Ga naar inhoud

De matra-simca rancho


Aanbevolen berichten

Ik heb gister een Rancho gezien tijdens een stukje fietsen, helaas was die groen en dat is een lelijke kleur voor een rancho

Ik kwam gisteren nog een Honda Prelude tegen (het oude type, in het grijs) en een tijd geleden zag ik ook een Ruska Classica (het was volgens mij een andere dan B&A hadden). Die kwam ik tegen in Pernis (is met de Benelux-fietstunnel te bereiken). Een Rancho heb ik helaas nooit gezien...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik kwam gisteren nog een Honda Prelude tegen (het oude type, in het grijs) en een tijd geleden zag ik ook een Ruska Classica (het was volgens mij een andere dan B&A hadden). Die kwam ik tegen in Pernis (is met de Benelux-fietstunnel te bereiken). Een Rancho heb ik helaas nooit gezien...

De prelude komik heel vaak tegen maar de rancho zie je bijna nooit

Link naar bericht
Delen op andere sites
WOW!!!!!

Een Rancho.

Moet zelf nog steeds op de eerste wachten.

Er zijn er idd nog maar weinig in Nederland.

Ik schat een stuk of 25-50.

Had hij trouwens een wiel op het dak?

nee hij had geen wiel op het dak, ik heb um trouwens gezien bij oude leede tussen Pijnacker en rotterdam

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...

Zat een beetje te spelen met zo'n knutselspeeltje uit een verrassingsei, zie ik ineens iets op de onderkant staan...

simca.jpg

Ik weet het verband niet maar het leek me wel leuk om even te delen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zat een beetje te spelen met zo'n knutselspeeltje uit een verrassingsei, zie ik ineens iets op de onderkant staan...

simca.jpg

Ik weet het verband niet maar het leek me wel leuk om even te delen ;)

eet nog meer eieren, spaar de rest en je hebt een B&A wagen :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

De prelude is wel mooi, maar de Rancho is echt zo stoer :D Ik zou er graag een willen hebben (moet alleen nog mn rijbewijs ;) maar dat komt wel geod deze zomer O-) ).

Stond er laatst eentje op marktplaats: 3000 eypo!!! En dan koop je een oude bak die ook nog goed schijnt te zijn in roesten (schijnen de rancho's bekend om te staan)... Daar betaal ik dus geen 3000 eypo voor ;) Niet dat ik dat op dit moment voor een andere auto wel zou betalen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
De prelude is wel mooi, maar de Rancho is echt zo stoer :D Ik zou er graag een willen hebben (moet alleen nog mn rijbewijs ;) maar dat komt wel geod deze zomer O-) ).

Stond er laatst eentje op marktplaats: 3000 eypo!!! En dan koop je een oude bak die ook nog goed schijnt te zijn in roesten (schijnen de rancho's bekend om te staan)... Daar betaal ik dus geen 3000 eypo voor ;) Niet dat ik dat op dit moment voor een andere auto wel zou betalen...

Idd erg jammer dat Rancho's zo'n slechte naam hebben qua onderhoud en roest.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb een speelgoedautootje van de Rancho (6 centimeter lang). Hij is niet rood, maar een beetje zacht goud-achtig. Toen ik er vroeger mee speelde was het altijd al de B&A auto. Ik heb ook een autootje van zon oude amerikaanse slee, zoals de boevenwagen in de Schatkaart, ik weet niet of het dezelfde is, maar dat was altijd de boevenauto die achter de Rancho aanzat. Ik heb vanochtend naar de auto's gezocht en ik heb ze weer gevonden in een doos vol met autotjes.

Heb er wat foto's van gemaakt:

Klik

Klik

Klik

Klik

Link naar bericht
Delen op andere sites
woow nou ik zou zeggen pak een pot rode verf :9~

en niet te vergeten gele om de stippen te maken,

maar ehm malabar

volgens mij heb je dr wel erg veel mee gespeeld of niet, of je heb em te vaak in die bak met wagens gegooit :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je 5 bent gooi je je autootjes gewoon in de bak. Hij zat altijd gewoon in een bak vol met auto's. Heb hem er afgelopen zomer definitief uitgehaald. En ik heb er inderdaad ook veel mee gespeeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die Matra Simca neemt me terug...

