Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 211
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eerste overwinning is een feit. *O*

Het liep totaal niet bij oranje de eerste helft. Gelukkig viel dat eigen doelpunt aan het begin van de 2e helft. :P

Op het eind ging het eindelijk lopen met Elia en Afellay erbij. Van der Vaart is een klasse speler, maar als Kuyt al op rechts staat dan mis je toch een vleugelspeler. De overwinning is het belangrijkste, want nu is Nederland bijna zo goed als door in deze groep. Matig begin, maar daarom gaan we ook vlammen na de groepsfase. 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeer matige wedstrijd, maar in ieder geval gewonnen...

Hier sluit ik me volledig bij aan. Het was meer spannend dan goed. Toch wel knap dat Nederland ook matige wedstrijden weet te winnen, want valt die 1-0 niet, dan wordt het heel moeilijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zal wel aan mij liggen, maar wat ik tot nu toe van het WK heb gezien vind ik buiten

Duitsland om alle teams als kranten spelen. Allemaal slappe hap, niemand durft risico's

te nemen en blijft met 9 man achter de bal hangen (zo ook Denemarken), allemaal flauwe

gelijkspel wedstrijden en tegenvallende prestaties van teams als Engeland, Argentinië en

uiteraard weer Frankrijk. En het oh zo gevreesde Kameroen verliest triest van Japan :|Y

En dan Nederland... ook de prestatie van vanmiddag was slappe hap. Er zat totaal geen

vaart in en de standaard grootsmoelen (persie, sneijder.... :r ) gaven geen één bal

af maar gaan alleen maar kansloos voor eigen succes. Daarnaast mogen met name v. Persie

en de Jong in de handen klappen dat ze geen rood kregen voor hun eigenwijze gedrag en het

maken van hun standaard walgelijke overtredingen. Je zag dan ook duidelijk de kanteling

in het spel komen toen Elia en Affelay erin mochten. Ik hoop dat van Marwijk Elia een basisplaats geeft in plaats

van v. Persie... een beetje teamspirit kunnen ze aan de voorkant wel gebruiken.

Erg prettig hoor die 3 punten binnenhalen en het is ook wel erg leuk altijd om Duitsland

af te zeiken, maar als Nederland zo blijft spelen kunnen ze beter een voorbeeld nemen

aan datzelfde Duitsland. Dat zijn tot nu toe imo toch wel de grootste kanshebbers.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ach, Italië en Frankrijk speelden 4 jaar geleden ook ruk en haalden beiden de finale. Nu boeit het allemaal nog niet zo, de volgende wedstrijd verloopt vast beter. Sowieso na de poulefase als Robben er weer bij is.

Voor mij is Robben niet zo heilig meer nadat ik Elia heb zien spelen hoor ;)

Die kan er ook aardig wat van.

Vanavond Italië ook weer niet overtuigend gevoetbald (met mazzel een voorsprong goed maken), Nederland speelde ruk, Engeland en Argentinië deden het al eerder, hmm morgen dus de beurt aan Portugal en Brazilië om dat kunstje na te doen... }:|

Tot nu toe is het nog geen spetterend WK

Opvallend ook dat er veel gelijke spellen vallen. Dat was in eerdere toernooien ook niet zoveel

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij is Robben niet zo heilig meer nadat ik Elia heb zien spelen hoor ;)

Die kan er ook aardig wat van.

Vanavond Italië ook weer niet overtuigend gevoetbald (met mazzel een voorsprong goed maken), Nederland speelde ruk, Engeland en Argentinië deden het al eerder, hmm morgen dus de beurt aan Portugal en Brazilië om dat kunstje na te doen... }:|

Tot nu toe is het nog geen spetterend WK

Opvallend ook dat er veel gelijke spellen vallen. Dat was in eerdere toernooien ook niet zoveel

Weinig doelpunten ook *(*

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weinig doelpunten ook *(*

Dat vind ik ook ja.

Elia is erg goed geworden, maar het is natuurlijk nog geen Robben. Ik hoop echt dat die straks nog kan schitteren tegen de grote landen. En Nederland was natuurlijk slecht vandaag, maar ze hebben tenminste gewonnen en dat kun je niet van alle grote landen zeggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weinig doelpunten ook *(*

18 doelpunten uit 8 wedstrijden.

