Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 100
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Niet doen. Door de dunne huid, het slijmvlies en de nabijheid van de hersenen kan het iets vervelender uitpakken dan je wil. Ik weet niet of het echt waar is dat je er allerlei enge ontstekingen in je brein aan over houdt, of dat dat bakerpraatjes zijn, maar ik weet wel "for a fact" dat de oma van mijn oma haar neus is kwijtgeraakt daardoor. Misschien kun je even langs de huisarts gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Niet doen. Door de dunne huid, het slijmvlies en de nabijheid van de hersenen kan het iets vervelender uitpakken dan je wil. Ik weet niet of het echt waar is dat je er allerlei enge ontstekingen in je brein aan over houdt, of dat dat bakerpraatjes zijn, maar ik weet wel "for a fact" dat de oma van mijn oma haar neus is kwijtgeraakt daardoor. Misschien kun je even langs de huisarts gaan.

Dat heb ik ook wel eens gehoord. Dat je je neusharen er niet uit mag trekken omdat die in contact staan met je hersenen en dan schade kunnen veroorzaken.

Maar of dat waar is?

Oja die puist, laat 'm uitdrogen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat heb ik ook wel eens gehoord. Dat je je neusharen er niet uit mag trekken omdat die in contact staan met je hersenen en dan schade kunnen veroorzaken.

Maar of dat waar is?

Oja die puist, laat 'm uitdrogen.

Onrechtstreeks misschien: haarvaatjes in de neus, maar er lopen geen haren van je hersenen naar de binnenkant van je neus :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Onrechtstreeks misschien: haarvaatjes in de neus, maar er lopen geen haren van je hersenen naar de binnenkant van je neus :P

Ja, maar iig meer dan andere haren op je lijf :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips, ik laat hem lekker uitdrogen denk ik. Ik wist niet dat het nog gevaarlijk kan zijn ook. Het is nogal een rare puist (zowiezo raar, omdat ik normaal gesproken geen puisten heb) want hij zit aan de binnenkant, maar hij is zo groot dat je hem aan de buitenkant ook ziet. Heel raar..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bedankt voor de tips, ik laat hem lekker uitdrogen denk ik. Ik wist niet dat het nog gevaarlijk kan zijn ook. Het is nogal een rare puist (zowiezo raar, omdat ik normaal gesproken geen puisten heb) want hij zit aan de binnenkant, maar hij is zo groot dat je hem aan de buitenkant ook ziet. Heel raar..

Ik heb dat bijna "standaard"... nu ook weer :P . Het doet ook extra zeer, vanwege je neusharen :P . Beste wat je kan doen is inderdaad uit laten drogen, dan pulk je het er zo uit ;) Bij voorkeur niet in de trein doen :7

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nah... voor een puistje naar de huisarts vind ik niet echt nodig...

Ze komen en ze gaan, of dat nou in je neus is of op je gezicht :P . Beetje zonde van de no-claim om d??r voor naar de huisarts te gaan :+ . Die lui rekenen hoge kosten :P

Ligt er wel een beetje aan... als het een steenpuist is, zitten er best wel enge bacterien in het abces. Als dat verkeerd loopt, krijg je die zooi dus in je bloed en ik weet wel zeker dat je daar bloedvergiftiging van kunt krijgen. Als dat dus vlak bij je brein gebeurt...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nah... voor een puistje naar de huisarts vind ik niet echt nodig...

Ze komen en ze gaan, of dat nou in je neus is of op je gezicht :P . Beetje zonde van de no-claim om d??r voor naar de huisarts te gaan :+ . Die lui rekenen hoge kosten :P

is niet sprake van zomaar een puistje, is sprake van een puistje op een vervelende plek waarbij verkeerd verwijderen mogelijk ernstige gevolgen zijn. Dikke bullshit met je no-claim. Dat hij er een topic over opent geeft al aan dat het niet zomaar ff uitknijpen of weg laten rotten is.

