Ga naar inhoud

Voetbal: Speculatie en discussie # 8


Aanbevolen berichten

  • 4 weeks later...
  • Reacties 255
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mooie pot gisteren in De Kuip, jammer dat ik er niet bij kon zijn. Al met al een dik verdiende overwinning voor Feyenoord. In vergelijking met een half jaar geleden is er een hoop veranderd in de situatie.

Zul je zien dat Ajax uiteindelijk de lachende derde gaat worden. Hebben ze voor niets een hoop stampij lopen maken in de ArenA!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was er wel bij gisteren, verdiende overwinning voor Feyenoord. PSV heeft de titel echt weggegooid (zeker niet alleen in deze wedstrijd). Hopelijk zit een tweede plaats er wel nog in, (voorronde) CL is wel erg belangrijk...

Ah, was je met het uitvak mee? Weer eens wat anders om een wedstrijd te kijken :)

En tweede worden kan uiteraard nog altijd, maar PSV heeft het niet meer in eigen hand. Ik hoorde wel dat mislopen van de voorronde van de CL behoorlijke negatieve gevolgen kan hebben!

Het zit je even niet mee TMP! PSV wellicht geen kampioen, Fortuna wellicht naar de Topklasse en had je ook niet sympathie voor VVV? Die ploeg moet de nacompetitie in.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah, was je met het uitvak mee? Weer eens wat anders om een wedstrijd te kijken :)

En tweede worden kan uiteraard nog altijd, maar PSV heeft het niet meer in eigen hand. Ik hoorde wel dat mislopen van de voorronde van de CL behoorlijke negatieve gevolgen kan hebben!

Het zit je even niet mee TMP! PSV wellicht geen kampioen, Fortuna wellicht naar de Topklasse en had je ook niet sympathie voor VVV? Die ploeg moet de nacompetitie in.

Ja, ik zat in het uitvak. Mooi stadion hoor, was mijn eerste keer in de Kuip ;).

PSV heeft de tweede plaats nog wel in eigen hand, als we 2x winnen zijn we 2e, maar dat wordt lastig genoeg.

Fortuna speelt best aardig in de tweede seizoenshelft, maar als ze vrijdag verliezen van Almere is het over *(*. Misschien ook wel over met de club, zou echt zonde zijn. Laatste speelronde thuis tegen RKC, maar aangezien die kampioen kunnen worden, moet het vrijdag in en tegen Almere gebeuren.

Met VVV heb ik niet echt iets, al vind ik een Limburgse club in de Eredivisie wel leuk. Maar VVV verdient het wel om eruit te gaan eigenlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wilde kaarten bemachtigen voor Ajax-Twente, maar die waren al 2 weken geleden in no time uitverkocht. In feite verdient geen enkele club het kampioenschap. Als Ajacied zijnde vind ik dat ze vorig jaar veel meer aanspraak mochten maken op de schaal. Aan de andere kant gun ik het Frank meer dan Martin. :P

Het worden een paar heel spannende weken!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, ik zat in het uitvak. Mooi stadion hoor, was mijn eerste keer in de Kuip ;).

Lijkt me best een aparte ervaring, met het uitpubliek mee! Ik heb eigenlijk maar twee keer in een 'vreemd' stadion gezeten in het verleden en gek genoeg bestaan beide stadions niet meer (hoop niet dat dit een rage gaat worden, anders ben ik straks nergens meer welkom :))

Wat het uitvak in De Kuip betreft, daar heb ik de afgelopen jaren vlak naast gezeten (ervan uitgaande dat de PSV supporters in vak G zaten en niet in GG), maar zondag dus niet. Zit TMP er eindelijk, kan ik niet naar 'm zwaaien :) Had ik zondag overigens graag gedaan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben ook niet ontzettend vaak met uitwedstrijden meegeweest, maar dit was wel een mooie. We zaten inderdaad in vak G.

Zijn jullie met de trein gekomen en via de sluis gelopen? Of met de bus en via de achteringang? Als ik het zo zag, de keren dat ik bij het stadion stond, werden de uitsupporters altijd behoorlijk snel het vak ingelaten.

Ohja TMP en waar jij zat, daar twee vakken links van (dus pal naast de groene doeken, vak F was leeg) zat ik dus tot vorig seizoen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zijn jullie met de trein gekomen en via de sluis gelopen? Of met de bus en via de achteringang? Als ik het zo zag, de keren dat ik bij het stadion stond, werden de uitsupporters altijd behoorlijk snel het vak ingelaten.

