Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Het EK komt er natuurlijk aan. Grote voetbaltoernooien zijn altijd erg leuk :D!

Ik wil eventueel wel een toto'tje houden, maar het is nogal dood hier. Nja, als er interesse is lees ik het wel.

Anders wordt dit gewoon het (grote) EK-discussietopic ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb altijd wel interesse in een pool / totootje ;)

Dat wilde ik ook al doen met het WK 2006, maar toen kon het wegens omstandigheden niet doorgaan.

Hier het programma. Ik zal regelmatig de standen bijwerken (ik probeer na elke gespeelde wedstrijd).

klz1210350665t.JPG

Eerste Ronde

arx1213652325s.JPG

Tweede Ronde

jdv1213652375z.JPG

Toernooi Statistieken

arx1212958661i.JPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Denk dat het iets te dood is voor een toto'tje hier, laten we ons daar maar bij neerleggen :)

Het belooft weer een mooi en spannend toernooi worden. Ondanks dat ik niet gecharmeerd ben van onze bondscoach denk ik toch dat we het ver kunnen schoppen. We hebben fantastische voetballers en als zij in vorm zijn dan is er niemand dat ons middenveld en onze voorhoede kan stoppen. Ook de bondscoach niet. Probleem blijft natuurlijk de verdediging.

Ik verwacht, zoals vrijwel altijd, dat we Europees Kampioen worden. Ze zullen er zeker wat geluk voor nodig moeten hebben, maar dat is altijd het geval. Heb er inderdaad alweer zin an!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Denk dat het iets te dood is voor een toto'tje hier, laten we ons daar maar bij neerleggen :)

Het belooft weer een mooi en spannend toernooi worden. Ondanks dat ik niet gecharmeerd ben van onze bondscoach denk ik toch dat we het ver kunnen schoppen. We hebben fantastische voetballers en als zij in vorm zijn dan is er niemand dat ons middenveld en onze voorhoede kan stoppen. Ook de bondscoach niet. Probleem blijft natuurlijk de verdediging.

Ik verwacht, zoals vrijwel altijd, dat we Europees Kampioen worden. Ze zullen er zeker wat geluk voor nodig moeten hebben, maar dat is altijd het geval. Heb er inderdaad alweer zin an!

Ik was er eerlijk gezegd al bang voor dat het niets zou worden dus laten we zoals The Master al voorstelde dit topic gebruiken als discussietopic. Ik zal in ieder geval in mijn bovenstaande post steeds de standen bijhouden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Denk dat het iets te dood is voor een toto'tje hier, laten we ons daar maar bij neerleggen :)

Het belooft weer een mooi en spannend toernooi worden. Ondanks dat ik niet gecharmeerd ben van onze bondscoach denk ik toch dat we het ver kunnen schoppen. We hebben fantastische voetballers en als zij in vorm zijn dan is er niemand dat ons middenveld en onze voorhoede kan stoppen. Ook de bondscoach niet. Probleem blijft natuurlijk de verdediging.

Ik verwacht, zoals vrijwel altijd, dat we Europees Kampioen worden. Ze zullen er zeker wat geluk voor nodig moeten hebben, maar dat is altijd het geval. Heb er inderdaad alweer zin an!

Ja dacht ik ook wel, maar viel nog te proberen en ik wou sowieso een EK topic aanmaken ;).

Persoonlijk denk ik dat we er de eerste ronde uitvliegen, onze verdediging is zo matig dat ze tegen topaanvallers snel door de mand zullen vallen vrees ik. Maar goed, Griekenland was ook een matig elftal dus we zullen wel zien, maar ik heb er niet al te veel vertrouwen in, ook gezien de 'kwaliteiten' van Marco...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah, een EK topic, ja het komt nu ook dichterbij natuurlijk!

