Ga naar inhoud

Het "Foxkids Kindernet Ketnet" ouwe KinderTV topic


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of hier al een topic van is, maar dit is dus een CENTRAAL topic waarin over de vroegere en betere versies van Jetix (:r), Nickeloden( :r:r ), en het nieuwe Ketnet ( :r:r:r ) kan worden gesproken. Wat waren jullie favoriete programma's op deze zenders? Welke zenders vonden jullie het leukst? Heb je wel eens een prijs gewonnen? Nou, ik trap af, en op de laatste vraag kan ik zeggen: Ja.

Het was Sinterklaas 2000, en er was een Pokemon Sinterklaas-weekend op Fox. Er was een prijsvraag: "Hoe heet de kat van Team Rocket?" Ik mocht toen wel 5 zijn, maar ik was toen niet dement, dat was Meowth. Ikke bellen naar het fijne nummer 0909-8199, en ingesproken. Toen ik uit school kwam, zei mijn moeder: "Ze hebben me gebeld, je hebt iets bij Fox eh... Fox Dinges gewonnen." Ik die week HELEMAAL in mijn nopjes, en vertellen op school, ze vroegen allemaal steeds van: "Wat heb je gewonnen?", maar ik wist zelf het antwoord op die vraag geeneens.

3 dagen erop, ENORM pakket thuisgehad, en zaten 8 of 10 CD-Roms in van Pokerom. Ik weet dat heel duur waren in de winkel. Helaas heeft hond Rocky (Hij doet zijn naam eer aan) de helft paar jaar geleden opgefreten, maar de herinnering blijft mooi.

NU JULLIE!

PS: Ik heb wel eens meer dingen gewonnen, maar pas als dit topic een beetje loopt, vertel ik er meer over.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik keek bijna alles op Fox Kids, Kindernet, Cartoon Network en Ketnet. Bijna alles wat ze uitzonden was gewoon leuk. Maar toen gingen ze gewoon gruwelijk de fout in. Alles werd ineens in het Nederlands gedubt, er gingen leuke programma's weg voor nieuwe en saaie programma's, er kwamen alleen nog maar tekenfilms en geen gewone series meer en de nieuwe presentatoren waren om te huilen.

Waar ging het mis?

Cartoon Network - Dragonball Z weg, alles Nederlands

Fox Kids/Jetix - Alles Nederlands, nieuwe presentatoren, oude programma's weg

Kindernet/Nickelodeon - Oude programma's weg

Ketnet - Nieuwe presentatoren, teveel eigen producties

Cartoon Network heb ik niet meer, Ketnet kijk ik alleen nog voor Samson en Gert, Fox Kids kijk ik alleen nog voor Pokémon en De Club van Sinterklaas en Nickelodeon kijk ik helemaal niet meer.

Ik heb medelijden met die arme kindertjes die nu de grootste onzin voorgeschoteld krijgen op tv :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik keek bijna alles op Fox Kids, Kindernet, Cartoon Network en Ketnet. Bijna alles wat ze uitzonden was gewoon leuk. Maar toen gingen ze gewoon gruwelijk de fout in. Alles werd ineens in het Nederlands gedubt, er gingen leuke programma's weg voor nieuwe en saaie programma's, er kwamen alleen nog maar tekenfilms en geen gewone series meer en de nieuwe presentatoren waren om te huilen.

Waar ging het mis?

Cartoon Network - Dragonball Z weg, alles Nederlands

Fox Kids/Jetix - Alles Nederlands, nieuwe presentatoren, oude programma's weg

Kindernet/Nickelodeon - Oude programma's weg

Ketnet - Nieuwe presentatoren, teveel eigen producties

Cartoon Network heb ik niet meer, Ketnet kijk ik alleen nog voor Samson en Gert, Fox Kids kijk ik alleen nog voor Pokémon en De Club van Sinterklaas en Nickelodeon kijk ik helemaal niet meer.

Ik heb medelijden met die arme kindertjes die nu de grootste onzin voorgeschoteld krijgen op tv :N

Volgens mij ging het fout met Cartoon Network toen alle Nederlands leaders weggingen en alles engels werd, maar de programma's werden allen Nederlands. Gelukkig heb ik de ondergang niet meer meegemaakt omdat op 14 Maart 2002 of 2003 de stekker er hier eruitging. Nu komt digitale zender Boomerang een beetje terug met het ouwe CN gevoel.

Leuk weetje: ik kijk vaak naar Boomerang, en zie dat ouwe reclames voor Cartoon Network werden gerecycled, en dat als enige werd veranderd: Het logo van Boomerang :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

Een aantal series die ik vroeger keek is volledig op dvd verschenen, zoals Alfred J. Kwak. Maar een aantal series is slechts deels of helemaal niet uitgebracht op dvd, waardoor je op marktplaats op zoek moet gaan naar banden die zijn omgezet en doorverkocht, hetgeen niet eens legaal is. Ik kwam een jaar geleden deze url tegen:

http://iwatch.be/tv/kids

Als je geen Pebble tv kunt ontvangen en je wilt alle afleveringen nog eens hi-res terugzien kan dat daar. Je moet er echter wel een hoge prijs voor betalen, 1 euro per aflevering. Maar een serie als Sindbad is toch wel gaaf om helemaal terug te zien. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 8 months later...

