Ga naar inhoud

Updates adriaan-homepage.nl


Aanbevolen berichten

Dit topic bestond "vroegah" op ons oude plekje om lekker te discusseren over de updates die op de sites van Bassie & Adriaan gedaan werden. Het werd eens hoog tijd om deze nieuw leven in te blazen.

Discuseer dus naar hartelust over de updates van de beide sites, en breng hier ook de andere users op de hoogte van updates.

Datum: 26-04-2010

Update: Adriaan homepage

Wat: De locaties / De reis door Amerika Deel 2

Directe link: Klik hier

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Wij (Ina en ik) zijn weer even in Nederland en wel voor een heel bijzondere gelegenheid. Mijn trouwe medewerker en rechterhand, Martijn Passchier, gaat 12 mei in Berkel en Rodenrijs trouwen met Esther van der Steen, de dochter van de zus van Ina. Dat betekent dus dat Martijn, die nu al 15 jaar bij ons werkt, ook zijn intrede doet in onze familie. Martijn van harte welkom!!!!!!

We wensen natuurlijk het jonge paar alle geluk van de wereld toe en wensen daar nog bij dat ze de rest van hun leven zo gelukkig met elkaar blijven als de twee jaar die ze nu al samen zijn.

:)

aangepast door TMP
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

De reis door Europa in een nieuw jasje

Vriendjes en vriendinnetje, leuk nieuws. Vanaf 20 juli is de Europa-serie verkrijgbaar in een nieuwe, frisse uitvoering en met een leuke extra. De serie komt uit in drie boxen. Per box 2 DVD's (vier landen) en een vakantieboekje. In dit boekje staan leuke spelletjes, raadseltjes, stripverhaaltjes en kleurplaten. En met zo'n kleurplaat kun je geweldige prijzen winnen. Zo is er de SUPERHOOFDPRIJS waarmee je bijna alle DVD's van Bassie en Adriaan kunt winnen!

Hoe je aan de kleurwedstrijd mee kunt doen, lees je in de vakantieboekjes.

Vanaf 20 juli zijn de drie boxen verkrijgbaar.

De zoveelste versie...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welke versies hebben we al gehad? Eens even zien...

- De epic (jaja) CNR-banden

- De heruitgave van Arcade op video

- De eerste versie van deel 1 op DVD in een glazen case, Arcade

- De tweede versie van deel 1 op DVD, Bridge

- De heruitgave op video, Bridge (Arcade-covers maar Smoor)

- De heruitgave op DVD, Bridge (DVD-versie van vorige genoemde)

- De 3 DVD-box set op DVD

- De 6 losse uitgaves van 6,99 per stuk

- De Bassieworst-uitgaves (Was dat een andere uitgave dan bovengenoemd?)

- Deze boxset-serie

...Het gaat lekker.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat ik van alle versies de eerste lichting het mooist vind, al vind jij hem misschien raar. Dat Op reis door EUROPA-logo, als snaar naar die zweverige woorden in de originele intro, echt geweldige details in die cover. ...Of de Arcade-uitgave, dat is ook wel redelijk gaaf. Alles naast elkaar in de kast ziet dat er gewoon machtig uit. Plus uiteraard allemaal in Klaris ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vaag eigenlijk! Een superhoofdprijs waar BIJNA alle dvd's mee te winnen zijn.

Zal wel die speelfilmbox zijn, aangezien het wel raar zou zijn als de hoofdprijs van een wedstrijd, bijgevoegd bij de boxset De Geheimzinnige Opdracht, een dvd set met daarin... De geheimzinnige Opdracht blijkt te zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goed nieuws voor de Bassie en Adriaan fans in België. Binnenkort start de kinderzender VTM Kzoom met het uitzenden van de Bassie en Adriaan series. Als eerste is daar te zien de serie die is opgenomen in 12 landen van Europa 'De geheimzinnige opdracht', gevolgd door de serie van 16 afleveringen 'De reis vol verrassingen'die opgenomen is in Nederland, Curacao en Amerika. Verder heeft de zender een optie geplaatst voor meerdere series. Hiermee is dan gelijk de vraag beantwoord die wekelijks door vele Belgische fans wordt gesteld 'Wanneer zijn jullie weer in België op TV te zien?'

Het antwoord is; Vanaf 1 juli !!!

Kijk voor meer informatie op: www.vtmkzoom.be

Naar aanleiding van het uitzenden van Bassie en Adriaan in België wilden de dj's van de Belgische radiozender Q music graag een interview met Bassie en Adriaan. Wil je dat interview beluisteren? Klik dan op onderstaande link.

