Ga naar inhoud

Verkiezingen - 22 november 2006


Op wie zou jij stemmen ?  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. Op wie zou jij stemmen ?

    • CDA
      3
    • VVD
      3
    • PvdA
      2
    • D66
      0
    • GroenLinks
      1
    • SP
      5
    • Groep Wilders
      1
    • E?nNL
      1
    • ChristenUnie
      2
    • SGP
      1
    • Een andere politieke partij
      0


Aanbevolen berichten

De Verkiezingen komen er weer aan. Op 22 november kunnen de mensen naar de stembus. Ik helaas niet, door de val van het kabinet voor mij 18e verjaardag ;). Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik geen politieke mening heb. Politiek leidt altijd toch veel discussie, dus vandaar dit topic.

Persoonlijk heb ik me nog niet al te erg verdiept in de standpunten van de verschillende partijen. Nog niet elke partij heeft zijn standpunten ook geformuleerd. Misschien hebben jullie je keuze wel al gemaakt.

Vanaf half oktober kan men via o.a. http://www.stemwijzer.nl/ testen bij welke partij hij het beste past.

Misschien is het nu nog een beetje vroeg, maar we kunnen zeker straks gaan discussi?ren over de verschillende partijprogramma's. Ik heb ook maar een poll toegevoegd om een kleine schaduwverkiezing te houden ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet zoals iedere keer tot nu toe nog niet precies waarop ik ga stemmen. Misschien stom, maar ik heb echt totaal geen zin om me in de standpunten van iedere partij te gaan verdiepen en kijk meestal op de stemwijzer welke partij het meest overeenkomt met mijn eigen idee?n.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga stemmen, vind sowieso dat je dat moet doen. Als je het niet doet moet je in ieder geval geen kritiek hebben op ministers of politieke partijen, want dan heb je zelf niet meegedaan.

Ik zie wel wat er uit de stemwijzer komt. Maar ik ben het vaak met links niet eens en met rechts ook niet. Daarbij niet christelijk, dus zal wel iets in de trend van D66 worden ofzo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ga ook stemmen, via internet

Weet nog niet waarop, waarschijnlijk SP of een andere rooie.

Ja, moet je doen, kunnen je ouders zich straks scheel betalen aan hypotheek en kunnen je opa en oma die een aardig centje gespaard geven de mindere leeftijdsgenoten geld geven :r

Doe mij maar rechts!

Ik ga stemmen, vind sowieso dat je dat moet doen. Als je het niet doet moet je in ieder geval geen kritiek hebben op ministers of politieke partijen, want dan heb je zelf niet meegedaan.

Ik zie wel wat er uit de stemwijzer komt. Maar ik ben het vaak met links niet eens en met rechts ook niet. Daarbij niet christelijk, dus zal wel iets in de trend van D66 worden ofzo.

Je kunt ook door het midden, dus CDA stemmen ;)

Pechtold komt toch wel alleen in de kamer, dus zou het een verloren stem kunnen zijn op D66 te stemmen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je kunt ook door het midden, dus CDA stemmen ;)

Pechtold komt toch wel alleen in de kamer, dus zou het een verloren stem kunnen zijn op D66 te stemmen ;)

Oeh, wacht, ik ga op die pedopartij stemmen, kan je lachen :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En waarom verbaast mij deze opmerking niet?!

Dat is zeker ook heel normaal, net als abortussen?! Die kerel moeten ze de doodstraf geven!

Nou zeg, alsof ik het met kleine jongetjes wil doen :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zei dat ik niet christelijk was, en CDA is t? christelijk. Daarbij is CDA ook redelijk rechts.

RM, je geeft wel een makkelijk argument. Laat ik hem even terug spelen: "Rechts stemmen? :X Als je als kind pech hebt en je ouders scheiden en gaan apart wonen, ben je de rest van je leven zo goed als dakloos als de politiek rechts is."

