Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart -deel 2-


Aanbevolen berichten

Dan gaje je toch irriteren aan zo'n hond?

Maar ik denk ook dat ze hem daarom niet meer hebben gebruikt.

En wat voor rol zou hij dan in de kroon moeten hebben?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Dan gaje je toch irriteren aan zo'n hond?

Maar ik denk ook dat ze hem daarom niet meer hebben gebruikt.

En wat voor rol zou hij dan in de kroon moeten hebben?

net zo`n rol als Lara, daar had je ook vrij weinig aan in het verhaal opzich. Oke, zij had de schuilplaats ontdekt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om terug te komen op een opmerking van mezelf in dit topic: ik dacht dat de serie van de Kroon meteen volgde op het einde van de Schatkaart, dus dat na alle avonturen Bassie meteen weer ging voetballen met Lara. In feite blijkt er een jaar tussen te zitten. Bassie zegt namelijk tegen Lara aan het begin van de Kroon, tijdens het voetballen, dat hij de hele winter geoefend heeft.

Achteraf ook wel logisch anders zouden de boeven wel erg snel weer uit de gevangenis zijn ontsnapt.

Hoewel.... een jaar gevangen? Valt toch tegen met Vlugge Japie in je cel :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Om terug te komen op een opmerking van mezelf in dit topic: ik dacht dat de serie van de Kroon meteen volgde op het einde van de Schatkaart, dus dat na alle avonturen Bassie meteen weer ging voetballen met Lara. In feite blijkt er een jaar tussen te zitten. Bassie zegt namelijk tegen Lara aan het begin van de Kroon, tijdens het voetballen, dat hij de hele winter geoefend heeft.

Achteraf ook wel logisch anders zouden de boeven wel erg snel weer uit de gevangenis zijn ontsnapt.

Hoewel.... een jaar gevangen? Valt toch tegen met Vlugge Japie in je cel :)

Het duurt natuurlijk een tijd voor de boeven echt in de gevangenis terecht komen. Rechtszaak en dergelijke, je kent dat wel. Daarbij, wie wil er nou in de winter ontsnappen, veel te koud ;)

En ze zullen hun lesje wel geleerd hebben met Japie, hij moest waarschijnlijk zelf zijn dingetjes fabriceren en dat kost tijd...

Ja, ik weet het ook niet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tja, ze kregen waarschijnlijk gewoon meer bewaking. Japie had het slot zo open, maar de baron moest de bewaker met een truc afleiden.

De bewaking weet natuurlijk allang dat *japie* zeer snel is met het openmaken van een deur, dat bewijst de eerste aflevering van Het Geheim van de Schatkaart wel. Extra bewaking is dan inderdaad geen gek idee, maar achteraf tevergeefs.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De bewaking weet natuurlijk allang dat *japie* zeer snel is met het openmaken van een deur, dat bewijst de eerste aflevering van Het Geheim van de Schatkaart wel. Extra bewaking is dan inderdaad geen ge idee, maar achteraf tevergeefs.

Zij hadden geen rekening gehouden met de geniale Baron. Die was immers nog steeds een grote onbekende van de politie, dus ze wisten niet wat ze konden verwachten! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zij hadden geen rekening gehouden met de geniale Baron. Die was immers nog steeds een grote onbekende van de politie, dus ze wisten niet wat ze konden verwachten! ;)

Tsja de Baron is idd geniaal. Ze zijn uiteindelijk toch ontsnapt met z'n drieën, dus niemand kon ze tegenhouden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja er worden niet veel ontsnappingen getoond maar die van de Diamant is meteen wel erg leuk. Maar die van de Schatkaart ook als Japie wordt geintroduceerd :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De introductie van de baron is ook goed, hij begint meteen met de legendarische woorden: Drommels, drommels en nog eens drommels, wat ik hier in de krant lees.....

In vind het wel duidelijk dat de Verzonken Stad na de Kroon komt, misschien ook omdat ik die 2 na elkaar gezien heb.

Maar ze hebben het over een kaart voor Danny, Robin en Lara in de eerste aflevering, bovendien zijn de boeven precies zo gekleed als in de Kroon.

Trouwens Lara wordt nog wel een keer vermeld in de Reis vol Verrassingen, dan zegt Adriaan tegen Bassie als die zich verveelt dat hij met Lara kan gaan voetballen.

