Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Misschien dat dit wat meer reacties oplevert dan het hoofdstuk religie ;)

Abortus. Het prenataal verwijderen van een foetus uit het lichaam van de vouw. Nou ja, iedereen weet wel wat het is.

Voor of tegen? Of voor en tegen, afhankelijk van de situatie? En waarom dan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 120
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

voor, als je geen mogelijkheid hebt je kind zelf op te voeden kan het beter niet geboren worden en als ze het kunnen aborteren vind ik dat er nog geen sprake is van echt een kind, maar slechts een "vrucht".

Ik zie het ook niet als moord.

Abortus in plaats van anti-conceptie is natuurlijk niet de bedoeling, maar een ongelukje kan gebeuren en er zijn genoeg kinderen door de pil heen geboren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
voor, als je geen mogelijkheid hebt je kind zelf op te voeden kan het beter niet geboren worden en als ze het kunnen aborteren vind ik dat er nog geen sprake is van echt een kind, maar slechts een "vrucht".

Ik zie het ook niet als moord.

Abortus in plaats van anti-conceptie is natuurlijk niet de bedoeling, maar een ongelukje kan gebeuren en er zijn genoeg kinderen door de pil heen geboren.

Ik heb hierin dus absoluut een tegenovergestelde mening...

"ongelukje kan gebeuren" en dan gelijk even een ongeboren kind laten verwijderen vind ik een veels te makkelijke gedachte :N . Het is potentieel leven in mijn ogen... dan draai je er maar voor op. Het zaad vliegt er niet vanzelf in. Als het mij zou overkomen zou ik er zijn voor de moeder.

Ik weet dat een abortus geen gemakkelijke keuze is, maar toch wordt er door velen veel te makkelijk over gedaan :N . In een geval van verkrachting kan ik er zeker achter staan als mensen beslissen het weg te laten halen. Maar niet "oh shit... ik ben nog maar 18... ik moet nog carriere maken... helphelp..." onzin... hij wordt er ook vrijwillig ingehangen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb hierin dus absoluut een tegenovergestelde mening...

"ongelukje kan gebeuren" en dan gelijk even een ongeboren kind laten verwijderen vind ik een veels te makkelijke gedachte :N . Het is potentieel leven in mijn ogen... dan draai je er maar voor op. Het zaad vliegt er niet vanzelf in. Als het mij zou overkomen zou ik er zijn voor de moeder.

Ik weet dat een abortus geen gemakkelijke keuze is, maar toch wordt er door velen veel te makkelijk over gedaan :N . In een geval van verkrachting kan ik er zeker achter staan als mensen beslissen het weg te laten halen. Maar niet "oh shit... ik ben nog maar 18... ik moet nog carriere maken... helphelp..." onzin... hij wordt er ook vrijwillig ingehangen.

Bij een verkrachting is het geen potentieel leven dan? Een kind dat verwekt wordt door de verkrachtig heeft minder recht op dat leven dan een kind dat door een ongelukje verwekt is?

Jij geeft geen moer om dat potentiele leven, je wil alleen maar dat de moeder opdraait voor haar keuze om seks te hebben op een moment dat ze geen kinderen wil.

Link naar bericht
Delen op andere sites
stel je gebruikt pil en condoom en toch gaat het mis en je bent financi?el, mentaal of hoe dan ook niet in staat om dat kind op te voeden...

Dan lijkt mij abortus een betere optie.

En in dat geval was het ook een ongelukje.

Maargoed, ik ben er wel heel makkelijk in.

Denken als in "het is nog maar een vrucht" en "het is een foetus" is een tijdsbestek van max 4 maanden. Het verschil is mijn ogen zo vreselijk klein dat ik het persoonlijk ethisch niet vind kunnen... bovendien... je zit iets te onderscheppen wat voor 50% jouw vlees en bloed is.....

Als je een klein hummeltje ziet dan maak je het niet dood. Als het 9 maanden daarvoor "een vrucht" was dan maak je het wel dood? Die "vrucht" wordt ook een kind als je het de kans geeft...

een x aantal jaren geleden kon je nog niet eens abortussen laten plegen en waren de financi?le middelen e.d. ook niet om van naar huis te schrijven. Tegenwoordig is het allemaal heel "gewoon". Men heeft het al slecht als er geen 2 auto's voor de deur staan. Of "geen tijd" omdat bijna alle vrouwen tegenwoordig een baan(tje) hebben... en als oma dan niet wil/kan oppassen dan "kan dat kind er al niet komen". Moet zelfs bij de wet worden geregeld tegenwoordig |:( . Het is ook de mentaliteit die meespeelt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bij een verkrachting is het geen potentieel leven dan? Een kind dat verwekt wordt door de verkrachtig heeft minder recht op dat leven dan een kind dat door een ongelukje verwekt is?

Jij geeft geen moer om dat potentiele leven, je wil alleen maar dat de moeder opdraait voor haar keuze om seks te hebben op een moment dat ze geen kinderen wil.

Ik neem aan dat als jij sex hebt met iemand van wie je houdt, dat je dan ook samen van het kind houdt dat je (wel of niet per ongeluk) verwekt hebt. Je moet er wel met liefde voor je kind zijn. Hoe kan je niet van je eigen kind houden...?

