Ga naar inhoud

Anime topic


Aanbevolen berichten

Welke anime kijken of keken jullie graag en welke is je favoriet :P

En voor de duidelijkheid, een anime is dus een tekenfilm uit Japan :Y)

Deel hier je anime ervaringen met anderen.

Voordat ik internet kreeg wist ik niet eens wat een anime was en keek ik er dus onbewust naar. Zo bleek zelfs Alfred J. Kwak een anime te zijn, omdat het in Japan geproduceerd is.

Ik kreeg pas in de gaten wat een "anime" nou eigenlijk was toen Fox Kids met Pok?mon en Digimon op de proppen kwam en Cartoon Network met Dragonball Z. Ik vond deze series erg leuk en volgde ze dan ook. Pok?mon groeide uit tot mijn favoriet en ik spaarde er echt bijna alles van :P

Na een tijdje verdween het gevoel een beetje. De meeste mensen waarmee ik over anime praatte, gingen Japanse afleveringen downloaden. Op de Nederlandse televisie waren namelijk weinig goede anime te zien. Digimon is nooit zo'n grote klapper geworden in Nederland en Dragonball Z was na een paar jaar helemaal uitgezonden. Alleen Pok?mon loopt ondertussen nog en is dan ook nog steeds mijn grote favoriet.

Het was inmiddels al jaren geleden dat ik een nieuwe anime ging volgen. Een paar weken geleden was ik op Youtube aan het kijken naar filmpjes over duitse herders en toen kwam ik ook een filmpje tegen van een anime over honden. Dat was "Ginga Densetsu Weed". Dit sprak me meteen aan en ik ging op onderzoek uit. Ik ontdekte dat er nog een serie voor kwam: "Ginga Nagareboshi Gin". Deze kwam uit 1986 en het vervolg uit 2005. Daar zat dus flink wat tijd tussen. Ik wilde deze 2 series per se zien en dat gevoel had ik jaren niet gehad. Gelukkig stonden de series volledig op Youtube, maar wel in het Japans met Engelse fansubs. De series zijn nooit Engels ingeproken, wel in wat andere talen. Dit was de eerste keer dat ik een anime ook echt in het Japans ging kijken en het beviel beter dan ik dacht. Ik ben achteraf zelfs blij dat het niet in het Engels was. Het Japans klinkt zo mooi, ik ben het echt meer gaan waarderen.

Op dit moment ben ik dus vooral weg van "Ginga Nagareboshi Gin" en "Ginga Densetsu Weed". Ik hou meer van dieren in de hoofdrol. Mensen weten me nooit zo te raken. Helaas zijn deze anime vrij onbekend in Nederland en het is moeilijk om Nederlandse fans te vinden. Daarom maar wat info :P

Ginga Nagareboshi Gin op Wikipedia

Ginga Nagareboshi Gin introfilmpje

Ginga Densetsu Weed op Wikipedia

Ginga Densetsu Weed introfilmpje

Kom maar op met jullie reacties of jullie eigen verhalen. :)

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik erger me al zolang ik me kan herinneren aan die verschrikkelijke Japanse teken- en animatiestijl. Ik kan er niet warm of koud van worden, het staat me ontzettend tegen.

Desondanks vond ik heel vroeger de Samurai Pizza Cats wel leuk. En ik heb ook Ichi the Killer gezien, die was echt heel "disturbing" ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als klein kind keek ik Dragonball Z op TF1 (Frankrijk 1) vond dat toen tof.

Toen Kanaal2 het hier bij ons ook ineens uitzendde heb ik de reeks nog eens bekeken, maar heb me mateloos zitten ergeren aan de immense uitgerektheid ervan (Aflevering x: de wereld zal ontploffen in 3 minuten, aflevering x+1: de wereld vergaat in 1 minuut .........)

Dus afgehaakt.

Pok?mon is hier uitgekomen toen ik 13-14 was, dus keek ik wel eens uit "er is niets op tv, en Pok?mon is wel eens grappig", maar ben dat dan vrij snel ontgroeid.

De andere anime en manga cartoons die ik al heb gezien vind ik allemaal bagger (wat heb je zoal: Naruto, Samurai X, ...) ben gewoon niet voor de tekenstijl.

