Ga naar inhoud

Favoriete album aller tijden


Aanbevolen berichten

Ik ben wel eens benieuwd wat jullie favoriete album (oftewel audio-cd) aller tijden is :)

Mijn favoriete album aller tijden is toch wel Joy Division - Closer. De eerste helft van het album is niet echt super, maar het album wordt, naarmate je verder luistert, steeds donkerder en donkerder...

De laatste paar nummers bezorgen mij telkens kippenvel en bij het laatste nummer (Decades) springen de tranen zelfs in mijn ogen door de combinatie van de dramatische keyboardklanken en de wanhopige stem van Ian Curtis. :')

Echt heel knap hoe zo'n iemand met een rauwe, valse stem je toch weet te raken. Echt prachtige muziek is het gewoon, het is muzikaal gezien niet echt hoogstaand maar de band weet echt goed de emotie over te brengen. Sindsdien weet ik dat muziek niet per se goed in elkaar hoeft te zitten om het goed te vinden en dat muziek emotie is.

Toen ik vaker naar het album ging luisteren begon ik de andere nummers ook te waarderen en het is momenteel mijn favoriete album aller tijden. Het is ??n van de weinige albums die ik alleen van begin tot eind kan horen en dus niet de nummers apart.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan er niet een kiezen, denk ik... sowieso een aantal musical-registraties, maar ook Trash van Alice Cooper en Bat out of Hell 2 van Meat Loaf. Stevige rock die in mijn "jeugd" een onuitwisbare indruk achter heeft gelaten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 years later...

sgt_pepper.jpg

Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band van the Beatles!

Eerste conceptalbum van mijn favoriete band, puur genieten van het begin tot het einde, mysterieuze albumcover met satanist Aleister Crowley, rouwende beatles, vele 'Paul is Dead' clues, en het album is in tegenstelling tot vele andere Beatles albums, één geheel, een reis door hun minds.

(Stiekem vind ik Magical Mystery Tour nog lekkerder, vanwege nummers als Hello Goodbye en All You Need Is Love, maar dat was oorspronkelijk een EP met maar een paar nummers erop, en die singles waren later pas toegevoegd, dus Sgt. Pepper's verdient het om mijn favoriete album te zijn)

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...