Ga naar inhoud

Wielrennen #2


Aanbevolen berichten

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Zijn er ook Tour de France kijkers? Wat denken jullie van de SKY ploeg?

Als ik zie dat Froome de klim naar Ax 3 Domaines sneller rijdt dan Armstrong en Ullrich in hun dopingdagen, dan heb ik wel mij twijfels.

Verder wel een leuke Tour tot nu toe. De Nederlanders doen het ook nog zeer behoorlijk, nu nog eens een ritzege...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jammer dat Mollema net nu ziek is geworden, maar ook al haalt hij de top 10 niet, dan blijft het een prima prestatie.

Verder wel een mooie tour, met fraaie locaties. Ben nu al benieuwd naar de avond-finish in Parijs!

aangepast door Joost
Link naar bericht
Delen op andere sites

De leuke dingen gebeuren inderdaad langs de weg. Zo vond ik die GAP en 100 zeer mooi gemaakt door die mensen met de gele kartonnen borden boven hun hoofd en gisteren was er een mooie grote witte fiets te zien die tussen 2 gespannen draden reed. Knap werk!

Het staat er nog niet eens zo slecht voor voor Mollema...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Holland Boppe!

 

La Course, de race voor vrouwen op de Champs Elysées voorafgaande aan de Tour de France, is gewonnen door de Nederlandse Anna van der Breggen.

 

En de BMX wedstrijd voor de wereldtitel die in Zolder, België, gehouden werd, door Niek Kimmann en de tweede plaats was voor Jelle van Gorkom, beide Nederlanders.

 

Sinds Karel van de Graaf de BMX wedstrijden becommentarieerde (heette het toen niet FietsCross?), ben ik hier gecharmeerd van.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...
  • 7 months later...

Vandaag is de eerste Belgische wielerklassieker,  de Omloop Het Nieuwsblad, voorheen de Omloop Het Volk verreden. Tijdens deze tourrit zag ik aan de kant van de weg een molen staan, die me deed denken aan de molen van Kapitein Zeppos.

 

Een aantal jaren geleden werd deze molen gerenoveerd, zou die het echt geweest zijn? De molen van Zeppos, de molen waar de diverse afleveringen van Kapitein Zeppos werden opgenomen, blijkt in Lombeek te staan en hij stond inderdaad langs de route!

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, MarsM zei:

De molen van Zeppos? Nooit van gehoord? Is dat een serie van heel lang geleden?

 

11 uur geleden was Nederland denk ik vooral druk met 'de Mol van Avrotros' :+

Kapitein Zeppos, Vlaamse serie uit de 60s. Zwart/wit nog in ieder geval. Legendarische serie, maar ik had er eerlijkheidshalve nooit wat mee. Axel Nort was er ook zo eentje. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...