Ohja TMP en waar jij zat, daar twee vakken links van (dus pal naast de groene doeken, vak F was leeg) zat ik dus tot vorig seizoen :)

Het was eerst een treincombi, maar die is gelukkig omgezet in een buscombi. Dus inderdaad met de bus via de achteringang ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Vanavond de slotronde in de Jupiler League! Alle beslissingen gaan vallen (nouja de play-offs komen natuurlijk nog).

Pittige duels voor RKC (uit naar Fortuna) en Zwolle (uit naar Cambuur), Fortuna wil erin blijven en Cambuur gaat voor de vijfde plaats (dan mag je een ronde overslaan in de play-offs). Onderaan kunnen de laatste uren wel eens geslagen zijn voor RBC Roosendaal. Die strafpunten wegen dan uiteindelijk wel heel zwaar!

Rare situatie ook voor de Topklasse komend seizoen. RBC zal wellicht opgeheven worden, krijg je geen enkele degradant. FC Oss zal wel terugkeren (al hoop ik dat ze zondag nog geen kampioen worden, maar de week erop is het prima). Het resultaat is twee topklassen met louter amateurclubs, aangezien de rest niet wil promoveren.

Kortom: boeiende ontwikkelingen allemaal!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als Fortuna niet degradeert vind ik het prima, dan mag RKC best kampioen worden. Zal ook wel gebeuren denk ik...

Ze hebben goed naar je geluisterd TMP :) RKC uiteindelijk toch kampioen (terwijl ze eigenlijk niet wilden promoveren) en Fortuna blijft erin.

Jammer van Almere City, maar aan de andere kant overleven zij een jaar topklasse wel. Voor Fortuna en RBC was degradatie einde oefening geweest. Gelukkig voor die fans blijven hun teams behouden. Almere City moet in staat zijn snel terug te keren naar de Jupiler League, al weet je natuurlijk nooit hoe het loopt in de topklasse.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Over voetbal van de lagere regionen gesproken, de club van mijn roots (ARC) vecht al het hele seizoen tegen degradatie in de Topklasse. Vandaag verloren ze, maar alle concurrenten gelukkig ook, waardoor ze handhaving nog immer in eigen hand hebben.

833-02.gif

Link naar bericht
Delen op andere sites

Moet eerlijk zeggen dat ik de Topklasse niet echt op de voet volg. Enige club hier in de buurt is EVV geloof ik...

Ah EVV uit Echt :) Doen het nog best goed op de zondag.

De zondag topklasse vind ik persoonlijk wat interessanter, omdat de zaterdag topklasse teveel gedomineerd wordt door de bollenclubs. Natuurlijk steekt FC Oss er wel bovenuit, maar daar onder kan iedereen van iedereen winnen. Afgelopen zondag was ik bij Argon - Achilles'29 (1-1). Achilles is nog kampioenskandidaat, maar ik vond ze vorige week weinig indruk maken. Argon (waar ik wel eens meer kom, omdat hun sportpark op fietsafstand van mijn huis ligt), draait best een aardig seizoen. Geen kampioenskandidaat, wel een voorlopige derde plaats (al kunnen ze nog zakken, omdat de ploegen daaronder dicht in de buurt staan qua punten). Opvallend trouwens dat de drie degradanten uit de zondag topklasse allemaal uit de oude hoofdklasse B (zuid) komen (Dijkse Boys, Baronie en Gemert). Kennelijk is die regio toch wat minder dan het noorden, oosten en westen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag ook de bekerfinale waar ik totaal niet op zit te wachten. Ik wil de ontknoping van de Eredivisie zien.

Bekerfinale was toch nog best een leuke wedstrijd, maar inderdaad nu op naar de spannende ontknoping!

Link naar bericht
Delen op andere sites

En weer een waardeloos seizoen voor PSV. :{

Weer geen Champions League, weer geen inkomsten...

Een zwarte dag voor het Nederlandse voetbal vandaag. Na 6 jaar op rij geen kampioen te zijn geweest, heeft dat gajes uit Amsterdam dan nu toch nog die 3e ster te pakken. Het moest er natuurlijk eens van komen, maar het is wel tekenend dat het in zo'n kut seizoen gebeurt. Op naar weer minstens 6 jaar zonder feest in Amsterdam en hopelijk weer wat meer succes voor Eindhoven.