(die tekenstijl is trouwens ook te vinden in Batman: Gotham Knights, waardoor ik het beduidend minder vind dan The Animated Series)

Moest er eens een verhaal zijn dat me ?cht aanspreekt, of moest er eens een goede humor-anime komen zou ik wel kijken en wie weet ...

Link naar bericht
Delen op andere sites
schreef op Ma Jan 22, 2007 11

Pok?mon is hier uitgekomen toen ik 13-14 was, dus keek ik wel eens uit "er is niets op tv, en Pok?mon is wel eens grappig", maar ben dat dan vrij snel ontgroeid.

Wat Pok?mon betreft, was ik er denk ik net op tijd bij. Na mijn 12e begon mijn interesse af te nemen en ging in veel minder snel dingen volgen. Pok?mon zag ik toen ik 11 was en heb ik dus nog net meegepikt. Veel van mijn contacten zijn hun interesse erin verloren, maar bij mij is het nooit over gegaan. Ik heb wel eens een dipje gehad, maar zo gauw de nieuwe afleveringen kwamen, was ik weer helemaal verkocht. Ook al is het vaak steeds weer hetzelfde verhaal. Mijn ouders zeiden nog dat ik al die spullen toen niet moest kopen, omdat ik er na een jaar toch wel op uitgekeken zou zijn. Inmiddels zijn we zo'n 7/8 jaar verder :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 years later...

Wel eea gekeken maar tegenwoordig heb ik het gevoel het allemaal wel gezien te hebben. Anime die mij wel kan bekoren:

- Beserk

- Rurouni Kenshin

- Death Note

- Hikaru no Go

- Monster

- Naruto

Tegenwoordig kijk ik dus niet meer. Gevoelsmatig halen de recentere series het niveau niet van het lijstje hierboven maar het kan ook zijn dat ik het gewoon niet meer leuk vind...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 years later...
gepost (aangepast)

In de zomervakantie zoek ik nu altijd een paar korte anime series uit die ik dan kijk en nu ook echt met "mensen" in de hoofdrol. :P

Er zitten echt pakkende verhalen tussen, mooie achtergrondmuziek en ik vind de animatie soms echt prachtig. Jammer dat we zulke dingen in Nederland nooit zullen zien.

Afgelopen 2 jaar gekeken naar:

- Fortune Arterial

- Myself ; Yourself

- Yosuga no Sora

- Kimi ga Nozomu Eien

- Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora

- True Tears

Maar dat zegt de meesten hier ongetwijfeld niets. :P

Verder ook enkele films van Studio Ghibli op DVD gezien:

- Spirited Away

- Grave of the Fireflies

- Castle in the Sky

- Howl's Moving Castle

Die films werden mij door diverse mensen aangeraden en TMP had het er ook soms over, dus zodoende. :P

Gelukkig komen deze hier wel steeds vaker uit op DVD.

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar dat zegt de meesten hier ongetwijfeld niets. :P

Verder ook enkele films van Studio Ghibli op DVD gezien:

- Spirited Away

- Grave of the Fireflies

- Castle in the Sky

- Howl's Moving Castle

Die films werden mij door diverse menen aangeraden en TMP had het er ook soms over, dus zodoende. :P

Gelukkig komen deze hier wel steeds vaker uit op DVD.

Wat vind je ervan? Het is meteen de enige anime die ik gezien heb, ik heb ook niet meteen de neiging om (veel) meer te gaan kijken, maar deze films zijn wel de moeite waard.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat vind je ervan? Het is meteen de enige anime die ik gezien heb, ik heb ook niet meteen de neiging om (veel) meer te gaan kijken, maar deze films zijn wel de moeite waard.

Ik had die eerste 2 op mijn kerstlijstje gezet voor 2011 en ik vond ze geweldig. _O_

Dus vorig jaar weer 2 Ghibli films voor kerst gevraagd en wederom enorm genoten. :P

Hopelijk brengen ze al die films nog uit, want ik wil ze allemaal graag zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

Ik ben ook wel een poosje wat bezig geweest met Anime, al ben ik er niet echt heel erg in verdiept verder..

Maar ik kan de tekenstijl zeker wel waarderen! Al moeten mensen natuurlijk niet alles over 1 kam scheren, er zijn zoveel verschillende tekenstijlen, dan wel subgenres binnen Anime..

