Ga naar inhoud

Welke console geniet jouw voorkeur (huidige generatie)


Aanbevolen berichten

We zitten momenteel al aan de 7e generatie van consoles.

Waar speel jij het liefst/het meest op?

- Kies je de motion controls en family games van de Nintendo Wii?

- Is de online en FPS-aanbod van de XBox 360 jouw ding?

- Verkies je de Blu-ray en exclusives van de PlayStation3?

- Hou je jouw pc up-to-date zodat je steeds de beste MMORPGs en RTSen kan spelen?

Of hou je het bij hand-held?

- De 2 schermen van de Nintendo DS?

- De betere graphics op de PSP?

Laat de discussie losbarsten!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar kom ik weer met mijn Nintendo. :P

De consoles zijn niet meer wat ze geweest zijn en dan vooral het spelaanbod. Toch heb ik een jaar geleden de Wii gekocht, alleen al voor _O_ Super Smash Brothers Brawl _O_.

Verder denk ik dus heel goed na over wat ik koop. Alleen de spellen waarvan ik zeker weer dat ze echt leuk zijn, schaf ik aan. En dat zijn er helaas niet veel.

Verder heb ik ook de Nintendo DS. Deze heb ik uiteraard voor de Pokémon spellen. Inmiddels ben ik toegekomen aan Pokémon SoulSilver en die spellen blijven gewoon even verslavend. :9~

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ikzelf heb zowel een Wii als een PS3 als consoles en een DS als handheld.

Op mijn DS speel ik bijna niet (gekocht om prime hunters te spelen, en daar bleef het zowat mee) ben nooit zo'n handheld mens geweest.

Mijn Wii heb ik al bijna 3 jaar en heb welgeteld 4 games ervoor: Metroid Prime 3, Smash Bros. Brawl, Mario Kart en Galaxy.

Er is 1 spel dat ik nog wil kopen en dat is new super mario bros wii. En als het uitkomt Metroid: other M.

Maar de console dat ik al mijn tijd op verspeel is mijn PlayStation3.

Toen ik de keuze maakte tussen de 360 en PS3 was het tussen 2 zaken: betrouwbaarheid en exclusives.

Goed, de 360 heeft Halo en Forza, maar gaat de helft van de keren stuk. De PS3 daarentegen heeft God Of War én Gran Turismo (GT is zowat mijn favoriete gamesreeks aller tijden) dus uiteindelijk was de keuze snel gemaakt.

Ik heb mijn PS3 nu nog maar 5 maand, en toch heb ik er al bijna 20 games op, met momenteel als favorieten God Of War 3, Dante's Inferno, Need For Speed Shift en GRID.

De blu-ray is ook tof... 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb alleen een Wii, dus over de x360 en ps3 kan ik niet oordelen, ik heb er zelfs nooit op gespeeld. Maar ook de Wii vind ik geen topconsole.

Ik heb de Wii voornamelijk voor de geinigheidjes zoals een vishengel, een pistooltje waar je de wiimote in kunt doen, de microfoon, ik heb ze allemaal.

Stuurtje vind ik dan weer waardeloos, ik speel dan liever met de classic controller.

Er zijn best aardige spellen en het fitnessgedoe is ook erg goed, maar een èchte gameconsole is het ook weer niet. NDS heb ik maar speel ik weinig op.

De OpenPandora had ik gekocht in 2008, maar die is nu nog steeds niet uit :( Heb toen mijn geld ook terug gehad en had er geen vertrouwen meer in. Bovendien is 'ie eigenlijk veel te duur.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Playstation 3.

Ik heb zelf omdat ik bij een gameshop gewerkt heb zowel de Wii als Xbox 360 daarvoor gehad.

Maar De wii daar vond ik maar 1 spelletje echt leuk op (Super smash) En op de X360 had ik steeds internet problemen. Daarom heb ik uiteindelijk voor de ps3 gekozen. Al moet ik zeggen dat ik er vaker een film op afspeel dan dat ik er echt mee game. Al met al is de Playstation het wel helemaal voor mij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...

*kick*

Zijn er hier niet nog mensen met "current gen" consoles?

Mijn PS3 blijft z'n werk goed doen, nu ik even in een pauze zit voor Call Of Duty: Black Ops toch weer even naar m'n grote liefde Gran Turismo terug gegaan: zit momenteel te grinden op de B-Specs voor wat auto's :P

Verder toch nog een paar zéér toffe ontdekkingen gedaan: Batman: Arkham Assylum, Bayonetta en F1 2010.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Voor mij:

1. Xbox-360: vanwege (qua hoeveelheid) de keus aan spellen en kinect

2. Playstation 3: vanwege (qua Japanse scene) de keus aan spellen

Bovenstaande heb ik zelf.

