Ga naar inhoud

Stel je even voor #1


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, ik heb een tijdje actief op Forum's gezeten, ben er toen mee gestopt en wil nu weer goed beginnen!

Naam: Quinten.

Geboortedatum: 23-05-1998.

Woonplaats: Noord-Holland.

Hier gekomen via: Google.

Mijn hobby's:

- Gamen.

- Uitgaan met vrienden.

- Voetballen, hockeyen.

Sterke punten:

- Ik ben goed met codeertalen.

- Ik ben vaak actief bezig.

- Ben meestal behulpzaam.

Zwakke punten:

- Heel eigenwijs.

- Soms té druk, wat irritant kan zijn.

- Af en toe negatief.

Opleiding:

Ik ben nu bezig met de middelbare school, Vwo, het 4e leerjaar.

Ik wil hierna doorgaan in de administratieve business.

Meer heb ik niet te vertellen, mocht je nog vragen hebben, stel je die maar! *)

- Quinten.

aangepast door Quinten
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 258
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hallo mensen, ik heb een tijdje actief op Forum's gezeten, ben er toen mee gestopt en wil nu weer goed beginnen!

Naam: Quinten.

Geboortedatum: 23-05-1998.

Woonplaats: Noord-Holland.

Hier gekomen via: Google.

Mijn hobby's:

- Gamen.

- Uitgaan met vrienden.

- Voetballen, hockeyen.

Sterke punten:

- Ik ben goed met codeertalen.

- Ik ben vaak actief bezig.

- Ben meestal behulpzaam.

Zwakke punten:

- Heel eigenwijs.

- Soms té druk, wat irritant kan zijn.

- Af en toe negatief.

Opleiding:

Ik ben nu bezig met de middelbare school, Vwo, het 4e leerjaar.

Ik wil hierna doorgaan in de administratieve business.

Meer heb ik niet te vertellen, mocht je nog vragen hebben, stel je die maar! *)

- Quinten.

Ben je dezelfde Quinten van het [N]Gamer forum? Quinten10, Quinten11, enz.....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geboortedatum: 23-05-1998.

Mijn hobby's:

- Uitgaan met vrienden.

Eentje die ook houdt van uitgaan en zo ongeveer in de zelfde leeftijd als mij zit, dat kan nog gezellig worden! :D

EDIT: Zie dat je ook goed bent met codeertalen, waar moet ik dan aan denken? C++/C# ?

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben je dezelfde Quinten van het [N]Gamer forum? Quinten10, Quinten11, enz.....

Nee dat ben ik niet.

Eentje die ook houdt van uitgaan en zo ongeveer in de zelfde leeftijd als mij zit, dat kan nog gezellig worden! :D

EDIT: Zie dat je ook goed bent met codeertalen, waar moet ik dan aan denken? C++/C# ?

Ja, vb, javascript, php, mysql, html etc.

Wat heeft je precies naar Retroforum gebracht, want ik zie in je hele verhaal eigenlijk niets retro terug ;)

Veel dingen:

- Games: Mw3, WoW, bo2, FOE, Mta etc.

- Retro's.

- Plezier maken.

- Nieuwe mensen ontmoeten *)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee dat ben ik niet.

Ja, vb, javascript, php, mysql, html etc.

Veel dingen:

- Games: Mw3, WoW, bo2, FOE, Mta etc.

- Retro's.

- Plezier maken.

- Nieuwe mensen ontmoeten *)

Je zegt retro's, wat bedoel je daar dan mee? Ik krijg daarbij altijd het idee dat je Habbo Hotel bedoelt en daar hebben we helemaal niets mee te maken.

Retro bedoelen wij mee: oude consoles, computers, elektronica en andere techniek, oude tv series, oude strips maar natuurlijk ook vintage behang, inrichting en de hele mikmak.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

ff korte intro wie ik ben, Anton, word dit jaar 30 en vooral Sega en arcade liefhebber. Vroeger ook Nintendo, maar afgezien van handhelds heb ik dat allemaal de deur uitgedaan. Werk als 3D modeller in het dagelijks leven. In het bezit van 2 arcadekasten, waarvan 1 momenteel te koop ;)

Woon in het hoge noorden, heb een vriendin, hond en 2 katten. Meer heb ik eigenlijk niet te melden.

Groetjes!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Naam: De Tegenpartij

Geboortedatum: 07-04-1969

Woonplaats: Veenendaal

Hobby's: Beetje verzamelen van oude consoles en dat soort spul en gitaar spelen.

Hier gekomen via: Een flyer opgepakt door mijn eega bij de ingang van de retrocomputerbeurs te Apeldoorn, waar we vandaag dus waren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Erg leuk om te zien dat de flyers succes hebben. We zijn een nog relatief kleine community, maar met een berg aan ervaring.

