Ga naar inhoud

Tekstadventures


Aanbevolen berichten

Hierbij de antwoorden op je vragen, Matt, vandaag ontvangen:

- waar vind ik de zaklantaarn?

In de ruimte onder de gangkast van het motel

- het zwembad is bijna leeg, en nu?

Er in gaan om een voorwerp te pakken. Je moet wel een zwemband aanhebben (gebruik hiervoor de opgeblazen binnenband)

- hoe open ik het paneel in de kachel?

Je moet eerst sterker worden. Hiervoor moet je het flesje leeg drinken. Verder is dit nog niet belangrijk omdat de ruimtes daar onder donker zijn en je eerst de batterij en zaklantaarn nodig hebt.

- wat te doen met de wc en stortbak?

Breek stortbak met hamer

Voel toilet met handschoenen

- Het cijferslot bij het lichtbaken?

kraak cijferslot met stethoscoop

- Het slot van Kamer 31?

Dit kan niet open. Je moet omlopen via de zolder en dan kom je in kamer 31.

Ook heb ik een gedeeltelijke plattegrond van Horror Hotel -PC versie- gekregen. Deze is te downloaden op:

www.nostalgia8.org/download/kaarten/hhkaartpc.zip

Op de plattegrond zie je de locatie van de meeste voorwerpen. Het flesje ontbreekt nog, dat vond hij later in de lokatie op het meer.

Opmerking van OV:

Er zit een fout in het programma waardoor de stethoscoop onder de steiger na een tijdje is verdwenen als je hem wilt pakken. Dit betekent dan dat je helaas overnieuw moet beginnen. Het is daarom van belang zo snel mogelijk de stethoscoop te pakken. Nadat je de stethoscoop gevonden hebt kan je de rest van de puzzels in het hotel en motel oplossen.

Ook schrijft hij:

Zodra iemand weet waar de batterij ligt, hoor ik het graag.

Andere gegevens over Horror Hotel volgen later.

Schrijf als je meer weet!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je werd al gemist.... ;)

Mocht je nav Matt's mailtje wel in staat zijn Horror Hotel te spelen, hier zijn nog een paar aanwijzingen van de OV:

Er zijn een aantal tegenstanders die op een bepaald tijdstip verschijnen en in een bepaald gebied vrij rond lopen:

-Maniak:

Deze vind je iets later in het spel in de ruimtes rond de benzinepomp. Om hem uit te schakelen tik je:

DOOD MANIAK

-Weerwolf:

Deze zit na een paar dagen in het bos. Om hem uit te schakelen tik je:

DOOD WEERWOLF MET ZAK (Je hebt hier dus de plastic zak voor nodig).

-Ghnoom:

Deze bevindt zich op het noordelijk deel van het eiland. Om hem uit te schakelen tik je:

DOOD GHNOOM MET KAPMES (Je hebt hier dus het kapmes voor nodig)

-Zombies:

De zombies verschijnen vanaf een bepaald tijdstip in het hotel. Om ze uit te schakelen tik je:

SCHIET ZOMBIE MET HAGELBUKS

Dit kan je echter maar een paar keer doen en dan zijn je kogels op. Het is dan ook belangrijk om zo snel mogelijk de lamp van het lichtbaken te ontsteken, want zo als je op het laken in de motelkamer kunt lezen: "Wel licht, geen zombies".

-Mummie:

De mummie kom je tegen in het lichtbaken. Om hem uit te schakelen tik je:

DOOD MUMMIE MET KETTINGZAAG (Je hebt hier dus de aangeschakelde kettingzaag voor nodig)

-Dr. A. Cula:

???????Nog niet tegengekomen.

Er is een bijgewerkte versie van de plattegrond (deze is onder dezelfde naam te downloaden). Alle ruimtes staan er nu goed op (het labyrinth op de oude plattegrond was nog niet helemaal goed). Ook alle voorwerpen die in het spel zitten staan er nu op behalve de batterij. Dit is helaas nog steeds het enige voorwerp wat ik niet kan vinden.

Nog 2 vragen zijn er over:

-Waar is de batterij?

-Hoe kom je in het mausoleum?

