Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Adriaan gaat weer onder de naam Adriaan (weliswaar zonder acrobatenpak) in een of andere sinterklaasserie meespelen. Er is een wikipedia artikel over en het staat nu ook op zijn site met foto's.

Toch leuk dat hij weer eens in de schijnwerpers staat, hij komt me altijd heel bescheiden over ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ehm Bartolhoven...mét kostuum... ik kan er niet al te veel over vertellen dusja...

Volgens de foto's op zijn homepage, zonder kostuum...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Heel leuk dat Adriaan weer in een film speelt! Maar toch had ik hem liever met acrobatenpak gezien. Sinterklaas laat je toch ook niet in een overhemd spelen? :N

Nou zo zie ik het niet, Adriaan weet heel goed dat ie in geen enkel opzicht meer op een lenige en krachtige acrobaat lijkt, volgens mij voelt ie zich daarom niet echt prettig meer in dat pak. Ook vind ik dat ie het goed aan kinderen uitlegt: hij is met pensioen en daarom draagt ie nu gewone kleren. In mijn ogen past ie zich goed aan de nieuwe situatie aan, blijft zichzelf en lijkt daardoor ook geloofwaardiger.

Misschien is Adriaan in een acrobatenpak nu wel net zo belachelijk als Sinterklaas in een overhemd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je mening over Bas van Toor is mij bekent ;)

Desalniettemin vind ik hem als clown voor kleine kinderen niet ongeloofwaardiger dan 20 jaar geleden, hij heeft het voordeel dat een pruik en veel schminck de tekenen van ouder worden verbergen. Hij weet ook echt wel dat het minder goed loopt dan met Adriaan samen, maar desalniettemin verdient ie meer dan menig beginnend artiest en weet ie z'n hoofd boven water te houden.

Het grote voordeel dat ie heeft zit in het verschil tussen de fenomenen clown en acrobaat, een clown is tijdloos, een acrobaat die er duidelijk uit ziet als bijna 70....Adriaan is precies op tijd gestopt, maar niet eens zozeer om deze reden, hij wilde ook gewoon stoppen. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heel leuk dat Adriaan weer in een film speelt! Maar toch had ik hem liever met acrobatenpak gezien. Sinterklaas laat je toch ook niet in een overhemd spelen? :N

Nou zo zie ik het niet, Adriaan weet heel goed dat ie in geen enkel opzicht meer op een lenige en krachtige acrobaat lijkt, volgens mij voelt ie zich daarom niet echt prettig meer in dat pak. Ook vind ik dat ie het goed aan kinderen uitlegt: hij is met pensioen en daarom draagt ie nu gewone kleren. In mijn ogen past ie zich goed aan de nieuwe situatie aan, blijft zichzelf en lijkt daardoor ook geloofwaardiger.

Misschien is Adriaan in een acrobatenpak nu wel net zo belachelijk als Sinterklaas in een overhemd.

Acrobaat Adriaan hoort dat pak gewoon aan te hebben. Ik vind het helemaal geen reden in het verhaal dat hij vanwege z'n pensioen andere kleren draagt. Hij droeg dat acrobatenpak in allerlei situaties. Dan had hij in Griekenland ook maar beter gewoon een T-shirt aan kunnen trekken, of een korte broek in Amerika? Of vond je hem toen ook nog een lenige en krachtige acrobaat?

Het gaat me om de uitstraling. Zonder acrobatenpak is het niet echt Adriaan, maar meer Aad van Toor en dat vind ik jammer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Adriaan hoort gewoon dat pak aan te hebben? Wie bepaalt dat? Jij? :')

Het lijkt me dat hij dat zelf bepaalt en hij wilt het gewoon simpelweg niet, het lijkt me dat we moeten respecteren.

Bovendien in de latere series haalde hij weliswaar geen acrobatische toeren meer uit, maar hij kon nog wel rennen, springen, vluchten en achtervolgen, bovendien had ie toen de uitstraling van een veertiger/vijftiger in de kracht van zijn leven. Nu ziet ie er -waarschijnlijk helaas mede door zijn ziekte- ouder uit dan toen en is lichamelijk ook minder actief.