Wii heb ik een maandje thuis mogen proberen, maar kan me niet zo bekoren. De spellen zijn erg simpel (hoeft niks uit te maken), maar voor een huidige console voelt het te retro aan. Begrijp me niet verkeerd, ik houd van retro, maar voor huidige specs vind ik het te eenvoudig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En welkom op Retroforum ^O^

Kan me heel goed voorstellen dat je de huidige generatie boven de oudere prefereert, maar ik vind dat de nieuwe spellen de charme missen die de oude hebben. De heerlijke platform games, je ziet ze wel weer een beetje terug komen, zoals bij New Super Mario Bros bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De heerlijke platform games, je ziet ze wel weer een beetje terug komen, zoals bij New Super Mario Bros bijvoorbeeld.

Ik vind New Super Mario Bros. Wii toch zo'n heerlijk spel. Ik ben erg blij met die terugkerende platform spellen, maar ik geniet ook van spellen als Super Mario Galaxy en Metroid: Other M.

Ik ben de Wii eigenlijk alleen maar leuker gaan vinden. Het lag echt aan het aanbod van spellen in het begin, maar inmiddels zijn er best wat spellen die ik gewoon geweldig vind.

Maar met New Super Mario Bros. Wii en Kirby's Adventure Wii kreeg ik weer dat heerlijke SNES gevoel. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb me ps3 en wii aangesloten staan.

Wil me soms nog wel ff lekker afreageren op de ps3 (batteflield, mortal kombat).

We hebben ook nog een 3DS slingeren (zonde van het geld) er werd nog wel super mario en een backgammon opgespeeld.

Momenteel is het een aardige presspapier :-).

Heb en daar schaam ik me wel voor nog me snes en nintendo64 nog bij me ouders staan.

Moet die snel over laten komen en kijken of ik ze nog aangesloten krijg.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het 3D is nou niet echt wereld brekend te noemen,

Ziet er best leuk uit, maar meer ook niet.

En de games..... daar wordt je nou niet echt warm van.

Er zitten wel leuke games bij maar zijn er niet veel.

Plus dat ik gemiddeld 50.- euro voor een spelletje op de 3ds nogal prijzig vindt.

Was voor mij meer een MOET IK HEBBEN aankoop dan een wel overdachte.

aangepast door Coy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb in een opwelling de GBA gekocht, de dag voor hij uit kwam in Amsterdam (een winkel verkocht ze, dus ging iedereen ze verkopen). Daar heb ik nooit spijt van gehad, wel vielen een aantal spellen erg tegen. Ik ben hem later wel kwijt geraakt helaas. Moet ooit nog eens een goedkope GBA op de kop tikken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zelf bezit ik 'n een Nintendo DS, gekocht op de eerste dag dat die in nederland te verkrijgen was. (volgens mij 150 euro?)

Gebruik 'm niet echt veel meer, maar hij doet 't nog steeds wat ik ook heel wat waard vind!

Verder ben ik niet zo'n gamer & als ik al game doe ik dat op me PC!

Met me PhenomII Quad core moet die toch al heel wat aankunnen :9~

Alleen keer nieuwe videokaart zal niet verkeerd zijn.....

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Ik kijk nu minder naar de console en meer naar de games.

Vroeger was ik zeer Nintendo-minded, en heb nog steeds een voorliefde. Afgelopen week heb ik tijdens vakantie bijvoorbeeld 30+ uur zelda gespeeld op de WII. Op de hoogte blijf ik via vrienden en gametrailers.com. Diablo 3 en GTA 5 zijn spellen waar ik naar uit kijk. Deze zullen vast het mooist zijn op de PC. Vorige edities heb ik me veel mee vermaakt :)

Echt spelen om het spelen doe ik nu nog weinig, eerder uit zelfbescherming... er zijn er nog wel wat die ik wil proberen, zoals heart of darkness en final fantasy.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Van de huidige generatie moet ik toch bij de Nintendo systemen blijven. Maar ik heb geen moderne console.