Ligt inderdaad ver onder het gemiddelde.

Komt voornamelijk doordat de landen zich verdedigend opstellen en met 8 á 9 man achter de bal gaan staan, wachtend op de counter.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk dat ze nog een goal wisten te maken. _O_

Maar die eerste goal van Brazilië was prachtig, deed me denken aan Robben. :9

Verder was ook Brazilië niet bijzonder. Dan ben ik benieuwd naar Spanje morgen, want dat is op het moment denk ik wel de topfavoriet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Poeh mensen, ik ben 4 dagen op stap geweest hier in het dorp want het was kermis. Wel veel WK kunnen kijken op het scherm in het café, maar wat valt het tegen tot nu toe.

Vond alleen Duitsland enigszins leuk, die gingen er tenminste voor. Nederland was simpel maar nog lang niet overtuigend. Ik hoop dat er in de 2e wedstrijden van de poulefase wat meer teams echt voor de winst gaan, want het is nu soms te saai voor woorden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, en het wordt alleen maar erger als de komende wk's nog meer landen mogen plaatsen, zoals nu de planning is. Dan zit je dus het grootste deel van de tijd naar wedstrijden als ierland-iran te kijken enzo.

Overigens is Nederland bij de bookmakers voorbij Engeland gegaan. Na afgelopen poulewedstrijden lijkt het schema ineens vrij gunstig, omdat we Spanje en Duitsland pas in de finale kunnen tegenkomen. Engeland en Brazilië zijn niet zo goed als Nederland nu denk ik. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar met een beetje pech wel Italië in de achtste finale, aangezien die toch weer beroerd gaan spelen in de poule, 2e worden, en vervolgens toch een lastige tegenstander zijn voor Nederland.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Spanje was niet eens zo heel slecht, het lukte vandaag gewoon niet. Wel een grote verrassing, maar ik denk dat Spanje nog steeds gewoon eerste in de poule wordt en topfavoriet is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Over Zuid-Afrika - Uruguay. Ik vond dat Suarez zich behoorlijk aanstelde. Rood voor de keeper was volkomen onterecht! Daar gaat Zuid-Afrika's nationale feestdag!

Ik hoop voor Zuid-Afrika dat ze nog tweede worden, maar zit er waarschijnlijk niet meer in.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Over Zuid-Afrika - Uruguay. Ik vond dat Suarez zich behoorlijk aanstelde. Rood voor de keeper was volkomen onterecht! Daar gaat Zuid-Afrika's nationale feestdag!

Ik hoop voor Zuid-Afrika dat ze nog tweede worden, maar zit er waarschijnlijk niet meer in.

Oneens met het laatste. Ik gun het de bevolking van Z-A wel, maar ze spelen echt dramatisch slecht. Iedere tegenstander hoopt in de tweede ronde dan tegen Z-A te mogen, want die wedstrijd heb je dan sowieso in de pocket. Dat lijkt me voor het niveau niet wenselijk. Wel was de rode kaart overdreven, maar verloren hadden ze toch wel. Die goal van Forlan was echt prachtig!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu komen er belangrijke wedstrijden aan. Er zijn genoeg ploegen die nu moeten winnen om nog een kans te maken.

Er is bij sommige (en ik zeg inderdaad sommige) pools kans dat er al teams uitgeschakeld kunnen worden vanaf de tweede ronde. Die zullen dan in de WK pool statistieken tabel mooi grijs kleuren :P.

Overigens moet er dan wel gewonnen worden door de landen die ook de eerste wedstrijden hebben gewonnen.

Morgen bijvoorbeeld Argentinië en Zuid-Korea. Zij hebben beiden al 3 punten. Wanneer een winnaar komt tussen de andere partij (Nieria en Griekenland) en Argentinië of Zuid-Korea wint dan is het winnende land in ieder geval geplaatst en gaat Nigeria of Griekenland al vrijwel zeker naar huis.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een zwarte dag: Griekenland - Nigeria zal de laatste WK wedstrijd zijn met commentaar van de grote held Evert ten Napel. Goeie genade... Geen dekselse Dirk Kuyt, geen stadions die schudden op hun grondvesten, geen klasbakken, geen vechtjassen en geen vervelende mennekes meer. Jawel, dit komt aan als een mokerslag. :'(

_O_ Evert ten Napel _O_

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites

_O_ Evert ten Napel _O_

Helemaal mee eens!