Bassie antwoord dan dat dit niet kan omdat die met d'r baas op vakantie is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb net nog weer een stukje gekeken van deze serie. Vraag me alleen af waarom de boeven in een Seat Marbella rondrijden O} Deze Fiat Panda-kloon is nu niet bepaald de snelste auto op deze aardbol en dus niet geschikt voor achtervolgingen in een heuvelachtig gebeid.

En *aadbaron* maar zeggen--> sneller Japie !! _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb net nog weer een stukje gekeken van deze serie. Vraag me alleen af waarom de boeven in een Seat Marbella rondrijden O} Deze Fiat Panda-kloon is nu niet bepaald de snelste auto op deze aardbol en dus niet geschikt voor achtervolgingen in een heuvelachtig gebeid.

En *aadbaron* maar zeggen--> sneller Japie !! _O-

Onopvallend? Als je in een ferrari gaat rijden daar dan hebben die vervelende clown en die irritante acrobaat je zo in de smiezen natuurlijk...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Onopvallend? Als je in een ferrari gaat rijden daar dan hebben die vervelende clown en die irritante acrobaat je zo in de smiezen natuurlijk...

Dat is dan ook wel weer het andere uiterste natuurlijk ;)

Waarom geen Opel Kadett of Peugeot 205 :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is dan ook wel weer het andere uiterste natuurlijk ;)

Waarom geen Opel Kadett of Peugeot 205 :)

Die wagens moeten maar net rondrijden op Lanzarote. Ik kreeg niet de indruk dat er op dat eiland nu een hoop verschillende wagens waren...

En tja, waarom geen Opel of Peugeot... daar zullen we wel nooit achter komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is dan ook wel weer het andere uiterste natuurlijk ;)

Waarom geen Opel Kadett of Peugeot 205 :)

Wellicht dat dat niet kan op die smalle weggetjes op Lanzarote. Kleinere auto's hebben daar minder moeite mee. De wagen van B&A is immers ook maar klein.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even een paar quotes genoteerd van de boeven tijdens deze serie toen ik een tijdje keek:

1

*japie* Ow, ow, ow, waarom hebben wij vannacht die clown en

acrobaat niet overvallen?

*b2* Ja! Waarom gaan we niet voetballen?

*japie* Nee, ik zeg overvallen!

*b2* Nou dat zeg ik toch, voetballen!

*aadbaron* Houd je mond, en luister!

*b2* Waarom schreeuwt hij zo tegen ons? We mogen toch wel

voetballen?

*aadbaron* Houd je mond en luister wat voor belangrijks ik jullie te vertellen heb! Ik kreeg gisteravond weer een geweldig idee, met alle bescheidenheid mag ik wel zeggen, een briljant idee.

*japie* Hee! Wat voor een idee, baas?

*aadbaron* Wij gaan die twee helemaal niet overvallen!

*b2* Wat? Gaan we nou weer niet voetballen? De baas weet ook niet wat hij wil!

*japie* Wat voor een plan baas?

*aadbaron* Wij laten die clown en acrobaat rustig de schat zoeken. Maar, zodra zij de schat gevonden hebben komen wij in actie en pikken die schat, van ze af, hahahahaha

*japie* Hee! Dat is een geweldig goed plan, baas!

*b2* Ja, een heel goed plan. Waar had de baas het over?

Het heerlijke van deze quote is de gezichtsuitdrukkingen van de boeven (vooral *japie* en *b2* ), *japie* die 2x hetzelfde zegt (Wat voor een idee baas? Wat voor een plan baas?) en het idee van de *aadbaron* die helemaal niet briljant is, lijkt mij :N

2

*aadbaron* Dit gaat uitstekend, als wij ze op deze afstand blijven volgen, hebben zij niets in de gaten.

*japie* Ja, maar wat zouden ze zoeken, baas?

*aadbaron* De schat natuurlijk!

*japie* Ja, maar zij hebben de schatkaart!

*b2* Wie heeft er een staart?

*japie* Ik zeg: Zij hebben de schatkaart!

*b2* Ja, dat weet ik ook wel. Dat hoef je mij niet te vertellen!

*aadbaron* Houd je mond B2!

...

*aadbaron* Wat zoeken zij?

*b2* Wat? Zoeken ze een ei?

*aadbaron* Ik zeg: Wat zoeken zij?

*b2* Nou, weet jij dat dan niet?

*aadbaron* Wat zoeken zij dan, B2?

*b2* De schat!

*aadbaron* Drommels, drommels en nog een drommels

Tijdens deze quotes vond ik het gezicht van *japie* (vooral bij *b2* DE SCHAT echt geweldig). Daarbij vond ik de opmerking van *b2* mooi van: Wat? zoeken zij een ei? terwijl ze dat nog echt zochten ook!