Nederland zit wel in een zware poule, maar ik hebn zo'n idee dat als ze de eerste ronde overleven Oranje vrij ver kan komen in het toernooi. Zelf tip ik Duitsland en Italië als grote favorieten, maar dat doe ik bij Duitsland eigenlijk altijd. Ze hebben een goede ploeg.

Ik ben ook benieuwd wat Leo en Guus gaan doen. Polen en Rusland hebben goede ploegen, wellicht zit er voor hen een volgende ronde in!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat het in Poule C zal gaan tussen Nederland en Frankrijk. Italië zal zonder moeite doorgaan en acht ik het sterkst van de 4. Voor Roemenië acht ik de kansen vrij klein. Ik zie ze niet winnen van Frankrijk en het is al vaker gebleken dat Nederland er staat op het moment dat het er moet staan.

Over poule D durf ik geen uitspraken te doen. Normaal gesproken zal je verwachten dat Spanje en Zweden door zouden gaan (die hebben in het verleden vaker de tweede ronde gehaald dan de andere 2), maar Rusland is een underdog en de Grieken wonnen in 2004...

Er wordt vaak gezegd dat Duitsland een makkelijke poule heeft, maar ze zitten wel bij de Kroaten (welke Engeland uitschakelden). Polen werd tijdens de kwalificatieronde ook nog eens poulewinnaar...

Bij poule A zouden Portugal en Tsjechië zich gemakkelijk moeten kunnen plaatsen voor de tweede ronde...

En wat mooi is meegenomen...Stel Nederland haalt de tweede ronde; Portugal komen we in alle gevallen pas tegen in de finale, dus die zullen ons niet voor een derde keer achter elkaar (In 2004 in de kwartfinale en in 2006 in de achtste finale) uit het toernooi knikkeren...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Seedorf gaat niet mee dus. Jammer, maar vanuit hem gezien wel begrijpelijk...

Ik zapte vorige week langs de tv kanalen en toen hoorde ik van Johan Derksen dat van Basten gezegd schijnt te hebben dat Seedorf 7e keus zou zijn. Niet echt een slimme uitspraak :P

Seedorf is een goede speler (hij moet alleen geen penalty's nemen) en zit niet graag op de bank (wie wel?) en daarnaast schijnt hij het slecht te kunnen trekken dat hij niet is aangewezen als aanvoerder, maar moet onderdoen voor een Sneijder, die veel jonger is...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

De selectie is bijna compleet. Ik verwacht dat er wordt gekeken wie het meest fit is tussen Boulahrouz en Melchiot en dat de minst fitte afvalt.

Het begint nu toch wel te kriebelen. De oranjegekte begint weer, het reguliere seizoen zit erop en we hebben gister een wedstrijd kunnen zien die niet slecht was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Jammer van Zwitserland. Het heeft altijd wel iets als het thuisland wint en 'in the flow' komt.

Portugal was erg goed. Die kunnen hoge ogen gooien verwacht ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De beste wedstrijd sinds Van Basten. :D

Inderdaad, wat een wedstrijd! Vooraf niet gedacht dat Nederland een kans zou maken tegen Italië, een gelijkspel had ik al mooi gevonden, maar dit is natuurlijk super. Daarnaast een mooie start in de poule, gelijk twee en drie punten voor op de anderen.

Als Nederland vrijdag van Frankrijk wint is de kwartfinale zo goed als zeker, maar het zal wederom niet makkelijk worden. Hopelijk krijgen we een herhaling van maandag te zien.

Van de overige teams heeft Portugal op mij de meeste indruk gemaakt en ook Duitsland speelde bij vlagen goed. De wedstrijd van Spanje heb ik niet gezien, maar 4-1 is ook wel veelzeggend.

Link naar bericht
Delen op andere sites

GRIEKENLAND - ZWEDEN : 0 - 2

opt1213220012v.JPG

Griekenland zeer zeker niet mijn favoriet. Ik vond het een zeer matige en vooral laffe wedstrijd van Griekse kant. Ze speelden heel verdedigend en ik vraag me af hoe ze het ooit voor elkaar hebben gekregen om EK2004 te worden...!