Ik persoonlijk ben niet zo'n liefhebber van series (ook niet met gefilmde series), en dan beperk ik me nogal snel, aangezien Anime juist grotendeels uit series bestaat, heb ik het idee. Maar ik heb toch al aardig wat films op dvd, waaronder (nagenoeg?) de hele Studio Ghibli collectie. Dat zijn echt pareltjes! Ze worden niet voor niets wel eens de Disney van het Oosten genoemd (al vind ik Ghibli persoonlijk veel toffer, origineler en veel kwalitatiever).

Elfen Lied heb ik complete serie op DVD in 1 box, paar jaar terug in Engeland gekocht. Heb nog wel meerdere stand-alone films, maar heb eerlijk gezegd nog niet alles gezien wat ik op DVD heb (ook al heb ik sommige dvd's al paar jaar in huis :X)

Kan voor de geïnteresseerde wel eens een keertje lijstje maken welke films ik heb? (sowieso ook voor mezelf eens een lijstje maken met welke dvd's ik in mijn collectie heb, ook non-anime films)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de tekenstijl van veel anime series geweldig en het Japans vind ik ook geweldig in het gehoor liggen.

Laat maar eens weten welke anime series en films je gezien hebt. :P

Kun je ook MyAnimeList voor gebruiken:

http://myanimelist.n...list/Freytjevos

Ben niet zo goed met cijfers. Alles waarvan ik onder de indruk ben krijgt meteen een 10. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Series kan ik kort in zijn: Elfen Lied :P

Films; naja, heel veel spul van Studio Ghibli dus.. heb er heel wat op DVD thuis liggen, maar nog niet allemaal gekeken dus..

Verder nog thuis liggen (even uit mijn hoofd) Akira, Metropolis, Paprika, Steamboy, Ghost In The Shell 1 + 2, Appleseed Ex Machina, Straitjacket, Dante's Inferno (best wel bagger eigenlijk), Dead Space.. en dat was het wel een heel eind.. sorry dat ik niet echt dieper in ga op de Ghibli-titels, maar ga er maar van uit dat ik ze nagenoeg allemaal heb liggen ;) Komt binnenkort ook weer een nieuwe uit trouwens! Ben de naam zo snel eventjes kwijt..

En ik kijk de films ook het liefst in de originele taal ja, klinkt tochstuk 'echter', ook al volg ik er helemaal niks van.. als je bedenkt dat voice-actors in Japan/China soms net zulke beroemdheden kunnen zijn, als gewoon acteurs..

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Tussen de kerstcadeaus zat deze keer een heel pakket Studio Ghibli films:

- Ponyo on the Cliff by the Sea

- The Cat Returns

- Pom Poko

- The Borrower Arrietty

- Tales From Earthsea

- Kiki's Delivery Service

- Nausicaä of the Valley of the Wind

- Ocean Waves

- Whisper of the Heart

Allemaal gekeken en weer enorm genoten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tussen de kerstcadeaus zat deze keer een heel pakket Studio Ghibli films:

- Ponyo on the Cliff by the Sea

- The Cat Returns

- Pom Poko

- The Borrower Arrietty

- Tales From Earthsea

- Kiki's Delivery Service

- Nausicaä of the Valley of the Wind

- Ocean Waves

- Whisper of the Heart

Allemaal gekeken en weer enorm genoten.

Ben je beter bezig dan ik! :P Ik heb ze ook allemaal liggen, maar nog niet allemaal gezien..

Ponyo vond ik echt geweldig, ook al is die meer voor kinderen bedoeld..

PomPoko kon me niet zo heel erg bekoren eigenlijk, net als The Cat Returns en Tales From The Earthsea.. maar goed, het zijn allemaal Ghibli-films, maar wel van verschillende regisseurs / scriptschrijvers, dat heeft natuurlijk ook wel invloed op kwaliteit / originaliteit etc, vind ik..

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Zoals "VR!DZ" al aangeeft, alles van Studio Ghibli, dat zijn voor mij echt helden wat betreft Anime films. De PS3 game Ni No Kuni komt ook van hun af trouwens (in samenwerking met Level 5). Erg toffe game, waar Studio Ghibli vanaf straalt.

Wat betreft series, moet je denken aan Mushi-Shi, Death note, Full Metal Alchemist en Elfen lied. Al moet ik zeggen dat ik al een hele tijd geen Anime's meer heb gekeken. Toch maar weer eens aan beginnen...

aangepast door T_inus
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...
  • 4 months later...