Toen ik nog zeven was in 1983, mijn vader had een collega die op bezoek kwam met diens gezin en hij reed in een mosterd kleurige Matra Simca Rancho. Ik weet nog dat ik tegen diens dochter, Sonja (die nu ondertussen ook van mijn leeftijd moet zijn) zei dat ik het fantastisch vond dat haar pappa een Bassie en Adriaan wagen had.

Haar reactie loog er niet om, ze trok me aan mijn mouw mee naar de motorkap en liet me de merknaam hard op lezen. "Niks Bassie en Adriaan wagen, er staat toch duidelijk Matra Simca!"

Ik was een hele poos later in 2001 met een vriend op een old timers beurs in Maastricht en zag daar nog een paar prachtig bewaard gebleven Rancho exemplaren en weer kwamen de herrinenringen boven. Van wat ik begrijp is het gebruik van inferieur staal waardoor de carresorie heel erg snel begon te roesten de reden wat de auto productie van Matra Simca de das omdeed.

Maar Matra bestaat nog wel, ze maken voornamelijk militaire raketten zoals de beruchte Exocet anti-scheeps raket en de Magic zelf verdedigings raket voor jacht vliegtuigen.

magic.jpg

Ik zie Bassie niet zo gauw een van deze Matra producten kussen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar Matra bestaat nog wel, ze maken voornamelijk militaire raketten zoals de beruchte Exocet anti-scheeps raket en de Magic zelf verdedigings raket voor jacht vliegtuigen.

En voor plastic racewagens :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zat een beetje te spelen met zo'n knutselspeeltje uit een verrassingsei, zie ik ineens iets op de onderkant staan...

http://info.bassieenadriaan.nl/images/simca.jpg

Ik weet het verband niet maar het leek me wel leuk om even te delen ;)

Matra is jarenlang heel succesvol geweest in de Formule-1 (In de jaren 70 volgens mij.)

Maar waarom Simca erbij staat weet ik ook niet.

Leuk verhaal trouwens vanNeemwegge!

Ik ben van plan om misschien ook eens een keer naar zo'n meeting tegaan.

Er schijnt er ook 1 hele grote te zijn in Zwitserland.

Daar komen er altijd ook een hoop qua Rancho's en andere Simca-modellen.

Er rijden er idd nog wel wat in Holland, maar die komen alleen voor zomerweer en meetings uit de garage.

Want anders heb je een Rancho al gauw vertimmerd.

Frankrijk is misschien ook een optie???

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat zou best kunnen. ;)

Stond pas nog een te koop op marktplaats, was een opknappertje, de hele wielen waren bruin van de roest. :P

De overgebleven Rancho's moeten eigelijk altijd binnen staan en alleen met mooi weer naar buiten. Ze moeten ook een eigenaar hebben die ze met liefde behandeld en poetst. Alleen dan houden ze het nog lang vol.

Een lange tijd buiten staan is fataal voor een Rancho.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 9 months later...
Ik heb gister een Rancho gezien tijdens een stukje fietsen, helaas was die groen en dat is een lelijke kleur voor een rancho

vandaag enn gisteren een rancho gezien, op de weg naar school staat er een, een rode , perfect rood

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

vandaag enn gisteren een rancho gezien, op de weg naar school staat er een, een rode , perfect rood

Mét of zónder gele stippen? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

vandaag enn gisteren een rancho gezien, op de weg naar school staat er een, een rode , perfect rood

bel ns aan of je een stukje mag meerijden (of vraag of je mag helpen aanduwen en er dan gewoon achterin springen... Hopelijk zit er dan niet zon hippie achter het stuur :P)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...