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is dan ook best een kansloos topic wat dat betreft ;) (begrijp me goed: kansloos in de vorm van: zinloze discussie)

Links / Rechts kom je toch nevernooit uit en het is sowieso niet slim om je politieke kleur op tafel te gooien :P . Wordt gelijk weer rijk <--> arm, terwijl dat zo kort door de bocht is als de neten :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien moet je het hele links/rechts verhaal even laten liggen en gewoon kijken naar met welke punten je het meest eens bent? Ik heb in het verleden Groenlinks, pvda en d66 gestemd, en het dondert niet welke kleur het heeft, of van welke kant ze zijn, als hun ideeen maar met de mijne overeenkomen.

Het is Amerika niet, verdomme, waar je alleen democraten of republikeinen kan stemmen :r

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zei dat ik niet christelijk was, en CDA is t? christelijk. Daarbij is CDA ook redelijk rechts.

RM, je geeft wel een makkelijk argument. Laat ik hem even terug spelen: "Rechts stemmen? :X Als je als kind pech hebt en je ouders scheiden en gaan apart wonen, ben je de rest van je leven zo goed als dakloos als de politiek rechts is."

Dat is niet waar hoor. Je kunt altijd bij 1 van je ouders gaan wonen. Dat doen heel veel kinderen waarvan hun ouders zijn gescheiden.

Nee het grote probleem met de politiek is dat de links denkt sociaal te zijn, door arme mensen te helpen aan uitkeringen ed. Ze vergeten alleen even da dat bij rechts (de rijkere) vandaan moet komen. Ze spelen dus Robin Hood. Ze vergeten verder ook maar even dat rechts zijn hele leven krom ligt om te werken voor een goed leven en links denkt dat ze dan wel wat kunnen missen.

Dat zou normaal geen probleem zijn, maar wat links over het hoofd ziet is dat vele mensen profiteren van de samenleving. Te lui om te werken en handjes ophouden. Over de mensen die het geld hard nodig hebben praat ik niet, want die hebben het echt nodig, maar zo'n 75 % van die groep zijn oplichters en kunnen makkelijk hun handen uit hun mouwen steken. Laat ze ook maar eens wat doen.

Geen werk --> geen geld --> geen eten (komt me bekend voor (B&A en de plaaggeest))

Daarnaast speelt links voor Sinterklaas en jagen ze al het geld wat rechts heeft vrijgemaakt weer net zo makkelijk uit. Daarom doet rechts het nooit goed, doordat ze eerst het zooitje van 4 jaar links mogen opruimen!

Zo denk ik erover, als een echte democraat. Werken met je luie geld voor je eerlijk verdiende geld ;)

P.S. Ik doel met deze post op niemand persoonlijk !!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien moet je het hele links/rechts verhaal even laten liggen en gewoon kijken naar met welke punten je het meest eens bent? Ik heb in het verleden Groenlinks, pvda en d66 gestemd, en het dondert niet welke kleur het heeft, of van welke kant ze zijn, als hun ideeen maar met de mijne overeenkomen.

Het is Amerika niet, verdomme, waar je alleen democraten of republikeinen kan stemmen :r

Het zou wel beter zijn als er wat minder van die "kleinere" partijen zouden zijn. Vaak zitten er zoveel onruststokers en onzinnige troep tussen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het zou wel beter zijn als er wat minder van die "kleinere" partijen zouden zijn. Vaak zitten er zoveel onruststokers en onzinnige troep tussen...

Dan stem je daar gewoon niet op, heb je er ook geen last van.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is niet waar hoor. Je kunt altijd bij 1 van je ouders gaan wonen. Dat doen heel veel kinderen waarvan hun ouders zijn gescheiden.

Nee het grote probleem met de politiek is dat de links denkt sociaal te zijn, door arme mensen te helpen aan uitkeringen ed. Ze vergeten alleen even da dat bij rechts (de rijkere) vandaan moet komen. Ze spelen dus Robin Hood. Ze vergeten verder ook maar even dat rechts zijn hele leven krom ligt om te werken voor een goed leven en links denkt dat ze dan wel wat kunnen missen.