Ik vind het nog steeds een wijs besluit dat Adriaan, (want ook op zijn eigen site stelt ie dat Aad van Toor, ook gewoon Adriaan is), voor de kinderen zijn beroep acrobaat heeft beëindigd en met pensioen is, echter de persoon Adriaan kan ie natuurlijk nog wel spelen. In de series is ie ook weleens in smoking verschenen met die taartgooiscene of als gymnastiekleraar had ie een gympak aan en toen was het gewoon 100% Adriaan. Dus wat mij betreft kan ie ook zonder dat pak gewoon 100% Adriaan zijn :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ter aanvulling:

De tweede vraag is: “Vind je het niet jammer dat je geen Adriaan meer kunt zijn?â€

Ik ben nog steeds Adriaan en dat blijf ik. Met die naam ben ik geboren. Als ik op straat loop zegt iedereen tegen me “Hallo Adriaan, gaat alles goed?†Dus ook voor die mensen ben ik Adriaan. Er is maar één verschil met vroeger. Ik draag geen blauwe blouse meer. Ik vind het jammer dat ik door die nare ziekte mijn blauwe blouse een half jaar eerder heb moeten uittrekken dan was gepland, maar ik vind het niet jammer dat ik hem heb uitgetrokken. Het is beter dat de fans zeggen; “Jammer dat Adriaan gestopt is.†dan “Het wordt tijd dat Adriaan gaat stoppen.â€

Bron: http://www.adriaan-homepage.nl/pages/17 ... emeen.html

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Adriaan hoort gewoon dat pak aan te hebben? Wie bepaalt dat? Jij? :')

Het lijkt me dat hij dat zelf bepaalt en hij wilt het gewoon simpelweg niet, het lijkt me dat we moeten respecteren.

Bovendien in de latere series haalde hij weliswaar geen acrobatische toeren meer uit, maar hij kon nog wel rennen, springen, vluchten en achtervolgen, bovendien had ie toen de uitstraling van een veertiger/vijftiger in de kracht van zijn leven. Nu ziet ie er -waarschijnlijk helaas mede door zijn ziekte- ouder uit dan toen en is lichamelijk ook minder actief.

Ik vind het nog steeds een wijs besluit dat Adriaan, (want ook op zijn eigen site stelt ie dat Aad van Toor, ook gewoon Adriaan is), voor de kinderen zijn beroep acrobaat heeft beëindigd en met pensioen is, echter de persoon Adriaan kan ie natuurlijk nog wel spelen. In de series is ie ook weleens in smoking verschenen met die taartgooiscene of als gymnastiekleraar had ie een gympak aan en toen was het gewoon 100% Adriaan. Dus wat mij betreft kan ie ook zonder dat pak gewoon 100% Adriaan zijn :)

We moeten er respect voor hebben... Wie bepaalt dat? Jij? -0-

Overigens heb ik Adriaan in Liedjes Uit Grootmoederstijd niet zien rennen, springen, vluchten en/of achtervolgen, jij wel? Ondanks dat liep hij wel in een acrobatenpak en terecht.

Als je een come-back maakt na en aantal jaren, vind ik het beter passen om dat dan ook geheel in stijl te doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

We moeten er respect voor hebben... Wie bepaalt dat? Jij? -0-

Absoluut niet, als je wel gelezen had, dan had je gezien dat ik het zodanig had geformuleerd dat 'het mij lijkt dat...zus of zo' en niet absoluut stelde dat 'iets zus of zo hoort' zoals jij dat wel deed. :W

Nu even een tegenvraag? Jij vind dat we geen respect moeten hebben?

Overigens heb ik Adriaan in Liedjes Uit Grootmoederstijd niet zien rennen, springen, vluchten en/of achtervolgen, jij wel? Ondanks dat liep hij wel in een acrobatenpak en terecht.

