Ga naar inhoud

Meest overschatte artiest/band aller tijden: nominaties


Aanbevolen berichten

Ja, alweer een tournament, maar dit keer met artiesten/bands ;)

Welke bands trekken/trokken volle zalen, hoewel hun muziek eigenlijk niet om aan te horen is? Welke bands duiken om onbegrijpelijke redenen in elke top-zoveel allertijden op? Van welke bands zijn we het zat dat ze steeds maar weer door iedereen de hemel ingeprezen worden?

Kortom: welke bands (of artiesten) worden nou echt overschat? Geef hier je nominaties!

Regels, LEZEN VOOR POSTEN!!!:

- Kom niet met artiesten als Frans Bauer, Tropical Danny & Guillermo, Jantje Smit, 50 Cent, Birtney Spears, Jim, Jamai, Maud, en dergelijke muziek. We weten onderhand wel dat we daar een hekel aan hebben. Het lijkt mij juist interessant om te weten welke artiesten jij overschat vind, terwijl ze goed worden gevonden (bijvoorbeeld Led Zeppelin, Coldplay, Queen...).

- Kraak geen mensen af omdat ze een bepaalde artiest/band slecht vinden. Smaken verschillen nu eenmaal!

Mijn nominaties:

Coldplay - Ik vind het de meest overschatte band ooit. Sorry voor diegenen die het mooi vinden, maar hoe vaker ik het hoor, hoe verschrikkelijker ik het vind. Daarnaast vind ik het totaal niet speciaal, terwijl ze nu al in de top 2000 staan... Bovendien krijg ik hoofdpijn als ik Chris Martin hoor zingen...

Nirvana - Ik heb het idee dat men door de dood van Kurt Cobain deze groep goed is gaan vinden. Ik vind hun muziek totaal niet speciaal, het raakt mij niet.

Kane - Gadverdamme, als ik Dinand hoor zingen stop ik watjes in mijn oren. Hij kreunt gewoon in de microfoon! Daarnaast vind ik het veel te standaard.

Anouk - Ik vind haar zang niet om aan te horen...

Blof - Het gaat meer om de teksten dan om de muziek zelf, iets waar ik totaal niet van houd. Daarnaast vind ik hun nummers erg saai. Het lijkt net of die zanger met een saaie stem een gedicht voorleest!

Arctic Monkeys - Ik snap die hype echt niet. Ik vind het niks bijzonders, totaal niet uniek... :N

Lordi - Het is natuurlijk hartstikke leuk dat ze het songfestival hebben gewonnen, maar echt z? bijzonder vind ik hun muziek niet.

James Blunt - Als ik hem hoor zingen, lopen de rillingen over mijn rug en gaan mijn haren recht overeind staan: Iets wat ik bij weinig artiesten heb!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind ook:

Pink Floyd: Aardige muziek om aan te horen af en toe, maar ik vind hem de roem niet waard die hij krijgt...

Alice Cooper: Sorry wonderer, maar niks bijzonders

The Animals: Hebben 3 heerlijke nummers, maar verder is 'the best of..' al een aanfluiting

John Lennon: Vergis je niet, ik vind de Beatles echt geniaal. Prachtig. Maar John Lennon heeft enkele aardige solohits, maar ik zoveel populairder dan de andere Bealtes. Vooral door zijn beruchte dood denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ahum...

Regels, LEZEN VOOR POSTEN!!!:

- Kom niet met artiesten als Frans Bauer, Tropical Danny & Guillermo, Jantje Smit, 50 Cent, Birtney Spears, Jim, Jamai, Maud, en dergelijke muziek. We weten onderhand wel dat we daar een hekel aan hebben. Het lijkt mij juist interessant om te weten welke artiesten jij overschat vind, terwijl ze goed worden gevonden (bijvoorbeeld Led Zeppelin, Coldplay, Queen...).

Het lijkt mij niet dat 50 Cent goed word gevonden ;)

Bij deze nomineer ik Slipknot ook, vreselijke baggerherrie.

Ti?sto ook, die man heeft al zoveel awards gewonnen terwijl hij alleen maar plaatjes draait!

En ook nog Anastacia! Ze kan best normaal zingen, maar daar heeft ze blijkbaar geen zin in...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ahum...
Regels, LEZEN VOOR POSTEN!!!:

- Kom niet met artiesten als Frans Bauer, Tropical Danny & Guillermo, Jantje Smit, 50 Cent, Birtney Spears, Jim, Jamai, Maud, en dergelijke muziek. We weten onderhand wel dat we daar een hekel aan hebben. Het lijkt mij juist interessant om te weten welke artiesten jij overschat vind, terwijl ze goed worden gevonden (bijvoorbeeld Led Zeppelin, Coldplay, Queen...).