Als jij een kind van een verkrachter in je eentje moet opvoeden kan ik me er al iets heel anders bij voorstellen... herinneringen... schuldgevoel... weet ik het. Toch zijn er vrouwen die er voor kiezen. Toch vind ik het niet te vergelijken met "oh shit condoom is gescheurd"

Wie zegt dat ik geen moer geef om potentieel leven :? ?? Waarom een directe aanval op mij voor mijn mening? Het is meer een emotioneel onderwerp en ik vind het niet kunnen dat het egoisme van iemand het kan beletten een ongeboren kind te "doden"

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het kind voelt er toch niks van. Dat heeft op het moment dat de abortus uitgevoerd wordt, nog niet eens een autonoom zenuwstelsel.

Jij doet alsof de moeder even tussen de koffie en de boodschappen door een abortus laat plegen. Het is wel even ingrijpender dan dat hoor. Sowieso eist de behandelend arts 5 dagen bedenktijd. Er zijn genoeg vrouwen die er echt moeite mee hebben, maar ze kunnen dat kind gewoon geen leven bieden.

Ik wou juist dat meer mensen over een abortus hadden nagedacht, als je ziet wat voor leven sommige kinderen leiden. Op straat, vroeg aan de drugs en in de criminele wereld, omdat pa in de lik zit en ma aan de drank is en om de week een nieuwe "vriend" heeft.

En wat als uit de vlokkentest blijkt dat de vrucht het syndroom van Down heeft? Of een andere aangeboren afwijking waardoor het leven moeilijk wordt? Hebben de ouders geen keuze? Het is ook HUN leven hoor.

Keertje neuken staat in GEEN verhouding met 18 jaar een kind opvoeden en als er mogelijkheden zijn om een zwangerschap met zo min mogelijk schade voor moeder en kind af te breken ben ik alleen maar voor. Dat zal zo veel meer waarde voor de maatschappij hebben dan een klodder levend celweefsel van drie centimeter.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij ligt het aan de situatie.

Als het om een verkrachting gaat kan ik me voorstellen dat je het kind van een verkrachter niet wil en het daarom weg laat halen.

Als je van tevoren al weet dat het kind heel ongelukkig gaat worden en dat je weet dat de kans klein is dat het kind een normaal leven kan leiden of je al bijna zeker weet dat het kind een heele kleine kans heeft op overleven kan ik me voorstellen dat je het laat verwijderen.

Alleen bij deze situaties kan ik het begrijpen.

Een abortus is voor mij moord als de zwangerschap 4 maanden of langer duurt. Na 4 maanden zijn de belangrijkste ontwikkelingen aan de gang zoals de vorming van organen en kun je stellen dat het kind leeft. Daarvoor kun je nog niet van leven praten en is het geen moord.

Echter vind ik dan wel dat het je eigen schuld is als je ongewenst zwanger raakt / iemand zwanger maakt. In vliegend zaad geloof ik niet en dan is het eigen verantwoording. Tenslotte bestaan er voorbehoedsmiddelen en hang je hem er met volle bewustzijn in. Ookal ben je nog zo jong dat is dan jammer. Dan had je maar eerder moeten nadenken!

Daarnaast vind ik ook min of meer hypocriet. Andere mensen zijn misschien wel jaren bezig en kunnen geen kinderen krijgen en dan zal jij even een kind weg laten halen! Het kind kan er niets aan doen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij mij ligt het aan de situatie.

Als het om een verkrachting gaat kan ik me voorstellen dat je het kind van een verkrachter niet wil en het daarom weg laat halen.

Dat kind kan er toch niks aan doen dat zijn vader een verkrachter was?

Als je van tevoren al weet dat het kind heel ongelukkig gaat worden en dat je weet dat de kans klein is dat het kind een normaal leven kan leiden of je al bijna zeker weet dat het kind een heele kleine kans heeft op overleven kan ik me voorstellen dat je het laat verwijderen.

Valt "ik ben nog niet klaar voor kinderen dus ik kan het niet het leven geven dat het verdient" daar ook onder?

Alleen bij deze situaties kan ik het begrijpen.

Een abortus is voor mij moord als de zwangerschap 4 maanden of langer duurt. Na 4 maanden zijn de belangrijkste ontwikkelingen aan de gang zoals de vorming van organen en kun je stellen dat het kind leeft. Daarvoor kun je nog niet van leven praten en is het geen moord.

Abortus na de vierde maand is in Nederland dan ook verboden. Je hebt dan inderdaad je kans gehad om de beslissing te nemen, als je dat niet doet, heb je pech gehad.

Echter vind ik dan wel dat het je eigen schuld is als je ongewenst zwanger raakt / iemand zwanger maakt. In vliegend zaad geloof ik niet en dan is het eigen verantwoording. Ookal ben je nog zo jong dat is dan jammer. Dan had je maar eerder moeten nadenken!

Mensen die aan de pil zijn of andere voorbehoedsmiddelen gebruiken, DENKEN er toch ook over na? Alleen is er niks fool-proof. Ben je ook tegen morning-after pillen dan?

Iemand die verongelukt, ook zijn eigen schuld? Iemand die wordt aangereden en in een rolstoel terecht komt mag ook niet zeiken? Eigen schuld, had ie maar beter moeten nadenken en niet de straat opgaan, je hebt tenslotte altijd het risico dat er iets gebeurt.

Daarnaast vind ik ook min of meer hypocriet. Andere mensen zijn misschien wel jaren bezig en kunnen geen kinderen krijgen en dan zal jij even een kind weg laten halen! Het kind kan er niets aan doen!

Yeah, denk vooral aan ANDEREN als je EIGEN leven op het punt staat compleet te veranderen. Als ik zwanger raak, ondanks de voorzorgsmaatregelen, kan ik er toch ook niks aan doen dat het bij iemand anders niet lukt. Dit is een drogreden en past verder niet in de discussie. Anderen hebben niks met jouw situatie te maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het kind voelt er toch niks van. Dat heeft op het moment dat de abortus uitgevoerd wordt, nog niet eens een autonoom zenuwstelsel.

