Ga naar inhoud

[NL] Flodder


Flodder is een....  

22 leden hebben gestemd

  1. 1. Flodder is een....

    • Super TV-serie
      18
    • Redelijk leuk
      2
    • Gaat wel
      2
    • Absoluut geen leuke serie
      0


Aanbevolen berichten

Praat en discusseer hier over de films en de TV-serie van Flodder, de meest asociale familie in Nederland.

Wat vinden jullie er nou eigenlijk van? Welke film en/of aflevering vinden het jullie het leukst? En de uitspraken.... genoeg om over te discusseren in ieder geval. :)

Ik vind het in iedergeval top, zowel de serie als de films. _O_^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geniale serie _O__O_

Die serie liet zien dat asociale mensen ook een leven hebben: Een Asociaal leven :P

Alleen erg jammer van Coen van Vrijgerge De Coningh, hij is overleden tijdens de opnames, hij kreeg een hartaanval en viel op de roze slee.

Dat stond ooit in een tijdschrift, in een reportage over BN's die overleden zijn, stond ook onder andere Leen Jongewaard in. Even offtopic maar heeft iemand die reportage en zou die eventueel willen inscannen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

De televisieserie eindigde noodgedwongen met het plotselinge overlijden van acteur Coen van Vrijberghe de Coningh aan een hartstilstand tijdens een besloten feest in de Flodder-studios. Het feest werd gehouden om de afronding van de opnames van een nieuwe Flodder-reeks te vieren. Van Vrijberghe de Coningh maakte een sprong op de motorkap van zijn welbekende Chevrolet waarna hij, voor het oog van al zijn verbijsterde collega's, in elkaar zakte. Diverse wanhopige pogingen tot reanimatie mochten niet meer baten. Hij stierf op 15 november 1997 in de ambulance, drie dagen na zijn verjaardag en werd 47 jaar. Hoewel de televisieserie qua succes nog makkelijk door kon gaan, besloten de makers uit respect geen opvolger te zoeken en voor altijd te stoppen met het fenomeen Flodder. De laatst opgenomen reeks werd begin 1998 door Veronica uitgezonden. Door het overlijden van Coen kon er voor het vijfde seizoen geen nieuwe leader meer worden opgenomen en werd de leader van seizoen vier gebruikt (met de barbecue bij het zwembad).

Bron: wikipedia.nl

Klopte dus een beetje wat je zei samba-boy. Wel erg spijtig inderdaad.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vooral mooi. Klinkt misschien stom maar hij is wel in stijl gestorven.

Net Breekpunt gekeken. E?n van de laatste afleveringen, waar Ma een rotte kies heeft :)

Ja, je hebt wel gelijk dat hij in stijl is HERDACHT, in elkaar zakken in het bijzijn van al je vrienden vind ik niet in stijl sterven....

Even iets anders. Flodder 2 is nu nog steeds niet op dvd (Wel illegaal, ik heb een superscherpe opgenomen versie van Net 5 van vroeger op dvd 8-) ), omdat CIC Video nog steeds de rechten ervoor heeft, maar CIC is geloof ik failliet, dus de vraag is nu: Wie heeft de rechten om het op dvd te brengen? Als bridge de rechten nou koopt, kunnen we snel van Flodder genieten... In AMERIKA!!! :P

EDIT: Voor de flodder-kenners: Mijn broer zegt dat er vroeger een Flodder-lijn bestond, waar ze dingen zeiden zoals: "Ja en ik vertel alles aan opa", maar dat dat niet klopte omdat dat ten tijde was van Flodder 2, en in die films was Opa "Effe weg"....

Weet iemand of het klopt dat er een Flodder-lijn bestond?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou niet weten of er ooit een Flodder-lijn heeft bestaan.

Maar ik vind het ook een leuke serie. Tot een half jaar geleden was het iedere dag op tv, en ik keek wel regelmatig. Kon er goed om lachen.

