Ga naar inhoud

Stel je even voor #1


Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
  • Reacties 258
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Naam: Ruben, bijnaam Midden

Geboortedatum: 28-03-1985

Woonplaats: Gelderland

Hobby's: Verzamelen van retro games, films en ik kijk veel voetbal

Hier gekomen via: Google

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naam: Mariska.

Geboortendatum: 19 April 1995.

Woonplaats. Den Haag

Hobby's: verhalen schrijven, internetten, films kijken en muziek luisteren.

Hier gekomen via: door Google ik kwam hier toevallig op toen ik informatie over Bassie en Adriaan zocht.

aangepast door BenAlover16
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kijk hier echt vooral voor de Bassie en Adriaan topics, het is leuk om iemands meningen te lezen.

Nou leuk, welkom hoor :) Ik kan je echter wel op voorhand waarschuwen dat dit forum niet meer héél veel met Bassie & Adriaan te maken heeft ;) Het heeft een centraal topic voor het duo en ik geloof nog een topic voor de series, maar voor de rest is RetroForum veel groter geworden met veel meer te bespreken onderwerpen en dus met een breder discussiepunt. Dus ik zou zeggen, kom voor B&A, en blijf voor de rest ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Naam: Roy Meijer

Geboortedatum: 16 maart 1994

Woonplaats: Sint Odilienberg

Hobby's: het verzamelen van Nintendo consoles, handhelds, accessoires en games

Hier gekomen via: Een reclamefilmpje van de Sega Mega Drive op YouTube

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naam: Joris

Geboortedatum: 9 September 1996

Hobby's: Computers, elektronica, vanalles verzamelen zoals bassie en adriaan videobanden, muziek luisteren, teveel om op te noemen

Hier gekomen via: Google

Verder heb ik ook een youtube kanaal waar ik soms wat oude beelden post van VHS banden

aangepast door jm20101
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ook ik stel me ff'tjes voor.

Mijn naam is Chris, 35 lengtes jong en leef als gelukkige vrijgezel, tenzij ik de ware Jacoba tegen het lijf aan loopt, sta ik daar voor open, maar dat is nu niet aan de orde :).

De reden dat ik nog vrijgezel ben, zijn wel mijn grote hoeveelheid voornamelijke retro hobby's en dan metname retro home computers, retro spelcomputers, vintage geluidsapparatuur en heb sinds ruim een week mijn come back gemaakt in de wereld van module muziek en heb mijn eerste met Impulse Tracker gemaakte plaat alweer online staan bij official.fm.

Het is de bedoeling 'een brug te slaan' tussen oudere techniek(impulse tracker, dos) en modernere trackers(zoals modplug tracker, revised, windows) :)

Ik heb meerdere oudere commodore computers(c128d, a500, a1200, a4000 tower), meerdere losse vintage audio componenten w.o. een Nakamichi Dragon cassettedeck en een Akai GX635db tapedeck en te veel om op te noemen....

Ook het media aanbod was in vroegere tijden veel leuker als die moderne meuk van nu, ik doel op muziek, maar voornamelijk tv programma's.

Bij moderne programma's krijg ik zo het 1000 in een dozijn gevoel en het gevoel dat de oppervlakkigheid er vanaf straalt.

De reden dat ik hier lid ben geworden is een toevalstreffer:

Ik was ergens op aan het googlelen en kwam dit tegen en sprak mij wel aan,temeer ik een steeds grotere afkeer begint te krijgen van de huidige tijd waar wij nu inleven.

Ik hoop dat ik genoeg papieren in huis heb om hier een volwaardig forumlid te kunnen zijn :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wauw, klinkt allemaal heel goed, je hebt een behoorlijke collectie aan unieke spullen. Sowieso mag iedereen hier een volwaardig forumlid worden, er wordt echt niet gekeken of je wel retro genoeg bent :P Maar het klinkt alsof je hier zeker tussen past. Welkom en ik hoop dat je vindt wat je zoekt en ook je eigen kennis wil delen met anderen in de topics :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naam: Berleas

Geboortedatum: begin '70s

Woonplaats: Zuiden des lands

Hobby's: Computers en Audio

Hier gekomen via: Internet fora, was wat aan het zoeken :P

Heb vanalles gehad aan computers : Commodore 64, 128D, Atari 2600, Playstation 1+2, Xbox, PC (386,486, Pentium etc... nu 1x 920i en een 2700K en nog wat storage devices), Nintendo DS, Gameboy, Atari Lynx en nog wat losse nintendo Handhelds met 1 game (Donald Duck, Donkey Kong),

Heb nog een tapedeck staan een TEAC x2000r (geheel gereviseerd vorig jaar, dus werkt als nieuw :P).

Heb een prachtige jukebox staan (wil nog een ander type) en 6500 singles (om en nabij:P) en nog een berg platen ook.

Ben nog eens van plan om ze allen te ordenen, heb ze tot 1600 al genummerd en in excell staan hahaha.

Heb nog meer oudere tapedecks staan, ook nog een cassette deck, een parchtige videorecorder VHS (bijna nooit gebruikt) om nog eens alles over te zetten.

Ik vind multiplayer games trouwens altijd leuk om te doen, we komen nog regelmatig samen (meestal 2/3 keer per jaar).

Binnenkort gaan we met een groepje retro gamen :P, kijken wat we nog aan de gang gaan krijgen :P

Unreal, Atomic Bomberman, Age of Empires / Mythology, Call of duty 1 en 2.