Dat wordt weer heel leuk. Van mij mag ook Fox Kids terug komen, DisneyShitD brengt alleen maar amerikaanse troep op tv. En ook Cartoon Network mag weer terug op het analoge kanaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel verrassend, deze terugkeer.

Ik ben wel benieuwd of Kindernet en Pebble elkaar niet gaan 'bijten'. Tenslotte vissen ze in dezelfde vijver qua doelgroep. Maar Pebble is natuurlijk wel 24 uur te zien en dus na Kindernet.

Pebble is een betaalzender en Kindernet niet toch? Dan heeft Kindernet al een voordeel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch wel een gek idee. Samson & Gert en Bassie & Adriaan zaten vroeger allebei bij de TROS. Nu is Bassie en Adriaan te zien bij RTL (Wat al een vreemd idee opzich is), en Samson en Gert binnenkort weer op Kindernet.

Overigens is het Kindernet-logo gebaseerd op het oude logo uit 1992-1996, ook wel heel gaaf om te zien dat ze daaraan gedacht hebben :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch wel een gek idee. Samson & Gert en Bassie & Adriaan zaten vroeger allebei bij de TROS. Nu is Bassie en Adriaan te zien bij RTL (Wat al een vreemd idee opzich is), en Samson en Gert binnenkort weer op Kindernet.

Overigens is het Kindernet-logo gebaseerd op het oude logo uit 1992-1996, ook wel heel gaaf om te zien dat ze daaraan gedacht hebben :D

Dat telekids is in ieder geval zo'n grote flop -.-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, en het kan nóg toevalliger. Keet! treedt binnenkort voor het eerst op met een eigen show.

En ja... in... Vlaardingen natuurlijk :')

Voel ik daar een meeting aankomen? :D

Al is het alleen maar voor het uitzicht _O-

post-165-0-38751900-1300059982.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

1036086196_5_nD5e_1.jpeg

Noem het nu nog eens een flop :9

oke oke, maar als ik haar wil zien kijk ik wel naar haar clip op youtube of dergelijke xD

laat ik het dan anders verwoorden: Het is een flop behalve zei haha, had het ook meer over de dingen die telekids uitzenden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Er mist nog zoveel. :P

Pinnokkio, Tovenaar van Oz, Bobobops, Dinobabies, Kissyfur, De Wasbeertjes (The Raccoons), Bruintje Beer (Rupert), Er was eens.....de mens/ruimte/leven/amerika, Star Street, Robinson Sucroe, etc.

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Er mist nog zoveel. :P

Pinnokkio, Tovenaar van Oz, Bobobops, Dinobabies, Kissyfur, De Wasbeertjes (The Raccoons), Bruintje Beer (Rupert), Er was eens.....de mens/ruimte/leven/amerika, Star Street, Robinson Sucroe, etc.

Bobobobs, Er was eens en Star Street worden al een tijdje op Pebbletv uitgezonden. Zijn dus regelmatig te zien. Overigens is Pebble onlangs ook begonnen met De Snorkels zag ik in het voorbij zappen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bobobobs, Er was eens en Star Street worden al een tijdje op Pebbletv uitgezonden. Zijn dus regelmatig te zien. Overigens is Pebble onlangs ook begonnen met De Snorkels zag ik in het voorbij zappen.

Probleem met Pebble is dat ze geen landelijke dekking hebben, dus ik zie dat meer als regionale tv. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Probleem met Pebble is dat ze geen landelijke dekking hebben, dus ik zie dat meer als regionale tv. :P

Sinds begin september hebben we bij Ziggo eindelijk Pebble en het is op het moment mijn favoriete zender. _O_

Er komen op zondag en woensdag ook altijd films op. Vorige week heb ik "De Hond van Vlaanderen" gezien. Dat vond ik echt een prachtige tekenfilm met wel een heel treurig einde. ;(

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Fox Kids had tenminste ook nog fatsoenlijke uitzendtijden en een kloppende tv gids. Pokémon kwam bijvoorbeeld vlak voor je naar school moest en vaak nog eens aan het eind van de middag. Nieuwe afleveringen kwamen altijd doordeweeks of in het weekend, altijd om dezelfde tijd. Maar vanaf Jetix zijn ze raar gaan doen en dan bedoel ik niet alleen de tv gids waar soms niks van klopte. Ineens kwamen de nieuwe afleveringen nog maar 3 keer per week ofzo en vaak op de meest onmogelijke tijden. Of er kwam een marathon waarbij ze gewoon verder gingen waar ze gebleven waren, om vervolgens bij de eerst komende reguliere uitzending weer verder te gaan waar de marathon geëindigd was.

Met Fox Kids zat ik nog lekker voor de televisie en bij Jetix nam ik het in het begin meestal nog op. Maar de laatste jaren had ik soms ineens hele andere programma's opgenomen, omdat ze zich weer niet aan de tijden hadden gehouden. Tegenwoordig wacht ik gewoon tot iemand de afleveringen op internet zet ofzo. Ik mis de oude tijden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...