Daarbij waardeer ik het afzijdige gedrag van *b2*. Als *aadbaron* en *japie* praten dan zie je B2 er ook echt zo bijzitten van: Waar hebben hun het over? Zo acteert B2 steeds als hij in de wagen zit, geniaal -0-

3

Bassie en Adriaan rijden, op 44 minuten van B&A deel II, langs de boeven nadat ze de wagen hebben gekeerd. De boeven zoeken dekking en zetten de wagen aan de kant:

*bas* Adriaan! Adriaan! Zag je dat?

*adriaan* Wat?

*bas* In die rode auto, zaten drie man een krant te lezen.

Hoe weet Bassie in hemelsnaam dat er 3 man in de wagen zaten, foutje, moet kunnen!

4

*japie* Ze hebben ons niet gezien, baas!

*aadbaron* Goed zo Japie. Kom op, keer de wagen!

*b2* Wat wil je me vragen?

*aadbaron* Ik zeg 'keer de wagen'!

*b2* Waarom vraag je dat aan mij? Japie zit toch achter het stuur.

*aadbaron* Drommels, B2. Ik zeg het toch tegen Japie!

*b2* Waarom schreeuw je dan tegen mij?

*aadbaron* Ach! Kom op. Snel achter ze aan. Laat ze niet ontsnappen.

Het opvallende is dat *japie* duidelijk meer respect heeft voor *aadbaron* dan dat *b2* heeft. Dit respect is dan ook wederzijds. B2 spreekt de baas niet met u aan, Japie doet dit meestal wel

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bassie en Adriaan rijden, op 44 minuten van B&A deel II, langs de boeven nadat ze de wagen hebben gekeerd. De boeven zoeken dekking en zetten de wagen aan de kant:

*bas* Adriaan! Adriaan! Zag je dat?

*adriaan* Wat?

*bas* In die rode auto, zaten drie man een krant te lezen.

Hoe weet Bassie in hemelsnaam dat er 3 man in de wagen zaten, foutje, moet kunnen!

Das een goof voor Wonderer's site!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Das een goof voor Wonderer's site!

Als je drie kranten ziet... oh ja, dan zie je niet of het mannen of vrouwen zijn. Maar vrouwen lezen geen krant, dus... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, maar wonderer,

waarschijnlijk waren er 4 kranten (voorruit, achterruit, zijruit 2x). De voorruit kunnen wij niet zien, maar de achterruit in ieder geval wel.

Bassie en Adriaan kunnen nooit zien of er achterin 1, 2 of 3 man zitten. Ze weten niet of er iemand aan de bestuurders kant zitten en ze weten niet of het een man/vrouw/jongen/meisje is

dus opzich, wel een beetje een foutje O}

5

*aadbaron* Japie. De eerst volgende weg rechtsaf!

*japie* Ja maar baas. U zei eh...

*aadbaron* Japie, de eerst volgende weg rechtsaf!

*japie* Okay, baas!

*b2* Wat zei de baas?

*japie* Eerst volgende weg, gaan we rechts af!

*b2* Wie is er maf?

*japie* pfff ow

*aadbaron* Ik zei rechts af!

*b2* Ow, bent u maf?

*aadbaron* slaat *b2*

6

*b2* Wa seggie?

*aadbaron* Ik zei niets!

*b2* Ow dan had ik je toch goed verstaan. Want ik hoorde ook niets.

7

*aadbaron* Japie

*japie* Ja, baas

*aadbaron* Rijd eens wat langzamer... Stop de wagen!

* wagen stopt *

*b2* Wa seggie?

*aadbaron* Ik zeg: "Stop de wagen"!

*b2* Nou daar ben je wel een beetje laat mee. De wagen staat al stil

*aadbaron* Drommels!

*b2* 4 life

Link naar bericht
Delen op andere sites

Da's trouwens een fout die wel vaker gemaakt word. Denk alleen maar aan de sleutel, waar de BB zegt: "Ga achter die kerels aan"terwijl hij niet wist dat het er twee waren. Ook zo'n voorbeeld dat er al geroepen / gezegd wordt hoeveel personen er bij betrokken zijn, terwijl de spreker dat niet kan weten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

hee hallo, daar was ik weer, na een lange tijd van afwezigheid.. Ik heb eens een vraagje, maar ik weet niet of hij al eens behandeld is, maar als ik dat allemaal moet lezen, benk zolang bezig. In de begintune van de schatkaart zie je B&A uit een trein springen ofzo iets. Maar in de serie zie je nix van dit al... Dus misschien weten jullie hoe dat zit????