Interview met Bassie en Adriaan op Q-music: http://q-music.be/blog/ornelisrogiers/bassieenadriaanopvtmkzoom

Of luister naar deze video die ik gemaakt heb.

http://www.youtube.com/watch?v=yo2g0ruLz98

aangepast door CNRArcade
Link naar bericht
Delen op andere sites

Update:

Vandaag, 5 juli, een leuk bericht ontvangen van de Vlaamse kinderzender VTM Kzoom waar de TV series van Bassie en Adriaan nu te zien zijn. We zijn pas 5 dagen op die TV zender maar dit weekend al waren we het best bekeken programma op die zender voor de jeugd van vier jaar en ouder. We hadden een marktaandeel van meer dan 20% en dat is voor een kinderprogramma heel hoog.

Het is alleen jammer dat de Nederlandse jeugd die series niet kan zien.

In Nederland is de zender VTM Kzoom helaas niet te ontvangen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar kunnen ze toch niks aan doen of wel? Bassie moet gewoon ervoor zorgen dat alle providers het kunnen uitzenden.

aangepast door CNRArcade
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, Ziggo ziet me al aankomen... Trouwens, in dit studentenhuis hebben we toch nog analoge televisie, dus dan zit het er sowieso al niet in.

Jah, laten we even eerlijk zijn (ookal vinden we B&A allemaal wel nog tof):

Beste provider,

ik zit op de universiteit voor hogere studies maar ik EIS dat ik een televisieprogramma over een clown en acrobaat kan bekijken.

Met hoogachting

-0-

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Er staat weer een leuke update op de website:

19-08-10:

4 Jaar geleden kreeg ik van fans een vraag. Ze gingen 2 weken naar Alicante op vakantie en wilden even bij me langs wippen voor een “Meet en Greet”. Ik mailde direct terug dat de afstand van Alicante naar Benalmadena, het dorp waar ik woon, meer dan 500 km is en ik raadde ze die reis af. De reis gaat door het Spaanse binnenland waar in augustus de temperatuur meer dan 40 graden kan worden. Ze mailden direct terug dat ze grote fans zijn en dat er graag voor over hadden. Ik ben gezwicht en we maakten een afspraak. Een week later ontmoette ik 5 jongemannen en 2 lieve jonge dames op een terrasje in mijn dorp. Het werd zo gezellig dat ik ze uitnodigde voor een lunch in een restaurantje op ons pittoreske dorpsplein. Het werd een dag waar ik met veel plezier aan terug denk.

Vorige week stuurde de fans een nieuwe mail. Ze gingen wederom naar Alicante en vroegen of ze weer 'even' langs mochten komen. Ze hadden er de 1000 kilometer heen en terug opnieuw voor over om me weer even te ontmoeten. Ze zijn weer geweest en ik heb ze, wat ik nog nooit gedaan heb met fans, uitgenodigd mee naar ons huis te gaan. Daar had Ina een geweldige Spaanse lunch voor ze klaar gemaakt en het werd nog gezelliger dan vier jaar geleden. Bij het afscheid vroegen ze of ze over vier jaar weer 'even' langs mogen komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ook leuk dat we nu eindelijk precies weten waar de binnenopnames van de schuilplaats van de boeven gemaakt zijn :Y

Ja! Eindelijk :D

aangepast door wonderer
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Fantastisch! De meeste locaties in Vlaardingen heb ik inmiddels al bezocht. Toch is het erg bijzonder dat er 'nog steeds' nieuwe locaties opduiken. De locatie van de gymzaal in 'De Plaaggeest' schijnt behoorlijk verandert te zijn. Daar zal wel geen 1976 - 2011 foto van gemaakt worden, maar er een binnenfoto van de bakkerszaak (centrum Vlaardingen) verwacht ik nog wel. Misschien is een overzichtje van nog te vinden locaties handig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Zijn ziekte heeft er ook wel een rol in gespeeld denk ik. Zo een behandeling sloopt je in meedere opzichten weet ik toevallig.

Klopt, maar Aad heeft er altijd al wat ouder uitgezien dan normaal op die leeftijd. Bijvoorbeeld 1997, toen B&A werden geridderd, leek Aad wel een gepensioneerde man maar hij pas 'pas' 55.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, maar Aad heeft er altijd al wat ouder uitgezien dan normaal op die leeftijd. Bijvoorbeeld 1997, toen B&A werden geridderd, leek Aad wel een gepensioneerde man maar hij pas 'pas' 55.