Ik was laatst bij Nintendo World in New York. En daar kun je ook een aantal consoles testen. Wat mij opviel, was dat Mario op de Wii qua timing nog steeds opmerkelijk gelijk aanvoelt als de NES variant. En als ik een console wil, moeten er wel Mario games op draaien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een OpenPandora is prachtig als gamesysteem. Maar het hoeft voor mij niet draagbaar te zijn.

Op dit moment ben ik nu bezig met het bouwen van een Mythtv systeem voor TV ontvangst/opname. Hiervoor bestaat ook een plugin genaamd Mythgame. Hiermee zijn games en emulators via de MythTV interface te koppelen om te draaien. Via dit ga ik een Nes emulator draaien (waarschijnlijk fceux of Nestopia). Vervolgens heb ik nog in de planning om hier een echte Nes controller aan te koppelen. Dit ga ik doen via een RetroKit (http://www.retrousb.com/product_info.php?cPath=21&products_id=44). Hiermee kan een echte Nes controller worden omgebouwd naar een USB joypad.

Naast de Nes games, komen er zo ook nieuwe bedieningsmogelijkheden voor pc classics, zoals Commander Keen.

Het ombouwen van die controller is echter mijn laatste stap in mijn Mythtv project. Als het zover is, maak ik er wel een topic over. Maar ik denk dat het op zijn vroegst nog een maand duurt voordat ik wat binnen heb. Want de kit moet nog besteld worden en uit Amerika komen.

Nu nog een manier zoeken om de Zapper aan de praat te krijgen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Retrolink

ba5a_retro_nes_usb_controller.jpg

En voor alle andere controllers (SNES, N64, PS1/2, 9 pin (Amiga/Atari/Sega) heb ik converters.

Daarnaast draait er Maximus Arcade op met alle mogelijke emulatoren, maar... het is het toch niet.

Ik heb tegenwoordig mijn Saturn, Laserdisc, CD-i, 3DO en CD32 permanent aangesloten op mijn HD beamer op 92" doek. Dat is het wèl ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Door de opmerkingen over zelf creëren kwam ik weer uit op de Super Genintari, wat dan weer wél the real deal is. Hetzelfde als de omgebouwde portable consoles waar de cartridges of disks zelf inkunnen :)

http://www.stupidfin...om/projects/sg/

En dan heeft die gast ook nog zoveel meer zoals een omgebouwde Nintoaster. ...Maar dat is allemaal wel beetje offtopic :P

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 8 months later...

Ik blijf lekker bij Nintendo. _O_

De Wii heeft mij echt weer helemaal blij gemaakt. Nu maar hopen dat ze voor de Wii U ook weer leuke spellen uit gaan brengen. New Super Mario Bros. U is er al, maar verder nog niets wat mijn aandacht trekt. Zo gaat het altijd in het begin. Ik wacht op meer platformers van onder andere Mario, Kirby en Donkey Kong. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Het 'nieuwste' wat ik in huis heb, is de 3DS XL. Al heb ik daar nog geeneen 3DS-spel op gespeeld; ben nog met een stapeltje DS-spellen bezig die ik eerst nog wil (uit)spelen. Mn oude DS ligt nu dus een beetje te verstoffen, al doe ik m niet weg; heb ook enkele import DS-spellen. En aangezien de 3DS niet meer region-free is :X

De Wii U heeft mijn aandacht nog niet getrokken, want nog niet echt veel boeiende spellen.. Ik heb ook al min of meer vanaf het begin een Wii, maar speel er ook niet zoveel meer op. Maar weinig echt goede spellen naar mijn smaak (al heb ik nog niet alles gespeeld wat ik in huis heb).. En ik heb het idee dat ik altijd wat gedoe heb met de accu's van mn Wiimotes, dat ze niet goed opladen. Heb zo'n dubbele inductie-lader, maar heb niet het idee dat ze goed opladen.. of ik gebruik de Wii gewoon te weinig, dat de accu's alweer uit zichzelf wat leeglopen..

Ik ben dus ook een Nintendo-liefhebber, en hou dan dus ook vooral die consoles in de gaten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...

