Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan in het nieuws #2


Aanbevolen berichten

Afperser clown Bassie krijgt straf

m1dzk0sailw1.jpg

Een 45-jarige man uit Katwijk die in 2008 clown Bassie probeerde af te persen is veroordeeld tot drie maanden voorwaardelijke celstraf en een bezoek aan een autismecentrum.

Na een bekentenis was het voor de politierechter in Den Haag woensdag duidelijk dat de man schuldig was aan de afpersing.

De man had Bas van Toor, zoals de clown in werkelijkheid heet, gedreigd foto's naar een krant te sturen waarop te zien was dat zijn neefje tijdens een show van de clown door de beveiliging in elkaar was geslagen.

De Katwijker wilde dat Bassie duizend euro aan hem zou betalen. De afperser bleek een levendige fantasie te hebben. Later gaf hij toe het verhaal te hebben verzonnen.

Identiteit

Een computerexpert in de familie van Bassie slaagde erin de identiteit van de de man te achterhalen, waarna aangifte werd gedaan. De man werd uiteindelijk aangehouden.

Bron: nu.nl

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

Een computerexpert in de familie van Bassie slaagde erin de identiteit van de de man te achterhalen, waarna aangifte werd gedaan. De man werd uiteindelijk aangehouden.

Looooooooooooooooooooooooooooooool _O-

Dat zei 'ie toen ook al en toen was die "expert" gewoon heidbuurt die alle info 1 op 1 doorgaf omdat hij overal bij kon.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze gast heeft ook z'n B&A spullen verkocht via het forum en Marktplaats. Het zou me niet verbazen als deze "expert" ook Johan Heidbuurt heet.

Harold ofzo toch?

Bassie dacht altijd dat hij ook "op het forum" hoorde, maar daar hoorde hij mooi niet thuis :N

Die verkocht toch ook "unieke" banden voor 70 euro per stuk enzo? Man, als iemand DAAR in getrapt is...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Harold ofzo toch?

Bassie dacht altijd dat hij ook "op het forum" hoorde, maar daar hoorde hij mooi niet thuis :N

Die verkocht toch ook "unieke" banden voor 70 euro per stuk enzo? Man, als iemand DAAR in getrapt is...

Ja, Harold ja, wat een figuur was dat zeg...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op Fok! staat een naam van de man, alleen niet gezegd dat Kees H. en Harold niet dezelfde persoon zijn natuurlijk ;)

Een 44-jarige man uit Katwijk heeft drie maanden voorwaardelijke celstraf gekregen voor het afpersen van clown Bassie. De autistische Kees H. beweerde dat hij belastende foto's had waarop is te zien dat Bassie een neefje van de Katwijker slaat. Die kiekjes zou hij naar de Telegraaf sturen, wanneer Bassie niet met geld over de brug kwam.

Dat stond in de mail die de man aan het productiebedrijf van de populaire clown had gemaild. Kees H. bedreigde op die avond in oktober 2008 niet alleen Bassie, maar ook de Fortis Bank. Wanneer de bank hem geen 2.500 euro zou schenken zou hij een geheim rapport publiekelijk maken. Kees H. hoeft de gevangenis niet meer in, maar de rechter heeft hem wel verplicht om een behandeling te ondergaan bij een centrum voor autisme.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet wel zeker dat het niet de zelfde personen zijn, Harold is namelijk in de 30 en komt uit Den Haag waar ik zelf ook vlakbij woon, idd waren een paar banden die ik overnam wel wat aan de prijzige kant inderdaad. Sowieso denk k wel ns van wat een hoop geld bij elkaar toch wat we destijds in al onze verzamelingen hebben gestoken o.a. om echt alle versies van series bij elkaar te krijgen. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook De Diamant staat nu bij de programma's van Pebble. Dus nu ontbreken alleen Het Geheim van de Schatkaart en De Verdwenen Kroon nog.

Klopt, volgens Pebble schijnen die twee series in die marathon te zitten, alleen staat er niet op wanneer die marathon is :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

En hadden we dit al gelezen, op de site van www.clownbassie.nl ? :P

'Maar Pebble TV doet ook hele andere leuke dingen. Want binnenkort komt er een prijsvraag op Pebble TV waar mee je, samen met mij, een vaart in de Bassie & Adriaan hete luchtballon kunt winnen.'

Hahahaha :'). Dat kan nog gezellig worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Back to school? Fijn, ze gaan een thema-DVD maken met alle ouwe meuk die over school gaat }:| Wat te verwachten...

- Shorty Kermis-school

- Droom School (De Plaaggeest), misschien complete aflevering op school?

- Alfabet-shorty?

- Stop en Stap stukje over de fietsbel (Weet ik veel)

- Bassie bij de Navajo's (Amerika)

- ...enige aanvullingen? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

AMSTERDAM - Clown Bassie was aan boord van de heteluchtballon die zondagavond een noodlanding in Eindhoven maakte.