En nee hoor, ik heb helemaal niks tegen Ajax. {|

Link naar bericht
Delen op andere sites

De wedstrijd in z'n geheel gezien en eerlijk is eerlijk: Ajax was stukken beter dan FC Twente. Ik vond de Tukkers zelfs behoorlijk tegenvallen, dus op basis van dit duel is de titel verdiend, al vond ik Ajax over het gehele seizoen dan weer matig. De frustratie kwam er wel duidelijk uit vandaag, nog nooit zo vaak drie sterren voorbij zien komen :)

Wat m'n eigen cluppie (Feyenoord) betreft eindigde het seizoen typerend, met een droevig gelijkspelletje tegen NEC. Gelukkig zit het erop, want echt veel plezier heb ik er niet aan beleefd. Gelukkig had ik me al voorgenomen om dit seizoen van wedstrijd tot wedstrijd te bekijken en geen hoge verwachtingen te hebben, heeft wel veel irritatie gescheeld, al heb ik me toch nogal eens zitten schamen.Grappig trouwens dat PSV dit seizoen zo'n rode draad was voor Feyenoord. De slechtste wedstrijd in Eindhoven en de beste in Rotterdam!

En nu de play-offs. Hopelijk gaat Excelsior het redden. Ik gun het Alex Pastoor van harte.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heerlijke dag gisteren! Eerst won Nederland van Duitsland op het EK onder de 17 en daarna werd Ajax kampioen! Gelukkig pakte Twente wel plek 2, want ondanks het feit dat het reserveduitsers zijn gun ik hen meer de CL dan die lampen. PSV heeft echt afbraakvoetbal gespeeld de laatste maanden. Overigens vond ik dat Twente een beter seizoen heeft gedraaid dan Ajax, maar vorig jaar vond ik het omgekeerd, dus zijn de prijzen toch nog eerlijk verdeeld.

Het is voor Feyenoord en PSV zaak om de boel te saneren en spelers die niets toevoegen weg te sturen. Uiteindelijk horen zij toch bij de traditionele top-3, dus ik hoop dat ze gauw weer meedoen voor het kampioenschap (en dan verliezen van de Godenzonen uiteraard ;)).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is voor Feyenoord en PSV zaak om de boel te saneren en spelers die niets toevoegen weg te sturen. Uiteindelijk horen zij toch bij de traditionele top-3, dus ik hoop dat ze gauw weer meedoen voor het kampioenschap (en dan verliezen van de Godenzonen uiteraard ;)).

Dat eerste zal zeker wel gebeuren. Feyenoord is al druk bezig met de nieuwe selectie en het gezond maken van de club. Bij PSV zal ook wel wat gebeuren van de zomer. Volgend seizoen hopelijk beter. Moet sowieso wel, want het Nederlandse voetbal kan wel weer eens een impuls gebruiken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heerlijke dag gisteren! Eerst won Nederland van Duitsland op het EK onder de 17 en daarna werd Ajax kampioen! Gelukkig pakte Twente wel plek 2, want ondanks het feit dat het reserveduitsers zijn gun ik hen meer de CL dan die lampen. PSV heeft echt afbraakvoetbal gespeeld de laatste maanden. Overigens vond ik dat Twente een beter seizoen heeft gedraaid dan Ajax, maar vorig jaar vond ik het omgekeerd, dus zijn de prijzen toch nog eerlijk verdeeld.

Het is voor Feyenoord en PSV zaak om de boel te saneren en spelers die niets toevoegen weg te sturen. Uiteindelijk horen zij toch bij de traditionele top-3, dus ik hoop dat ze gauw weer meedoen voor het kampioenschap (en dan verliezen van de Godenzonen uiteraard ;)).

Reserveduitsers {|

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dramatisch seizoen voor PSV. Hopelijk, zonder Rutten, volgend seizoen beter.

Rutten blijft dus, heeft althans de steun van het bestuur. Ik denk niet dat de PSV supporters hier blij mee zijn!

Ach het is overal hommeles tussen sommige trainers en supporters. Ik lees ook dat veel Feyenoord supporters graag van Been af willen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik vond het voetballend gezien juist erg goed. Barca was wel duidelijk beter, maar ik vond het wel een leuke wedstrijd.

En die 2-1 was echt onhoudbaar. Hij ziet de bal pas heel laat komen en dat schot is gewoon zo ontzettend hard...

Link naar bericht
Delen op andere sites

CL finale kon mij niet echt boeien, Manchester maakte het Barcelona veel te makkelijk. Jammer dat Van der Sar in z'n afscheidswedstrijd twee kapitale fouten maakt. Wat dat betreft is de cirkel een beetje rond. Ook in z'n eerste interland voor Oranje ging Edwin vreselijk in de fout...

Maar daar tussen heeft hij het natuurlijk fenomenaal gedaan.

En wat de Nederlandse competitie betreft: ik vind het leuk voor ADO dat ze Europa in mogen. Hopelijk een interessante tegenstander in de eerste duels.