Op de geposte foto's ziet hij er abnormaal oud uit, toevallig is dat ook het gedeelte waar hij is bestraald.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
20-05-11

Vriendjes en vriendinnetjes, er is weer leuk nieuws!

Vanaf morgen, zaterdag 21 mei, zijn de korte afleveringen, de zogeheten 'Shorty's, weer op TV te zien. TELEKIDS gaat de filmpjes op zaterdag en zondag uitzenden. Wanneer en hoe laat is moeilijk te zeggen omdat de filmpjes in willekeurige volgorde en verspreid over het blok van TELEKIDS uitgezonden worden. Dus elk weekend is het een verrassing wanneer er een filmpje komt.

De laatste keer dat deze filmpjes op TV te zien waren, was eind jaren '90 op de zender KINDERNET/NICKELODEON. Daarna zijn de filmpjes op drie DVD's uitgebracht onder de naam 'Leren & lachen met Bassie en Adriaan' en sinds een paar jaar zijn gedeeltes van deze DVD's te zien op het digitale kanaal PEBBLE TV. Alleen kan niet iedereen deze zender ontvangen.

Maar vanaf zaterdag 21 mei kan iedereen weer genieten en kijken naar de leerzame, maar vooral leuke filmpjes van Bassie en Adriaan bij TELEKIDS.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Vandaag is er op de site van Adriaan te lezen dat er een 3D animatie zal komen van Bassie en Adriaan. En ik geloof dat er dus een 3D serie van ze komt, met alle personages uit de series erin.

aangepast door De Baron
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik las het net inderdaad. Voor de volledigheid:

Bassie en Adriaan komen terug als animatie

AMSTERDAM (ANP) - Bassie en Adriaan maken binnenkort hun rentree als 3D animatie personages. Dat heeft producent Sjef Scholte, die alle rechten van het duo beheert, bekendgemaakt.

Half November wordt er een speciale game-app gelanceerd met de beroemde clown en acrobaat in de hoofdrollen. Het spel voor de iPad, waarin Bassie en Adriaan allerlei opdrachten moeten vervullen, moet in november beschikbaar komen. Het is de bedoeling dat de 3D-animaties van het spel ook de basis gaan vormen voor een tekenfilmserie rond het tweetal. De ontwikkeling van deze 3D animaties zijn van Nederlandse makelij Creative Graphics uit Mijdrecht is hier verantwoordelijk voor.

Bas en Aad van Toor, die een kwart eeuw in het circus en televisieseries hebben opgetreden als Bassie en Adriaan, verlenen hun medewerking aan de applicatie. De kwaliteit van de Game App is van Internationale allure en alles wordt dan ook in het werk gesteld met B&A ook de internationale markt te veroveren’’, legt producent Scholte uit. Ook andere karakters uit de series zullen in de toekomst terugkeren in het spel.

Het voordeel van de 3D animatie van de Nederlandse clown en acrobaat is dat de app en de serie ook gemakkelijk in andere talen kunnen worden geïntroduceerd, stelt hij. ,,We willen een hele nieuwe generatie kennis laten maken met Bassie en Adriaan, en de tijdloze personages veiligstellen voor de toekomst.’’ De oude series worden momenteel zeer succesvol uitgezonden door RTL's Telekids en VTM's Kazoom in België. De oude reeksen zijn ook nog zeer sucessvol op DVD.

De broers Bas (1935) en Aad (1942) van Toor maakten eind jaren zeventig hun eerste televisieserie als Bassie & Adriaan. Miljoenen kinderen groeiden op met series als De plaaggeest, De huilende professor en De verdwenen kroon. Ook traden zij met veel succes op in diverse circus- en theatervoorstellingen.

In 2003 kondigde het tweetal een afscheidstournee aan, maar deze moest worden afgelast nadat bij Adriaan een tumor werd ontdekt. Hij is hier inmiddels van genezen. In 1997 werden Aad en Bas van Toor benoemd tot Ridders in de Orde van Oranje-Nassau.

Bron: Adriaan Homepage

Ik ben vooral erg benieuwd naar deze zogenaamde 'tekenfilmserie'. Zijn dit compleet nieuwe verhalen, of zijn deze gebaseerd op de series? Zullen alle stemmen ingesproken worden door oorspronkelijke acteurs (zowel Bassie & Adriaan als de andere (nog levende) acteurs)? Het lijkt mij dat deze serie bedoelt is voor televisie en dus waarschijnlijk uitgezonden zal worden bij RTL Telekids?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...