Als je iets leuks ziet schroom niet en reageer, doe en speel mee of open gewoon een nieuw topic, we zijn allemaal niet zo streng en de beste topics krijgen altijd de aandacht die ze verdienen.

Welke console in je collectie is je grootste trots?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is toch wel de atari 400. Gekocht via ebay.com een aantal jaren terug. Ik heb hem zelfs nog nooit aangehad, maar daar gaat het ook niet om, het gaat om het design. Wat ziet dat apparaat er ontzettend gaaf uit, zeg.

atari400.jpg

atari400open.jpg

Is er geen collectie topic?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Naam: Tjibbe Kooistra

Geboortedatum: 18-12-1997

Woonplaats: Dokkum

Hier gekomen via: Google zoekopdrachten

Over mij

- Alles wat met zang / dans / acteren / toneel te maken heeft

- Gamen

- Marktplaats (Kopen en verkopen)

- Samson & Gert

- Bassie & Adriaan

Al van jongs af aan hou ik van zingen en acteren. Ik zit ook bij een amateur musicalvereneging waar we ook les krijgen in zang, dans een toneel. Momenteel zijn we bezig met het instuderen van de musical ``De tovenaar van Os,`` waarin ik ``De blikkenman`` speel.

Gamen doe ik ook graag. Ik ben al jarenlang een Nintendo liefhebber. Vooral de games van de loodgieter Mario. Misschien dat ik binnenkort maar eens aan een playstation in huis ga halen. Want games zoals GTA, COD en diverse racegames lijken mij gaaf om te doen.

Ook ben ik een echte ``Marktplaatsfanaat.`` Kopen en verkopen, mijn 2e passie :Y

Iedereen heeft wel favoriete tv-programma`s. Die van mij zijn ``Bassie & Adriaan`` en ``Samson & Gert.`` Van S&G voornamelijk het verzamelen en het zoeken van de oude afleveringen en niet meer uitgezonden caravan / studio en kerstshows. Mijn B&A collectie wil ik niet te groot maken.

Veel hobby`s heb ik, niet? Naja, naast muziek luisteren heb ik er vast nog meer.

Pas op Retroforum, jullie hebben er een nieuw lid bij 8))

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naam: Tjibbe Kooistra

Geboortedatum: 18-12-1997

Woonplaats: Dokkum

Hier gekomen via: Google zoekopdrachten

Over mij

- Alles wat met zang / dans / acteren / toneel te maken heeft

- Gamen

- Marktplaats (Kopen en verkopen)

- Samson & Gert

- Bassie & Adriaan

Al van jongs af aan hou ik van zingen en acteren. Ik zit ook bij een amateur musicalvereneging waar we ook les krijgen in zang, dans een toneel. Momenteel zijn we bezig met het instuderen van de musical ``De tovenaar van Os,`` waarin ik ``De blikkenman`` speel.

Gamen doe ik ook graag. Ik ben al jarenlang een Nintendo liefhebber. Vooral de games van de loodgieter Mario. Misschien dat ik binnenkort maar eens aan een playstation in huis ga halen. Want games zoals GTA, COD en diverse racegames lijken mij gaaf om te doen.

Ook ben ik een echte ``Marktplaatsfanaat.`` Kopen en verkopen, mijn 2e passie :Y

Iedereen heeft wel favoriete tv-programma`s. Die van mij zijn ``Bassie & Adriaan`` en ``Samson & Gert.`` Van S&G voornamelijk het verzamelen en het zoeken van de oude afleveringen en niet meer uitgezonden caravan / studio en kerstshows. Mijn B&A collectie wil ik niet te groot maken.

Veel hobby`s heb ik, niet? Naja, naast muziek luisteren heb ik er vast nog meer.

Pas op Retroforum, jullie hebben er een nieuw lid bij 8))

Aah, je bent er! Nog een metgezel van Studio100fan erbij :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moet zelf weer zonodig dwars zijn en zo maar wat hier neerpleuren..

Ik ben VR!DZ, over zo'n anderhalve maand word ik alweer 28 zomers jong/oud, woon in Brabant, vlak tegen Limburg aan (dus nog net aan de goede kant van de grens)

Mijn vriendin wees me op deze site, en heb me sinds gisteren dan ook meteen aangemeld. Bedankt meid! Daar gaat mn vrije tijd :P

Voornaamste reden waarom ik me hier heb aangemeld, is toch wel het retrogamen. Dat is er bij mij al min of meer met de paplepel ingeslagen. Mijn pa was/is ook al van jongs af aan een computerverslaafde, dus dan pik je dat wel snel op. Voor mij is het begonnen met de MSX 2 van mn pa dus. Veel toffe spellen, waarvan ik enkele nog steeds wel eens speel (op emulator, dat dan weer wel). Ook zo rond die tijd in aanraking gekomen met NES, mn neefje had er eentje. Vaak daar gespeeld dus ;) Wat later eindelijk mn eigen NES gekocht/gekregen, en toen de SNES uitkwam, moest ik die natuurlijk ook meteen hebben!