De PC blijft bij mij up-to-date zodat ik vollop kan genieten van Guild Wars 2 :-)

Binnenkort komt er een 3DS XL bij mijn collectie, heb ik wat te doen in de trein. Alhoewel mijn huidige GBA SP het ook nog steeds niet verkeerd doet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Wii u heb ik gisteren na lang twijfelen aangeschaft. Ik heb er helemaal geen spijt van. Ik heb de Mario & Luigi Premium pack, de zwarte Wii met 32 GB. New Super Mario Bros U & New Super Luigi U zaten inbegrepen. Nintendoland heb ik ook nog aangeschaft. Ik ben er al een paar uur mee bezig geweest :@

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Wii u heb ik gisteren na lang twijfelen aangeschaft. Ik heb er helemaal geen spijt van. Ik heb de Mario & Luigi Premium pack, de zwarte Wii met 32 GB. New Super Mario Bros U & New Super Luigi U zaten inbegrepen. Nintendoland heb ik ook nog aangeschaft. Ik ben er al een paar uur mee bezig geweest :@

Ja, dat zijn geweldige spellen. _O_

Dan is er ook nog Super Mario 3D World en er zijn nog een paar toppers op komst, zoals de nieuwe Donkey Kong. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Wii u heb ik gisteren na lang twijfelen aangeschaft. Ik heb er helemaal geen spijt van. Ik heb de Mario & Luigi Premium pack, de zwarte Wii met 32 GB. New Super Mario Bros U & New Super Luigi U zaten inbegrepen. Nintendoland heb ik ook nog aangeschaft. Ik ben er al een paar uur mee bezig geweest :@

Ja, dat zijn geweldige spellen. _O_

Dan is er ook nog Super Mario 3D World en er zijn nog een paar toppers op komst, zoals de nieuwe Donkey Kong. :P

Die set heb ik dus ook, en ook Super Mario 3D World. DKC ook al gepre-orderd.. Smash Bros en Mario Kart 8 komen er ook nog aan :D DKC spellen kun je blind kopen, stuk voor stuk kwaliteit! Sowieso de SNES-versies, maar de Wii-versie ook (al heb ik die nog niet zo heel lang gespeeld).. en deze zal ook vast weer geweldig worden, lekker oldskool platformen in een nieuw jasje! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Donkey Kong tropical freeze word idd echt een topper.

Toch blijft Nintendo dat goed doen met hun first party titels. Zonde alleen dat t toch niet helemaal aanslaat die Wii u.

Heb zelf de PS4, mooi apparaat. Nu de content nog, maar dat gaat wel goedkomen de komende maanden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Kom ik natuurlijk weer met mijn 'optimistische' berichten... maar eerlijk gezegd was ik enorm teleurgesteld met de Nintendo E3-presentatie.

Het was eigenlijk vooral teleurstelling en oud nieuws en geen verrassingen uit de hoge hoed.

Ik had vooral ook meer gehoopt op interessante multiplayer titels, of bijv. een uitgebreide Wario Land (zoals Wario Land 3 op de GameBoy, maar dan in WiiU HD stijl) maar er was nu NIKS aanlokkelijker dan de nieuwe Mariokart 8.

- Smash Bros: Ga ik zeker aanschaffen, maar als titel geen verrassing, en dat geklooi met die Disney Infinity- a-like poppetjes bijkopen voor €15,- p.s. vind ik persoonlijk kinderachtig en verkapt lucratief.

- Zelda U: dat er een nieuwe Zelda aankwam rook iedereen vanaf 100km afstand. Ik vind dit zelf echter wederom spuuglelijk. Ik heb meer voorkeur voor een volwassene/realistische look, zoals bij Twilight Princess! Dit is weer zo'n schilderij-stijl, bah!

- Hyrule Warriors: was ook al aangekondigd. Wel in de stijl zoals ik 'Zelda U' had gehoopt. De trailer was echter nog steeds 2min. hetzelfde beeld; saaie gameplay... enorme legers aan tegenstanders met een powershot van je aframmen...

- Mario Party 10: ...weer die klote-karretjes, zoals in Mario Party 9. 'Goed' geluisterd naar de feedback over deze speelwijze. Need to say more? Graag de klassieke speelwijze terugbrengen please!

- Yoshi's Yarn: Was ook al bekend. M'n neefje van 3 vindt dit vast leuk. Het Tik-tak melodietje maakt het ook af. Sorry, dit ziet er gewoon niet uit. Breng dan een mooie 'Yoshi's Island' uit, zoals de klassiekers, met mooie HD-graphics.

- Kirby's regenboogblablabla: nog zo één... lijntjes trekken en rollen maar. Graag gewoon een adventure-game bouwen, zoals 'Kirby's adventure Wii'. Dit verveelt al als je de trailer kijkt.

- Mario Maker: ja.... leuk, maar wat moet je er mee?

