, onder water uiteraard. Toch jammer, maar mooie dood mijns inziens voor zo'n persoon.

Keek even naar CNN. Blazen de hele boel weer op. Was het de schuld van de pijlstaartrog? Van Steve Irwin? Laten ze de pijl zien, komt er een expert aan het woord die alles weet van de pijlstaartrog. Soms - sorry hoor Maike - word ik echt moe van Amerikanen. :O

-edit: dit topic past niet in "gezellig" offtopic, ook de topictitel vond ik niet geschikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was echt behoorlijk van slag toen ik het hoorde. Door de verhalen van John zie je zo iemand toch meer als mens dan als tv persoon. Best raar...

Veel te vroeg gestorven, hij had nog zoveel goeds kunnen doen voor de dierenwereld...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik was echt behoorlijk van slag toen ik het hoorde. Door de verhalen van John zie je zo iemand toch meer als mens dan als tv persoon. Best raar...

Veel te vroeg gestorven, hij had nog zoveel goeds kunnen doen voor de dierenwereld...

Ja, ik vind het ook wel jammer, maar een originele dood! Niet doodgebeten door een krokodil ofzo. En ook zo snel, het is een mooie tragische dood.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is idd zeer jammer, maar soms tartte hij het lot ook wel vind ik.

Ik zeg niet dat hij het uitlokte, maarja, z'n handelsmerk was wel gevaarlijke dingen met gevaarlijke dieren.

Je kan het wel onder risico van het vak klasseren.

Het hele punt is juist dat hij nu GEEN risico nam. Als hij dat wel had gedaan, had hij het namelijk overleefd. Als hij de rog willens en wetens bang had gemaakt, dan had hij de reactie kunnen verwachten en erop kunnen inspelen. dit is ongeveer net zo te voorkomen als geraakt worden door de bliksem. Die roggen vallen bijna nooit mensen aan, en ALS ze dat doen, is het zelden dodelijk, omdat de slachtoffers meestal staan en dus in de benen gestoken worden. Hij werd recht in het hart getroffen.

Het was net zo erg risico van het vak als een Formule 1 coureur die door een materiaalwagen wordt platgereden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het hele punt is juist dat hij nu GEEN risico nam. Als hij dat wel had gedaan, had hij het namelijk overleefd. Als hij de rog willens en wetens bang had gemaakt, dan had hij de reactie kunnen verwachten en erop kunnen inspelen. dit is ongeveer net zo te voorkomen als geraakt worden door de bliksem. Die roggen vallen bijna nooit mensen aan, en ALS ze dat doen, is het zelden dodelijk, omdat de slachtoffers meestal staan en dus in de benen gestoken worden. Hij werd recht in het hart getroffen.

Het was net zo erg risico van het vak als een Formule 1 coureur die door een materiaalwagen wordt platgereden.

Het is niet omdat je geen risico neemt dat het niet onder "risico van het vak" valt hé.

Hij werkte met potentieel gevaarlijke dieren. Ookal was er in dit geval een zeer kleine kans op gevaar, deze was er toch. Je weet op voorhand dat er iets kan gebeuren (hoe klein de kans ook is). Daarom noem ik het risico van het vak. (er is namelijk een verschil tussen risico van het vak: zijnde gewond raken door een dier, of gewoon het risico; dat in dit geval bijna nihil was)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat zeg ik niet, het is niet z'n eigen schuld vind ik. Als hij niets heeft geprovoceert dan kan je het onmogelijk z'n eigen schuld noemen.

Het is wel zo dat hij en z'n familie er rekening mee moesten houden dat er ooit eens iets verkeerd zou gaan, wat nu dus jammer genoeg is gebeurd.

Met dat laatste ben ik het wel eens, maar is de pijn daarom minder? Als een familielid van jou ernstig ziek is, en je houdt rekening met zijn/haar komende dood, doet het dan minder verdriet als ze uiteindelijk overlijden?

Misschien reageer ik wat heftiger dan ik anders zou doen, maar John is wel mijn maatje.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, laten we er een semantiek wedstriijd van maken. Op Fok heb ik ook al verschillende mensen gezien die het "eigen schuld dikke bult" vonden. :r

Dat is echt dikke bullshit (van dat eigen schuld dikke bult). Het is net wat je al zegt... hij zei altijd dat hij de gevaren van zijn werk dondersgoed wist. En hij wist ook altijd wat hij moest doen en/of hoe hij op die gevaarlijke beesten moest reageren. En hij wist ook dat het ooit wel eens fout kon gaan en daar hield hij dan ook zoveel mogelijk rekening mee... het risico is er altijd (wat randy zegt). In dit geval was het echter gewoon puur onverwacht/abnormaal gedrag van die rog (wat wonderer zegt). De politie in Australie, die het onderzoekt, heeft zelfs al bevestigd dat het beest totaal niet in het nauw is gedreven oid door hem of zijn crew. Het beest viel gewoon "zomaar" aan. Het is bovendien ook gefilmd (hij was met die docu bezig)...