Dat zou normaal geen probleem zijn, maar wat links over het hoofd ziet is dat vele mensen profiteren van de samenleving. Te lui om te werken en handjes ophouden. Over de mensen die het geld hard nodig hebben praat ik niet, want die hebben het echt nodig, maar zo'n 75 % van die groep zijn oplichters en kunnen makkelijk hun handen uit hun mouwen steken. Laat ze ook maar eens wat doen.

Geen werk --> geen geld --> geen eten (komt me bekend voor (B&A en de plaaggeest))

Daarnaast speelt links voor Sinterklaas en jagen ze al het geld wat rechts heeft vrijgemaakt weer net zo makkelijk uit. Daarom doet rechts het nooit goed, doordat ze eerst het zooitje van 4 jaar links mogen opruimen!

Zo denk ik erover, als een echte democraat. Werken met je luie geld voor je eerlijk verdiende geld ;)

P.S. Ik doel met deze post op niemand persoonlijk !!!

Fijn h?, dat dat kan?

Als het aan de VVD ligt dan zeggen ze als je ouders scheiden: Vang het lekker maar op. Moet je opeens alles dubbel betalen van hetzelfde geld. Dan kan je nog wel als kind bij ??n van je ouders intrekken maar dat wil niet zeggen dat je dan een geweldige periode tegemoet gaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

als ik al ga stemmen lijkt het er voorlopig op dat het VVD wordt, ik zie die 3% belastingverlaging wel zitten.

Die hele CDA moeten ze uit het kabinet lazeren, wat een zooi.

Over die "pedopartij" tja, ze mogen bestaan en zijn niet strafbaar en als zij de wet aanpassen dan is een hoop ook niet meer strafbaar maar kom op, dat is gewoon niet haalbaar. Grote bek, maar stel ze zitten in het kabinet komt er toch niks meer van.

Link naar bericht
Delen op andere sites
als ik al ga stemmen lijkt het er voorlopig op dat het VVD wordt, ik zie die 3% belastingverlaging wel zitten.

Die hele CDA moeten ze uit het kabinet lazeren, wat een zooi.

Over die "pedopartij" tja, ze mogen bestaan en zijn niet strafbaar en als zij de wet aanpassen dan is een hoop ook niet meer strafbaar maar kom op, dat is gewoon niet haalbaar. Grote bek, maar stel ze zitten in het kabinet komt er toch niks meer van.

Natuurlijk krijgt die pedopartij er niks door. Ik wil alleen de mensen pesten die vinden dat de partij uberhaupt niet mag bestaan. Lekkere democratie heb je dan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Natuurlijk krijgt die pedopartij er niks door. Ik wil alleen de mensen pesten die vinden dat de partij uberhaupt niet mag bestaan. Lekkere democratie heb je dan.

Ik vind ook dat het niet moet kunnen... iets wat verboden is bij de wet moet ook verboden zijn om politieke groeperingen bij te gaan vormen. Maar goed. Wat dj al zegt: ze doen maar lekker, want ze bereiken toch niks :P . En voorlopig wordt die pedostudent niet meer toegelaten bij zn universiteit _O-.

Wat betreft die kleine partijen. Je hebt er ook "last" van als er geen stemrondes zijn. Die hele pedokwestie bijv. Wilders destijds. Enz. Was allemaal buiten verkiezingstijd om. Ik wil hier niet mee zeggen dat het niet mag of dat die lui een achterlijke mening hebben... maar echt veel zin heeft het niet. Ze behalen hooguit 1 zetel en we hebben onderand tientallen "kansloze" partijen. Maw: dat zit altijd in de oppositie te trappen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Fijn h?, dat dat kan?