Link naar bericht
Delen op andere sites

ZWITSERLAND - TURKIJE : 1 - 2

rgh1213220905h.JPG

Voetbal in de stromende regen...Leek wel zwembal of modderrollen :S

Nu volgt een spannende wedstrijd tussen Tsjechie en Turkije.

Mocht het gelijkspel blijven dan is Turkije door. Ze hebben beiden 3 punten en een gelijk doelsaldo, maar kijkend naar de resultaten van zowel Tsjechie als Turkije staat Turkije er beter voor...

In ieder geval is Zwitserland uitgeschakeld. Mocht het gelijkspel blijven dan hebben Tsjechie en Turkije beiden een punt en komen daarmee op een totaal van 4 punten, en anders wint 1 van de 2, waardoor dat land 6 punten heeft, net als Portugal...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Griekenland was verschrikkelijk, hopelijk liggen ze er snel uit (zit er ook wel in ;)).

Portugal speelt erg goed, helaas, want ik mag ze niet :r...

Jammer voor de Zwitsers dat ze er al uitliggen, zo slecht zijn ze niet, maar ze scoren wel erg moeilijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu volgt een spannende wedstrijd tussen Tsjechie en Turkije.

Mocht het gelijkspel blijven dan is Turkije door. Ze hebben beiden 3 punten en een gelijk doelsaldo, maar kijkend naar de resultaten van zowel Tsjechie als Turkije staat Turkije er beter voor...

Ik hoorde vertellen dat ze bij een gelijk resultaat (punten en doelsaldo) strafschoppen gaan nemen... Dat zou wat zijn.

En The Master: wat Portugal betreft, doordat Duitsland gezakt is naar de tweede plaats in poule B, zou het in de kwartfinale zomaar eens Portugal - Duitsland kunnen worden, geen verkeerde wedstrijd lijkt mij! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

OOSTENRIJK - POLEN : 1 - 1

viu1213306507j.JPG

Ongelooflijk...! Poule B is gewoon de poule van de penalties. Eerst wordt Oostenrjk genaaid in de wedstrijd tegen Kroatië en nu Polen. Nog zuurder is het dat het in de laatste minuut gebeurt..!

Polen heeft nu niets meer in eigen hand en moet winnen van Kroatië, welke al geplaatst is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nederland! _O_

Wat een uitslagen. _O_

In een groep met Italië en Frankrijk en dan gewoon na 2 wedstrijden al door naar de kwartfinale en ook nog eens eerste in de poule. Hoe kreeg Robben de bal erin bij die 3e goal zeg?!

En wat hebben we toch een wereldkeeper. *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind wel dat Nederland rustig aan moet doen. Dit is niet meer leuk voor de rest.

Maar serieus: Geweldig ja. We moeten wel een beetje oppassen want alles valt wel precies goed deze wedstrijden. Gister hadden we zomaar een pingel (en rode kaart) kunnen / moeten tegenkrijgen, de goals vielen precies op het goede moment, net als de wissels.Kwartfinale beginnen we gewoon weer opnieuw.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind wel dat Nederland rustig aan moet doen. Dit is niet meer leuk voor de rest.

Maar serieus: Geweldig ja. We moeten wel een beetje oppassen want alles valt wel precies goed deze wedstrijden. Gister hadden we zomaar een pingel (en rode kaart) kunnen / moeten tegenkrijgen, de goals vielen precies op het goede moment, net als de wissels.Kwartfinale beginnen we gewoon weer opnieuw.

Ja, na de groepsfase zijn het steeds wedstrijden opzich. Maar goed, ze spelen in ieder geval goed, stukken beter dan tijdens de kwalificatie, dus dat geeft vertrouwen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En ook belangrijk: de wedstrijden van oranje zijn een verademing in vergelijking met het geploeter in de Kwalificatieronde.