Het is nog veel triester dat sensatieschoppers voor zo'n filmpje miljoenen willen neertellen, omdat publieke uitzending klauwen met geld zal opleveren :N . Nu lijkt het alsof hij zo populair was, omdat iedereen zat te wachten tot hij door een dier te grazen genomen zou worden... "en nou zenden ze verdomme die film niet eens uit!" ... achterlijk.

Ik snap ook niet dat mensen hem een dierenbeul noemen. Hij heeft nog nooit een enkel beest wat aangedaan. Hij hechtte juist zo'n beetje meer waarde aan de natuur dan de hele verrotte mensheid. Hij liet juist zien wat de natuur inhoudt, wat ze waard is en hoe mooi en belangrijk het is. De mens kan gewoon niet accepteren dat er dieren bestaan die niet slimmer, maar wel dodelijker en sterker zijn dan hij. Daar had Irwin wel respect voor... en de goeden gaan helaas altijd het eerst...

Al zijn dierenbeschermingsactiviteiten zullen ook na zijn dood wel doorgefinancierd blijven worden, dus dat is wel mooi :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zijn dood wordt heus wel een keer uitgezonden. Waarschijnlijk voor het geld, maar als dat geld besteed wordt aan dierenbescherming, zou hij het waarschijnlijk alleen maar toejuichen. Ik hoop wel dat ze een zooi kopieen maken, zodat je niet het fiasco krijgt bij de opnames van The Crow. Daar werd de hoofdacteur doodgeschoten tijdens het opnemen van een scene met pistolen. Iemand had de echte kogels vergeten te verwisselen met blanks. De opnames daarvan zijn in een paniekreactie vernietigd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Erg goed werk wat hij deed. Hij zette zich 100% in voor de natuur, en wilde de mensen van héél dichtbij laten zien hoe mooi alles wel niet was. Daarom haalde hij altijd levensgevaarlijke dingen uit. Geweldige man, maar ergens zat er toch een steekje los bij hem hoor...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geweldige man, maar ergens zat er toch een steekje los bij hem hoor...

Het fascineerde hem blijkbaar enorm...

Doet me trouwens denken aan die man die die beren filmde en uiteindelijk door een beer verscheurd werd. Het is dan niet helemaal hetzelfde gegaan als met Irwin, maar qua bezig zijn met de natuur en gevaarlijke dieren stonden ze toch niet ver van elkaar af.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij is nu weer te zien op animal planet en als je hem zo ziet, is het gewoon niet te bevatten dat hij er niet meer is. Zo enthausiast als hij steeds weer is en zijn liefde voor de natuur die zo duidelijk aanwezig is. Er zijn zoveel van die programma's waar mensen dieren zoeken en er dingen over vertellen, maar Steve deed dat zoals geen ander dat kon. Vol overgave, steeds weer.

Ik ben erg aangeslagen door zijn dood. Dat zijn shows nog vaak te zien mogen zijn en dat zijn werk voortgezet wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij blijkt de pijl zelf uit zijn borst getrokken te hebben met een "niks aan de hand" blik, en een minuut later was ie er geweest.

Ik blijf het een heel raar gevoel vinden. Onwerkelijk. Helaas voor zijn familie en vrienden de harde werkelijkheid ;(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is echt triest, hij was pas ook nog bij Kids Choice Awards van een paar jaar geleden, toen liet hij een paar slangen los in de zaal, en kwamen wonderbaarlijk genoeg allemaal terug...

Echt triest... maar het risico aan zo'n vak is groot...

Ik hoop wel dat ze een zooi kopieen maken, zodat je niet het fiasco krijgt bij de opnames van The Crow. Daar werd de hoofdacteur doodgeschoten tijdens het opnemen van een scene met pistolen. Iemand had de echte kogels vergeten te verwisselen met blanks. De opnames daarvan zijn in een paniekreactie vernietigd.
Even offtopic, was dat niet die film met eh.. Brandon Lee?
Link naar bericht
Delen op andere sites

http://www.nu.nl/news.jsp?n=818534&c=50

Dan heb je dus ook helaas van dit soort mensen. Daar zit echt een steekje bij los. Je kan aan de history trouwens ook goed zien hoe populair hij was, in korte tijd hebben heel veel mensen hun bijdrage geleverd aan de pagina. Helaas waren die dus niet allemaal goed bedoeld.

Engelse Wikipedia pagina

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hij blijkt de pijl zelf uit zijn borst getrokken te hebben met een "niks aan de hand" blik, en een minuut later was ie er geweest.

Ik blijf het een heel raar gevoel vinden. Onwerkelijk. Helaas voor zijn familie en vrienden de harde werkelijkheid ;(

Hij schijnt zelfs al vrijwel direct na het incident te zijn bezweken. Die blik is overgens niet zo raar, want de keren dat hij is gebeten en gestoken door beesten zijn ontelbaar. Je gaat er alleen niet vanuit dat het gif snel werkt en fataal is.