Op dit moment speel ik af en toe League of Legends, heb trouwens de nieuwe COD blackops 2 besteld dus dat ga ik vanavond bekijken, verder speel ik Starcraft 2 nog wel eens en Diablo 3 met wat vrienden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk eerder aan een plaatje van bijvoorbeeld Wendy van Wanten van de pinup club en Pisa bijvoorbeeld, want dat vond ik vroeger een lekker ding :D en dan gecombineerd met bijvoorbeeld het Commodore logo :D

Ik verzin wel iets stoers :P

Ik hou het iig genuanceerd hoor ;)

aangepast door CB Interactive
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk eerder aan een plaatje van bijvoorbeeld Wendy van Wanten van de pinup club en Pisa bijvoorbeeld, want dat vond ik vroeger een lekker ding :D en dan gecombineerd met bijvoorbeeld het Commodore logo :D

Ik verzin wel iets stoers :P

Ik hou het iig genuanceerd hoor ;)

Haha ik heb nog ergens een pin-up club op band gevonden _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Hoi jongens, ik ben Jannie, 52 jaar en dus zelf retro. :?:W

Ik vind Action RPG's helemaal tof en speel de games tot ze vanzelf grijs gaan zien. Groot Zelda fan van het eerste uur, heb al die games uitgespeeld.Op dit moment maakt mijn SNES weer overuren, ben nu bezig met Soul Blazer.

Ik heb deze gameconsoles in bezit: SNES, Gamecube, GBA, PSP, PS1, 3DS XL en Wii.

Ik ben hier neergestreken door een retro-artikel bij ING.

Tevens ben ik als Nintendofan lid en moderator bij [N]Gamer, waar een leuke forumcultuur heerst. Hetzelfde hoop ik ook op dit forum aan te treffen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op Retroforum :D

Wat grappig dat je jezelf als retro bestempelt, volgens mij heeft dat niets met leeftijd te maken, maar met hoe je denkt, leeft, verzamelt, verlangt of een combinatie ervan.Het is een vrij ruim begrip. Leuk dat je zo actief bent op diverse plaforms, ik hoop dat het je hier bevalt :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op Retroforum :D

Wat grappig dat je jezelf als retro bestempelt, volgens mij heeft dat niets met leeftijd te maken, maar met hoe je denkt, leeft, verzamelt, verlangt of een combinatie ervan.Het is een vrij ruim begrip. Leuk dat je zo actief bent op diverse platforms, ik hoop dat het je hier bevalt :D

Moet toch even in de sfeer blijven hè. En nee, heeft niets met leeftijd te maken, haha. Gaat vast wel leuk worden op dit forum.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hi,

Mijn naam is Pieter uit Hilversum, 33 jaar oud en sinds een jaar of 3.5 een fanatiek verzamelaar van arcadekasten....

Naast het verzamelen van cabs help ik ook mee met het organiseren van Eurocade, een europese meeting van arcade collectors

Bij deze wat foto's van mijn game room en cabs:

ArcadeGames_zps83afd91d.jpg

IMAG5631-1.jpg

IMAG5372.jpg

OutrunMiniPic.jpg

IMG-20120311-WA0004.jpg

aangepast door Gyruss
Link naar bericht
Delen op andere sites

Thanks guys, ben er behoorlijk trots op... ;)

Zal eens kijken of ik vanavond of morgen wat meer foto's in een apart topic kan plaatsen..

aangepast door Gyruss
Link naar bericht
Delen op andere sites

Thanks guys, ben er behoorlijk trots op... ;)

Zal eens kijken of ik vanavond of morgen wat meer foto's in een apart topic kan plaatsen..

Goed plan! We hebben nog niet heel veel over arcadekasten, maar daar gaat nu zeker verandering in komen.

Ik ben van plan om een apart gedeelte te maken, zodat je voor elke kast een topic kunt openen, maar tot het zo ver is maak gerust een topic over je hele collectie. Ik ben vooral benieuwd hoe je ze hebt gevonden, of je ze voor weinig geld op de kop hebt kunnen tikken en of je zelf er aan gesleuteld hebt, bijvoorbeeld om kapotte kasten werkend te krijgen of lelijke kasten weer heel mooi.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naam: Wouter

Geboortedatum: Heemskerk

Woonplaats: Beverwijk

Hobby's: photoshoppen, gamen

Hier gekomen via: google

Ik was al even opzoek naar een forum/site voor retro gaming en wat ben ik blij dat ik jullie gevonden heb! :D

De laatste tijd heb ik veel herinneringen aan de games die ik vroeger speelde en heb ik ook interesse in alles wat er vooraf ging.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom, welkom!

Noem eens een paar van je favoriete spellen? :D

Ik ben nog maar 19 jaar dus mijn game geschiedenis gaat nog niet erg ver terug.

De eerste console waarbij het gamen voor mij serieuze vormen begon aan te nemen was de originele Xbox.

Dit zijn mijn favoriete Xbox games (geen bepaalde volgorde):

Spider-Man 2

MechAssault

Ninja Gaiden

Psychonauts

Oddworld: Stranger's Wrath

Prince of Persia: The Sands of Time

Dit is wat mij nu het eerste te binnen schoot.

Maar mijn favoriete game tot nu toe is half-life 2, ondanks dat hij ook verkrijgbaar was voor de Xbox prefereer ik de pc variant.

Daarnaast hoop ik binnenkort wat meer pareltjes te ontdekken uit het verleden.

Ik verwacht dat ik voorlopig nog voornamelijk rondsnuffel op het forum en in een later stadia wat actiever wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...