Nogmaals: het tijdsbestek van wel/geen bewustzijn is ZO kort in mijn ogen dat ik het ethisch gezien wel moord vind...

Jij doet alsof de moeder even tussen de koffie en de boodschappen door een abortus laat plegen. Het is wel even ingrijpender dan dat hoor. Sowieso eist de behandelend arts 5 dagen bedenktijd. Er zijn genoeg vrouwen die er echt moeite mee hebben, maar ze kunnen dat kind gewoon geen leven bieden.

Ik gaf in mijn eerste post al aan dat ik dondersgoed weet dat het geen gemakkelijke keuze is. Jij doet hier echter weer alleen alsof het om "de moeder" gaat. Als het mij nogmaals zou overkomen is het ook mijn kind en zal ik er absoluut voor de moeder en het kind zijn.

Ik wou juist dat meer mensen over een abortus hadden nagedacht, als je ziet wat voor leven sommige kinderen leiden. Op straat, vroeg aan de drugs en in de criminele wereld, omdat pa in de lik zit en ma aan de drank is en om de week een nieuwe "vriend" heeft.

Dat zijn hele extreme gevallen. Dat gebeurt niet als je van je kind houdt. (maar dat zit er in de maatschappij van tegenwoordig al geeneens meer bij...) Nogmaals gaat het dan om egotrippers die dat kind levend al geeneens een kans bieden. Het gaat dan niet eens meer om een vrucht. Ik zou juist willen dat mensen eens meer over de gevolgen van sex zouden nadenken voordat ze daarmee aan de slag gaan op hun 15e.

En wat als uit de vlokkentest blijkt dat de vrucht het syndroom van Down heeft? Of een andere aangeboren afwijking waardoor het leven moeilijk wordt? Hebben de ouders geen keuze? Het is ook HUN leven hoor.

Dan is het weer een voorbeeld als bij een verkrachting... dan vind ik het inderdaad een terechte keuze om over na te denken. Maar dat is dus geen "ongelukje", zoals hierboven werd beschreven.

Keertje neuken staat in GEEN verhouding met 18 jaar

De manier waarop je het al zegt... weet je wat het is? Abortus is tegenwoordig eenvoudig mogelijk als je dat echt wilt. Mocht "een keertje neuken" dus een ongelukje veroorzaken... dan haal je het weg. De vraag is: zouden mensen minder vaak "een keertje neuken" als abortus niet mogelijk was en ze zich bewuster waren van de "grote gevolgen" die kunnen ontstaan? Omdat "je leven verkloot wordt door dat kind". Ik zou zeggen: "that's in the game of fucking" . Je speelt ook geen russisch roulette omdat je dan weet dat je 1 op de 6 keer een kogel door je kop heen kan jagen. Iedereen neukt zich echter wel helemaal plat, omdat ze bij "een ongelukje" altijd dat kind weg kunnen laten halen toch?

Mentaliteitskwestie en echt weer zo lekker van deze tijd.

Dat zal zo veel meer waarde voor de maatschappij hebben dan een klodder levend celweefsel van drie centimeter.

Zo'n "klodder levend celweefsel van drie centimeter" ben jij ook geweest. Had je moeder ook weg kunnen laten halen, omdat ze geen zin in je had. En je had er geen fuck aan kunnen doen. "ja boeien... had ik niks van geweten"... denk er maar eens over... en denk dan eens over het egoisme wat er achter schuilt. Dat jij er nu niet was geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Over het algemeen vind ik je nu een beetje zwart-wit denken;

[..]

Dat kind kan er toch niks aan doen dat zijn vader een verkrachter was?

Klopt, maar k kan me dan wel voorstellen dat er veel emotionele gevoelens meespelen en een hoop angst.

[..]

Valt "ik ben nog niet klaar voor kinderen dus ik kan het niet het leven geven dat het verdient" daar ook onder?

Nee die vallen er niet onder bij mij. Die vallen onder de categorie Eigen schuld, beter nadenken! Deze groep beschouw ik als de groep mensen die kinderen willen, maar waarbij het niet lukt, vanwege een afwijking van het te groeien kind.

[..]

Abortus na de vierde maand is in Nederland dan ook verboden. Je hebt dan inderdaad je kans gehad om de beslissing te nemen, als je dat niet doet, heb je pech gehad.

Bedankt voor de info, dat wist ik nog niet ;)

[..]

Mensen die aan de pil zijn of andere voorbehoedsmiddelen gebruiken, DENKEN er toch ook over na? Alleen is er niks fool-proof. Ben je ook tegen morning-after pillen dan?

Klopt, maar dat is wel bijna 100 %. En nee ik ben niet tegen morning-after pillen. Simpelweg omdat het dan pas hooguit 1 dag geleden is en dus de cellen NOOIT zover uitgegroeid kunnen zijn. Anders gezegd; De ontwikkeling moet dan nog min of meer beginnen.

[..]

Mensen die aan de pil zijn of andere voorbehoedsmiddelen gebruiken, DENKEN er toch ook over na? Alleen is er niks fool-proof. Ben je ook tegen morning-after pillen dan?

Iemand die verongelukt, ook zijn eigen schuld? Iemand die wordt aangereden en in een rolstoel terecht komt mag ook niet zeiken? Eigen schuld, had ie maar beter moeten nadenken en niet de straat opgaan, je hebt tenslotte altijd het risico dat er iets gebeurt.