Gaandeweg ook veel spelletjes op de PC gespeeld, hadden een hele lading DOS-spellen (mn pa kopieerde heel veel, ook voor de MSX 2 dus al, we hadden amper een origineel spel thuis liggen :@ ).. Later ook een hele lading aan Twilight CD's vol met spellen. In de puberteit daalde mn interesse in games, dus toen ook mn NES en SNES verkocht.. jaren later spijt van gekregen, en alles weer zo goed en kwaad als t kon terug gekocht. En het bleef maar uitbreiden..

Ben altijd al een Nintendo-liefhebber geweest, dus heb (nagenoeg) alle (gangbare) consoles in huis staan, en ook enkele handhelds. Heb gisteren mijn collectie nog gepost hier in het daarvoor bestemde topic, mocht je het willen weten.

Verder heb ik natuurlijk ook de nodige toffe tekenfilms en kinderseries gekeken vroeger, al heb ik daar denk ik net wat minder nostalgische gevoelens bij dan wat enkele hier blijkbaar hebben met B&A. En die paar tekenfilms die mij het meeste bevielen, heb ik merendeels al op DVD / gedownload (oa Eek! The Cat, Ren & Stimpy, Batman (Warner Bros), X-Men, Kuifje.

Wat muziek betreft, luister ik ook heel breed, al ben ik sinds 1995/1996 verslaafd aan de electronische herrie. Onschuldig begonnen met de Party Animals als eerste cd; nu luister ik nagenoeg alles wel in digitale muziekoeuvre, met name de grootste teringherrie, of juist de rustigste relaxmuziek :) Maar ben ook opgegroeid met de muziek van mn ouders en mn broer, dus kan ook veel oude muziek waarderen. Van (nagenoeg) alle markten thuis dus!

En als er verder nog vragen of opmerkingen zijn, altijd welkom! Weet nog niet precies wat er allemaal mogelijk is met / op dit forum, maar stuur gerust een leuk berichtje, altijd tof om nieuwe mensen te leren kennen, vooral met gedeelde hobbies/passies!

Link naar bericht
Delen op andere sites

En als er verder nog vragen of opmerkingen zijn, altijd welkom! Weet nog niet precies wat er allemaal mogelijk is met / op dit forum, maar stuur gerust een leuk berichtje, altijd tof om nieuwe mensen te leren kennen, vooral met gedeelde hobbies/passies!

Je kunt een topic starten over 't een of 't ander - krijg je vast wel reacties op ... en welkom ook. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naam: Kees

Geboortedatum: 30-04-1994

Woonplaats: Groningen

Hobby's: Gamen, Piano spelen en de bioscoop bezoeken.

Hier gekomen via: Retrokings.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Naam:Lianne

Geboortedatum:26-01-1987

Woonplaats:De Blesse (Friesland that is)

Hobby's:Theater/tv-opnames bijwonen, videobanden overzetten. Verzamelaar van oude series (Vnl van rtl)

Hier gekomen via:Samba-boy :-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah dj koelkast, daar heb ik ook al wat over gehoord (Positief, Positief) via Samba-boy haha! Ik kom hier al een jaartje af en toe eens langshoppen, maar was nog niet lid en las dus alleen maar mee..

Ik zag het inderdaad, erg tof al die filmpjes! Ikzelf heb ook nog veel op banden staan, goede kwaliteit nog wel (en dat voor iets dat al 25 jaar oud is), zal eens kijken of ik ze binnenkort op YT kan gooien!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Hallo, even een snelle introductie. Ik ben Starbuck125.. Oftwel Danny uit Vleuten, utrecht. Zelfstandig ondernemer en retrogame liefhebber.. Ik heb een kleine 'man-cellar' met wat retro consoles. En een hele berg handhelds. Daarnaast heb ik een redelijke comic verzameling. Bezoek vaak rommelmarkten. Dat vind ik eigenlijk het leukste van het hele verhaal. Ik ben meer een gamer dan een verzamelaar. Daarnaast heb ik ook een behoorlijke voorkeur voor arcades voor mijn game ervaring, al zijn deze op één hand te tellen in nederland.

aangepast door Starbuck125
Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom, leuk dat je je hebt aangemeld ^O^