Weer één van het 'gouden groepje' verslaggevers van de NOS die ermee stopt. Op Jeroen Grueter na vind ik de opvolgers toch een stuk minder, al is het ook een kwestie van wennen natuurlijk!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Frankrijk is al een aantal toernooien niet veel meer hoor;

1998 Wereldkampioen

2000 Europees kampioen

2002 uitgeschakeld in poulefase

2004 uitgeschakeld door Griekenland in 8e finale

2006 verliezend finalist

2008 uitgeschakeld in poulefase

2010 (waarschijnlijk) uitgeschakeld in poulefase

Met uitzondering van 2006 zie je Frankrijk ineens gigantisch terug vallen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha ja, gerechtigheid en ik denk dat ze in Ierland ook wel blij zullen zijn :P

Wel mooi als het idd weer zonder doelpunten is net zoals het vorige EK. Maar tegen Zuid-Afrika zullen ze vast wel winnen, die bakten er echt niks van tegen Uruguay.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu komen er belangrijke wedstrijden aan. Er zijn genoeg ploegen die nu moeten winnen om nog een kans te maken.

Tja, en het niveau is nog steeds niet verbeterd en die ploegen waar je het over hebt baggeren vrolijk voort... :N

Kijk alleen al naar de grote Europese voetballanden:

- Engeland 2x gelijkspelletje (manman... tegen Algerije nogwel... schaamteloos)

- Duitsland op zn bek

- Spanje op zn bek

- Italie geljkspelletje

- Portugal gelijkspelletje

- Frankrijk zo goed als uitgeschakeld

Werkelijk triest. En ook Nederland speelde geen goede partij. Ik vind dit echt een teleurstellend WK met wedstrijden van zeer laag niveau. Normaal kijk ik altijd veel wedstrijden volledig uit, maar ik ben het steeds na een half uur al helemaal zat. Echt heel jammer :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een zwarte dag: Griekenland - Nigeria zal de laatste WK wedstrijd zijn met commentaar van de grote held Evert ten Napel. Goeie genade... Geen dekselse Dirk Kuyt, geen stadions die schudden op hun grondvesten, geen klasbakken, geen vechtjassen en geen vervelende mennekes meer. Jawel, dit komt aan als een mokerslag. :'(

_O_ Evert ten Napel _O_

Opmerkelijke woordkeus overigens, die 'zwarte dag' .... -0-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook ik vind het niveau van het WK tot nu toe tegenvallen. Enige positieve is inderdaad dat de traditionele toplanden het soms ook lastig hebben. De nederlaag van Spanje tegen Zwitserland vond ik al verrassend, maar dat Duitsland zou verliezen had ik helemaal niet verwacht, zo zie je dat ook in Duitsland 'één schwalbe nog geen sommer maakt'. En Engeland maakt ook de verwachtingen nog steeds niet waar. Stel je toch eens voor dat al die toplanden zouden sneuvelen na de eerste ronde... Krijg je straks Servië tegen Slowakije als finale :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond trouwens beide wedstrijden van de Duitsers goed/vermakelijk. Ook al wonnen ze de tweede wedstrijd niet, die was wel leuk om naar te kijken qua spel van beide ploegen.

Engeland toch de tegenvaller tot nu toe, hoewel ik het sowieso wel een enigzins overschatte ploeg vind. Van de Fransen had ik niet heel veel verwacht, maar wel nog meer dan ze hebben laten zien :').

Spanje speelde eigenlijk best goed, maar Zwitserland had het elftal goed staan en heeft optimaal gepresteerd. Verrassend goed vond ik Chili, maar dat kan ook aan Honduras hebben gelegen. Noord-Korea bood ook ontzettend goed weerstand aan Brazilië _O_!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helaas weer een slechte wedstrijd, maar wel gewoon op 6 punten en daar gaat het om.

Nederland op zijn Duits en 2 keer winst, terwijl Duitsland op zijn Nederlands speelt en de 2e wedstrijd verliest. Misschien komen de voorspellingen wel uit. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...