Weleens zien rennen ja maar daar was het scenario ook niet naar, bovendien kan je de boel ook uit z'n verband rukken, er stond namelijk dat ik vond dat ie toen lichamelijk actiever was dan nu en de uitstraling had van een vijftiger. Maar daarop ingaan komt je nu natuurlijk niet zo goed uit. :')

Vergeet niet dat die serie inmiddels 12 jaar geleden is (hij was toen 55!), hij een vervelende ziekte heeft ondergaan waardoor hij mogelijk lichamelijk is verouderd (en hij is nu bijna 67)

Ergens snap ik wel dat mensen denken zoals jij, jullie hebben nog steeds die man uit de Schatkaart voor ogen die jullie grote sterke held was, enkelen van ons hebben hem daarna nog eens gezien en ik heb een documentaire van Fons de Poel opgenomen. Hij is niet meer die man van toen en dat weet hij zelf dondersgoed

Als je een come-back maakt na en aantal jaren, vind ik het beter passen om dat dan ook geheel in stijl te doen.

Dat mag je natuurlijk vinden en hij mag vinden van niet, maar was is 'in stijl'? Wieweet vindt hij het 'in stijl' om in casual kleding te verschijnen. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laat het er dan ook eens echt hard aan toe gaan :9 Welles-nietus spelletjes zijn zo saai ;)

Ik vind het welles-nietes niveau wel meevallen, die Jelger vindt dat ie beter een pak aan kan trekken en ik niet. Daarin verschillen we van mening, ik expliceer waarop ik mijn standpunt baseer. Hij ook.

Waar hij naar mijn inzichten de fout ingaat, is door te stellen dat Adriaan een acrobatenpak aan hoort te hebben en dat het onzin is dat ie aan zijn publiek te kennen heeft gegeven dat hij met pensioen is. Kijk dat ie dat vindt is tot daar aan toe, ik vind het kortzichtig en ben het er niet mee eens, maar het mag gevonden worden zolang het maar duidelijk is dat het slechts zijn bescheiden mening is en geen wet van meden en perzen. Betekenis

Link naar bericht
Delen op andere sites

We moeten er respect voor hebben... Wie bepaalt dat? Jij? -0-

Absoluut niet, als je wel gelezen had, dan had je gezien dat ik het zodanig had geformuleerd dat 'het mij lijkt dat...zus of zo' en niet absoluut stelde dat 'iets zus of zo hoort' zoals jij dat wel deed. :W

Nu even een tegenvraag? Jij vind dat we geen respect moeten hebben?

Overigens heb ik Adriaan in Liedjes Uit Grootmoederstijd niet zien rennen, springen, vluchten en/of achtervolgen, jij wel? Ondanks dat liep hij wel in een acrobatenpak en terecht.

Weleens zien rennen ja maar daar was het scenario ook niet naar, bovendien kan je de boel ook uit z'n verband rukken, er stond namelijk dat ik vond dat ie toen lichamelijk actiever was dan nu en de uitstraling had van een vijftiger. Maar daarop ingaan komt je nu natuurlijk niet zo goed uit. :')

Vergeet niet dat die serie inmiddels 12 jaar geleden is (hij was toen 55!), hij een vervelende ziekte heeft ondergaan waardoor hij mogelijk lichamelijk is verouderd (en hij is nu bijna 67)

Ergens snap ik wel dat mensen denken zoals jij, jullie hebben nog steeds die man uit de Schatkaart voor ogen die jullie grote sterke held was, enkelen van ons hebben hem daarna nog eens gezien en ik heb een documentaire van Fons de Poel opgenomen. Hij is niet meer die man van toen en dat weet hij zelf dondersgoed

Als je een come-back maakt na en aantal jaren, vind ik het beter passen om dat dan ook geheel in stijl te doen.

Dat mag je natuurlijk vinden en hij mag vinden van niet, maar was is 'in stijl'? Wieweet vindt hij het 'in stijl' om in casual kleding te verschijnen. :)

Ik vind niet dat je perse geen respect hoeft te hebben, maar het hoeft ook niet noodzakelijk wel. Ik vind het gewoon geen goede beslissing, ik vind ook de scheiding tussen Aad van Toor en Adriaan niet zo heel duidelijk. Als jij denkt aan acrobaat Adriaan zie je hem toch ook niet voor je als Aad van Toor, maar als Adriaan in z'n acrobatenpak? Ik vind dat gewoon bij hem horen. Goed, hij is ouder gewordenm maar toch vind ik dat het altijd bij hem past. Bassie & Adriaan zijn natuurlijk een soort van stripfiguren, die worden niet echt ouder, maar de acteurs wel, dat is nu nogal met elkaar in tegenstrijd.