Dit is appels met peren vergelijken. Mensen die worden aangereden of verongelukken rijden zich niet bewust te barsten en gaan ook niet bewust midden op straat staan wachten tot ze worden aangereden. In geval van zwangerschap / abortus / sex duik je wel heel bewust op je partner.

[..]

Yeah, denk vooral aan ANDEREN als je EIGEN leven op het punt staat compleet te veranderen. Als ik zwanger raak, ondanks de voorzorgsmaatregelen, kan ik er toch ook niks aan doen dat het bij iemand anders niet lukt. Dit is een drogreden en past verder niet in de discussie. Anderen hebben niks met jouw situatie te maken.

Klopt, maar ik vind dat je er wel eens bij stil mag staan. Anderen hebben inderdaad niets met jouw leven te maken, maar ooit wel eens gedacht aan draagmoeder?! Laat het kind ter wereld komen en maak er een ander gezin gelukkig mee. Dat is beter dan abortus denk ik!

-edit: quote gefixt-

Link naar bericht
Delen op andere sites
en als je nou als man je "troep" in een handdoek spuit ofzo dan dood je ook iets levends, alleen is er geen eitje aan te pas gekomen. Is dat dan ook moord? Wat een onzin...

Heb je deels gelijk in... maar toch is het ook weer wezenlijk anders, omdat het "leven" pas echt "leven" kan worden als het eitje er wel aan te pas is gekomen. Zaadcellen opzich (als groep) zijn in dat opzicht geen potentieel leven... als jij drie dagen niet neukt worden er ook miljoenen zaadcellen afgebroken en gedood. Als je je "troep" op de bestemde plaats spuit komt er ook maar 1 van de miljoenen zaadcellen aan :P . Zelfs als je bewust kinderen wilt dood je dan "iets levends". Dan wordt het een achterlijke discussie.

Vandaar dat ik het alleen bij eitje + zaadcel op laat gaan. Dat wordt namelijk gegarandeerd een wezentje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nogmaals: het tijdsbestek van wel/geen bewustzijn is ZO kort in mijn ogen dat ik het ethisch gezien wel moord vind...

Daarin verschillen we dan van mening. Zolang de vrucht niet op zichzelf kan bestaan en dus de moeder nodig heeft, is het niks meer waard dan een nier of een long en heeft de moeder het alleenrecht om te beslissen wat er met haar lichaam gebeurt.

Ik gaf in mijn eerste post al aan dat ik dondersgoed weet dat het geen gemakkelijke keuze is. Jij doet hier echter weer alleen alsof het om "de moeder" gaat. Als het mij nogmaals zou overkomen is het ook mijn kind en zal ik er absoluut voor de moeder en het kind zijn.

Als het geen makkelijke keuze is, wat zit je dan te zeuren? En JIJ bent niet 9 maanden zwanger, mannetje.

Dat zijn hele extreme gevallen. Dat gebeurt niet als je van je kind houdt. (maar dat zit er in de maatschappij van tegenwoordig al geeneens meer bij...) Nogmaals gaat het dan om egotrippers die dat kind levend al geeneens een kans bieden. Het gaat dan niet eens meer om een vrucht. Ik zou juist willen dat mensen eens meer over de gevolgen van sex zouden nadenken voordat ze daarmee aan de slag gaan op hun 15e.

Als je van een kind houdt, het kind wil en het gewenst is, laat je het geboren worden, dan pleeg je geen abortus. Duh.

Dan is het weer een voorbeeld als bij een verkrachting... dan vind ik het inderdaad een terechte keuze om over na te denken. Maar dat is dus geen "ongelukje", zoals hierboven werd beschreven.

Check voor dit stukje even de reactie op je broer

De manier waarop je het al zegt... weet je wat het is? Abortus is tegenwoordig eenvoudig mogelijk als je dat echt wilt. Mocht "een keertje neuken" dus een ongelukje veroorzaken... dan haal je het weg. De vraag is: zouden mensen minder vaak "een keertje neuken" als abortus niet mogelijk was en ze zich bewuster waren van de "grote gevolgen" die kunnen ontstaan? Omdat "je leven verkloot wordt door dat kind". Ik zou zeggen: "that's in the game of fucking" . Je speelt ook geen russisch roulette omdat je dan weet dat je 1 op de 6 keer een kogel door je kop heen kan jagen. Iedereen neukt zich echter wel helemaal plat, omdat ze bij "een ongelukje" altijd dat kind weg kunnen laten halen toch?

Veel vrouwen zijn aan de pil en/of gebruiken een condoom. Het aantal tienerzwangerschappen in Nederland bij Nederlandse meisjes (en daarbij de abortussen) is een van de laagste in de wereld. De allochtone vrouwen krikken het cijfer nogal op). Maar dat is niet fool-proof. Het geeft wel aan dat er nagedacht is om zwangerschap te voorkomen. Kun je het ze dan nog steeds aanrekenen?

Ik wil absoluut geen kinderen, slik de pil en gebruik condooms. Moet ik dan maar helemaal geen seks hebben om het risico te vermijden? Zelfs handwerk levert een risico op. Wacht maar tot jij iemand hebt van wie je houdt, dan weet je wel dat wat je vraagt belachelijk is.

Mentaliteitskwestie en echt weer zo lekker van deze tijd.

De huidige seksuele moraal ben ik het ook niet mee eens, maar dat is een heel andere discussie

Zo'n "klodder levend celweefsel van drie centimeter" ben jij ook geweest. Had je moeder ook weg kunnen laten halen, omdat ze geen zin in je had. En je had er geen fuck aan kunnen doen. "ja boeien... had ik niks van geweten"... denk er maar eens over... en denk dan eens over het egoisme wat er achter schuilt. Dat jij er nu niet was geweest.