Als het aan de VVD ligt dan zeggen ze als je ouders scheiden: Vang het lekker maar op. Moet je opeens alles dubbel betalen van hetzelfde geld. Dan kan je nog wel als kind bij ??n van je ouders intrekken maar dat wil niet zeggen dat je dan een geweldige periode tegemoet gaat.

Heb je de rest van mijn post ook gelezen, of quote je alleen op de eerste 2 regels?? :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee het grote probleem met de politiek is dat de links denkt sociaal te zijn, door arme mensen te helpen aan uitkeringen ed. Ze vergeten alleen even da dat bij rechts (de rijkere) vandaan moet komen. Ze spelen dus Robin Hood. Ze vergeten verder ook maar even dat rechts zijn hele leven krom ligt om te werken voor een goed leven en links denkt dat ze dan wel wat kunnen missen.

Dat zou normaal geen probleem zijn, maar wat links over het hoofd ziet is dat vele mensen profiteren van de samenleving. Te lui om te werken en handjes ophouden. Over de mensen die het geld hard nodig hebben praat ik niet, want die hebben het echt nodig, maar zo'n 75 % van die groep zijn oplichters en kunnen makkelijk hun handen uit hun mouwen steken. Laat ze ook maar eens wat doen.

Geen werk --> geen geld --> geen eten (komt me bekend voor (B&A en de plaaggeest))

Daarnaast speelt links voor Sinterklaas en jagen ze al het geld wat rechts heeft vrijgemaakt weer net zo makkelijk uit. Daarom doet rechts het nooit goed, doordat ze eerst het zooitje van 4 jaar links mogen opruimen!

Zo denk ik erover, als een echte democraat. Werken met je luie geld voor je eerlijk verdiende geld ;)

P.S. Ik doel met deze post op niemand persoonlijk !!!

Ben ik helemaal met je eens. Links wil nu ook erg makkelijk scoren door het geld wat door Balkenende-II is bespaard, mede door het nemen van impopulaire maatregelen, lekker over de balk te gooien. Bos heeft ook een lekker misstap gemaakt met zijn AOW-plannen. En als het hem minder zetels oplevert in de peilingen neemt hij het meteen weer terug. Zijn echt bedoelingen zijn echter toch al duidelijk.

Persoonlijk vind ik dat dit kabinet het niet zo heel slecht gedaan heeft. D66 vind ik een rommelige partij, dus als ik mocht stemmen zou het waarschijnlijk VVD of CDA worden (alhoewel dat christelijke mij ook wat minder aanspreekt). Maar nogmaals, ik heb mij nog niet in alle partijprogramma's verdiept. Dat zal ik later nog gaan doen en dan pas zal ik hier in de poll stemmen en mijn keuze verder toelichten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Heb je de rest van mijn post ook gelezen, of quote je alleen op de eerste 2 regels?? :+

Hehe had eigenlijk alleen de eerste 2 regels gelezen ja, maar nu helemaal. Ik snap jou punt ook wel. Ik heb ook echt een schijthekel aan profiteurs, meestal allochtonen, die hierheen komen en vervolgens leven van de uitkering en nog de boel fleshen ook (bijvoorbeeld opgeven bij studiefinanciering dat ze uitwonend zijn, terwijl ze dat niet zijn).

Maarja, ik heb ook een tijdje volgehouden dat ik rechts ben, maar toen mijn ouders gingen scheiden heb ik toch wel stiekem in mijn handen gewreven voor paars.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind ook dat het niet moet kunnen... iets wat verboden is bij de wet moet ook verboden zijn om politieke groeperingen bij te gaan vormen. Maar goed. Wat dj al zegt: ze doen maar lekker, want ze bereiken toch niks :P . En voorlopig wordt die pedostudent niet meer toegelaten bij zn universiteit _O-.

Seks met kinderen is verboden ja. Een partij oprichten die voor die wet gaat vechten niet.

