Ga naar inhoud

koninginnedag 2010


Aanbevolen berichten

TS begint:

As we speak, om 09.45 begint op TV de uitzending van koninginnedag 2010 in Middelburg en Wemeldinge. De TV staat hier wel aan, maar dat komt meer omdat mijn echtgenote de uitzending graag wil volgen dan dat het mij ook maar een bal intereseert.

Mijn dag ziet er als volgt uit:

11.00 uur: Jaarlijkse traditie, pannekoeken eten bij oma met alle kleinkinderen

14.00 uur: Naar de schoonouders, toch maar heel even bij de vrijmarkt kijken om de sfeer te proeven

18.00 uur: Eten bij de schoonouders, tja

20.00 uur: Verjaardag van vrienden

Zoals je ziet, weinig oranje gevoel bij ons, maar wel een gezellige dag! Nu jullie!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb totaal niks met de koningin of haar dag.

Nee, ik ook niet. Wat een onzin zeg, de hele tijd haar kop op de tv, en ook al zo'n arrogant gezicht alsof ze heel veel betekent heeft. Bah, hou op :P.

Ik ging vroeger nog weleens naar de vrijmarkt om leuke dingen te zoeken. De laatste jaren heb ik telkens niks kunnen vinden dus inmiddels doe ik dat ook al niet meer. Ik hou me er eigenlijk totaal niet meer mee bezig en het doet me allemaal ook niks.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wiki zegt:

Koninginnedag is een nationale feestdag in Nederland, de Nederlandse Antillen en Aruba en wordt sinds 1949 gevierd op 30 april (voorheen 31 augustus, de verjaardag van koningin Wilhelmina). De dag wordt gevierd met verschillende festiviteiten (ook op de voorafgaande 'KoninginneNach') en een vrijmarkt.

Sinds 1980 wordt in jaren waarin Koninginnedag op een zondag valt (bijvoorbeeld in 2006), de dag op zaterdag 29 april gevierd. Voor die tijd werd Koninginnedag op 1 mei gevierd als 30 april op een zondag viel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor jullie een domme vraag, voor mij effectief omdat ik het niet weet. Wat is koninginnedag?

Is het zoiets als de dag van de dynastie of is het eerder iets als nationale feestdag? (wij hebben dat hier namelijk niet, koningdag)

Het is een soort nationale feestdag ja. We vieren allemaal dat we een koningin hebben geloof ik :'). Het is eigenlijk simpelweg gewoon een vrije dag, meer niet. Je kan dan naar de stad gaan enzo, waar ze dan evenementen hebben, vrijmarkten enzo. Stelt allemaal niet zo heel veel voor. Ik zag net toevallig Kabouter Plop staan, 'De wereld is mooi' te zingen :').

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...