Ga naar inhoud

Billie Turf


Aanbevolen berichten

Dat vond ik altijd leuk, ik moet echt weer eens wat strips opzoeken:

post-8-12724110546.jpg

Er zijn zelfs 3 speelfilms van gemaakt, voorbeeldje:

http://www.youtube.com/watch?v=Bs2U0_FJGGI

Dit is de eerste film.

De strip vond ik echter veel leuker. Voor wie het niet kent:

Billie Turf is het dikste studentje ter wereld en denkt alleen maar aan eten. Hij komt hierdoor steeds in de problemen met meester Kwel.

In de eerste film (het dikste studentje ter wereld) wordt Billie gespeeld door Tom Jansen, onder andere bekend als "Brie" in Filmpje!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Billie Turf was altijd lachen ja. Ik heb twee van die films op video en ook nog een aantal stripboeken, ook een paar echt hele oude toen gekocht op de zwarte markt :P. Moet ze maar eens op gaan zoeken en kijken wat ik allemaal heb. Vond van die films trouwens de laatste twee het leukst, die met Raymond van Haaf als Billie. Jan Kruyk was volgens mij Kwel en die zat ook als veldwachter Flipse in de laatste Dik Trom films :P. Wel vreselijk slecht nagesynchroniseerd trouwens, ik hoorde dat ze opgenomen zijn met een zwaar dialect en later door de acteurs zelf nagesynchroniseerd waren. Valt me in die filmpjes trouwens nu veel beter op dan vroeger toen ik het keek op video.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De films zijn echt geweldig en zo nu en dan bekijk ik ze nog steeds wel eens terug :D . Ik heb alleen "Dikste studentje ter wereld" en "Haantje de voorste" nog op video... ik hoop nog altijd dat deel 3 "Contra Kwel" nog eens langskomt op tv. Die heb ik nog nooit gezien... maar dat zal vast niet meer gaan gebeuren :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

De films zijn echt geweldig en zo nu en dan bekijk ik ze nog steeds wel eens terug :D . Ik heb alleen "Dikste studentje ter wereld" en "Haantje de voorste" nog op video... ik hoop nog altijd dat deel 3 "Contra Kwel" nog eens langskomt op tv. Die heb ik nog nooit gezien... maar dat zal vast niet meer gaan gebeuren :P

Dat is de beste. Hierin krijgt Billie Turf het hele lerarencorps achter zich aan, erg leuk om te zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...
  • 3 months later...

Ik heb al een tijdje een brandende vraag:

Is er iemand die weet hoe het origineel heet van de achtervolgingstune uit de eerste film?

Ik doel op de achtervolgingsmuziek die je hoort in "Dikste Studentje Ter Wereld", wanneer Janus en Blinky Jossie proberen te ontvoeren (de film is dan ongeveer een uurtje bezig).

Voor de volledigheid; hieronder het tunetje.

Wie heeft het antwoord...?

Billy Turf Achtervolgingsmuziek.mp3

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klinkt als circusmuziek, lijkt zelfs iets te snel afgespeeld te zijn.

Ik heb nog een oude Circus Renz plaat, maar die heb ik nog niet geluisterd, wellicht staat daar iets op wat er op lijkt.

Luister eens naar hetzelfde fragment maar dan 30% langzamer:

Billy Turf Achtervolgingsmuziek-30.mp3

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klinkt als circusmuziek, lijkt zelfs iets te snel afgespeeld te zijn.

Ik heb nog een oude Circus Renz plaat, maar die heb ik nog niet geluisterd, wellicht staat daar iets op wat er op lijkt.

Luister eens naar hetzelfde fragment maar dan 30% langzamer:

Billy Turf Achtervolgingsmuziek-30.mp3

Als je het zo beluisterd klinkt het inderdaad zeer circus-achtig, echter ik weet bijna zeker dat het een "bekende" internationale tune moet zijn.

Deze tune wordt namelijk ook momenteel gebruikt op Boomerang als reclame voor tekenfilms in speelfilmlengte (anderhalf uur of langer).

Daarbij moet het ook al best een oude tune zijn, gezien deze Billy Turf film ook al 1972...