Er zijn zoveel wetten afgeschaft en bijgekomen door kleine en grote partijen, waarom zouden zij het niet mogen proberen? Als de maatschappij het er niet mee eens is, komt het er toch niet door.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Seks met kinderen is verboden ja. Een partij oprichten die voor die wet gaat vechten niet.

Er zijn zoveel wetten afgeschaft en bijgekomen door kleine en grote partijen, waarom zouden zij het niet mogen proberen? Als de maatschappij het er niet mee eens is, komt het er toch niet door.

Ik zei al "zou verboden moeten worden". Maar ze doen inderdaad maar... het komt er ook niet door. En anders emigreer ik direct nog :P . Zeiken over de politiek is hetzelfde als zeiken over het weer... je doet er geen fuck aan :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik zei al "zou verboden moeten worden". Maar ze doen inderdaad maar... het komt er ook niet door. En anders emigreer ik direct nog :P . Zeiken over de politiek is hetzelfde als zeiken over het weer... je doet er geen fuck aan :P

Jawel hoor...Gewoon niet op die partijen stemmen en hopen dat de rest dat ook niet doet en een keer LOGISCH gaat nadenken.

Aan het weer kun je inderdaad niets doen. (Kon het maar, bestelde ik voor de komende tijd droge perioden :P)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Jawel hoor...Gewoon niet op die partijen stemmen en hopen dat de rest dat ook niet doet en een keer LOGISCH gaat nadenken.

Aan het weer kun je inderdaad niets doen. (Kon het maar, bestelde ik voor de komende tijd droge perioden :P)

Partijen blijven er toch wel en ze blijven de hele tijd hun meningen en beslissingen ook wel geven. Wel of geen verkiezingen :P , je wordt er mee geconfronteerd en je kan er voor 99% geen hol aan doen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

De verkiezingen komen er weer aan, en hoewel er vast wel een toppic loopt over de verkiezingen wil ik er toch even een plaatsten over de verkiezingen in november. Op welke partij gaan jullie stemmen, als je zou mogen stemmen en wat vinden jullie van http://www.kieswijzer.nl?

Ik vind die test persoonlijk wat te kort door de bocht. De stemwijzer op http://www2.kieskompas.nl is een stuk uitgebreider en beter na mijn idee.

Ik vind de debatten ook wel leuk om te volgen. Even kijken hoe politici weer stemmen proberen te winnen. Vooral Wilders heeft altijd geniale standpunten die vaak kant nog wal raken.

Stemwijzer vond ik inderdaad niet bepaald goed. Kwam als eerste uit bij EenNl en als tweede bij de SP. Nogal verschillende partijen lijkt me. Had trouwens ergens gelezen dat nogal veel mensen bij de SP uitkwamen, kan natuurlijk, maar goed. Wilders' uitspraken vind ik soms wel extreem, daar zou ik sowieso niet op stemmen. Mag helaas niet stemmen, anders zou het VVD of CDA worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij de stemwijzer kwam er bij mij Fontuyn uit. Daarna Wilders, CDA en dan SP :?

Het sloeg werkelijk nergens op.

Bij kieskompas.nl komt het (naar mijn mening) wat serieuzer uit. Ik zit het dichtst bij CDA, dan VVD en vervolgens nog wat. Ik ga denk op CDA stemmen omdat je stem dan in ieder geval meetelt... Als je op Fortuyn stemt is je stem toch weggegooid.

Hoop trouwens dat Groenlinks en PvdA hard zakken. Slechte partijen met slechte lijsttrekkers. Met de SP ben ik het ook totaal niet eens, maar ik vind ze erg concequent en mag Marijnissen wel. Het feit dat hij zijn salaris inlevert en zelf hetzelfde verdient dan een basisschooldocent komt erg serieus over!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij de stemwijzer kwam er bij mij Fontuyn uit. Daarna Wilders, CDA en dan SP :?

Het sloeg werkelijk nergens op.

