Ga naar inhoud

Google Earth & B&A


Aanbevolen berichten

Mij lijkt dit ook een erg leuk idee. Je doelt zeker op het feit dat Google Earth veel locaties van bovenaf nog vrij duidelijk kan laten zien? Ik heb dit namelijk toevallig vorige week bij iemand gezien en ik had eigenlijk nooit eerder gekeken hoe het precies werkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je zo'n punt hebt gevonden sla deze dan op en zet ze in de Downloads, ik zal hiervoor een tutorial maken. Zo kan iedereen die lokaties ook zelf in Google Earth laden :D

Als het lukt maak dan ook even een screenshot van je punt en post die hier, heb je een lokatie gevonden dan krijg je een punt (goed idee Wonderer!).

Ik maak vandaag nog een tutorial hoe je dit allemaal moet doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe moet je dit doen:

Stap 1: Download Google Earth: http://dl.google.com/earth/GoogleEarth.exe

Stap 2: Installeer Google Earth, let op dat hij aan het einde vraagt de Google Toolbar en Google als standaard zoekpagina in IE in te stellen. Vink dit uit als je het niet wil!

Stap 3: Start Google Earth, je ziet dit:

ge1.jpg

Stap 4: Zoek Nederland op en zoom in (scrollwheel van je muis)

Stap 5: Ga op zoek naar een lokatie, in het voorbeeld: Naarden Vesting

ge2.jpg

Stap 6: Zoom in op de juiste lokatie (scrollwheel), in het voorbeeld zie je de stenen waar Adriaan overheen liep:

ge3.jpg

Stap 7: Maak een screenshot en plaats deze in het topic

Stap 8: maak een placemark, klik op de punaise boven in beeld en geef het een naam en druk op OK

Stap 9: Sla deze placemark op, zie voorbeeld:

ge4.jpg

Stap 10: Ga naar http://www.forumschorum.nl en klik op downloads

Stap 11: Upload je bestand door te klikken op TOEVOEGEN (rechts boven)

Stap 12: Dit moet je invullen:

Sectie = Google Earth Placemarks

Titel = Plaatsnaam

Beschrijving = Welke lokatie is het precies?

Bestand = Selecteer via "bladeren" het .kmz bestand

De rest hoef je niet in te vullen, je kunt eventueel je screenshot ook meteen mee uploaden onder Screenshot 1

Klik op Toevoegen.

Nu is je lokatie geplaatst en die kan iedereen downloaden en openen in Google Earth!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Leek me wel een leuk idee om met Google Earth zoveel mogelijk filmlocaties van B&A op te zoeken... per plaatje een punt of zo?

ik zat al een hele tijd met dit idee in mijn hoofd, ik doe het zelf al veel, maar heb de laatste weken heel erg weinig tijd, te vroeg beginnen en te laat weer terug thuis

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...