Ga naar inhoud

Meest overschatte artiest/band aller tijden: Ronde 2


Aanbevolen berichten

Hier is ronde 2 van de competitie van de meest overschatte band aller tijden.

Regels:

-Geef de reden van keuze erbij

-Stem per tweetal op de MEEST OVERSCHATTE BAND, DAT HOEFT DUS NIET ALTIJD DE SLECHTSTE BAND TE ZIJN!

Slipknot vs. Nirvana

Slipknot is een Amerikaanse nu-metal/death metalband. De band bestaat uit 9 leden, die

allemaal maskers op hebben van (bijvoorbeeld) een clown, een zombie, enzovoort. De band is vooral

bekend geworden door het nummer 'Wait And Bleed'.

Nirvana is een Amerikaanse rockband, die bekend staan als de pioneers van het Grunge-genre. Hun frontman, Kurt Cobain, is in 1994 dood aangetroffen in zijn eigen woning. Hoewel dit het einde van deze band betekende, werd er jaren later (zelfs nu nog, in 2006) nog erg veel bonusmateriaal uitgebracht van deze band.

De band is vooral bekend door de nummers 'Smells Like Teen Spirit' en 'Lithium'.

Kane vs. Coldplay

Kane is een Nederlandse rockband (met Dinand Woesthoff als frontman) die zowat alle mogelijke

awards in Nederland wist te winnen. Probeert nu vooral in het buitenland populair te worden, wat in Belgi? al aardig lukt. De band is vooral bekend door nummers als 'Rain Down On Me', 'So Glad You Made It' en 'Fearless'.

Coldplay is een Engelse rockband met als frontman Chris Martin. De band heeft in 2003 een Grammy Award gewonnen

voor het nummer 'Clocks', een nummer wat tegenwoordig veel te zien is in eindejaars toplijsten (zoals de Top 2000). De band vooral bekend door de nummers 'Clocks', 'Speed Of Sound' en 'Talk'

50 Cent vs. Beyonce

50 Cent is een Amerikaanse rapper. Is voor bekend door nummers als 'In Da Club' en 'Candy Shop'. Bracht in 2005 zijn eigen film uit ('Get Rich Or Die Tryin') en bracht in 2006 zijn eigen computerspel uit, getiteld

'50 Cent Bulletproof'.

Beyonce is een Amerikaanse R&B/Soulzangeres, die deel uitmaakte van de meidengroep Destiny's Child. Is vooral

bekend door de nummers 'Crazy In Love' en 'Deja Vu'.

Alice Cooper vs. James Blunt

Alice Cooper was eerst de naam van een Amerikaanse shock rock-band, maar later is de frontman van die band

(Vincent Damon Furnier) een solocarriere begonnen onder die naam. Is vooral bekend geworden door de nummers 'Poison'

en 'Only Woman Bleed'.

James Blunt is een Amerikaanse zanger/gitarist. Is vooral bekend door zijn nummers 'Youre beautiful', 'Goodbye My Lover' en 'Wisemen'.

The Black Eyed Peas vs. Maroon5

The Black Eyed Peas is een Amerikaanse Hip Hop-formatie. Eerst bestond de groep uit 3 mannelijke leden,

maar later kwam Fergie erbij en werd de groep een hitmachine. Ze werden vooral bekend door de nummer

'Shut Up', 'Dont Lie', 'My Humps', 'Pump It' en 'Mas Que Nada'.

Maroon5 is een Amerikaanse rockband, die vooral bekend is door de nummer 'This Love' en 'She Will Be Loved'.

Ze hebben 2 grammy awards gewonnen: ??n voor de beste nieuwe artiest en ??n voor het nummer This Love.

Anouk vs. DJ Ti?sto

Anouk is een Nederlanse (rock)zangeres, die vooral bekend is van haar nummers 'Girl', 'Lost' en 'One word'.

DJ Ti?sto is een Nederlandse Dj, die drie keer verkozen tot beste DJ ter wereld, was zowel de eerste DJ die in z'n eentje een stadionconcert gaf als de eerste DJ die de Olympische Spelen mocht openen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn keuzes:

Slipknot vs. Nirvana

Hoewel ik Slipknot slechter vind dan Nirvana, stem ik op Nirvana. Ik vind het een zwaar overschatte band. Het nummer Smells Like Teen Spirit is nog redelijk, maar echt bijzonder vind ik het nou niet. Ik heb eigenlijk het idee dat men Nirvana door de dood van Kurt Cobain goed is gaan vinden.