Like I care. Als mijn moeder een abortus had gepleegd, had ze daar goed over nagedacht en besloten dat het beter was dat ik niet geboren zou worden. Daar had ik echt geen last van gehad hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Quoten wordt steeds lastiger zo...

-Ja, ik denk zwart wit. Eigenlijk denk ik alleen zwart. Abortus onder alle omstandigheden, mits het kind niet levensvatbaar is (dus na vijf maanden of zo ben je te laat)

-Een kind van een verkrachter heeft dus minder recht om te leven, omdat de moeder het geen leven kan geven waar ze onvoorwaardelijk van het kind kan houden. Hoe is dat anders dan geldgebrek of een andere reden dat ze geen kind wil/kan opvoeden?

-Als je een condoom/pil gebruikt heb je niet genoeg nagedacht?

-Morning-after pil doet exact hetzelfde als een abortus. Het eindigt potentieel leven. Niet zo hypocriet met twee maten meten, jochie

-Mensen gaan wel bewust de straat op. Ze denken na over hun veiligheid en dragen helmen en gordels. Toch gaat het soms mis. Eigen schuld, gewoon met die dwarslaesie verder leven en je mond houden?

-Mannen moeten niet nadenken over zwangerschap en er zeker niet zo licht over oordelen. Driekwart van mijn redenen om geen kinderen te nemen, heeft te maken met de zwangerschap. Mannen hoeven alleen hun kwakje te lozen, vrouwen lopen jaren met de gevolgen. Ik ga niet mijn lichaam verneuken omdat iemand anders zo nodig een kind willen

Link naar bericht
Delen op andere sites
en als je nou als man je "troep" in een handdoek spuit ofzo dan dood je ook iets levends, alleen is er geen eitje aan te pas gekomen. Is dat dan ook moord? Wat een onzin...

Jezelf een handje helpen is geen moord. Er groeit namelijk niets bij dat spul en daarin zit de helft van het aantal wat nodig is voor een nieuw leven. Je spreekt van moord als alle chromosomen bij elkaar zijn en nieuwe cellen ontwikkelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Jezelf een handje helpen is geen moord. Er groeit namelijk niets bij dat spul en daarin zit de helft van het aantal wat nodig is voor een nieuw leven. Je spreekt van moord als alle chromosomen bij elkaar zijn en nieuwe cellen ontwikkelen.

Ongesteldheid dan? Zaadcellen worden elke dag opnieuw aangemaakt, maar elke vrouw heeft maar een beperkt aantal eicellen. Elke keer dat zij niet zwanger wordt en dus ongesteld wordt, gaat er potentieel leven verloren dat niet meer terugkomt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat een onzin.

Hoezo onzin?!

Als ik me aftrek dan kan ik dat kwakje wel 12 jaar laten liggen maar dan groeit er echt geen kind uit hoor! Daar heb je wel degelijk een eicel voor nodig. Ik deel de mening van Mars hierbij!

Hoe denken de anderen hierover, want ik zie alleen maar dezelfde posters

Ongesteldheid dan? Zaadcellen worden elke dag opnieuw aangemaakt, maar elke vrouw heeft maar een beperkt aantal eicellen. Elke keer dat zij niet zwanger wordt en dus ongesteld wordt, gaat er potentieel leven verloren dat niet meer terugkomt.

Is precies hetzelfde verhaal! Als ik bij jou een eicel uit je baarmoeder zou halen en het naast die zaadcel neerleg kan ik dat ook wel 12 jaar laten liggen, maar dan gebeurt er niets!

Er gebeurt pas wat als ze bij elkaar komen! en DAN spreek je wel van moord!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoezo onzin?!

Als ik me aftrek dan kan ik dat kwakje wel 12 jaar laten liggen maar dan groeit er echt geen kind uit hoor! Daar heb je wel degelijk een eicel voor nodig. Ik deel de mening van Mars hierbij!

Hoe denken de anderen hierover, want ik zie alleen maar dezelfde posters

Lees je wel even welk stukje ik quote? Zaadcel+eicel groeit echt niet 10 van de 10 keer uit tot een levend wezen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is precies hetzelfde verhaal! Als ik bij jou een eicel uit je baarmoeder zou halen en het naast die zaadcel neerleg kan ik dat ook wel 12 jaar laten liggen, maar dan gebeurt er niets!

Er gebeurt pas wat als ze bij elkaar komen! en DAN spreek je wel van moord!

Er blijft een potentie tot leven dat niet benut wordt. Een andere potentie dan een zygoot misschien, maar het blijft potentieel leven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@ Wonderer:

Je hebt het nog steeds de hele tijd over moedermoedermoeder. Waar is de vader in je verhaal? Hoezo, "mannetje" en "jochie"? (kap daar eerst eens mee... dat is iemand intimideren in een discussie :N )

Als mijn vriendin zwanger is ben IK er ook nog hoor. Het is dan ook voor 50% MIJN kind. Wat heeft dat te maken met wie het draagt?? En waarom zou het dan nog belachelijk zijn als ik er tegen ben... :? Ik vind het echt behoorlijk egoistisch... "de man hoeft alleen zn kwakje te lozen en ik moet mn lichaam verneuken". Alsof het allemaal om jou of "de vrouw" draait. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: het is ook het kind van je vriend!!