Enig idee wie of wat het dan zou kunnen zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je het zo beluisterd klinkt het inderdaad zeer circus-achtig, echter ik weet bijna zeker dat het een "bekende" internationale tune moet zijn.

Deze tune wordt namelijk ook momenteel gebruikt op Boomerang als reclame voor tekenfilms in speelfilmlengte (anderhalf uur of langer).

Daarbij moet het ook al best een oude tune zijn, gezien deze Billy Turf film ook al 1972...

Enig idee wie of wat het dan zou kunnen zijn?

Sorry, dat was een ander muziekje (die van Boomerang, bijgevoegd hieronder).

Heeft iemand enig idee van wie of wat deze nummers (waarschijnlijk van dezelfde plaat afkomstig) zijn?

Billy Turf Achtervolgingsmuziek 2.mp3

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 years later...
  • 3 months later...

ik heb de volgende films ooit een keer opgenomen en nu op dvd staan

 

DVD FILMNAME COMPANY YR Billie Turf : Dikste Studentje Ter Wereld ( Rex NL'1978?? Billie Turf Contra Kwel (DVD*) Rex NL'1982 Billie Turf Haantje De Voorste (DVD*) Rex NL'1982
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Oh, ze zijn niet gewist ofzo. Ik geloof dat ze zelfs nog wel een tijd op bepaalde websites hebben gestaan waarvan het gebruik tegenwoordig illegaal is.

 

 

De BBC had er wel een langlopende televisieserie van in de jaren '50, zo lang geleden dat het nog gewoon live voor de camera gedaan werd, dus die is grotendeels verdwenen. Maar niet de Nederlandse.

aangepast door Spiny Norman
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 years later...
On 8/26/2012 at 8:10 PM, RM said:

Sorry, dat was een ander muziekje (die van Boomerang, bijgevoegd hieronder).

Heeft iemand enig idee van wie of wat deze nummers (waarschijnlijk van dezelfde plaat afkomstig) zijn?

Billy Turf Achtervolgingsmuziek 2.mp3 1.86 MB · 36 downloads

Enorme kick!

 

Ik zat gisteravond even wat te zoeken op de acteurs uit de 3 films en ik vond een pagina waar leuke informatie op stond.

Zo ook een stuk over de muziek die Henk van der Linden (inmiddels 95) gebruikt heeft in zijn films (dus hij heeft niet zelf gecomponeerd).

En het blijken vooral Britse componisten te zijn geweest waarvan hij de muziek heeft gebruikt.

 

Iedereen die Billie Turf kent en vele malen gezien heeft zal ongetwijfeld de muziek direct herkennen;

 

Onbekende componist - Slapstick Pete: De slaapwandelscene uit de film Haantje de Voorste

 

Brian Bennett - Pussyfoot: De scenes waarin Jossie en Billie de schuilplaats van de boeven onderzoeken

 

Johnny Pearson - Kindly Leave The Stage: De achtervolgings scene uit de film Contra Kwel, wanneer Billie een ravage in de keuken heeft veroorzaakt

 

En de componist waarvan het meeste werk is gebruikt is David Lindup

Hieronder 3 muziekjes uit Billie Turf die je ook ongetwijfeld zult herkennen...

 

 

 

 

Vooral bij het horen van het laatste nummer wist ik vrijwel zeker dat de 2 achtervolgings nummers die ik jaren geleden al zocht ook van deze artiest moeten zijn, dus ik ben verder gaan zoeken en jahoor, ik heb de eerste al gevonden (van de muziek van mijn eigen quote :)).

 

Deze muziek zat dus in Dikste Studentje Ter Wereld, wanneer Kwel Billie komt wakker maken en Billie hem een glas water in het gezicht gooit.

 

 

Nu die andere nog (van de film Haantje Dikste Studentje Ter Wereld, de scene waarin Jossie loskomt van zijn belager (Blinky) en ervandoor gaat).

 

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de intromuziek van Billie Turf (ook gebruikt voor de video's van "Kinder Kijk Plezier") op plaat :D 

Over een tijdje komen we met een Youtubeserie De Platenkast, met bekende tunes van tv-programma's die gewoon van bestaande platen komen, daar zitten heel wat verrassingen tussen kan ik je vertellen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...