Hij stelt dat de berichtgeving over de noodlanding is opgeschroefd, maar hij weet niet hoe het met zijn medepassagiers is afgelopen.

De 'prachtige Bassie en Adriaan'-ballon is van een vriend van Bas van Toor en heeft plaats voor twaalf mensen.

"Omdat ik helemaal gek van die ballon ben ga ik regelmatig mee, zo ook afgelopen zondag." Omdat er nauwelijks wind stond was de ballon na anderhalf uur vliegen nog steeds aan de rand van Eindhoven, daarom besloot de kapitein te landen.

Hij wist de ballon volgens Van Toor 'heel vakkundig' in een parkje te prikken. Om sneller naar de grond te komen waren lijnen uitgeworpen die door mensen op de grond naar beneden moesten worden getrokken. Ondanks de instructie om bij de landing door de knieën te gaan deden niet alle passagiers dat.

Van Toor weet echter niet hoe het met hen is afgelopen, 'want ik ben gelijk foto's gaan uitdelen aan de samengeschoolde menigte'.

Volgens hem was het een 'prachtige vlucht' met een 'prima landing' die iets te hard was door plaatsgebrek. "Niks aan de hand. Altijd blijven lachen", besluit hij.

:')

http://www.nu.nl/achterklap/2295428/clown-bassie-niet-indruk-van-noodlanding.html

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondertussen blijft het wachten op de complete Huilende Professor in betere kwaliteit met toevoeging van alle geknipte scènes en liedjes :)

Wacht je daar op dan? Dan wacht je namelijk al jaren op een dooie mus. Ik heb al ergens in 2008 of 2009 een vernieuwde versie van het nieuwsbericht hier geplaatst, gequote vanaf de Adriaan-homepage (Bericht is daar nu weg), waarin...

EDIT: Ik heb inmiddels mijn bericht na intensief zoeken teruggevonden op het forum, veel makkelijker :)

Hier dus.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
Bassie: Jochie had door knieën moeten zakken

Van onze correspondent

EINDHOVEN - In de neergestorte luchtballon met clown Bassie raakte een jongetje met een verstandelijke handicap gewond. Volgens Bassie kwam dat omdat hij niet door zijn knieën zakte om de klap op te vangen. "Dat was zo'n kind dat links kijkt als je rechts zegt en andersom. Maar daar heb ik toch niets mee van doen?"

De clown, Bas van Toor, begrijpt niets van alle ophef rondom zijn persoon bij de half mislukte landing van een luchtballon in Eindhoven zondagavond, waarbij de verstandelijk gehandicapte jongen gewond raakte.

Van Toor stapte echter meteen uit en begon direct foto's en handtekeningen uit te delen aan alle kinderen die erbij waren. "Nou zou ik dat niet hebben mogen doen. Maar er was niets aan de hand", zegt Van Toor.

"De kapitein van de ballon gooide het touw uit en normaal trekken een man of vier je dan naar beneden. Omdat ik met mijn kop boven die mand uitstak, trok het veel volk. En dus begonnen een stuk of veertig mensen, waaronder veel kinderen, aan dat touw te trekken. Daardoor ging het veel te snel en klapten we half om. In die ballon stond ook een jongetje met een verstandelijke handicap. Bij een landing moet je half door je knieën zakken om de klap op te vangen. Dat deed hij niet, waardoor hij iets heeft verrekt, gekneusd of misschien wel gebroken. Dat was zo'n kind dat links kijkt als je rechts zegt en andersom. Maar daar heb ik toch niets mee van doen? Er zaten genoeg andere mensen in de mand."

Dat Van Toor na de landing het publiek benaderde zonder zich om anderen te bekommeren, heeft alleen maar in het voordeel gewerkt van de jongen, vindt hij. "Wat kon ik doen met met pruik en mijn neus op? Ik leidde al die mensen af, zodat er geen paniek ontstond en ze niet overal overheen renden."

Zo kennen we hem weer :')

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7208090/__Jochie_had_door_knien_moeten_zakken__.html?p=2,1

aangepast door wonderer
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wacht je daar op dan? Dan wacht je namelijk al jaren op een dooie mus.

Nee hoor, ik wacht daar echt niet op. Ik reageerde op die aankondiging van die nieuwe dvd, terwijl een complete professor disc veel boeiender is, maar die komt dus niet. Nouja, veel weggeknipte scènes staan natuurlijk als bonus op de dvd, dus je kunt ze nog wel zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nouja, veel weggeknipte scènes staan natuurlijk als bonus op de dvd...

Dat is waar, 4 scenes staan op de DVD. Het rare is alleen dat enkele andere dingen, zoals Bassie die ruzie krijgt met de kok van het circus, Bassie die een discussie voert met een Duitse artiest en Robin die aan het eind van de serie een grapje maakt over een ijskast, dan weer niet op de DVD staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is waar, 4 scenes staan op de DVD.