Ja, Adriaan was nog wel actief in de jaren '90, maar puur rationeel bekeken was het toch absurd dat hij dat pak nog aan had, niemand zou hem toch voor acrobaat hebben aangezien in die tij d. Maar toch was het voor wie hem kende niet raar, want het is gewoon de kleding van Adriaan. En dat vind ik nu nog.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind niet dat je perse geen respect hoeft te hebben, maar het hoeft ook niet noodzakelijk wel. Ik vind het gewoon geen goede beslissing, ik vind ook de scheiding tussen Aad van Toor en Adriaan niet zo heel duidelijk. Als jij denkt aan acrobaat Adriaan zie je hem toch ook niet voor je als Aad van Toor, maar als Adriaan in z'n acrobatenpak? Ik vind dat gewoon bij hem horen. Goed, hij is ouder gewordenm maar toch vind ik dat het altijd bij hem past.

Ja okee, ik heb meer de scheiding tussen Adriaan en Aad van Toor in hoe ze zich gedragen. Tijdens de dag op 1 juli was het duidelijk Aad van Toor, maar tijdens een beginsketch met Bassie gedroeg zich duidelijk even als Adriaan. Bij deze film staat Adriaan, hij speelt dus ook het typetje Adriaan. Vergelijk het bijvoorbeeld met Aart Staartjes, die is als meneer Aart duidelijk een typetje met een bruin pak aan, echter soms heeft ie als een bepaalde situatie dit vereist wat anders aan, maar speelt nog steeds hetzelfde typetje (in Sesamstraat dus). Ik heb Adriaan in de series nooit helemaal gezien als "Acrobaat Adriaan", maar als Adriaan die werkte als Acrobaat, hij was overigens ook in de eerste series meestal 'buiten werktijd' in de scenes en deed af en toe iets acrobatisch.

Bij Bassie is het anders, die speelde full time clown, ook buiten zijn optredens als clown is de series.

Bassie & Adriaan zijn natuurlijk een soort van stripfiguren, die worden niet echt ouder, maar de acteurs wel, dat is nu nogal met elkaar in tegenstrijd.

Dit is ook een verschil in benadering, ik heb ze nooit echt als stripfiguren gezien, voor mij was Bassie en Adriaan meer zoiets als een film zoals James Bond en dergelijke.

Ja, Adriaan was nog wel actief in de jaren '90, maar puur rationeel bekeken was het toch absurd dat hij dat pak nog aan had, niemand zou hem toch voor acrobaat hebben aangezien in die tijd. Maar toch was het voor wie hem kende niet raar, want het is gewoon de kleding van Adriaan. En dat vind ik nu nog.

Okee dat kan. Wat mij betreft als hij in de jaren 90 een ander pak had aangetrokken zou ik het op zich ook wel snappen, maar minder goed, aangezien hij qua uiterlijk niet significant was veranderd in mijn ogen. Al was hij ouder, hij voelde zich nog wel een acrobaat (volgens mij, speculatie dus), nu druist het tegen zijn gevoel in om nog een acrobaat te spelen en dat kan ook weer van invloed zijn op hoe hij de rol uiteindelijk neerzet. Dit alles bij elkaar doet mij dus nog steeds besluiten dat ik het een begrijpelijk en verstandig besluit vind :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

...en daarna jouw gevoel voor humor. ;)

Nou, dat zou dan uniek zijn hoor, iemand die een gevoel voor humor steelt. Brengt waarschijnlijk ook een hoop belangstelling op. Misschien verkopen jullie nu dan WEL die overige 200 gemaakte DVD's van het gestolen geld die nog klaarliggen. O-)

Misschien zou je eens ontopic moeten blijven en op het onderwerp van Aad in een sinterklaasfilm moeten letten. Of is dat gevoel ook weer door een niet nader te noemen persoon gejat? 8))

