Ga naar inhoud

Drankgebruik (alcohol)


Aanbevolen berichten

Hoeveel drink je? Wanneer? Wat vind je het lekkerst? Waarom drink je?

En ik kan vast veel meer vragen stellen over drank, maar het gaat om de discussie en niet om de vragen ;)

Ikzelf drink zo nu en dan een glas goeie whisky omdat ik het lekker vind, en dat is het.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik drink vooral bier. Paar avonden per week, gewoon een flesje. Als je 's avonds op de bank zit of nog even voor de computer is dat wel eens lekker :). Op feesten wat meer, maar in verhouding niet veel (gemiddeld een glas of 5/6). Ik zeg in verhouding, omdat ik vaak lees dat er op feesten enorm wordt gezopen, daar doe ik dan niet echt aan mee ;). Ik drink iets omdat ik het lekker vind of er zin in heb. Ik zuip niet om te zuipen...

Bier vind ik ook gewoon het lekkerste. Smirnoff Ice is ook wel lekker voor een keertje. Breezers heb ik niet veel gehad, maar vond er ook nooit echt veel aan. Wijn is opzich wel ok, drink het alleen nooit ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik drink eigenlijk ook alleen bier. Ik drink alleen bijna nooit thuis. Een enkele keer op vrijdagavond en eerder wel eens op zaterdagavond als ik klaar was met werken en er nageborreld werd.

Ik drink omdat ik het lekker vind en voor de gezelligheid. Aan wedstrijdjes wie er de meeste op kan of iets dergelijks doe ik niet, dat is gewoon zielig. Daarnaast heb ik er ook geen moeite mee als er geen bier aanwezig is, want dan drink ik net zo lief fris.

Vaak zeggen ze there's no party like an alcoholic party; Die zin gaat voor mij niet op ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik drink regelmatig een pilsje. Na 't sporten voor de dorst, of tijdens het uitgaan. Ik drink vrijwel nooit (meer) te veel, daar is geen lol aan.

Alcohol is vochtafdrijvend. Niet echt bevordelijk voor een lichaam dat door intensief bewegen toch al een vochttekort heeft... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thuis in m'n eentje drink ik eigenlijk nooit alcohol. Als ik bji vrienden ben, of vrienden bij mij drink ik meestal wel bier.

Als ik uit ga drink ik voornamelijk bier. Een enkele keer ook wel Smirnoff, maar dat is duurder en niet eens veel lekkerder. Ik drink niet bizar veel als ik uit ben. Een biertje of 6/7. In de kroeg zijn het er meestal wel iets meer.

Als m'n vriendin mee uit is drink ik meestal wel iets meer bier, want ik kan d'r niet tegen als zij mij eruit drinkt. :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oew, momenteel zal ik wel de uitzondering zijn :P

Als praeses van Geografica moet ik veel op stap, en wordt er dus veel bier gedronken.

Een gemiddelde van 10-15 pilsjes per avond is vrij normaal (en vrijwel altijd zonder dronken te worden)

Wat we zo is, ik heb sinds ik student ben de hobby van cantussen opgevat. Ik ga het gehele gegeven niet uiteenzetten, maar het komt erop neer dat je van 20.00 tot 2.00 constant bier drinkt en liedjes zingt (uit een codex).

Het grote geluk is dat ik geen verslavings-gevoelige persoonlijkheid heb, ik drink bier omdat ik het lekker vind, niet omdat ik de alcohol nodig heb.

Soms moet je op een cantus wel eens een ad fundumpje drinken, en dat lukt steeds vlot, maar hierin overdrijf ik ook niet.

Sterke drank drink ik noooooit (wijn is het sterkste dat ik drink)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik drink thuis graag een biertje, en bij het uitgaan ook. Bier is erg lekker (als het bij voorkeur maar geen Heineken is :) ) vind ik. Thuis drink ik nooit meer dan 3 bier als ik alleen ben.