Overigens Koeiestaart, vraag aan de huisarts even of de dingen die in dit topic zijn gezegd kul zijn.. Vooral van die neushaar vind ik interressant. Als dat half uit mn neus komt moet ik het er toch echt wel uit halen, anders is het echt TE ranzig :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

U dient in de volgende gevallen altijd een arts te bezoeken indien:

- de steenpuist zich bevindt in het neus-lipgebied. Het gevaar bestaat hierbij dat een dieper gelegen holte (= sinus cavernosus) verstopt raakt en een trombose ontstaat. Dit is een levensgevaarlijke situatie.

bron

Niet de reden die ik dacht dus, maar toch wel verstandig om even langs te lopen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nah, ik heb het ook vaak helemaal bovenin mn neus aan de binnenkant zitten en kan het zodoende ook niet uitdrukken. Maar echt "steenpuisten" zijn het niet... meestal van die "vetbultjes" die je ook op je gezicht krijgt normaal gesproken (maar doet wel verrekte zeer :P ). Als het echt zo'n huge-geval is, waar echt veel pus uit kan komen is het inderdaad wel beter om naar de huisarts te gaan ;):P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Neushaar verwijderen lijkt me toch niet echt gevaarlijk. Ik heb ook wel eens dat ik in de spiegel kijkt en er groeit er een ongeveer naar mn kin toe. Dan trek ik hem er echt wel uit, ik heb niet het idee dat ik vervolgens een beschadiging heb opgelopen. Dat van die puist kan ik wel geloven, ik ga er ook echt niet aanzitten omdat hij pijn doet. Ik ga dus inderdaad maar naar de huisarts. Jammer van de no-claim inderdaad, maar ik zal vast dit jaar nog wel een keer moeten.

Neusharen trekken is trouwens best pijnlijk. Zo'n trimmer is ideaal, dat heeft mijn vader ook. Maar ja, daar groeien per dag 20 haren uit zijn neus.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Je moet bij de Turkse kapper je neushaar laten verbranden :P

Dan doet ie je oorhaar erbij, je wenkbrauwen verdunt ie, hij scheert je, hij masseert je.. Alles... Oja, hij knipt je ook nog :P

Na drie kwartier sta je buiten, 2/3 euro lichter :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je moet bij de Turkse kapper je neushaar laten verbranden :P

Dan doet ie je oorhaar erbij, je wenkbrauwen verdunt ie, hij scheert je, hij masseert je.. Alles... Oja, hij knipt je ook nog :P

Na drie kwartier sta je buiten, 2/3 euro lichter :)

Altijd even sympathiek die turkse kappers :7 . Je was buiten die 2/3 euro niet je portemonnee kwijt later :+ ? Ik suggereer niks overigens :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Altijd even sympathiek die turkse kappers :7 . Je was buiten die 2/3 euro niet je portemonnee kwijt later :+ ? Ik suggereer niks overigens :P

Och, Turken zijn goede mensen. Zolang ze maar slapen daar blijven...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja voor jou wel... langharige tekkel :P . Ik heb het weer een beetje ingekort tot vlak boven mn schouders... het hing iets te ver "over" mn schouders :+

Da's juist lekker voor in de winter... Dan heb je tenminste een reden voor een mat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja die heb ik nog steeds ruimschoots :P . Alleen het was zo'n wildgroei aan het worden dat het aan de zijkant helemaal opkrulde... echt zo'n hans teeuwen kop :P . Wel gaaf, maar geen gezicht :P

Ik kan ook altijd wel genieten als ik naar de spiegel kijk en zie dat mijn mat naar buiten begint te krullen.

Maar ik snap je punt wel ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee! Je moet het lang laten groeien!

Ja maar het ziet er momenteel echt niet uit... K kan er nu volgens mij wel een fatsoenlijke staart in leggen, maar dat is ook niet mijn ding :P
Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja maar het ziet er momenteel echt niet uit... K kan er nu volgens mij wel een fatsoenlijke staart in leggen, maar dat is ook niet mijn ding :P

Jaweeeeeeel! Mannen met een staartje zijn geil :9

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Neen, daar heb ik niet veel last van.

Maar een staart zorgt ervoor dat je je lang haar kan bewaren en de "voordelen" hebt van kort haar: geen haar in je gezicht, niets over je oren.

Dat is zeker waar.. Alleen het moet wel al redelijk lang zijn, voor een staart er nog een beetje uit wil zien... Grootste nadeel is dat mn broer toen ie zo oud was als ik ook een staart had en ik krijg al genoeg opmerkingen uit de familie dat ik op hem lijk :P
Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...