Ik ben er blij mee dat Adriaan weer in de picture komt. Jammer dat sommige mensen dat niet zijn en alleen maar doorzeiken over een pak. :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

...en daarna jouw gevoel voor humor. ;)

Ik ben er blij mee dat Adriaan weer in de picture komt. Jammer dat sommige mensen dat niet zijn en alleen maar doorzeiken over een pak. :N

Nou ja dat maakt mij dus niet eens zoveel uit, nogmaals ieder heeft recht op zijn eigen mening en oordeel. Ik zou het ook niet willen dat iedereen mijn standpunten zomaar overneemt. Ik zeg wat ik er van vind, Jelger zegt wat hij ervan vindt, we zeggen wat van elkaar redenatie vinden, slotsom: we denken er gewoon verschillend over wat normaal en zeer goed mogelijk is ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

...en daarna jouw gevoel voor humor. ;)

Ik ben er blij mee dat Adriaan weer in de picture komt. Jammer dat sommige mensen dat niet zijn en alleen maar doorzeiken over een pak. :N

Nou ja dat maakt mij dus niet eens zoveel uit, nogmaals ieder heeft recht op zijn eigen mening en oordeel. Ik zou het ook niet willen dat iedereen mijn standpunten zomaar overneemt. Ik zeg wat ik er van vind, Jelger zegt wat hij ervan vindt, we zeggen wat van elkaar redenatie vinden, slotsom: we denken er gewoon verschillend over wat normaal en zeer goed mogelijk is ^O^

Ik vind het overigens ook leuk om die gedachten zo uit te wisselen.;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aan van Bartelhoven:

Ik snap hoe je het bedoelt. Ik heb de figuren Aad van Toor en Acrobaat Adriaan wel duidelijk gescheiden. Ik vind de acrobaat een karakter en zie het niet als een verlengde van Aad van Toor. Als je dat wel zo ziet, begrijp ik dat het geen bezwaar is, maar juist heel logisch, dat het ook zonder acrobatenpak kan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

...en daarna jouw gevoel voor humor. ;)

Nou, dat zou dan uniek zijn hoor, iemand die een gevoel voor humor steelt. Brengt waarschijnlijk ook een hoop belangstelling op. Misschien verkopen jullie nu dan WEL die overige 200 gemaakte DVD's van het gestolen geld die nog klaarliggen. O-)

Misschien zou je eens ontopic moeten blijven en op het onderwerp van Aad in een sinterklaasfilm moeten letten. Of is dat gevoel ook weer door een niet nader te noemen persoon gejat? 8))

Ik ben er blij mee dat Adriaan weer in de picture komt. Jammer dat sommige mensen dat niet zijn en alleen maar doorzeiken over een pak. :N

Jij houdt toch zo van Gert en Samson? Hoe zou je het vinden als tijdens de Kerstshow Peter Thyssen in de mand zit?:P

Verder is Het Gestolen Geld al uitverkocht, het spijt me voor je.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Vandaag de Sinterklaasfilm gezien. De film is echt flauw. Zowel qua verhaal, als spanning en humor, maaaaaaaar! De scene's met Aad van Toor zijn zo leuk, echt heel leuk! :Y Hij gooit zonder dat ie het weet roet in het eten van Dr. Brein, waardoor Dr. Brein hem "die irritante acrobaat" noemt. Echt prachtig om Adriaan weer even terug te zien.

Robin: "Adriaan, ik zie een boef."

Adriaan: "Robin, dat kan niet. Hier in Spanje zijn geen boeven."

En in de laatste scene met Adriaan en Robin:

A: Zo, ook dit avontuur is weer tot een goed einde gebracht. En dan krijg je straks van mij heerlijke spaanse olijflolie.

R: Goeie grap, Adriaan.

En verdwijnen ze samen keihard lachend uit beeld. Ik heb echt genoten van die paar minuten Adriaan en Robin. Ik denk niet dat Adriaan ooit nog een come-back zal maken, maar dit smaakt echt naar meer!! Adriaantje! *O*:Y:Y^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...