Bij kieskompas.nl komt het (naar mijn mening) wat serieuzer uit. Ik zit het dichtst bij CDA, dan VVD en vervolgens nog wat. Ik ga denk op CDA stemmen omdat je stem dan in ieder geval meetelt... Als je op Fortuyn stemt is je stem toch weggegooid.

Hoop trouwens dat Groenlinks en PvdA hard zakken. Slechte partijen met slechte lijsttrekkers. Met de SP ben ik het ook totaal niet eens, maar ik vind ze erg concequent en mag Marijnissen wel. Het feit dat hij zijn salaris inlevert en zelf hetzelfde verdient dan een basisschooldocent komt erg serieus over!

Ook al komen mijn standpunten overeen met die van Fortuyn. Die partij heeft om mij de laatste jaren zo'n slechte indruk gemaakt dat ik er sowieso nooit op zou stemmen. Met die linkse partijen ben ik het inhoudelijk al niet eens. Wouter Bos vind ik daarnaast ook nog eens een vreselijke kwal, dus daar stem ik ook sowieso nooit op.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat ik op d66 ga stemmen. Op immigratie gebied komen we niet heel erg overeen, maar op de rest wel, en het alternatief is PvdA.

Of gewoon op een minipartij als Partij voor de Dieren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op dit moment nog geen idee wat ik ga stemmen op dit moment en ook eigenlijk nooit vooraf gehad. Meestal kijk ik wel op de Stemwijzer maar ik hoor steeds meer berichten erover dat deze niet echt goed is.

Geven de Stemwijzer en Kieskompas eigenlijk wel dezelfde resultaten of zit hier ook nog verschil in?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb op dit moment nog geen idee wat ik ga stemmen op dit moment en ook eigenlijk nooit vooraf gehad. Meestal kijk ik wel op de Stemwijzer maar ik hoor steeds meer berichten erover dat deze niet echt goed is.

Geven de Stemwijzer en Kieskompas eigenlijk wel dezelfde resultaten of zit hier ook nog verschil in?

Zit veschil in. Ik vind kieskompas beter, maar adviseer het gewoon beide te doen, kun je het vergelijken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heeft iemand gisteren het debat Balkenende-Bos gevolgd? Ik moest werken dus heb alleen maar fragmentjes gezien. Bos liet Balkenende echt zelden uitpraten :?. Ben sowieso geen fan van Bos en ik ga op basis van een paar fragmentjes niet zeggen wie "gewonnen" heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

VVD gestemd (in de poll)

Op school hebben we een verdiepingsopdracht over de verkiezingen en tijdens het maken van die opdracht leek me de VVD tot nu toe 'het best'.

Stemwijzer zei dat ook.

Trouwens, ik word in december 17 dus stemmen mag ik niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb wel een idee op welke partij ik ga stemmen. In de poll heb ik GroenLinks aangeklikt. Dat is de partij waarmee ik de meeste overeenkomsten heb.

[..]

Nee het grote probleem met de politiek is dat de links denkt sociaal te zijn, door arme mensen te helpen aan uitkeringen ed. Ze vergeten alleen even da dat bij rechts (de rijkere) vandaan moet komen. Ze spelen dus Robin Hood. Ze vergeten verder ook maar even dat rechts zijn hele leven krom ligt om te werken voor een goed leven en links denkt dat ze dan wel wat kunnen missen.

Niet alle 'rijken' zijn rechts, hoor. Er zijn ook een heleboel 'rijke' mensen die best geld voor 'armeren' over hebben.

Als ik rijk zou zijn, zou ik ook best meer belasting willen betalen, als dat dan maar niet gaat naar 'slechte' dingen zoal het leger of de aanleg van autowegen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

We hadden van de week een debat op school met 4 politici (SP, PvdA, CDA en VVD). De nummers 12 ofzo van de lijst.

PvdA werd helemaal onder de tafel geluld door CDA en VVD.

CDA: "Jan-Peter kan tenminste gewoon z'n stropdas omhouden en z'n bloesje dicht laten."