Het worden al met al wel leuke kwartfinales zo. Misschien Portugal - Duitsland. Nederland tegen Spanje of Zweden (of wellicht toch nog Rusland).

Link naar bericht
Delen op andere sites
En ook belangrijk: de wedstrijden van oranje zijn een verademing in vergelijking met het geploeter in de Kwalificatieronde.

Het worden al met al wel leuke kwartfinales zo. Misschien Portugal - Duitsland. Nederland tegen Spanje of Zweden (of wellicht toch nog Rusland).

Inderdaad. Afgaande op het spel tijdens de kwalficatie, had ik er niet veel vertrouwen in. Maar ze spelen nu totaal anders (veel beter!).

Link naar bericht
Delen op andere sites

ZWITSERLAND - PORTUGAL : 2 - 0

jdv1213650924o.JPG

TURKIJE - TSJECHIE : 3 - 2

cqs1213651466q.JPG

Tsjechie naast Zwitserland ook uitgeschakeld.

Persoonlijk zou ik de penaltiereeks graag bekeken hebben met een Turkse speler in het doel :P

Ook wel slecht dat je als Tsjechie zijnde alles weggeeft in het laatste kwartier...

Link naar bericht
Delen op andere sites

OOSTENRIJK - DUITSLAND : 0 - 1

bfi1213651858k.JPG

POLEN - KROATIE : 0 - 1

opt1213652149u.JPG

Zoals verwacht Polen en Oostenrijk uitgeschakeld...

Valt me nog mee dat de Duitsers niet in de laatste minuut scoorden. Als ze donderdag ook zo spelen tegen de Portugezen dan vrees ik dat ze vast hun koffers kunnen pakken...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Duitsland valt wel tegen zeg. Alleen Ballack en Podolski halen een goed niveau. Die Gomez mist ook een enorm kans zeg :').

Verder jammer dat de Tsjechen eruit zijn, maar dat hebben ze toch aan zichzelf te wijten. De Polen vielen mij het hele toernooi tegen, in de kwalificatie speelden ze wel erg goed.

Wat mij betreft mogen de Duitsers van de Portugezen winnen, want die maken een erg sterke indruk. Het optreden van het 'B-elftal' tegen de Zwitsers buiten beschouwing gelaten...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Duitsland speelt erg matig. Maar dat geldt ook voor bv Frankrijk / Italie. Maar het zijn allemaal wel van die landen die je nooit uit mag vlakken.

Wat we tot nog toe hebben gezien steken Nederland, Portugal en Spanje er in die volgorde boven uit. Maargoed, in een knock-out systeem is alles mogelijk. Kroatie speelt trouwens ook goed. Heerlijk die coach die in zijn 3delig pak knieschuivers maakt.

Verwacht Portugal-Kroatie, Nederland-Spanje in de halve. Tja dan wordt het verschil kleiner. We zullen het zien. Heb wel zin in de ontknoping :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verwacht Portugal-Kroatie, Nederland-Spanje in de halve. Tja dan wordt het verschil kleiner. We zullen het zien. Heb wel zin in de ontknoping :)

Ik verwacht eerder een halve finale tussen Nederland en Italie/Frankrijk. Spanje oogt nu heel sterk, maar als je de voorgaande toernooien bekijkt dan zul je zien dat Spanje in de groepsfase bijna altijd monsterlijk overwinnen (denk aan WK2006 tegen Oekraine met 4-1) en vervolgens in de eerste ronde van de knock-out fase eruit vliegen...

Als die Duitsers zo spelen verwacht ik inderdaad ook niet dat ze Portugal overleven.

Feitelijk gezien dan zou de finale voor de linkerkant van het schema gehaald moeten worden door Portugal en de rechterkant door Nederland. Deze landen maken relatief gezien de meeste indruk.

Kroatie komt wel sterk over, maar hebben voornamelijk in de eerste wedstrijd bijzonder zwak gespeeld door bijna de gehele wedstrijd hun 1-0 te verdedigen die ze scoorden vanuit een penalty.