Steve zal nog lang herinnerd worden bij de mensen. Hij deed het werk sinds 1992 en nam het over van zijn vader.

Oja. Nogal sneu en zielig om meteen een complete pagina vol te kladden. Dat heet gewoon gebrek aan opvoeding!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hij schijnt zelfs al vrijwel direct na het incident te zijn bezweken. Die blik is overgens niet zo raar, want de keren dat hij is gebeten en gestoken door beesten zijn ontelbaar. Je gaat er alleen niet vanuit dat het gif snel werkt en fataal is.

Steve zal nog lang herinnerd worden bij de mensen. Hij deed het werk sinds 1992 en nam het over van zijn vader.

Oja. Nogal sneu en zielig om meteen een complete pagina vol te kladden. Dat heet gewoon gebrek aan opvoeding!

Dat zeg ik net, een minuut later was ie er geweest. Daarnaast geloof ik niet dat het het gif was dat hem de das omdeed, maar een gat in zijn hart. Maar daar durf ik geen eed op te doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat zeg ik net, een minuut later was ie er geweest. Daarnaast geloof ik niet dat het het gif was dat hem de das omdeed, maar een gat in zijn hart. Maar daar durf ik geen eed op te doen.

Hij schijnt te zijn bezweken en ik las binnen enkele seconden...

Je kan er dus inderdaad beide kanten mee op ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zijn dood wordt heus wel een keer uitgezonden. Waarschijnlijk voor het geld, maar als dat geld besteed wordt aan dierenbescherming, zou hij het waarschijnlijk alleen maar toejuichen. Ik hoop wel dat ze een zooi kopieen maken, zodat je niet het fiasco krijgt bij de opnames van The Crow. Daar werd de hoofdacteur doodgeschoten tijdens het opnemen van een scene met pistolen. Iemand had de echte kogels vergeten te verwisselen met blanks. De opnames daarvan zijn in een paniekreactie vernietigd.

Volgens de vader worden de opnames vernietigd. Maar ik denk dat er inmiddels vast wel een kopie van is gemaakt, denk je niet?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Voel je dat dan niet? O}

Hoe moet ik dat nou weten :P

En inderdaad, zoiets heb ik ook gehoord (van de opnamen), maar ook dat Steve zelf altijd zei dat het moest worden uitgezonden, mocht er zoiets gebeuren. Dus ik weet het niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik schrok er toch wel heeeeel erg van. Vond het altijd hilarisch als die man op het scherm zat en z'n enthousiasme was top. Het lullige is gewoon dat na alles wat die man bereikt heeft, hij zo'n lullige dood sterft. Als hij dan TOCH moest sterven, had een man met zijn verleden beter opgegeten kunnen worden door een krokodil. We'll miss you, Steve.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hij probeerde juist respect voor de krokodil aan te leren bij zijn kijkers... wat denk je dat er met dat respect gebeurd zou zijn als zo'n handtasje hem had opgepeuzeld?

Dat was een dood geweest die wat meer bij zijn status had gepast. Ja dat vind ik hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat was een dood geweest die wat meer bij zijn status had gepast. Ja dat vind ik hoor.

De man die elke situatie onder controle had? Dan krijg je nog veel erger het "eigen schuld, het moest een keer misgaan" syndroom.

Dan is zoiets zeldzaams veel passender, IMO. Maar goed, uiteindelijk had hij gewoon nog moeten leven natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De man die elke situatie onder controle had? Dan krijg je nog veel erger het "eigen schuld, het moest een keer misgaan" syndroom.

Dan is zoiets zeldzaams veel passender, IMO. Maar goed, uiteindelijk had hij gewoon nog moeten leven natuurlijk.

Ja met dat laatste ben ik het natuurlijk wel eens. Tis jammer, maar wat kunnen we er nu nog aan doen? En over die beelden, lijkt me beter om ze niet uit te zenden maar als hij dat wil, dan vind ik het toch het beste van wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ze lieten ook pas geleden nog de beelden zien van een Tommy Cooper die een FATALE hartaanval krijgt op het toneel......

Ja, dat is wreed. Heel het publiek dat schatert om de ster die ter plekke instort. De assistente die hem net iets heeft aangereikt en van hem wegloopt, kijkt hem ook nog breed lachend na. Echt zo aangrijpend.

Ook al zo'n fysiek flinke vent trouwens.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Trouwens, als ie verzopen was omdat zijn duikspullen het niet goed deden, zouden jullie dan hetzelfde zeggen? "Eigen schuld, moet je maar niet gaan duiken"?

Ik heb ook zo'n hekel aan zo'n redenatie. Tuurlijk is werken met krokodillen levensbedreigender dan een labrador, maar als het dan misgaat, wil niet zeggen dat je erom vroeg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...