Maar eh... in stijl sterven, is dat ?berhaupt mogelijk?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Aardig idee om die locaties eens op te zoeken. Best nog veel herkenbaar, hoewel veel huizen zichtbaar van kleur veranderd zijn :)

ik heb het filmpje ook bekeken en ik vind het wel leuk om er zo naar te kijken!

ligt in Sittard ergens toch ofzo iets?

maar goed een tijdje geleden kreeg ik van een klasgenoot van mij deze link:

Flodder Site

met leuke informatie enzo!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

maar goed een tijdje geleden kreeg ik van een klasgenoot van mij deze link:

Flodder Site

met leuke informatie enzo!

Oh die site...ze noemen zichzelf officieel maar ik geloof er echt niks van.

Zelf had ik een forum, http://www.flodderforum.tk. Heeft inmiddels al een tijdje het leven gelaten en druk was het er trouwens ook niet. Toch wel een aantal mensen die ik niet ken van deze of andere fora.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Erg leuke film!

zeker dat die gasten de moeite nemen om dat allemaal uit te gaan zoeken!

er is niet echt heel veel veranderd als ik dat zo bekijk!

ik heb alle dvdtjes van flodder ik kijk er regelmatig met plezier naar,

trouwens flodder is weer op tv elke werkdag op rtl5 op 20.00

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 years later...

Leuke serie. En vooral de films zijn heel leuk. En gelukkig wordt Flodder in Amerika ook op DVD verkocht, die heb ik een tijdje geleden gekocht bij de Blokker. En ook de series heb ik thuis op DVD. De derde film vind ik denk ik de leukste film. Vooral het einde waarin heel zonnedael in vlammen op gaat, behalve het huis van de Flodders.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuke serie. En vooral de films zijn heel leuk. En gelukkig wordt Flodder in Amerika ook op DVD verkocht, die heb ik een tijdje geleden gekocht bij de Blokker. En ook de series heb ik thuis op DVD. De derde film vind ik denk ik de leukste film. Vooral het einde waarin heel zonnedael in vlammen op gaat, behalve het huis van de Flodders.

Dat is zeker die 4:3 pan&scan versie? ;(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is zeker die 4:3 pan&scan versie? ;(

Uhuh... Ik heb het verhaal van die spaanse uitgave 'vanaf 20 euro' al vaak genoeg verteld (Op dvd.nl kreeg ik notabene bonje met die verkoper, wat een kapsoneslijer :P), maar dat was ook een 4:3 pan en scan editie. De eerste Nederlandse uitgave was origineel alleen verkrijgbaar in een 'Hollandse klassiekers' box, je kent ze wel, van die 13 in een dozijn krakers die zo vaak worden uitgebracht dat ze na een tijdje gewoon niet meer leuk zijn. Zo weinig mogelijk te maken met de originele makers en gewoon een eerste de beste filmprint zien te krijgen.

Van Flodder in Amerika is er ook gewoon geen goede 16:9 print gemaakt. Voor TV ook nog steeds niet. Betwijfel of er nog wel ergens een filmprint van te vinden is in 16:9.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 years later...
14 minutes ago, RM said:

Zijn ze dan ook gesynchroniseerd of zijn ze dan enkel ondertiteld?

 

Nagesynchroniseerd, maar je kunt ook voor de originele (5.1) soundtrack kiezen. Het zijn 1 op 1 gescande bioscoopprints, alleen een aantal titels zijn verkeerd gegaan.

Volgens mij zijn de NL uitgaven die er aan komen exact de Duitse scans, met de foute titels, alleen dan met enkel de NL soundtrack en geen optionele Duitse ondertitels bij de scènes die in Duitsland oorspronkelijk geknipt waren.

Op de Duitse uitgave staan dus alle 3 de Flodderfilms in HD, volledig, Nederlands en de ondertitels zijn optioneel, die kunnen dus uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...