Kane vs. Coldplay

Beiden zijn slecht en zwaar overschat, maar ik ga toch voor Coldplay. Hun nummers zijn saai en lijken te veel op elkaar (vergelijk Clocks maar eens met Speed Of Sound!). Daarnaast vind ik het echt niks bijzonders. Bovendien krijg ik hoofdpijn als ik Chris Martin (hoog) hoor zingen..

50 Cent vs. Beyonce

Moeilijk, maar ik ga voor 50 Cent. Beyonce heeft net iets meer lekker klinkende nummers.

Alice Cooper vs. James Blunt

Overduidelijk James Blunt. Zijn nummers zijn echt z? vaak op de radio langsgekomen dat ik de radio gelijk uitzet als het langskomt op de radio. Vooral 'Goodbye My Lover' is echt vre-se-lijk. Alleen Wisemen is nog een beetje om aan te horen.

The Black Eyed Peas vs. Maroon5

Moeilijk, ze hebben allebei echt irritante nummers gemaakt. Maar ik ga toch voor The Black Eyed Peas, want die hebben meer vreselijke nummers gemaakt dan Maroon5. (zoals Shut Up, en het doodgedraaide Mas Que Nada)

Anouk vs. DJ Ti?sto

Ti?sto voor mij. Hoe kan je in godsnaam ??n van de besten van de wereld zijn door alleen maar plaatjes te draaien?!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Slipknot vs. Nirvana -> Nirvana

Ookal vind ik beiden "tussen de twee", Nirvana is toch veel meer overschat dat Slipknot.

Slipknot is een fase bij pupertjes die wat naar harde rock willen luisteren, terwijl velen vinden dat Nirvana de geweldigste band ooit is.

Sorry maar een man die gewoon z'n longen eruit gilt als hij stoned is, ik noem dat geen muziek

Kane vs. Coldplay -> Coldplay

ZOOOOO overhyped, en zoveel meisjes die ik ken vinden het 'ooo zooo mooooi', ik vind het bagger ;)

50 Cent vs. Beyonce -> 50 cent

Vind ze beiden verschrikkelijk overschat maar 50 cent toch meer, mensen willen de laatste tijd zo graag die 'bad boy rappers' nog steeds horen. :r

Alice Cooper vs. James Blunt -> James Blunt

Alice Cooper is net ONDERGEWAARDEERD :P

The Black Eyed Peas vs. Maroon5 -> Maroon5

Wederom een moeilijke, maar hier laat ik m'n smaak niet in meespelen, Maroon5 is gewoon veel overhyped-er dan De Peas

Anouk vs. DJ Ti?sto -> Anouk

Vind dat Anouk hetzelfde is als de Belgische K's Choice: tienermeisjes vinden het zo mooi, maar het is gewoon muziek-afkooksels van een dagboek

Link naar bericht
Delen op andere sites

Slipknot vs. Nirvana > Slipknot

Naast dat ik niet kapot ben van hun muziek, vind ik ze ook overschat. Nirvana was gewoon goed. Misschien een beetje veel publiciteit gekregen, maar ook veel negatieve.

Kane vs. Coldplay > Coldplay

Coldplay vind ik een goede band, vooral Clocks is echt een geweldig nummer. W?l overschat, omdat iedereen Clocks maar zo geweldig vind nu hij hoog staat in de top2000 e.d. Het nummer is erg goed, maar voor velen is dat een garantie dat de nieuwe nummers ook goed zijn, jammer is dat. Coldplay is goed, maar wat overschat. Kane vind ik geen geweldige band, maar ik vind dat ze ook amper waardering krijgen. Die zullen het ver schoppen in dit lijstje wat mij betreft ;)

50 Cent vs. Beyonce > 50 Cent

Hij moet weg uit dit lijstje, ik kan de naam niet zien. Wat een waardeloze man die zichzelf vooral erg overschat. Ik heb weinig verstand van zijn muziek, maar vind hem verschrikkelijk en de muziek ook. Beyonce is een mooie dame maar haar zangkunsten worden ook behoorlijk overschat. Jammer dat deze samen staan, licht voordeel voor 50cent.

Alice Cooper vs. James Blunt > James Blunt

Vind zijn debuutalbum best goed, maar krijgt inderdaad teveel waardering. Alice Cooper heb ik zelf geselecteerd, ik vind dat ie goed is, maar gewoon teveel waardering krijgt. Hij is ver genoeg gekomen, nu ga ik voor Blunt.