Ik ben een redelijke control-freak, dat betekent dat ik nooit dusdanig drink dat ik mezelf niet meer in de hand heb. Het is me trouwens wel eens gelukt zoveel te drinken, maar toen voelde ik me de volgende dag zo kut. Niet zozeer door een kater, maar gewoon het gevoel dat ik amper meer wat weet.

Een kater heb ik helaas altijd. Al drink ik 4 bier, dan heb ik de volgende dag een kater, meestal is het snel over, maar toch word ik niet lekker wakker. Dus houd mij niks tegen maar wat meer te drinken :P. Tussen de 10 en 15 vaasjes / flesjes drink ik altijd wel. Fluitjes drink ik amper dus daar reken ik niet in. Het kan wel eens wat meer worden, maar dus nooit teveel.

Mixjes enzo word ik te snel zat van. Wijn is lekker voor bij het eten. Verder het liefst bier!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kan je eens het verschil uitleggen tussen vaasjes, flesjes en fluitjes?

Bij ons is er namelijk enkel het verschil tussen een getapt biertje in een glas of uit het flesje ;)

Een vaasje en fluitje zijn beide getapt, maar een vaasje is in vaas-vorm en meestal 0,25 liter (iets voller getapt). Fluitjes zijn 0,2 liter meen ik.

Vaasje (vaasjes van Grolsch zijn 0,23 meestal, maar andere merken gewoon 0,25

Fluitje (fluitjes zijn vaak nog dunner dan deze)

Het komt er dus op neer dat als je een normale hoeveelheid wilt (zoals uit een flesje) een vaasje dus meer in de richting komt :+

Edit: kijk eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Bierglas

Link naar bericht
Delen op andere sites

OOOOW zo zit dat dus ;)

Bij ons heb je de mogelijkheden

-bierglas 25 cl

-bierglas 33cl

-bierglas 50 cl

-bierpull 50 cl

natuurlijk is verkrijgbaarheid afhankelijk van caf? tot caf? (meestal enkel 25 cl) en qua merk (Maes, Jupiler en Stella hebben alle 4 de mogelijkheden, andere bieren: Primus, Bockor, Campus, ... enkel 25 en 33 cl)

Link naar bericht
Delen op andere sites
OOOOW zo zit dat dus ;)

Bij ons heb je de mogelijkheden

-bierglas 25 cl

-bierglas 33cl

-bierglas 50 cl

-bierpull 50 cl

natuurlijk is verkrijgbaarheid afhankelijk van caf? tot caf? (meestal enkel 25 cl) en qua merk (Maes, Jupiler en Stella hebben alle 4 de mogelijkheden, andere bieren: Primus, Bockor, Campus, ... enkel 25 en 33 cl)

In Belgi? is alles beter :+

Hier kan je vaak ook wel een pull krijgen, maar dat vind ik niet fijn drinken. Soms krijg je ook standaard een fluitje of een ander klein (plastic) glas. Daar heb ik dus ook al een hekel aan :)

Tussen de 0,25 en 0,33 is de beste hoeveelheid! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik drink alleen in het weekend (op vrijdag- en zaterdagavond) bier en dan slechts hooguit 2 flesjes op een avond. Verder soms bij etentjes of bij speciale gelegenheden, maar ook dan niet meer dan 2 op een avond. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik drink meestal op feestje of bij het uitgaan en zo af en toe gewoon een biertje bij een pizza of bij het avondeten.

Whisky en Cognac zijn ook nog twee favorieten, het voordeel dat ik bij Whisky heb is dat er niet snel een kater van krijg.

Meestal word ik wel aangeschoten, maar met name na enkele positieve reacties over hoe ik dan ben, zie ik dit niet als iets negatiefs.

Een goede remedie tegen een kater is overigens het drinken van een paar stevige glazen water voor het slapen gaan.

Althans het wil nog weleens helpen tegen de hoofdpijn ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog nooit dronken geweest tot vorige week. Twee keer in ??n week. De eerste keer een beetje te vlug de wodka plus naar binnen gewerkt en weet nog maar de helft van de avond. Daarna in een cafe met vrienden op donderdag een beetje te veel biertjes gedronken. Maar wat hebben we een lol gehad.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog nooit dronken geweest tot vorige week. Twee keer in ??n week. De eerste keer een beetje te vlug de wodka plus naar binnen gewerkt en weet nog maar de helft van de avond. Daarna in een cafe met vrienden op donderdag een beetje te veel biertjes gedronken. Maar wat hebben we een lol gehad.