VVV en Excelsior blijven dus, eigenlijk zoals verwacht in de Eredivisie. Misschien maar beter dat een club als Helmond Sport niet promoveert en ik gun het Excelsior wel om erin te blijven, maar zoals zovaak is het promotie en degradatiegebeuren weer een kwestie van: 'We drinken een glas, doen een plas en alles blijft zoals het was'. Ik zou toch wel eens wat nieuwe clubs in de Eredivisie willen zien, net als in de jaren '70 en '80, toen er elk jaar drie promoveerden,,,

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
Oud-doelman Van Beveren (63) overleden

HOUSTON - Oud-doelman Jan van Beveren is zondag op 63-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn familie naar buiten gebracht. De voormalig international overleed in zijn woonplaats Houston in de Verenigde Staten.

Van Beveren, geboren in Amsterdam, verhuisde in zijn tienerjaren naar Emmen, waar hij op 15-jarige leeftijd al in het eerste van amateurclub VV Emmen keepte. Hij vertrok naar Rotterdam om zijn carrière als prof in 1967 te beginnen bij Sparta.

In 1970 maakte hij de overstap naar PSV, de club waar hij tien jaar bleef spelen. Van Beveren won in zijn jaren bij de club uit Eindhoven onder meer drie landstitels en de UEFA Cup.

Verenigde Staten

Na PSV vertrok hij naar de Verenigde Staten en keepte daar voor de clubs Fort Lauderdale Strikers en Dallas Sidekicks. Hij beëindigde zijn actieve loopbaan in 1985. Van Beveren kwam 32 keer uit voor het Nederlands elftal, maar maakte nooit een eindronde van het wereldkampioenschap of Europees kampioenschap mee.

Voor het WK van 1974 (West-Duitsland) was hij geblesseerd, kort voor het EK van 1976 (Joegoslavië) keerde hij het Nederlands elftal de rug toe uit boosheid over de voorkeursbehandeling voor met name Johan Cruijff.

Reserve

Toenmalig bondscoach Jan Zwartkruis haalde de keeper, die bekend stond om zijn lenigheid, terug bij Oranje. Toen Van Beveren vervolgens als reserve werd aangewezen, bedankte hij opnieuw en miste daardoor ook het WK van 1978 (Argentinië).

Na zijn voetballoopbaan bleef hij in de VS wonen en zette daar een postzegelhandel op. Hij werkte ook als keeperstrainer voor verschillende clubs.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Over doelmannen gesproken, woensdag is de afscheidswedstrijd van Edwin van der Sar. Er zullen veel prominenten aanwezig zijn tijdens de wedstrijd waaronder Rooney, Kluivert, Rijkaard, Overmars, Blind, Ronald en Frank de Boer, Finidi, Kanu, Jonk, Bergkamp, Ooijer, Hesp, Witschge, Van Bronckhorst, Van Hooijdonk, Van der Vaart, Saha, Ferdinand, Giggs, Vidic, Del Piero en Carrick. COaches zijn Ferguson en van Gaal. Het is dus zeker de moeite om woensdag om 19 uur af te stemmen op Nederland 3, deze grootheid verdient een waardig afscheid! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 weeks later...

En ja hoor, zoals verwacht zijn de transfers van Fer en Matavz toch rond. Was te verwachten. Voor PSV wel goed zo, aangezien ze nu een beetje in de buurt van Ajax kunnen komen. Fer kan bij Twente wel eens een smaakmaker worden. Feyenoord is er trouwens met Bakkal en Guidetti ook niet slechter op geworden...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Interessante column, maar men vergeet te vermelden dat er naast inkomsten vorig jaar ook uitgaven zijn gedaan voor transfers, zoals Marcelo (3,3 mln), Lens (5,3 mln), Manolev (2,7 mln), Strootman (4 mln) en Toivonen (3,5 mln), opgeteld 18,8 mln. :)

Overigens spreekt de reactie onder de column boekdelen.

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
De blessure van PSV-doelman Przemyslaw Tyton is minder ernstig dan verwacht. De sluitpost heeft een ernstige hersenschudding, maar de CT-scan van zijn nek en hoofd liet geen breuken zien.

Tyton kwam in de topper tegen Ajax (2-2) op ongelukkige wijze in botsing met collega Timothy Derijck. De Poolse doelman lag diverse minuten buiten bewustzijn op het veld. Het duel lag dertien minuten stil, waarna de sluitpost met een nekbrace om op een brancard van het veld werd gedragen.

Tyton ligt momenteel in het ziekenhuis nog op de afdeling neurologie ter observatie. Khalid Sinouh viel in en zag het duel, na een aantal reddingen, eindigen in 2-2. Wanneer Tyton weer op het veld zal verschijnen, is vooralsnog onduidelijk.

Ben wel erg geschrokken vandaag, want je denkt dan meteen weer aan Nesu.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...