Link naar bericht
Delen op andere sites
hee hallo, daar was ik weer, na een lange tijd van afwezigheid.. Ik heb eens een vraagje, maar ik weet niet of hij al eens behandeld is, maar als ik dat allemaal moet lezen, benk zolang bezig. In de begintune van de schatkaart zie je B&A uit een trein springen ofzo iets. Maar in de serie zie je nix van dit al... Dus misschien weten jullie hoe dat zit????
Dat is speciaal voor de tune opgenomen.
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wonderer, mij zijn wat foutjes opgevallen in deze serie:

1:

18.44 uur:

*bas* : Adriaan, als we nou morgen klaar zijn met het circus, wat gaan we dan doen?

*adriaan* : Ik heb een stukje grond gevonden, daar gaan we met de caravan staan. En dan beginnen we met niets doen, en dat houden we heel erg lang vol.

*robin* : Nee hoor we gaan avonturen beleven

*bas* : Hé dat lijkt me leuk!

*adriaan* : Nee nee, geen avonturen meer. We houden ons kalm.

Dan volgt het politiebericht...

20:20 uur:

*bas* speelt uit verveling met circuspoppetjes

*bas* : Adriaan, waar gaan we van de winter staan met de caravan?

*adriaan* : Ik heb een stuk grond gevonden, net buiten de stad. Vlakbij een huis dus we hebben water en elektriciteit.

*bas* : Hé hoor je dat Robin. We hebben water en elektriciteit. Dan kunnen we fijn televisie kijken.

*robin* : Dan wil ik naar die griezelserie kijken!

*bas* : Welke serie?

*robin* : Van Bassie en Adriaan, ha ha ha ha

Ook *japie* heeft last van korte-termijn-geheugen:

53:16 leest de *aadbaron* in zijn krant:

*aadbaron* : Drommels, drommels en nog eens drommels, ik heb het!

*japie* : Wat? Eh... baas?

*aadbaron* : Ik heb weer een plan. Met alle bescheidenheid mag ik zeggen een geniaal plan!

*b2* : Ja wat gaat er gebeuren?

*aadbaron* : Kom hier en luister!

*b2* Wat is er?

*aadbaron* : ik heb een plan

*b2* : Wa seggie

*aadbaron* : Ik heb een plan!

*b2* : Nou dan hoef je toch niet zo te schreeuwen!

*aadbaron* : Ik lees hier in de krant dat de heer Olivier Bulk een wereldreis is maken met zijn boot.

*japie* : Ja maar wat heeft dat dan met uw plan te maken?

*aadbaron* : Dat betekent dat hij voor enige tijd niet thuis is! En dat wij ongestoord zijn huis kunnen bezoeken!

*b2* : Dat hoef je niet te doen want hij is niet thuis. Hij is een wereldreis aan het maken met zijn boot!

( _O_ *b2* _O_ )

Alsof zoiets in de krant staat, maar later bewijst *japie* dat hij in zijn rol nog wel wat kenmerken van *bas* heeft:

1:02:43: Ze lopen in het huis om in te breken:

*japie* : Zeg baas. Wat doen we nou als plotseling de eigenaar thuiskomt?

*aadbaron* : Die komt niet thuis Japie!

*japie* : O nee?

*aadbaron* : De eigenaar van dit prachtige huis is een wereldreis aan het maken met zijn boot!

2:

27:50 uur: Nadat Japie van de Baron de caravan moet inhalen, dwingt B2 hem tot stoppen:

*b2* : Stop, stop! Ga die caravan niet voorbij!

*aadbaron* : Wat is er B2?

*b2* : Stop nou, je bent toch niet doof.

In die tijd dat Japie gewoon doorreed hadden ze de wagen allang ingehaald, aan het tempo te zien waarmee hij de caravan passeerde, maar dat terzijde. De auto van de boeven hebben wel erg slappe banden!