Benieuwd hoe het zou zijn als die scènes weer op hun oude plaats in de serie zouden staan. Zou bijvoorbeeld de strandscène met 'Ook een clown' weer terug niet te langdradig worden? Ik meen me te herinneren dat daarom die stukjes er ook uitgehaald zijn. Op zich past het liedje wel mooi bij de scène, Bassie is even alleen met Robin en begint dan wat serieuzer over het leven en zijn beroep na te denken.

aangepast door Joost
Link naar bericht
Delen op andere sites

Benieuwd hoe het zou zijn als die scènes weer op hun oude plaats in de serie zouden staan. Zou bijvoorbeeld de strandscène met 'Ook een clown' weer terug niet te langdradig worden? Ik meen me te herinneren dat daarom die stukjes er ook uitgehaald zijn. Op zich past het liedje wel mooi bij de scène, Bassie is even alleen met Robin en begint dan wat serieuzer over het leven en zijn beroep na te denken.

Ik zal eerlijk zijn... Ik denk eerder dat Ook een clown eruit is gehaald omdat de kwaliteit van hun video daar echt gigantisch achteruit ging. Check alleen al de videolijn... Plus als hij echt meteen er werd uitgehaald omdat hij te langdradig was, hadden ze echt niet Robin's stem helemaal opnieuw in laten spreken voor een scene die toch verwijderd op de DVD kwam. Dat denk ik tenminste.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...
Ik zie nu op Kindertv.net dat er op 22 maart TV-Boxen van Bassie en Adriaan uit zullen komen..

De ene heet Bassie en Adriaan Kazoom TV-Box

en de ander heet Bassie en Adriaan Telekids TV-Box

Het zal wel weer een grapje zijn' date=' net als die Back to School/Fietsbel dvd.[/quote']

Dit stond in een (Inmiddels gesloten) topic. Mij lijkt het dat...

- Het allebei 1 en dezelfde box is, alleen 1 voor de Nederlandse markt (Telekids) en 1 voor de Vlaamse markt (VTM K-zoom)

- Het geen grapje is.

- Het waarschijnlijk weer een compilatie wordt van meerdere DVD's.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit stond in een (Inmiddels gesloten) topic. Mij lijkt het dat...

- Het allebei 1 en dezelfde box is, alleen 1 voor de Nederlandse markt (Telekids) en 1 voor de Vlaamse markt (VTM K-zoom)

- Het geen grapje is.

- Het waarschijnlijk weer een compilatie wordt van meerdere DVD's.

Ik had dat forum geopend {|

En toch denk ik dat het een grapje is :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had dat forum geopend {|

Topic

En toch denk ik dat het een grapje is :+

Kindertv.net maakt niet zo gauw grapjes over releases ;)

EDIT: Overigens, Back to school was ook geen 'grapje', die DVD is waarschijnlijk gewoon op het laatste moment niet uitgebracht, maar stond wel gepland.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Topic

Kindertv.net maakt niet zo gauw grapjes over releases ;)

EDIT: Overigens, Back to school was ook geen 'grapje', die DVD is waarschijnlijk gewoon op het laatste moment niet uitgebracht, maar stond wel gepland.

Oh ja, Topic.. sorry..

Oh.. nou we zullen zien in maart ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Weet niet percies waar ik het moet melden, Maar Bassie gaat binnenkort opname's maken met een soort van Bassie pop. Dus hij gaat weer kleine afleveringen opnemen. Dit vertelde hij tegen RTV Hollandsmidden.

OMG :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

Clown Bassie is bezig een album met dancenummers in elkaar te knutselen. De inmiddels 79-jarige clown steekt daarvoor enkele liedjes uit de bekende tv-serie in een hip jasje.

Bassie heeft inmiddels al één van zijn kunststukjes laten horen in diverse discotheken. "Dat sloeg in als in een bom", vertelde de clown vandaag in het AD. Volgens hem ging het volwassen publiek 'volledig uit zijn dak'.

Bas van Toor, de naam die Bassie van zijn papa en mama heeft gekregen, vormde tot 2003 mijn zijn broer Aad van Toor het duo Bassie en Adriaan. Aad heeft inmiddels zijn acrobatenpak aan de kapstok gehangen, maar Bas hult zich zo nu en dan nog steeds in zijn clownspakje. Wanneer de cd moet uitkomen, wist Bassie nog niet te vertellen.

BRON: SPITS

_O-

Oh Bas is 76 en niet 79 ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

:7

Hehehe 8-)

Maar even alle gekheid op een stokje, een remix van 'Het alfabet' zou toch te geniaal voor woorden zijn, die melodie in een danceversie. _O_ Of wat te denken van Caraïbisch Carnaval? Of Geheime Agenten :O

Eigenlijk lijkt een beatmix van 'In de lente' me ook wel zwaar nice. :@

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...