Het was weer raak met de kerst hoor, een hele lading films.
Waaronder een boel van Ghibli:

-My Neighbours the Yamadas
-Only Yesterday
-From up on Poppy Hill
-The Wind Rises
-My Neighbour Totoro
-Princess Mononoke
-Porco Rosso


Weer enorm van genoten, vooral van Princess Mononoke.
En dan zat er ook nog een oudere film bij van regisseur Miyazaki:

-The Castle of Cagliostro

Ook weer een meesterwerk!
Dan verder nog enkele films van andere studio's die ik eens uit wilde proberen:

-The Girl Who Leapt through Time
-Summer Wars
-Journey to Agartha
-5cm per Second
-Wolf Children


Met succes, want ook deze films vond ik stuk voor stuk prachtig.
Een zeer geslaagde kerst zo!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wist pas sinds een paar jaren geleden wat Anime betekent. Dat van Alfred J. Kwak ook niet. 

 

Ik moet zeggen dat ik westerse tekenfilms mooier gemaakt vind. Het valt me op dat de figuren in Anime er (meestal) heel westers uitzien. 

Ik was trouwens heel wat jaren geleden een tekenfilm ''De Hond van Vlaanderen'' ik dacht eerst een Belgische tekenfilm te zien, totdat in de aftiteling allemaal Japanners stonden.

https://jeugdsentimentportaal.wordpress.com/de-hond-van-vlaanderen/

 

Trouwens betekent 'Animé' in het Frans animatie of levend. (het zal er wel vanaf komen) zie: https://translate.google.nl/?hl=nl#fr/nl/anim%C3%A9

 

Zijn misschien overduidelijke conclusies maar dat valt me gewoon op. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...

Weer 3 series gekeken.

H2O: Footprints in the Sand
Deze had ik eigenlijk al een hele tijd in mijn lijstje staan om eens te gaan kijken.
Nu dus eindelijk gedaan en zeker geen spijt van!

Kokoro Connect
Heeft me vanaf het begin meteen geboeid en was dus ook een succes voor mij.

Hyouka
De verrassing van de 3. Een ander genre dan ik normaal gewend ben.
Ik moest er dan ook eerst even inkomen, maar na een paar afleveringen werd ik er helemaal in meegezogen.
Heel leuk met al die mysteries, vooral met de film en de diefstallen op school.

Mijn dosis anime weer gehad voor deze vakantie. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik volg momenteel one piece, naruto en kijk ik gurren lagann. Ik heb ook beide FMA series, Death note en code geass gekeken. 

 

One piece is mijn favoriete manga en Death note is mijn lievelings-Anime  

aangepast door Thedrq
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...
  • 7 months later...

En wederom mijn dosis anime gehad voor deze zomervakantie:

- Corpse Party: Tortured Souls
Korte horror anime gebaseerd op het spel. Vind ik altijd wel leuk zoiets.

- My Teen Romantic Comedy SNAFU
- My Teen Romantic Comedy SNAFU TOO!
Deed me qua opzet erg denken aan Hyouka, alleen dan zonder het mysterie. Interessante karakters en leuke verhalen.

- Shiki
Een hele toffe horror serie. Heb echt in spanning zitten kijken. Een aanrader voor de liefhebbers.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had het zelf niet verwacht, maar ik ben nu op Netflix bezig met Death Note. Bijzonder spannende, duistere anime van 37 afleveringen die mijn volle aandacht wist te hebben tot zo rond de vijfentwintigste aflevering, inclusief een prima afsluiting. Helaas gingen ze toen (weet niet of dat ook de lijn van de manga is) nog 12 afleveringen door, die probeer ik nu nog even uit te zitten.

 

EDIT: Ah, die is zo te zien al meer genoemd in dit topic :D

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 7 months later...

Een paar anime series kijken maakt al enkele jaren vast deel uit van mijn zomervakantie, dus ook nu weer. :P

 

Mirai Nikki
Had echt geen idee wat ik er precies van moest verwachten, maar ik vond deze echt geweldig. Deed me op sommige momenten weer een beetje denken aan Higurashi no Naku Koro ni (Kai).

ReLIFE
Leuk en vermakelijk verhaal. Beviel me uitstekend, vooral met de grappige karakters.

Tokyo Ghoul
Ook deze verraste me erg positief, alleen wel een enorm open einde. Volgende keer dus meteen het vervolg kijken.

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...