Rommelmarkten zijn vaak een bron van een heleboel rommel, maar af en toe kom je pareltjes tegen. Zo kocht ik er laatst 9 cd-i spellen voor 2 euro (totaal) en daar zaten een paar bij die ik nog niet eerder op de markt heb gezien. Altijd leuk ;)

We hebben diverse topics waar je je aankopen kunt showen, een rommelmarkttopic volgens mij nog niet, maar dat kan altijd gemaakt worden natuurlijk :D

In ieder geval veel plezier op Retroforum!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naam: Heather

Geboortedatum: 10-02-1987 - 26

Woonplaats: Groningen

Hobby's: Gamen, editor voor female-gamers.nl, comics, films, ratten

Hier gekomen via: Twitter

*edit: Kleurtjes werken niet :(

aangepast door MsMarvel87
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ello mensen!

Na veel lurken toch maar eens registreren.

Wie ben ik? Zoals de nick al zegt; Lt.Surge en mijn echte naam is Jurr.

Woon in Enschede met m'n vriendin, waar ik nu een bijna 5 jaar mee samen ben. Ook hebben wij 3 hele leuke katten :').

Zelf zit ik in de ICT, en voornamelijk bezig met coding in o.a Visual Basic in mijn vrije tijd.

Qua retro houden mijn vriendin en ik het meest van Nintendo. Zelda & Pokémon in het algemeen, al is het laatst genoemde (1996) nog niet écht retro te noemen. Verder eigenlijk alles wat oud/retro is vinden wij al snel tof. Oude Star Wars figurines, comics, spelcomputers van alles wat.

Thuis o.a een Mame/Hyperspin arcadekast staan, waar ik mee bezig ben die een beetje te upgraden (draait nu alleen nog Commodore 64 games e.d, maar we willen o.a ook Nintendo DS draaiende krijgen) en o.a de sideprints moeten we nog mee bezig.

Vaker hier gekomen via o.a Tweakers, maar toch maar eens een registratie gedaan nav een gesprek (zo noemen we het maar) met de uw allen bekende djkoelkast.

Meer weten? Gewoon vragen!

Edit: sinds mijn schoonvader veelal flipperkasten e,d restaureert (hobby zijnde) zijn wij ook in de oude arcadegames/pinballs terecht gekomen.

aangepast door Lt.Surge
Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk, leuk, welkom hier :D

Vraag ik me toch af, hoe ben je hier via tweakers gekomen dan? Hebben ze het over ons? :9

What happens on Tweakers.. :P

Uhuh, wel paar keer voorbij zien komen idd naast Dr. Retro oid, en toen een jongeman mijn xbox collectie kwam afhalen (kwam via Tweakers) had hij het ook over RF. Dus ja, er is meer bekendheid dan je zou verwachten O+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus ja, er is meer bekendheid dan je zou verwachten O+

Net The Social Network gezien.. benieuwd of deze site ook FB-achtige omvang zal gaan krijgen? ;)

aangepast door VR!DZ
Link naar bericht
Delen op andere sites

Net The Social Network gezien.. benieuwd of deze site ook FB-achtige omvang zal gaan krijgen? ;)

Kwestie van geduld. ;) En als leden van het eerste uur (zoals ik) ook weer een fatsoenlijk tijd hebben en nemen om wat vaker een bijdrage te leveren zou dat al een hoop helpen. :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik hoop dat mensen weer tijd vinden om prachtige topics te maken, zoals het schitterende spelontwikkelaarstopic: http://www.retroforum.nl/topic/2791-de-grote-spelontwikkelaars-uitgevers-van-vroeger/ of het prijswinnende Minidisctopic: http://www.retroforum.nl/topic/3553-de-minidisc-van-sony/ of: http://www.retroforum.nl/topic/2731-een-stukje-homecomputergeschiedenis

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is meer dan genoeg te bedenken, maar je moet er maar net aan denken :) Plus, en dat heb ik vaak het idee bij retro-dingen (topics op andere fora die over retro-dingen gaan).. dat het al vaak snel verzaakt tot 'oh ja en ik ken deze ook nog, en die en die en die!', en nummer 2 komt ook weer met een shitload aan dingen.. maar dat er verder niet echt dieper wordt ingegaan op die afzonderlijke dingen waar ze mee aan komen zetten.

Oke, vaak kun je er ook niet al te gek diep op ingaan, omdat je er niet meer van weet, of omdat er simpelweg niet meer over te weten valt..

Maar goed, heb wel al gemerkt dat dat hier niet zo aan de orde is gelukkig, dat er hier wel wat meer diepgang zit in enkele topics :)

(sorry voor het off-topic gaan!)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...