Link naar bericht
Delen op andere sites

In die tijd dat Japie gewoon doorreed hadden ze de wagen allang ingehaald, aan het tempo te zien waarmee hij de caravan passeerde, maar dat terzijde. De auto van de boeven hebben wel erg slappe banden!

ja inderdaad als k die banden dan weer zie dan lig ik altijd in een scheur omdat die banden zo plat zijn geworden als ze remme

magnifiek

Link naar bericht
Delen op andere sites

zeker, ik zag dat de korte-termijn-geheugen van bassie was bestraft tijdens de verzonken stad, dus ik d8, laat ik ook maar wat inzenden. Je hoeft het niet op de site te zetten hoor, gewoon wel leuk om ff te laten zien...

dat laatste heeft eigenlijk 2 kleine foutjes maar het zijn geen fouten die je op de site moet zetten, gewoon leuk om te laten zien, vind ik zelf...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik las een aantal berichten terug, veel vragen over de leader. En ook later werd deze week gesteld. Ondertussen staat het antwoord op de site van adriaan... Deze zijn dus speciaal voor de leader opgenomen. En ze komen ook niet uit de scene met Bassie en Adriaan als de 2 geheime agenten (Baski en hutskian, als ik het goed zeg teminste), want dat zie je aan hun uiterlijk....

292_ba_trein_gr.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik las een aantal berichten terug, veel vragen over de leader. En ook later werd deze week gesteld. Ondertussen staat het antwoord op de site van adriaan... Deze zijn dus speciaal voor de leader opgenomen. En ze komen ook niet uit de scene met Bassie en Adriaan als de 2 geheime agenten (Baski en hutskian, als ik het goed zeg teminste), want dat zie je aan hun uiterlijk....

1: Dit staat er al een paar maanden op. Maar iig bedankt.

2: Geen geheime agenten, dat is een andere serie ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor degene die het ook opgevallen is: Ik heb vanmiddag naar de diamant zitten kijken, en toen viel het mij op dat de groten in Valkenburg onwijs veel lijken op de grot op Lanzarotte.... Volgends mij (ik weet het bija zeker) is de grot opname in Valkenburg geweest... Ze hebben het zo weten te filmen dat je niet herkend dat het die groten zijn... Maar dit denk ik teminste.. Wie denkt hetzelfde, of weet het antwoord op mijn vraag..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor degene die het ook opgevallen is: Ik heb vanmiddag naar de diamant zitten kijken, en toen viel het mij op dat de groten in Valkenburg onwijs veel lijken op de grot op Lanzarotte.... Volgends mij (ik weet het bija zeker) is de grot opname in Valkenburg geweest... Ze hebben het zo weten te filmen dat je niet herkend dat het die groten zijn... Maar dit denk ik teminste.. Wie denkt hetzelfde, of weet het antwoord op mijn vraag..

Schrap maar uit je gedachten :P niet waar :P . Adriaan heeft uitgelegd hoe de opnamen op Lanzarotte gingen. Dat was dus NIET in Valkenburg :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Schrap maar uit je gedachten :P niet waar :P . Adriaan heeft uitgelegd hoe de opnamen op Lanzarotte gingen. Dat was dus NIET in Valkenburg :P

Je moet wel opletten. De opnamen uit de schatkaart zijn gedeeltelijk in Valkenburg gemaakt. De fakkels bijvoorbeeld. Het vinden van de schat en de leren riemen was op Lanzarote

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je moet wel opletten. De opnamen uit de schatkaart zijn gedeeltelijk in Valkenburg gemaakt. De fakkels bijvoorbeeld. Het vinden van de schat en de leren riemen was op Lanzarote

Dat stuk heb ik dus even gemist :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet nog goed dat een kennis van mij naar Lanzerotte is gegaan, het ei ( *bas* met et ei in de rug) vondt maar de ingang van de grot nooit heeft kunnen vinden.... Wat was ze teleurgesteld. :) .. Iemand hier die de grot wel ooit heeft gevonden??

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik weet nog goed dat een kennis van mij naar Lanzerotte is gegaan, het ei ( *bas* met et ei in de rug) vondt maar de ingang van de grot nooit heeft kunnen vinden.... Wat was ze teleurgesteld. :) .. Iemand hier die de grot wel ooit heeft gevonden??

die opname is in NL gemaakt dus die ingang die vind je daaro niet

Link naar bericht
Delen op andere sites

Moet je mij toch eens vertellen hoe ze de ingang/ entree in de grot hebben gefilmd.. Je gaat mij echt niet vertellen dat dat gewoon opgenomen is in een achtertuintje met een kartonnen grot...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Moet je mij toch eens vertellen hoe ze de ingang/ entree in de grot hebben gefilmd.. Je gaat mij echt niet vertellen dat dat gewoon opgenomen is in een achtertuintje met een kartonnen grot...

Nee, hij bedoelt in Valkenburg, waar ook de grot uit de diamant is opgenomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...