PvdA: :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
We hadden van de week een debat op school met 4 politici (SP, PvdA, CDA en VVD). De nummers 12 ofzo van de lijst.

PvdA werd helemaal onder de tafel geluld door CDA en VVD.

CDA: "Jan-Peter kan tenminste gewoon z'n stropdas omhouden en z'n bloesje dicht laten."

PvdA: :'(

Niet dat het een zinnige opmerking is van het CDA, over stropdassen en bloesjes. Door dat soort opmerkingen moet je dus heenkijken/-prikken, want die hebben niks met de inhoud te maken. (Ik weet het, het woord 'inhoud' klinkt zo belerend en clich?matig, maar dat is wel waar het om gaat.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Niet dat het een zinnige opmerking is van het CDA, over stropdassen en bloesjes. Door dat soort opmerkingen moet je dus heenkijken/-prikken, want die hebben niks met de inhoud te maken. (Ik weet het, het woord 'inhoud' klinkt zo belerend en clich?matig, maar dat is wel waar het om gaat.)

Klopt ook op inhoudelijk vlak werd het debat door CDA gewonnen. Maar die quote vond ik even grappig om te vertellen. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Niet dat het een zinnige opmerking is van het CDA, over stropdassen en bloesjes. Door dat soort opmerkingen moet je dus heenkijken/-prikken, want die hebben niks met de inhoud te maken. (Ik weet het, het woord 'inhoud' klinkt zo belerend en clich?matig, maar dat is wel waar het om gaat.)

Persoonlijk vind ik juist dat de PvdA en dan vooral Wouter Bos goed is in het ontwijken van inhoudelijke zaken en op de man speelt of vooral een showtje opvoert...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Persoonlijk vind ik juist dat de PvdA en dan vooral Wouter Bos goed is in het ontwijken van inhoudelijke zaken en op de man speelt of vooral een showtje opvoert...

Ik had het niet over Wouter Bos, maar over wat Niveath zei. Wat daar gebeurde was waarschijnlijk niet serieus bedoeld, maar als het dat w?l was, dan was het een zeer stompzinnig toneelstukje van het CDA.

We hadden van de week een debat op school met 4 politici (SP, PvdA, CDA en VVD). De nummers 12 ofzo van de lijst.

PvdA werd helemaal onder de tafel geluld door CDA en VVD.

CDA: "Jan-Peter kan tenminste gewoon z'n stropdas omhouden en z'n bloesje dicht laten."

PvdA: :'(

Verder vind ik dat ze allemaal op de man afspelen en inhoudelijke zaken ontwijken. Zowel CDA, VVD als PvdA doen dat, in meer of mindere mate.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gisteren eens de stemwijzer ingevuld. Ik kreeg er SP uit en D66 waarop ik al 2 keer heb gestemd had ik nu ineens heel erg weinig overeenkomst. Ik denk dat ik vanavond ook maar eens kieskompas ga invullen om te zien wat ik daar krijg.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben er persoonlijk toch wel uit: ik zou op de VVD stemmen. Al met al past deze partij qua standpunten toch het beste bij me. Met het CDA als goede tweede en alternatief. Vind wel dat de VVD beter een andere leider had kunnen kiezen dan Mark Rutte, want die heeft zich niet goed genoeg gemanifesteerd. Het ging ook bijna alleen maar om Bos-Balkenende.

Wat mij betreft weer een coalitie CDA - VVD - ? . Maar dat zal wel erg lastig worden, om een meerderheid te halen met nog een goede partij erbij...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gisteren via internet gestemd en dat was best grappig om te doen. Hoeft er lekker de deur niet voor uit.

Voor de mensen die nog niet weten wat ze willen, Dick Rienstra vindt het leuk als je op de Partij voor de Dieren stemt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kan toch nog wel een interessante verkiezingsdag worden morgen. Zeker wat het nieuwe kabinet betreft. Zelf heb ik steeds gedacht dat we weer CDA-VVD zouden krijgen (niet mijn favoriete coalitie trouwens), maar dat wordt toch moeilijk.