"wat een onzin" is geen argument. Het is wat RM zegt: eicel apart of zaadcel apart = geen combinatie om een mens uit te laten groeien. Maw: niet iedere aparte zaadcel of eicel groeit een kind uit. Een zaadcel en een eicel die mekaar hebben gevonden groeit SOWIESO een kind uit. Wat is daar de onzin van?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Er blijft een potentie tot leven dat niet benut wordt. Een andere potentie dan een zygoot misschien, maar het blijft potentieel leven.

Een eicel is geen potentieel leven, een zaadcel is geen potentieel leven. Die eicel en zaadcel samen geven een mogelijkheid tot potentieel leven

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Er blijft een potentie tot leven dat niet benut wordt. Een andere potentie dan een zygoot misschien, maar het blijft potentieel leven.

Dat vind ik echt zulke onzin he... als ieder man op de wereld iedere zaadcel die hij per uur produceert moet laten uitgroeien tot een kind is binnen een uur ook de bovolking 1412951951510510515 miljard mensen. Je weet zelf dat dat onzin is. Het gaat hier puur om eitje + zaadcel die reeds herenigd zijn. Een miskraam kan altijd, maar dat staat los van wat je zelf beeindigt. Een vrouw kiest namelijk nooit voor een miskraam, want je weet nooit dat die komt...

Potentieel leven zoals jij het beschrijft is gewoon onzin... dan moet je ook je stront niet doortrekken, want anders kunnen er geen maden uit groeien |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind het ego?stisch als je een kind wil laten komen omdat je tegen abortus bent. Een kind opvoeden als je zelf niet eens een toekomst hebt is voor mij geen optie, dat is voro mij puur ego?sme of wat dan ook, zie Afrika hoeveel kinderen daar geen enkele kans op toekomst hebben...

En anders moet je gewoon pas neucken als je kids wil, maar dan mis je wel een hoop :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zonder eicellen geen kind. Waar of niet? Dus als je die eicellen verspilt, geen kind. Vernietigen van potentieel leven.

En waar is de man in dit verhaal? De man heeft niks te zeggen over het lichaam van de vrouw. Als de vrouw beslist dat ze geen zwangerschap wil, heeft zij daar het alleenrecht op. Ja, dat recht hebben vrouwen nou eenmaal en er is geen man die daar wat aan kan doen. Deal with it.

Hier trouwens wat meer info. Het is wel een Belgisch artikel, maar het zal in Nederland niet heel veel anders zijn:

http://www.medinews.be/full_article/detail.asp?aid=8214

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind het ego?stisch als je een kind wil laten komen omdat je tegen abortus bent. Een kind opvoeden als je zelf niet eens een toekomst hebt is voor mij geen optie, dat is voro mij puur ego?sme of wat dan ook, zie Afrika hoeveel kinderen daar geen enkele kans op toekomst hebben...

En anders moet je gewoon pas neucken als je kids wil, maar dan mis je wel een hoop :P

Heb je min of meer gelijk in wat je zegt, maar ik vind mensen er tegenwoordig te makkelijk over denken.

"O ik heb me toch zo'n zin om te ..., heb je condooms? Niet? o dan maar zonder. Als het mis gaat kunnen we altijd nog een abortus doen..."

Kijk en DAN heb ik er wel moeite mee. Niet als iemand wel voorbehoedsmiddelen gebruikt en het dan alsnog gebeurt, want dan heb je het in ieder geval niet bewust gedaan en is de kans veele malen kleiner

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Heb je min of meer gelijk in wat je zegt, maar ik vind mensen er tegenwoordig te makkelijk over denken.

"O ik heb me toch zo'n zin om te ..., heb je condooms? Niet? o dan maar zonder. Als het mis gaat kunnen we altijd nog een abortus doen..."

Kijk en DAN heb ik er wel moeite mee. Niet als iemand wel voorbehoedsmiddelen gebruikt en het dan alsnog gebeurt, want dan heb je het in ieder geval niet bewust gedaan en is de kans veele malen kleiner

Wat is je bron? Hoe weet je dat mensen zo denken?

Volgens mij is dat helemaal niet zo namelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind het ego?stisch als je een kind wil laten komen omdat je tegen abortus bent. Een kind opvoeden als je zelf niet eens een toekomst hebt is voor mij geen optie, dat is voro mij puur ego?sme of wat dan ook, zie Afrika hoeveel kinderen daar geen enkele kans op toekomst hebben...

En anders moet je gewoon pas neucken als je kids wil, maar dan mis je wel een hoop :P

Nee... ik zeg: neuken best... en je kan de voorbehoedsmiddelen nemen... maar als het misgaat heb je pech. Je weet voordat je 'm er in hangt ook al of je wel of geen toekomst kan bieden. In Afrika zijn ze mijns inziens dan ook helemaal fout bezig, al kan ik het die mensen toch minder kwalijk nemen omdat ze qua ontwikkeling en voorlichting 100 keer zo ver achterlopen als in de westerse landen. Dat is dus niet echt te vergelijken...

Mijn oma kon mn vader in 1960 ook niet de baarmoeder uit laten trekken. Tegenwoordig kan en moet alles maar. Ik ben daar gewoon valicant op tegen. Men denkt wel over de voorbehoedmiddelen vantevoren, maar men denkt pas over de gevolgen/abortus achteraf. Fout dus.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zonder eicellen geen kind. Waar of niet? Dus als je die eicellen verspilt, geen kind. Vernietigen van potentieel leven.

En waar is de man in dit verhaal? De man heeft niks te zeggen over het lichaam van de vrouw. Als de vrouw beslist dat ze geen zwangerschap wil, heeft zij daar het alleenrecht op. Ja, dat recht hebben vrouwen nou eenmaal en er is geen man die daar wat aan kan doen. Deal with it.