The Black Eyed Peas vs. Maroon5 > The Black Eyed Peas

Zijn beide overschat. Ik vind alleen dat Maroon 5 niet bijzonder veel waardering krijgt. Op hun debuutalbum stonden aardige nummers maar het was verder weinig. Black Eyed Peas vond ik een rare band zonder identiteit. Dat zij zoveel hits hebben gescoord snap ik niet, ben blij dat ze uit elkaar zijn.

Anouk vs. DJ Ti?sto > DJ Ti?sto

Geen slechte artiest, maar krijgt gewoon teveel waardering. Anouk vind ik wel een aardige artiest, met niet teveel waardering dus die vind ik hier niet thuishoren.

PS: Misschien is het leuk, als deze lijst af is, iets te doen van de beste artiest o.i.d. Hier komt namelijk een heel dubieuze winnaar uit. Het is ook lastig stemmen want velen kijken toch niet helemaal eerlijk al ze iemand mogen wel dan niet...

Link naar bericht
Delen op andere sites
PS: Misschien is het leuk, als deze lijst af is, iets te doen van de beste artiest o.i.d. Hier komt namelijk een heel dubieuze winnaar uit. Het is ook lastig stemmen want velen kijken toch niet helemaal eerlijk al ze iemand mogen wel dan niet...

Das een heel goed idee, Twice! Maar laten we eerst maar afwachten of dit topic een succes wordt...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
*schopje*

46 mensen hebben gekeken en er hebben er maar 3 gestemd... :?

46x bekeken betekent niet door 46 mensen he :P. Maar zal zelf ook nog even stemmen.

Slipknot => Herrie, anders kan ik het niet omschrijven. Kan er niet naar luisteren.

Kane => Vind de nummers van Coldplay wel mooi. Kane vind ik ook niet slecht, maar toch stukken minder dan Coldplay.

Beyonce => 50 Cent's muziek is niet hoogstand, maar Beyonce's liedjes ook niet echt.

Ken Alice Cooper niet zo goed, dus kan daar niks over zeggen. Geen stem dan maar ;). Vind James Blunt niet echt slecht trouwens...

Maroon 5 => Black Eyed Peas hebben zich toch meer bewezen dan deze band.

Anouk => Ti?sto is in zijn genre gewoon erg goed, vind Anouk niet zo bijzonder...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Slipknot vs. Nirvana

Met Slipknot heb ik totaal niets. Nirvana heeft gewoon een aantal goede nummers gemaakt.

Kane vs. Coldplay

Als ik de zanger van Coldplay maar een zin hoor zingen, dan erger ik me al.

50 Cent vs. Beyonce

Met 50 Cent heb ik niets. Beyonce was geweldig in Austin Powers 3.

Alice Cooper vs. James Blunt

James Blunt klinkt bij elk nummer hetzelfde. Dat wordt op den duur irritant.

The Black Eyed Peas vs. Maroon5

Maroon5 is goed aan te horen. The Black Eyed Peas vind ik gewoon matig.

Anouk vs. DJ Ti?sto

Laat ik het zo zeggen, als je naar een optreden van Anouk gaat, wordt er live gespeeld en gezongen. Bij Ti?sto worden er alleen maar plaatjes gedraaid. Daardoor zie ik hem eigenlijk ook niet als artiest/performer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Hierbij ook mijn keuze.

Slipknot vs. Nirvana

Kane vs. Coldplay

50 Cent vs. Beyonce

Alice Cooper vs. James Blunt

The Black Eyed Peas vs. Maroon5

Anouk vs. DJ Ti?sto

En waar is je toelichting? Dat moet erbij, staat in de regels van het topic ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
En waar is je toelichting? Dat moet erbij, staat in de regels van het topic ;)

Ik heb over een toelichting nagedacht, maar het komt er steeds op neer dat ik de door mij niet gekozen bands gewoon iets meer waardeer dan de bands die ik wel gekozen heb. Om dat er echter steeds bij te zetten leek me wat overdreven, maar hierbij heb ik dan toch mijn toelichting gegeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Het lijkt me nu wel tijd voor ronde 3 ;)

De bands die door zijn naar de volgende ronde staan vetgedrukt:

Slipknot vs. Nirvana (4 - 2)

Kane vs. Coldplay (2 - 4)

50 Cent vs. Beyonce (5 - 1)

Alice Cooper vs. James Blunt (1 - 4)

The Black Eyed Peas vs. Maroon5 (4 - 2)

Anouk vs. DJ Tiësto (2 - 4)

Hier kan een slotje op :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...