- Mario vs. Donkey Kong: anno 2015 een spel uitbrengen dat eruit ziet als ontwikkeld in 1990 met een gameplay van Lemmings, terwijl je o.a. beschikt over HD-en-3D-mogelijkheden. Meer toelichting lijkt me overbodig.

Het enige dat een soort grijns op mijn gezicht bracht was "Toad Baas".

Tijdens het spelen van Mario 3D-world dacht ik al: bouw 80 van dit soort puzzel-levels, hier-en-daar wat uitdagender en je hebt zo een leuk spel. En ja, het komt eraan. Deze krijgt voor mij zeker een kans (goed gebruik van Wii-Pad functie ook bij deze levels).

Conclusie: kom OP Nintendo!! De presentatie begint al met: 'no new Mario-game today'. Een half jaar na 'Super Mario 3D-world' kan ik dat best begrijpen, maar er ontbreekt wel écht Visie op dit moment.

Mario 3D-world speelde leuk weg, maar ook bij deze titel 'klopte' er gewoon e.e.a. niet: bijv. een woestijnwereld met ijslevels, zielloze eindbazen (reboots, en Bowser in Wereld 1, eh) , en als beloning voor alles uitspelen weer zo'n batterij zinloze 'starroad levels'.

Maar ook Mariokart 8; dit is weldegelijk een goeie titel en ook echt het aanschaffen van een Wii-U waard. Maar verwacht geen revolutionair spel... het is gewoon MarioKart HD.

Nintendo: No Interesting New Titles Ever Named, Doubtful Originality?

Geloof me; ik ben en blijf die-hard Nintendo-aanhanger, maar ik heb wel m'n twijfels bij de slagvaardigheid t.o.v. PS4 en Xbox one...

Natuurlijk mikken beide concurrenten meer op die-hard gamers, maar ze zijn wel grafisch beter, bieden titels als GTA, en zijn 'verfrissend'.

Zelda U wordt aangekondigd voor '2015'. Ik zet in op November 2015. Beetje hetzelfde truukje als bij 'Skyward Sword'... zoethoudertje zeg maar, tot dan kunnen we genieten van 'Windwaker HD' ... ouwe wijn in nieuwe zak ;-).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Als ik een nieuwe console ga kopen wordt het zeker de ps4. Zeker nu Uncharted 4 is aangekondigd. Ben helemaal weg van de Uncharted serie. De vorige generatie had ik ook als eerst de Playstaion gekocht, gevolgd door de wii een jaar later en als laatste toen Microsoft eindelijk stabiele Xboxen wist te maken een 360.

Zowel de ps3 als de xbox360 worden geregeld gebruikt. De wii stond voornamelijk te verstoffen in de kast, totdat mijn kinderen groot genoeg waren om daar mee te spelen. Nu spelen ze afentoe een potje mariokart op de console.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...

Het enige dat een soort grijns op mijn gezicht bracht was "Toad Baas".

Tijdens het spelen van Mario 3D-world dacht ik al: bouw 80 van dit soort puzzel-levels, hier-en-daar wat uitdagender en je hebt zo een leuk spel. En ja, het komt eraan. Deze krijgt voor mij zeker een kans (goed gebruik van Wii-Pad functie ook bij deze levels).

 

Geen idee of je het al gespeeld hebt, maar ik heb echt van dit spel genoten. Iets heel anders dan ik gewend was, maar het speelde echt heerlijk weg. Bovendien haalde dit spel echt ontzettend veel uit de GamePad, ik heb regelmatig alleen maar daarop zitten kijken. Bij dit spel vond ik het echt vreselijk jammer toen ik het uit had. Hoop echt dat er ooit nog een deel 2 komt. Ondanks dat ze al veel ideeën gebruikt hebben, waaronder ook veel verwijzingen naar Super Mario 3D World wat ook een heerlijk spel was, heb ik toch het idee dat ze hiermee nóg meer kunnen bedenken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Captain Toad Treasure Tracker is wel een leuk spel, maar het gaat ook wel gauw vervelen.

Ik heb zelf het allerlaatste level nog niet weten te halen (die maze).

 

Het allergrootste nadeel en het meest frustrerende vond ik echter wel die gigantisch vervelende time attacks.

Time attacks is iets waar ze in Japan helemaal weg van zijn.

Ik merk dan ook dat Nintendo zeker de laatste jaren alleen nog maar spellen uitbrengt waar iets (bijna) onmogelijks inzit, zoals die time attacks.

Er waren levels bij waar ik behoorlijk veel moeite mee had, met name die Toad Brigade levels in het Bonus boek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...