Hier trouwens wat meer info. Het is wel een Belgisch artikel, maar het zal in Nederland niet heel veel anders zijn:

http://www.medinews.be/full_article/detail.asp?aid=8214

Zonder eicellen geen kind. Waar, MAAR

Zonder zaadcellen ook geen kind en dus heeft de man wel degelijk rechten! Kom op zeg wat een egoisme zeg! Niks alleenrecht!

Zal een mooie boel worden zeg.... :(

Wat is je bron? Hoe weet je dat mensen zo denken?

Volgens mij is dat helemaal niet zo namelijk.

Dat hoor ik zo'n beetje overal om me heen als het onderwerp wordt aangesneden van de mensen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zonder eicellen geen kind. Waar, MAAR

Zonder zaadcellen ook geen kind en dus heeft de man wel degelijk rechten! Kom op zeg wat een egoisme zeg! Niks alleenrecht!

Zal een mooie boel worden zeg.... :(

Jij wil een vrouw dwingen een zwangerschap te volbrengen omdat het kind misschien voor de helft van jou is?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat ik bedoel te zeggen is dat je SAMEN de keus maakt en zeker niet alleen de vrouw of alleen de man!

En als je er samen niet uitkomt? Wie heeft dan het laatste woord?

Juist, de vrouw.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zonder eicellen geen kind. Waar of niet? Dus als je die eicellen verspilt, geen kind. Vernietigen van potentieel leven.

Nogmaals: dat is een onredelijk argument in dit verhaal en dat weet je volgens mij dondersgoed. Het is onzin en onmogelijk om elke afzonderlijke eicel of zaadcel tot iets uit te laten groeien.

En waar is de man in dit verhaal? De man heeft niks te zeggen over het lichaam van de vrouw. Als de vrouw beslist dat ze geen zwangerschap wil, heeft zij daar het alleenrecht op. Ja, dat recht hebben vrouwen nou eenmaal en er is geen man die daar wat aan kan doen. Deal with it.

Het is in de praktijk echt niet de beslissing van de vrouw alleen hoor. Dat vind ik ook walgelijk egoisme. Je vindt het niet erg dat ik mn leuter in je hang, maar je vindt het wel erg dat mijn kindje in je groeit. What's the deal? Dat weet je ook vantevoren. Je zou een hele verkeerde aan me hebben als je ?berhaubt zonder een woord te wisselen/te praten met mij MIJN kind weg zou laten halen :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat ik bedoel te zeggen is dat je SAMEN de keus maakt en zeker niet alleen de vrouw of alleen de man!

en als de een voor is en de ander tegen...?

als de man voor abortus is heeft ie pech

als de vrouw voor abortus is heeft de man ook pech want het is iets wat in HAAR lichaam zit...

dus de keuze is eerder 75% voor de vrouw, je kunt haar moeilijk tegenhouden denk ik...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zonder eicellen geen kind. Waar of niet? Dus als je die eicellen verspilt, geen kind. Vernietigen van potentieel leven.

Nogmaals: dat is een onredelijk argument in dit verhaal en dat weet je volgens mij dondersgoed. Het is onzin en onmogelijk om elke afzonderlijke eicel of zaadcel tot iets uit te laten groeien.

En waar is de man in dit verhaal? De man heeft niks te zeggen over het lichaam van de vrouw. Als de vrouw beslist dat ze geen zwangerschap wil, heeft zij daar het alleenrecht op. Ja, dat recht hebben vrouwen nou eenmaal en er is geen man die daar wat aan kan doen. Deal with it.

Het is in de praktijk echt niet de beslissing van de vrouw alleen hoor. Dat vind ik ook walgelijk egoisme. Je vindt het niet erg dat ik mn leuter in je hang, maar je vindt het wel erg dat mijn kindje in je groeit. What's the deal? Dat weet je ook vantevoren. Je zou een hele verkeerde aan me hebben als je ?berhaubt zonder een woord te wisselen/te praten met mij MIJN kind weg zou laten halen :N

in de praktijk is het wel de beslissing van de vrouw. Tenzij de man haar bedreigt of onder druk zet, natuurlijk. Ik zeg niet dat er nooit overleg plaatsvindt, maar uiteindelijk heeft de vrouw het laatste woord over wat er met haar lichaam gebeurt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En als je er samen niet uitkomt? Wie heeft dan het laatste woord?

Juist, de vrouw.

ON-GE-LOOF-LIJK dit, niet normaal echt waar. Mijn bek valt er van open...

Lekker simpel gedacht dat zou betekenen dat...

- Mannen mogen bepalen in welke auto ze willen rijden (tenslotte rijden ze beter...)

- Mannen bepalen hoeveel schoenen de vrouwen krijgen (tenslotte moeten zij het verdienen...)

enz enz enz...

Denk er eens over na...Dit vind ik namelijk echt een ASO-gedachte.

Vrouwen en emancipatie :X

Ik ga pitten...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Jij wil je man beletten er ?berhaubt wat over te kunnen zeggen? Het is 50/50 hoor wat er in je groeit!

Nee, natuurlijk niet. Maar uiteindelijk is het de beslissing van de vrouw. Klaar. Als zij besluit dat ze het kind wil houden en de man heeft er geen zin in, heeft hij er ook niks over te vertellen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ON-GE-LOOF-LIJK dit, niet normaal echt waar. Mijn bek valt er van open...

Lekker simpel gedacht dat zou betekenen dat...

- Mannen mogen bepalen in welke auto ze willen rijden (tenslotte rijden ze beter...)