Het lijkt mij niet dat 50 Cent goed word gevonden ;)

Bij deze nomineer ik Slipknot ook, vreselijke baggerherrie.

Ti?sto ook, die man heeft al zoveel awards gewonnen terwijl hij alleen maar plaatjes draait!

En ook nog Anastacia! Ze kan best normaal zingen, maar daar heeft ze blijkbaar geen zin in...

50 Cent wordt echt wel door veel mensen goed gevonden. Dat kun jij verder niet bepalen :P. Jij noemt een groep als Lordi, lijkt mij eerder dat die door veel mensen niet goed wordt gevonden. Maar ok, dat terzijde.

Zelf vind ik Blof een van de beste Nederlandse bands. Stoor me zelf niet aan een band in het bijzonder. Stoor me altijd aan die hypes. Gastjes uit Idols-achtige programma's die denken dat ze kunnen zingen en van die liedjes die eigenlijk niemand begrijpt en die nergens op slaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Black eyed peas ofzo vind ik walgelijk :P

Beyonce heb ik ook een klerehekel aan... zijn steeds diezelfde soort schijtnummers. Maar ja... het is een "lekker wijf" he... :O

Ilse Delange met om de 10 minuten dat the great escape om je oren, welke radio je ook opzet. Word ik ook een beetje moe van zo langzamerhand.

Kylie Minoque heeft nog nooit een fatsoenlijk liedje gezongen. Een en al irritantheid.

Simply Red... vind ik ook echt geen zak aan :P . Behalve "a new flame has come" _O_

Maroon5 :r:r:r:r wat een jankvent |:(

Verder vast nog wel meer, maar ik luister er dan gewoon niet naar :P . Van de meeste liedjes die ik hoor weet ik de artiest geeneens of wil ik het dan niet eens weten :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ahum...
Regels, LEZEN VOOR POSTEN!!!:

- Kom niet met artiesten als Frans Bauer, Tropical Danny & Guillermo, Jantje Smit, 50 Cent, Birtney Spears, Jim, Jamai, Maud, en dergelijke muziek. We weten onderhand wel dat we daar een hekel aan hebben. Het lijkt mij juist interessant om te weten welke artiesten jij overschat vind, terwijl ze goed worden gevonden (bijvoorbeeld Led Zeppelin, Coldplay, Queen...).

Het lijkt mij niet dat 50 Cent goed word gevonden ;)

50 cent is een van de beter verkopende artiesten ter wereld en wordt ?cht door veel "normale" mensen als goed bevonden

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

50 cent is een van de beter verkopende artiesten ter wereld en wordt ?cht door veel "normale" mensen als goed bevonden

Vind hem persoonlijk ook wel goed in zijn genre. Ik bedoel je kunt niet van rap houden, het is ook niet mijn favoriete muziek. Maar vind hem toch wel een goede rapper.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Black eyed peas ofzo vind ik walgelijk :P

Ilse Delange met om de 10 minuten dat the great escape om je oren, welke radio je ook opzet. Word ik ook een beetje moe van zo langzamerhand.

Maroon5 :r:r:r:r wat een jankvent |:(

Verder vast nog wel meer, maar ik luister er dan gewoon niet naar :P . Van de meeste liedjes die ik hoor weet ik de artiest geeneens of wil ik het dan niet eens weten :P

The Black Eyed Peas zijn inderdaad vreselijk irritant. Om de 5 minuten hoor je op de radio dat 'oooooooooooooooaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaajooooooooooo'-liedje (mas que nada). Om gek van te worden... Maar het lijkt mij eerlijk gezegd niet dat het goed wordt gevonden...

Maroon5 vind ik ook irritant, wordt je mee doodgegooid. Zelfde geld voor Ilse Delange.

@ Randy: Oke, dan mag je 50 Cent nomineren ;) Dan nomineer ik hem ook :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben het met je eens dat Red hot chili peppers overhypet is, maar ze hebben toch een stuk of 20 kwalitatieve echt goede nummers. Het is natuurlijk jou keuze.

Simply Red idem. Ik vind dat zij echt een paar topplaten hebben, maar het meeste is niet geweldig vind ik. 'A new flame' vind ik ook maar matig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben het met je eens dat Red hot chili peppers overhypet is, maar ze hebben toch een stuk of 20 kwalitatieve echt goede nummers. Het is natuurlijk jou keuze.

Simply Red idem. Ik vind dat zij echt een paar topplaten hebben, maar het meeste is niet geweldig vind ik. 'A new flame' vind ik ook maar matig.