Was de kater ook lol? :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bier uit blik :N, dat smaakt dus echt veel minder dan uit een flesje of natuurlijk van de tap.

Dat is echt onzin. Het drinkt alleen niet lekker.

Maar 10x liever Dommelsch uit blik dan Heineken uit een flesje. En ja, dat blikje gooi je dan maar in een glas :)

Trouwens Bmiljoen, vodka-plus, drink dan ranja ;) Ranja is alleen goedkoper

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 years later...

Hmm laatste post sinds 2006, zal ik dan de eerste zijn wie na lange tijd maar weer eens wat post hier ;)

Hoeveel drink je? Wanneer? Wat vind je het lekkerst? Waarom drink je?

Hmm weetniet precies, drink tijden het uitgaan en drink iniedergeval niet totdat ik kotsend op de grond lig, alhoewel dat ook wel 's gebeurd is maar toen ging het wel heel hard, alles door mekaar drinken is ook niet al te best dus!

Het liefste drink ik 'n koud biertje & waarom, tja, in het begin vind je het natuurlijk niks aan maar ze zeggen dat je het moet "leren" drinken, en vind het nu best lekker op z'n tijd!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo hee, da's een flinke schop! Ik lust ook een biertje op z'n tijd. Gemiddeld drink ik er (incl. weekend) een paar per week. (Droge) witte wijn kan me ook bekoren, rode wijn wat minder. Ik ben geen grote fan van sterke drank, maar Amaretto vind ik wel heerlijk, met name in de koffie/espresso.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sinds de laatste post hier is er véél verandert in mijn drinkgedrag.

Ik drink gedurende de week geen bier meer, bij het eten eventueel eens een glaasje wijn.

Soms kan het eens gebeuren dat ik 's avonds nog een glaasje whisky drink, maar dat is eerder uitzondering dan de regel.

In het weekend kan het wel eens gebeuren dat ik lange tijd op café zit, maar veel pilsjes drink ik daar niet meer, eerder een paar zware biertjes.

Het grootste verschil met vroeger is het verschil in gewenning: een jaartje of 5 geleden kon ik bijna drinken zoveel ik wou zonder er enige last van te hebben (20 pilsjes voelde ik bijna niet), nu kan ik nog steeds wat verzetten, maar de oude aantallen haal ik niet meer.

Ook kan ik niet meer mixen: wijn en bier samen op een avond is dodelijk en geeft me 100% een kater de volgende dag.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier toch ook een hoop veranderd. Ik drink als ik drink alleen in het weekend en vrijwel alleen normale pilsjes. Eigenlijk nooit meer dan 2-3 op een avond.

Af en toe eens een speciaalbiertje.

Wat ik wel heel lekker vind maar amper te krijgen is hier is Alfa Super Dortmunder, iets sterker dan pils maar zo lekker :9

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik drink nog minder dan ik al deed. Hoewel ik eind september voor het eerst dronken (nou ja, zwaar aangeschoten denk ik eerder) ben geworden van vier glazen rose bij het eten en vlak daarna nog twee dubbele whiskies. Geen kater, maar toen ik 's morgens wakker werd, kon ik nog steeds niet in een rechte lijn lopen :')

Ik vond het best leuk om eens zo "dronken" te zijn, maar het is niet iets dat ik elke week ga doen of zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik me met drank vooral realiseerde is dat het vooral korte termijn fun oplevert. Ik heb ook wel eens een enkele weken lang elke avond 1-3 biertjes gedronken, maar in feite is dat alleen maar op dat moment echt lekker, het is een soort afleiding. Als je zoveel drinkt geniet je er ook veel minder van. Bovendien, echt gezond is het ook niet. :P

Zo op z'n tijd een drankje is voor mij de beste balans. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...