Ook ben ik benieuwd wat de SP zal doen. De vorige keer stonden ze ook zo goed in de peilingen en hielden ze uiteindelijk hun negen zetels net aan vast.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet het nu ook zeker. Morgen zal ik mijn stem aan het CDA schenken. Ik vind Balkenende een zeer betrouwbare man en erg bekwaam. Globaal terugkijkend op de laatste jaren vind ik dat hij er wat moois uit heeft gehaald en ik zei hem graag nog 4 jaar als Minister-President. Ik heb, om zeker van mijn keuze te zijn, het volledige verkiezingsprogramma doorgelezen en ben het erg grootendeels mee eens.

Ik hoop echt dat ze 1e worden, maar de regering gaat nog een lastige kwestie worden. Ik hoop echt CDA/VVD. Een linkse coalitie gaat echt ten koste van het leventje van de 'wat beteren'. Het klinkt misschien erg oppervlakkig, maar ik zit niet voor niets te studeren.

PvdA heeft een belachelijk onbetrouwbare lijsttrekker. De partij verwijt CDA dat ze een anti-campagne voeren, maar zij doen als leiders van de oppositie niets anders dan verwijten maken zonder oplossingen te noemen.

SP vind ik een betrouwbare partij, die een erg goede campagne heeft gevoerd. Jan Marijnissen is een geweldige gast, ik ben het alleen niet eens met zijn standpunten.

Ik ben bang dat CDA en VVD (waar Rutte het dreigt te gaan verknallen) geen meerderheid vormen en dus zal er een flutpartij in het kabinet komen. Dat is slecht voor iedereen!

Ik verwacht dat links ook geen meerderheid haalt en de verkiezingen niet gaat winnen.

Ik ben bang voor een CDA - PvdA, wat beide lijsttrekkers overigens momenteel enorm tegenspreken. Ik denk dat ze elkaar na de verkiezingen om de armen vliegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet het nu ook zeker. Morgen zal ik mijn stem aan het CDA schenken. Ik vind Balkenende een zeer betrouwbare man en erg bekwaam. Globaal terugkijkend op de laatste jaren vind ik dat hij er wat moois uit heeft gehaald en ik zei hem graag nog 4 jaar als Minister-President. Ik heb, om zeker van mijn keuze te zijn, het volledige verkiezingsprogramma doorgelezen en ben het erg grootendeels mee eens.

Ik hoop echt dat ze 1e worden, maar de regering gaat nog een lastige kwestie worden. Ik hoop echt CDA/VVD. Een linkse coalitie gaat echt ten koste van het leventje van de 'wat beteren'. Het klinkt misschien erg oppervlakkig, maar ik zit niet voor niets te studeren.

PvdA heeft een belachelijk onbetrouwbare lijsttrekker. De partij verwijt CDA dat ze een anti-campagne voeren, maar zij doen als leiders van de oppositie niets anders dan verwijten maken zonder oplossingen te noemen.

Ik ben bang dat CDA en VVD (waar Rutte het dreigt te gaan verknallen) geen meerderheid vormen en dus zal er een flutpartij in het kabinet komen. Dat is slecht voor iedereen!

Ik verwacht dat links ook geen meerderheid haalt en de verkiezingen niet gaat winnen.

Ik ben bang voor een CDA - PvdA, wat beide lijsttrekkers overigens momenteel enorm tegenspreken. Ik denk dat ze elkaar na de verkiezingen om de armen vliegen.

Ik ben opzich ook niet ontevreden over het beleid van de afgelopen jaren. Rutte is trouwens inderdaad niet geweldig als lijsttrekker, had veel liever iemand anders gezien. Wouter Bos is echter volkomen onbetrouwbaar, snap niet dat veel mensen hem zo geweldig vinden...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...