Even later schreef hij:

Ik ben er nu ook achter hoe ik in het mausoleum moet komen. Mijn enige probleem blijft dus "waar is de locatie van de batterij".

Wie?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Beste Keetie,

Erg bedankt voor de hulp. Ik zag dat de complete walkthrough inmiddels online staat (http://www.solutionarchive.com/file/id,9085/).

Toch wel erg leuk om het spel na ruim 20 jaar alsnog uit te kunnen spelen. Alleen zou ik er in ieder geval nooit uitgekomen zijn (met mijn beperkte tekstadventure-ervaring). Het was mijn eerste spel ooit, samen met mijn vader lukte het niet om het uit te spelen. We dachten dat er een bug in het spel zat omdat we niet voorbij het neergekapte net in het woud kwamen. Jammer dat hij de oplossing niet meer mee heeft mogen maken, we hadden er destijds flink wat tijd in gestoken.

Nog een kleine opmerking mbt de walkthrough: de kettingzaag moet voor de tweede keer niet neergelegd worden bij de steiger, maar pas na het "breken" van de slang.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Erg bedankt voor de hulp. Ik zag dat de complete walkthrough inmiddels online staat (http://www.solutiona...m/file/id,9085/).

Toch wel erg leuk om het spel na ruim 20 jaar alsnog uit te kunnen spelen.

<knip>

Nog een kleine opmerking mbt de walkthrough: de kettingzaag moet voor de tweede keer niet neergelegd worden bij de steiger, maar pas na het "breken" van de slang.

Nou, zoveel heb ik niet gedaan, alleen doorgegeven. Het geeft inderdaad een speciaal gevoel als je een spel hebt uitgespeeld.

Geef jij het door van die kettingzaag of zal ik het doen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, zoveel heb ik niet gedaan, alleen doorgegeven. Het geeft inderdaad een speciaal gevoel als je een spel hebt uitgespeeld.

Geef jij het door van die kettingzaag of zal ik het doen?

Wil jij het doen? Ik ben niet geregistreerd bij CASA en kwam niet voorbij de bonusvraag voor registratie ("In text adventures, what command would you normally use to list your possessions?")

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Met zoeken naar nederlandse tekstadventures kwam ik op het YouTube filmpje 'Hoe speel ik een tekstadventure?' terecht,

gepresenteerd door Liam, over het spelen van De Biebschat, een nieuw nederlands point&click en tik adventure, wat zich afspeelt in de bibliotheek van Eindhoven. De downloadlink staat erbij vermeld, maar je kunt hem ook online spelen. Het is geschikt voor kinderen van 9-12 jaar, maar als volwassene ook leuk te spelen.

In deze game moet je een code vinden in 3 stappen. Hiermee kun je een schat winnen!

Het spel is gemaakt in Quest, een engelse adventure-creator met nederlandse taal ondersteuning en voorzien van foto's en links met pulldown menu's. Er bestaat een tutorial, waarin Dick de eerste beginselen van het maken van een tekstadventure in Quest uitlegt.

Het lijkt heel gemakkelijk een tekstadventure te maken, maarre ... ik heb geen fantasie. Wie wel?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 9 months later...

@Matt

Ik heb het doorgegeven. Hij kijkt er na zijn terugkeer van vakantie naar, in maart.

 

 

De vorige maand kon ik Matt eindelijk een berichtje sturen dat hij gelijk had en er een foutje in de walkthrough staat. Helaas niets meer van hem, Matt, gehoord.

 

Alex schreef na zeer lange tijd:

 

<quote>

Horror Hotel:

...  dat ik inderdaad een vergissing heb gemaakt in de oplossing. De reden dat ik dat nog steeds niet getest heb, is dat ten eerste het spel nogal ingewikkeld is om op mijn computer aan de praat te krijgen en daarnaast is de oplossing ook vrij groot om helemaal in te tikken.  Maar zoals ik al zei klopt het wel dat je de kettingzaag inderdaad nog niet moet wegleggen omdat je hem nog 1 keer nodig hebt.

</quote>

 

Dus zal de walkthrough waarschijnlijk wel aangepast worden of is al.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...