A new flame springt overduidelijk tussen de andere bagger uit :P

@ Niveath: Black eyed peas is naar mijn mening zo'n irritante groep die zich niet richt op 1 soort muziekgenre. De ene keer krijg je gerap (waar ik sowieso al een hekel aan heb :P ), de andere keer War-Child-achtig gejammer, en dan weer rimboe-muziek. En de zangkwaliteit is gewoon matig. Iedere kloothommel kan 3 minuten lang oooooooooooooooohahahhhaaaajeeeeeeeeeeeeeejaaaaajeeeejoooooo lopen roepen, of met een schorre stem "people kill and people are dying" ofzo blaten en weer populair worden omdat je voor de Afrikaanse kindertjes opkomt. En dan van die vage clips erbij met zo'n ghetto-uitstraling... :P . Nee :P . Die groep heeft niks "bijzonders" en zijn gewoon slecht in hun uitvoering.

Red hot chili peppers is misschien ook wat overhypet ja... maar ze hebben wel under the bridge _O_:+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vind persoonlijk dat de Red Hot Chili Peppers een behoorlijk aantal erg goede platen heeft uitgebracht. Ze hebben trouwens ook live goede schows (net als de Black-Eyed Peas dan schijnbaar ;)). Ik luister er in ieder geval regelmatig naar. Simply Red heeft ook wel meer dan een goed nummer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Stars en Sunrise van Simply Red zijn echt topplaten vind ik. Allicht is muziek altijd eigen smaak, maar je kunt het onmogelijk bagger noemen!

Ik vind trouwens Simply Red vooral niet thuishoren in de categorie 'meest overschat' omdat ze vrij weinig lof krijgen voor hun werkzaamheden.

Maargoed, het is mening natuurlijk, ik wil alleen beetje discussie :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stars en Sunrise van Simply Red zijn echt topplaten vind ik. Allicht is muziek altijd eigen smaak, maar je kunt het onmogelijk bagger noemen!

Ik vind trouwens Simply Red vooral niet thuishoren in de categorie 'meest overschat' omdat ze vrij weinig lof krijgen voor hun werkzaamheden.

Maargoed, het is mening natuurlijk, ik wil alleen beetje discussie :)

Ja, van Simply Red hoor je tegenwoordig vrij weinig. Bij meest overschatte artiesten denk ik aan Coldplay, dat wordt door iedereen de hemel ingeprezen terwijl ik er niks aan vind.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Stars en Sunrise van Simply Red zijn echt topplaten vind ik. Allicht is muziek altijd eigen smaak, maar je kunt het onmogelijk bagger noemen!

Ik vind trouwens Simply Red vooral niet thuishoren in de categorie 'meest overschat' omdat ze vrij weinig lof krijgen voor hun werkzaamheden.

Maargoed, het is mening natuurlijk, ik wil alleen beetje discussie :)

Jaja... het is ook "ik vind het bagger" he :P . Maar dat formuleer ik niet steeds zo, aangezien het hier toch om stemrondes gaat en alles wat onder mijn naam hier wordt gepost mijn mening is en niks feit :P

Simply Red is inderdaad wel wat stil de laatste tijd... maar Coldplay is nou ook niet zo heeeeeeeel erg actief. Ik noem gewoon wat potenti?le bands, die dus nog bestaan en van vandaag op morgen zo een nieuw nummer kunnen presenteren ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog iemand die ik wil nomineren: Bon Jovi! Hun nummers lijken zoveel op elkaar (vergelijk Have A Nice Day maar eens met It's My Life), en ik vind het niks bijzonders (op de gitaarsolo's na, die vind ik in sommige nummers nog wel goed). Slippery When Wet vind ik nog wel een lekker album, dat moet ik toegeven. Maar ik heb het gevoel dat ze 20 jaar later dezelfde nummers steeds in een ander jasje uitbrengen... :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Jaja... het is ook "ik vind het bagger" he :P . Maar dat formuleer ik niet steeds zo, aangezien het hier toch om stemrondes gaat en alles wat onder mijn naam hier wordt gepost mijn mening is en niks feit :P

Simply Red is inderdaad wel wat stil de laatste tijd... maar Coldplay is nou ook niet zo heeeeeeeel erg actief. Ik noem gewoon wat potenti?le bands, die dus nog bestaan en van vandaag op morgen zo een nieuw nummer kunnen presenteren ;)

Ik denk als je van deze tijd de 5 populairste band moet noemen dat vrijwel iedereen voor Coldplay gaat. Ze blijven nummers uitbrengen, dus daar is het zeker niet stil.

Ik snap inderdaad dat het jou mening is, ik ben het er alleen niet mee eens ;)

Overigens MaartenF, ben het met je eens wat betreft Bon Jovi, maar het is echt een showmannetje. Zoek maar eens wat nummers op concerten op van hem op http://www.youtube.com. Ik vind het idd ook niet echt bijzonder.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...