- Mannen bepalen hoeveel schoenen de vrouwen krijgen (tenslotte moeten zij het verdienen...)

enz enz enz...

Denk er eens over na...Dit vind ik namelijk echt een ASO-gedachte.

Vrouwen en emancipatie :X

Ik ga pitten...

Vrouwen kunnen beter zwanger zijn dan mannen... lekkere vergelijkingen weer. Er is geen KEUS. Mannen kunnen niet zwanger worden en zijn dus volledig overgeleverd aan de grillen van de vrouw.

Je kunt hoog en laag springen, maar tot JIJ zwanger kan worden, heb je uiteindelijk niks in te brengen.

Gelukkig zijn er veel stellen waarbij dit soort dingen bespreekbaar zijn, maar uiteindelijk komt het toch neer op wat de vrouw vindt.

Moeilijk te verteren voor een superieure man?

Overigens worden er relatief gezien veel meer ongelukken veroorzaakt door mannen in het verkeer, dus laat dat beter rijden volgende keer maar achterwege ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, natuurlijk niet. Maar uiteindelijk is het de beslissing van de vrouw. Klaar. Als zij besluit dat ze het kind wil houden en de man heeft er geen zin in, heeft hij er ook niks over te vertellen.

Dus dwing je de man om het kind te houden of afstand te nemen van het kind...Sehr freundlich :X

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

in de praktijk is het wel de beslissing van de vrouw. Tenzij de man haar bedreigt of onder druk zet, natuurlijk. Ik zeg niet dat er nooit overleg plaatsvindt, maar uiteindelijk heeft de vrouw het laatste woord over wat er met haar lichaam gebeurt.

Goh... het klinkt nou al een stuk redelijker. Uiteraard heeft de vrouw het laatste woord. Maar je doet het samen. Op zn minst praat je er over met je man. Klaar. Ik vind gewoon niet dat je als vrouw kan denken: "ik wil wel even lekker met je neuken, maar als er een kutfoetus van komt laat ik het er uit trekken en daar heb je niks over te zeggen". Dat is gewoon te oneerbiedig voor man en foetus tegelijk.

Ze zeggen wel eens dat het bloed van de man van hersenen naar leuter gaat in die gevallen, maar dat is dus ook lekkere onzin. Dat blijkt wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dus dwing je de man om het kind te houden of afstand te nemen van het kind...Sehr freundlich :X

Yep. De man kan hooguit weigeren om het kind te erkennen. Dan hoeft hij niet te dokken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Goh... het klinkt nou al een stuk redelijker. Uiteraard heeft de vrouw het laatste woord. Maar je doet het samen. Op zn minst praat je er over met je man. Klaar. Ik vind gewoon niet dat je als vrouw kan denken: "ik wil wel even lekker met je neuken, maar als er een kutfoetus van komt laat ik het er uit trekken en daar heb je niks over te zeggen". Dat is gewoon te oneerbiedig voor man en foetus tegelijk.

Ze zeggen wel eens dat het bloed van de man van hersenen naar leuter gaat in die gevallen, maar dat is dus ook lekkere onzin. Dat blijkt wel.

In het ideale geval doe je het samen ja. Maar als er een ideaal geval was, zou er waarschijnlijk geen abortus gepleegd worden, denk je ook niet?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Vrouwen kunnen beter zwanger zijn dan mannen... lekkere vergelijkingen weer. Er is geen KEUS. Mannen kunnen niet zwanger worden en zijn dus volledig overgeleverd aan de grillen van de vrouw.

Je kunt hoog en laag springen, maar tot JIJ zwanger kan worden, heb je uiteindelijk niks in te brengen.

Gelukkig zijn er veel stellen waarbij dit soort dingen bespreekbaar zijn, maar uiteindelijk komt het toch neer op wat de vrouw vindt.

Moeilijk te verteren voor een superieure man?

Overigens worden er relatief gezien veel meer ongelukken veroorzaakt door mannen in het verkeer, dus laat dat beter rijden volgende keer maar achterwege ;)

Wat nou weer "superieure man". Ik ben zelf voor emancipatie, want ik vind dat vrouwen net zo veel te zeggen moeten hebben als mannen. Maar zoals jij hier praat over ongeboren leven en je machtsgeilheid ten opzichte van de "superieure man" is echt te erg hoor...

Het gaat nog altijd om een kindje wat je hebt geproduceerd of gaat produceren. Waarom is het zo dat alles om de vrouw draait??! :?|:( . Ik heb geen gevoel/liefde/emoties erbij als het gebeurt??

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat nou weer "superieure man". Ik ben zelf voor emancipatie, want ik vind dat vrouwen net zo veel te zeggen moeten hebben als mannen. Maar zoals jij hier praat over ongeboren leven en je machtsgeilheid ten opzichte van de "superieure man" is echt te erg hoor...

Het gaat nog altijd om een kindje wat je hebt geproduceerd of gaat produceren. Waarom is het zo dat alles om de vrouw draait??! :?|:( . Ik heb geen gevoel/liefde/emoties erbij als het gebeurt??

Als ik jou was, zou ik een vriendin nemen die later kinderen wil, anders zit je met een probleem ;)

Dat heeft niks met machtsgeilheid te maken. Vrouwen hebben nu eenmaal het laatste woord over de zwangerschap en je kan hoog en laag springen, dat verandert echt niet. Natuurlijk ben ik voor overleg en samen alles afwegen, maar bij een fundamenteel verschil van mening over het kind, moet de vrouw de keuze kunnen maken. Niet de man, niet het kind, niet de maatschappij. De vrouw.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...