Jammer overigens dat Griekenland er ook al uit is. Het mooiste zou natuurlijk zijn geweest als Nederland tegen de Grieken uitgekomen was. Dan hadden ze de kampioen van 2006 en de vice-kampioen van 2006 in de groepsfase geklopt en vervolgens wraak kunnen nemen op de Roemenen, waartegen ze eenmaal gelijk speelden en eenmaal verloren tijdens de kwalificatie en vervolgens konden ze de kampioen van 2004 (Griekenland) pakken in de kwartfinales.

Hopende dat Italie doorgaat kunnen ze vervolgens kans maken om Italie weer te treffen, die nu nog steeds lopen te mekkeren over dat zogenaamde buitenspel-doelpunt. Dan kunnen ze meteen Italie weer een lesje leren. En dan zou de finale tegen Portugal natuurlijk ook optimaal zijn om ze te wreken voor de uitschakeling in zowel 2004 als in 2006...

Link naar bericht
Delen op andere sites

NEDERLAND - ROEMENIE : 2 - 0

viu1213738432r.JPG

FRANKRIJK - ITALIE : 0 - 2

bwy1213738490d.JPG

Frankrijk en Roemenie uitgeschakeld.

Italie heeft weer flink mazzel gehad. En dan vind ik het erg slecht als je tegen een zwak team van 10 man met slechts 2-0 wint uit nota bene een strafschop en een vrije trap. Daarnaast ook weer die heerlijke arrogante koppen als zijnde wij zijn de koning. Aan de ene kant kan ik niet wachten op een deja vu, maar aan de andere kant...

Wel netjes van Nederland trouwens dat ze met een "B"-team van Roemenie kunnen winnen; iets wat Frankrijk en Italie niet lukten...:P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ben trouwens ook wel benieuwd of Hiddink de kwartfinales weet te bereiken en of hij het "leuk" gaat vinden om zijn eigen land uit te moeten schakelen.... :P

Ik heb veel liever Rusland dan Zweden in de kwartfinale. Vind Rusland toch beduidend zwakker, ook al krijgen ze Arshavin nog erbij...

Verder sluit ik me bij jullie aan: Nederland, Spanje, Portugal maken de beste indruk tot nu toe. Benieuwd hoe Spanje het vanavond tegen de Grieken doen, de slechtste ploeg van het toernooi qua spel. De Oostenrijkers hebben minder kwaliteit, maar die gingen er tenminste vol voor...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar petje af! Gewoon alle 9 punten in deze poule! _O_

En ook het doelsaldo is indrukwekkend! Negen gescoord en maar één tegen *O*

Ik hoop ook op Rusland als tegenstander, Zweden lijkt me een lastige ploeg, maar misschien gaan de Russen ook nog wel verrassen. Daarnaast is een duel Van Basten - Hiddink ook altijd leuk natuurlijk.

Tsja als je Nederland nu zo ziet spelen kun je alleen maar hopen dat ze niet te vroeg 'gepiekt' hebben in het toernooi, maar als de zogenaamde B-groep ook al goed speelt geeft dat alleen maar vertrouwen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tsja als je Nederland nu zo ziet spelen kun je alleen maar hopen dat ze niet te vroeg 'gepiekt' hebben in het toernooi, maar als de zogenaamde B-groep ook al goed speelt geeft dat alleen maar vertrouwen.

Zou inderdaad erg zuur zijn al je zo imponeert in een lastige groep en er dan in de kwartfinale meteen uitvliegt. Maar Nederland moet zowel Zweden als Rusland zeker kunnen hebben. In de halve finale daarentegen zal het erg lastig worden tegen Italië of Spanje. Om van een eventuele finale tegen Duitsland of Portugal nog maar te zwijgen. De Kroaten en de Turken moeten te doen zijn, maar ik verwacht niet dat die de finale halen, zeker de Turken niet...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...